Lähetetty: 26.07.2010 16:08
Ne on siellä jo.Vaola kirjoitti: "JOO hankitaan mekin palkka-armeija, jonne voivat sitten kaikki sellaiset änkeä leikkimään, joiden ÄO ei riitä muualle."
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://beta.kitina.net/
Ne on siellä jo.Vaola kirjoitti: "JOO hankitaan mekin palkka-armeija, jonne voivat sitten kaikki sellaiset änkeä leikkimään, joiden ÄO ei riitä muualle."
Näin on marjat. Suomessa vain hybridi on järkevä, ellei sitten kakkosautona ole täyssähköauto, jolla ajetaan lyhyehköä työmatkaa lämpimästä autotallista toiseen.Manaaja kirjoitti:Sähköauto on kyllä suomen talvessa aika naurettava idea. Kun pakkasen takia akkujen varauskyky on jo muutenkin heikentynyt vakavasti, niin keksi siitä sitten vielä extraenergiaa kabiinin lämmitystä varten.
Plug in hybridi olisi ihan jees.Bhven kirjoitti:Näin on marjat. Suomessa vain hybridi on järkevä, ellei sitten kakkosautona ole täyssähköauto, jolla ajetaan lyhyehköä työmatkaa lämpimästä autotallista toiseen.Manaaja kirjoitti:Sähköauto on kyllä suomen talvessa aika naurettava idea. Kun pakkasen takia akkujen varauskyky on jo muutenkin heikentynyt vakavasti, niin keksi siitä sitten vielä extraenergiaa kabiinin lämmitystä varten.
Litiumioniakut ei kai mitenkään hirveästi välitä pakkasesta. Toki niistä lähtee vähemmän tehoa ulos, mutta varauskyky ei käsittääkseni heikkene.Manaaja kirjoitti:Sähköauto on kyllä suomen talvessa aika naurettava idea. Kun pakkasen takia akkujen varauskyky on jo muutenkin heikentynyt vakavasti, niin keksi siitä sitten vielä extraenergiaa kabiinin lämmitystä varten.
Jaa? Vaikuttaa olevan vajaa 200 000 dollaria/kpl. Onko se kallista?Chevilyn kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 2010077199
Insinöörien kappalehinta muodostuu aika korkeaksi.
Jutun mukaan tuossa siirtyi myös teknologiaa, joten inssin päästä maksettiin vähemmän kuin 200k.NuoriD kirjoitti:Jaa? Vaikuttaa olevan vajaa 200 000 dollaria/kpl. Onko se kallista?
Mutta kun sillä vastavalmistuneen amk-insinöörin hinnalla ei ole tämän kanssa tekemistä yhtään sen enempää, kuin alkoholisoituneen pitkäaikaistyöttömän hinnalla.Chevilyn kirjoitti:Olettaisin, että perusinsinöörejä löytyisi halvemmallakin ottaen huomioon, että heitä koulutetaan aika paljon (AMK-inssit yms.) Tosin tuntemani Nokian inssit ovat kyllä dippainssejä, joiden työllisyystilanne on käsittääkseni parempi.NuoriD kirjoitti: Jaa? Vaikuttaa olevan vajaa 200 000 dollaria/kpl. Onko se kallista?
Tuossa saatiin valmiit tiimit ja valmis organisaation alku, lisäksi palkkoja ei tarvitse nostaa, koska ihmisiä ja tiimejä ei tarvitse nyhtää irti rahalla. Tipoittain nyhtämällä saatettaisiin saada vääränlainen porukka kasaan jos osa kriittisestä porukasta ei siirtyisikään, lisäksi sisäänajossa ja organisaation rakentamisessa kuluisi aikaa, eli hyvinkin ensimmäinen vuosi olisi tyhjäkäyntiä.Chevilyn kirjoitti:Olettaisin, että perusinsinöörejä löytyisi halvemmallakin ottaen huomioon, että heitä koulutetaan aika paljon (AMK-inssit yms.)
Sano toi mun puhelimelle. Eräänkin kerran talven aikana juuri ladattu puhelin, joka muuten elää 4-5 päivää yhdellä latauksella, sippasi povitaskussa lumitöiden aikana täysistä akkupalkeista yhteen palkkiin.aasi kirjoitti:Litiumioniakut ei kai mitenkään hirveästi välitä pakkasesta. Toki niistä lähtee vähemmän tehoa ulos, mutta varauskyky ei käsittääkseni heikkene.Manaaja kirjoitti:Sähköauto on kyllä suomen talvessa aika naurettava idea. Kun pakkasen takia akkujen varauskyky on jo muutenkin heikentynyt vakavasti, niin keksi siitä sitten vielä extraenergiaa kabiinin lämmitystä varten.
Vähentää?NuoriD kirjoitti:Tämä vähentää kirkosta eroamisia entisestään, mikä on tietysti hyvä juttu. Jo nykytrendillä parinkymmenen vuoden kuluttua alle puolet kuuluu kirkkoon.
Mun ajatuskulku menee niin, että kun parisuhde pitää joka tapauksessa käydä solmimassa juridisesti maistraatissa, niin suurempi osa jättää kirkkohäät pois.huima kirjoitti:Vähentää?NuoriD kirjoitti:Tämä vähentää kirkosta eroamisia entisestään, mikä on tietysti hyvä juttu. Jo nykytrendillä parinkymmenen vuoden kuluttua alle puolet kuuluu kirkkoon.
Ja sen liitos kirkosta eroamisen vähenemiseen on mikä?NuoriD kirjoitti:Mun ajatuskulku menee niin, että kun parisuhde pitää joka tapauksessa käydä solmimassa juridisesti maistraatissa, niin suurempi osa jättää kirkkohäät pois.