Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

KKK kirjoitti:Eikös tuo Buranan rouhiminen säännöllisesti ole kovin epäterveellistä?
Ei kai se niin kamalan epäterveellistä ole, jos ei satu saamaan mahahaavaa, turvotuksia tai korkeaa verenpainetta. Toistaiseksi ei ole näkynyt. 600 mg/vrk on sitä paitsi aika pieni annos vielä. Särkylääkepäänsäryn tästä voi kai hyvinkin saada ja siksi yritän rajoittaa joka toiseen päivään. Viikonloppuisin tai lomilla ei oo kyllä tarvettakaan, joten ei kai vielä ole sitä särkkishedariakaan.

Juu, eikä välttis siinä väsyneenä pääkipiänä töistä raahautuessa jaksa miettiä terveellisyyksiä kun pitäis jaksaa vaan kunnialla hoitaa kotihommat ja muksu petiin. Yli siitä missä aita on matalin.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Sillä vaan kysyin kun mulle kuussatasia reseptin kirjoittanut varoitti pitkäaikaiskäytön vaaroista sisäelimille ja että " suomessa särkylääkkeet tappaa parisataa tyyppiä vuodessa". Tuttu anestesialekuriksi valmistuva leidi jutteli samansuuntaisia, siksi otin puheeksi.

Maalaisjärkikin toki sanoo, että parempi ilman douppia jos pärjää. En o kuitenkaan jeesustelemassa tms.

Teetkö kottis minkäänlaista hiiri- tai niskajumppaa? Mä otin ton päiväohjelmaan 3-4 krt päivässä ja niskajumit lievenivät selvästi. Rutisee toi niska edelleen mutta enää ei näe tähtiä päätä kääntäessä. Tohtori.fi tms väitti että tensioperäiseen liike on ainoa tepsivä lääke. Akupunktiot tms vaan hetkellinen apu. Migreeni toki ihan oma lukunsa.
Amazing shit happens!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

KKK kirjoitti:Sillä vaan kysyin kun mulle kuussatasia reseptin kirjoittanut varoitti pitkäaikaiskäytön vaaroista sisäelimille ja että " suomessa särkylääkkeet tappaa parisataa tyyppiä vuodessa". Tuttu anestesialekuriksi valmistuva leidi jutteli samansuuntaisia, siksi otin puheeksi.

Maalaisjärkikin toki sanoo, että parempi ilman douppia jos pärjää. En o kuitenkaan jeesustelemassa tms.

Teetkö kottis minkäänlaista hiiri- tai niskajumppaa? Mä otin ton päiväohjelmaan 3-4 krt päivässä ja niskajumit lievenivät selvästi. Rutisee toi niska edelleen mutta enää ei näe tähtiä päätä kääntäessä. Tohtori.fi tms väitti että tensioperäiseen liike on ainoa tepsivä lääke. Akupunktiot tms vaan hetkellinen apu. Migreeni toki ihan oma lukunsa.
Noi särkylääkkeiden sivuvaikutuksiin (mahahaava vuodon takia) kuolevat ovat yleensä vanhuksia, jotka rouskivat esim. nivelrikon takia vuosia joka päivä särkylääkkeitä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja McJanne »

KKK kirjoitti:Teetkö kottis minkäänlaista hiiri- tai niskajumppaa? Mä otin ton päiväohjelmaan 3-4 krt päivässä ja niskajumit lievenivät selvästi. Rutisee toi niska edelleen mutta enää ei näe tähtiä päätä kääntäessä. Tohtori.fi tms väitti että tensioperäiseen liike on ainoa tepsivä lääke. Akupunktiot tms vaan hetkellinen apu. Migreeni toki ihan oma lukunsa.
Fiksu lekuri. Ois vielä muistanut kertoa, että useimmat jumpat menevät nk. munille, koska perinteiseen tyylliin hoidetaan oiretta eikä vaivaa.

Rautalankaistettuna; monesti niskajumin lähde on jossain ihan muualla, itselläni ylä- ja alaselässä.

Vois tähän jotain ninja-jumppaa suositella varmasti, tai vaikka Fustra-konseptia ryhdin ja selän puolen lihaksien ja ryhdin kannalta... Mutta käytännön järkikin toimii, jos pystyy hahmottamaan liikeketjun takaraivosta nilkkaan.

Mutta se siitä jeesustelusta, piti kannustaa jumppaamaan eikä dissata :(
Kirjoitan tätä alasti
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Kun vielä oli mahdollisuus käydä muutaman kerran viikossa hakkaamassa säkkiä tai vaihtoehtoisesti kaveria, ei _ikinä_ ollut niskajumeja eikä päänsärkyä vaikka duuni oli sitä samaa päätehommaa. :?
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Eikös sinne piharakennukseen saisi helposti säkin kattoon?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Saisi. Mutta ei se ole sama asia. Tarviin kanssatreenaajia ja reippaasti muutakin kuin säkin takomista.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja McJanne »

^Pölöhövaaran trikoopyjamajumppakerho ry vaan pystyyn ja koko kylä talkoisii :D
Kirjoitan tätä alasti
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Muuten hyvä mutta meillä on satiinisortsit eikä mitään pöljää pyjamaa :P
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Kiukkutipu kirjoitti:Muuten hyvä mutta meillä on satiinisortsit eikä mitään pöljää pyjamaa :P
Ninjoo, mie unohin, että pittää jollaan saaha tekniikkaan ne äänet mukaan :D

Satiinicapriyhdistys, ei sekään paha :D
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

KKK kirjoitti:Teetkö kottis minkäänlaista hiiri- tai niskajumppaa?
Niinno, enpä tietenkään. Töissä ei ehdi, kotona ei enää jaksa. Helpompi syödä Burana ja valittaa kuin elää niin kuin opettaa.

Kysymykseen Buranan kuolluttavista vaikutuksista vastasikin jo Dave. En kuulune vielä riskiryhmään ;)
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Minulta kysyttiin erästä toimenpidettä tehtäessä, käytänkö paljon särkylääkkeitä. Sanoin, että en ja ihmettelin, mitenkäs niin. Lekuri sanoi, että kysyi koska verenvuoto ei ollut lakata. En tajua yhteyttä, mutta ilmeisesti runsas särkynappien käyttäminen voi hidastaa verenvuodon tyrehtymistä (mistä ei tosin ollut kyse minun tapauksessani, koska en pahemmin käytä särkylääkkeitä)?
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Erinäisten leikkausten jälkeen apteekin täti on aina sanonut, että ei sitten pidä syödä ibuprofeiinia kipuihin, kun se just vuodattaa verta ja haittaa sikäli haavan paranemista. Tosin viimeksi unohdin asian, ja rouskutin lääkekaapin buranat loppuun, ennen kuin menin ostamaan lisää ja täti myikin sitten vain parasetamolia. Mutta kyllä mä silti selvisin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kaikki tavallisesti käytössä oleva tulehduskipusärkylääkkeet vähentävät veren hyytymistaipumusta. Parasetamoli (joka ei ole tulehduskipusärkylääke) vähemmän. Sitten on olemassa uudempia, selvästi kalliimpia tulehduskipusärkylääkkeitä (ns. COX2-selektiiviset), joiden vaikutus veren hyytymiseen on selvästi pienempi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Suvinen kirjoitti:Olikohan aspiriini näin hatusta vetäistynä semmoinen lääke, joka juuri estää veren hyytymistä. Sitähän suositellaan muistaakseni ensiapuna/ennaltaehkäisevänä veritulppien tms muodostumiseen. Vai olinkohan taas aivan hakoteillä tässä?
Oikeassa olet. Mulle sanoi apteekkariystäväni, että aspiriini menisi reseptille, jos tänään keksittäisiin.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ja sitten mulle sanottiin polven punkteerauksen yhteydessä, että syöt juurikin ibua ettei tule tulehdusta. Niin se menee, mistä raha tulee. Vai mitä Dave? Täh?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Diddley Bow kirjoitti:Ja sitten mulle sanottiin polven punkteerauksen yhteydessä, että syöt juurikin ibua ettei tule tulehdusta. Niin se menee, mistä raha tulee. Vai mitä Dave? Täh?
Ibuprofeiini on ihan ok lääke. Ei sen huonompi kuin muutkaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2893
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Ei ainakaan mulla näyttäny verenvuotoon vaikuttaneen - hampaan poistossa tyrehtyi niin nopsaan ettei tarvinnu ees pumpulia purra.
Just kun olin edellisen viestin tänne kirjottanu, ikenestä kaivautui itsekseen esiin pieni hampaanmurunen ja särky loppu kun seinään. Nyt tosin kovassa liikunnassa vähän tykytteli, mutta vain vähän. Olipahan perkeleellinen riesa, ei auttanu juurihoidot eikä sekään kun kolmisen viikkoo pään räjähtämisen partaalla oltuani päätin revityttää koko hampaan vithuhun. Eniten vitutti just tuo ettei oikein uskaltanu urheilla, eipä sitäkään erottanu onko vielä tulehduskipua vai normi jälkisärkyjä. Mutta kyllä nyt taas kelepoo.
Ja lääkkeiden käytöllä pl. harvat satunnaiset yliannokset pahimpien kipujen aikana oli niin lääkärin, hammashoitajan kuin farmaseutinkin siunaus.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Suvinen kirjoitti:Kerros Dave mitä voin ottaa krapulapäänsärkyyn.
Korjaussarjan, luonnollisesti.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

NuoriDaavid kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Ja sitten mulle sanottiin polven punkteerauksen yhteydessä, että syöt juurikin ibua ettei tule tulehdusta. Niin se menee, mistä raha tulee. Vai mitä Dave? Täh?
Ibuprofeiini on ihan ok lääke. Ei sen huonompi kuin muutkaan.
No et sä ainakaan tosta palkkaa saanu.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja MrM »

Suvinen kirjoitti:Kerros Dave mitä voin ottaa krapulapäänsärkyyn, kun tulehduskipulääkkeet on kielletty ja parasetamoliakaan ei saisi ottaa ettei maksa poksahda? Jaffan voimalla on menty tähän asti, mutta joskus tekisi mieli jotain vahvempaa.
Jointin.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Diddley Bow kirjoitti:Ja sitten mulle sanottiin polven punkteerauksen yhteydessä, että syöt juurikin ibua ettei tule tulehdusta. Niin se menee, mistä raha tulee. Vai mitä Dave? Täh?
Mitä rahaa siitä kukaan saa, että vetää naamaan geneeristä ibua?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

sivustahuutaja kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Ja sitten mulle sanottiin polven punkteerauksen yhteydessä, että syöt juurikin ibua ettei tule tulehdusta. Niin se menee, mistä raha tulee. Vai mitä Dave? Täh?
Mitä rahaa siitä kukaan saa, että vetää naamaan geneeristä ibua?
Vitustako minä tietäisin?! Kerro sä mulle. Joku kai jossain voittaa kun tollasta bulkkia tarjotaan käteen.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Suvinen kirjoitti:Kerros Dave mitä voin ottaa krapulapäänsärkyyn, kun tulehduskipulääkkeet on kielletty ja parasetamoliakaan ei saisi ottaa ettei maksa poksahda? Jaffan voimalla on menty tähän asti, mutta joskus tekisi mieli jotain vahvempaa.
Parasetamolihan on heikko särkylääke (kuumelääkkeenä parempi), kivun lievittäjänä heikompi kuin tavalliset tulehduskipulääkkeet. Mutta ellei sulla jotain erityistä maksasairautta ole tiedossa, niin kyllä sitä sen 3 grammaa 24h:ssa saa ottaa, mutta ei sitten yhtään enempää. Mutta tuo annos on vielä turvallinen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Diddley Bow kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Ja sitten mulle sanottiin polven punkteerauksen yhteydessä, että syöt juurikin ibua ettei tule tulehdusta. Niin se menee, mistä raha tulee. Vai mitä Dave? Täh?
Mitä rahaa siitä kukaan saa, että vetää naamaan geneeristä ibua?
Vitustako minä tietäisin?! Kerro sä mulle. Joku kai jossain voittaa kun tollasta bulkkia tarjotaan käteen.
Lääkkeen valmistaja ja apteekkari. Ei siinä lääkäri mitään saa. Ja se on väärin!111
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin