Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

Ei ole normisettiä.

Kerran haettiin jotain vankikarkuria tms ja poliisit auko autojen ovia varottamatta. Harmi vain että porukka oli tulossa koiranäytelystä ja takapenkki oli täynnä isoja koiria. Hirveä metelihän siitä syntyy ko vieraat ihmiset yhtäkkiä aukoo ovia :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ehkäpä Jotain Suurta on tapahtumassa, sillä jouduin itsekin perjantaina ensin UK:n päässä superjalkaskanneriin ja laukkuni kanssa erityishuumetestiin (yhden tarkistuspisteen vältin, phew!) ja sitten vielä Helsinki-Vantaalla TV:stäkin tutun huumekoiran nuuhkimaksi.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mulla olis tossa yks IBM T61 jouten. Win 7 ja 3Gt käyttömuistia. Jonninverran kovalevytilaa. Laittaisko myyntiin, vain luovuttaisko luukkupöksylle?
Who says you need to buy a guitar?
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Diddley Bow kirjoitti:Mulla olis tossa yks IBM T61 jouten. Win 7 ja 3Gt käyttömuistia. Jonninverran kovalevytilaa. Laittaisko myyntiin, vain luovuttaisko luukkupöksylle?

Meillä on tommosia Xp:llä pyöriviä 3kpl kotikoneena ja hyvin futaa peruskäytössä. Jos se on 1450 resolla niin joku haluaa taatusti ostaakin sen.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

exPertti kirjoitti: Tuossa lauantai-iltana länsisatamaan tullessa oli kaikkia nuuhkimassa huumekoira, ulkona iso lauma sekä poliiseja autolla, että Kunnollisia Tullimiehiä (TM) mustine pakuineen passissa. Autolle kävellessä mustat pakettiautot menivät vilkut välkkyen pysäytellen laivasta tulevia autoja parkkialueen nurkalla.

Eli kysymys: onko tämä normisettiä ko. satamassa vai oliko joku tehoisku menossa? Aloin jo kuulla lateksihanskojen paukkeen korvissani kun koira nuuhki taskuja pitkän tuntuisesti. "kumartakaa, herra" :)
Jos pitäis veikata, niin sanoisin että pitivät rutiini-tehosteiskun, näitä sattuu. Maanantaina täällä (Vuosaaressa) ilmeisesti kaikki läpivalaistiin tjmsp. Tietty jos tulee paljon jotain roinaa, joka on jäänyt "tullin tarkkailulistalle", niin saattavat samaan hintaan laittaa kaikki laivasta tulevat tehotarkastukseen.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

masa kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Mulla olis tossa yks IBM T61 jouten. Win 7 ja 3Gt käyttömuistia. Jonninverran kovalevytilaa. Laittaisko myyntiin, vain luovuttaisko luukkupöksylle?

Meillä on tommosia Xp:llä pyöriviä 3kpl kotikoneena ja hyvin futaa peruskäytössä. Jos se on 1450 resolla niin joku haluaa taatusti ostaakin sen.
Natiivi reso näyttäis olevan 1440x900. Toiminut kuin junan vessa omassa käytössä. Paras kone mikä mulla on ollut - auttamattomasti vain liian hidas nykykäyttöön. Menee varmaan lukiolaisella nää reilut pari seuraavaa vuotta, I hope. Tuuppaan sille jos vain kelpaa.
Who says you need to buy a guitar?
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Diddley Bow kirjoitti: Natiivi reso näyttäis olevan 1440x900.

Äh joo. Sekasin. Meillä siis letterbox T60:siä käytössä.


Saat tuohon nopeutta huimasta heittämällä SSD:n sisään. Nopeutti meinaan T60:stäkin ihan mahottomasti.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

masa kirjoitti:Saat tuohon nopeutta huimasta heittämällä SSD:n sisään. Nopeutti meinaan T60:stäkin ihan mahottomasti.
Paree kelpaa tollasena. Mitään uudelleenasennus rumbaa en aloita.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Jepu jee, lähdin hieman "soitelleen sotaan" kun piti laittaa parin kynnyksen alle jonkun "ranskalaisen sian" tekemää polyuretaanivaahtoa. Mitenkähän tämän saa käsistä pois? Kuivunutta jo tietty kun kirjoitan.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Puukolla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Bluntly kirjoitti:Puukolla.
Jotakin tällaista osasin odottaa. Sanoisin, että on kyllä tosi hyvin tehtyä tavaraa tarkoitukseen "tartu todella hyvin kiinni ja pysy kiinni". :)

Asetoni näytti siivoavan hanan ja lavuaarin, käsistäkin lähtivät enimmät sillä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja MrM »

^ Bensa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Pitänee kokeilla.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Liiketoimintakielto osakeyhtiön konkurssissa. Pamautetaanko sellainen automaattisesti, ja jos, niin kenelle? Vai pitääkö olla jotain laittomuuksia takana? Oon yrittänyt tulkita lakia ja netistä löytämiäni caseja, mutta en oikeen hiffaa vieläkään.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Liiketoimintakielto osakeyhtiön konkurssissa. Pamautetaanko sellainen automaattisesti, ja jos, niin kenelle? Vai pitääkö olla jotain laittomuuksia takana? Oon yrittänyt tulkita lakia ja netistä löytämiäni caseja, mutta en oikeen hiffaa vieläkään.
En ole jurristi, mutta vahva mututuntuma on, että oikeus sen määrää, jos määrää. Eli missään tapauksessa ei tule automaattisesti konkan jälkeen. Konkurssihan ei ole rikos millään muotoa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
exsu kirjoitti:Liiketoimintakielto osakeyhtiön konkurssissa. Pamautetaanko sellainen automaattisesti, ja jos, niin kenelle? Vai pitääkö olla jotain laittomuuksia takana? Oon yrittänyt tulkita lakia ja netistä löytämiäni caseja, mutta en oikeen hiffaa vieläkään.
En ole jurristi, mutta vahva mututuntuma on, että oikeus sen määrää, jos määrää. Eli missään tapauksessa ei tule automaattisesti konkan jälkeen. Konkurssihan ei ole rikos millään muotoa.
Tuolla on aika tarkkaa tietoa:

http://www.talousrikos.fi/tietoa/liiketoimintakielto/

Käytännössä Oy:n kohdalla kielto voi tulla TJ:lle tai hallituksen jäsenille jos on tahallaan tehty vääriä juttuja tai laiminlyöty tärkeitä juttuja, kuten kirjanpitoa tms.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ok! Kiitos.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Oletko siirtynyt sijoittamissuunnitelmissa asuntosijoittamisesta muihin vaihtoehtoihin :wink:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

:D Sain töissä niin oudon tarjouksen, että oon yrittänyt selvittää sen laillisuutta.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

Miksi LinkedInissä porukka "endorse" toisiaan semmoisista taidoista mistä niillä ei oo hajuakaan? Jos esimerkiksi mulla on skillinä vaikkapa kokkaus, niin miksi joku, joka ei ole nähnyt mun kokkaavan tai maistanut mun ruokia endorsais mun kokkaustaitoja? En tajua! Onneksi ne saa piilotettua.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja McJanne »

^eikös se, että olet hengissä, ole vahva osoitus siitä, että kokkauksesi ei ole vaarallista, eli sen pitää olla hyvää.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

Höh. No toinen esim: jos mulla on skillinä auditointi, niin miksi joku, joka ei tiedä mitä auditoin (esim ISO 9001, 14001 vai joku muu) tai ei ole ollut mukana yhdessäkään tekemässäni auditoinnissa tai ei tiedä mitä nämä auditoinnit koskivat ja mitä niillä saatiin aikaan ja mitkä olivat seuraukset endorsaa mun laatuauditointiskillejä? En tajua!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

annepa kirjoitti:Miksi LinkedInissä porukka "endorse" toisiaan semmoisista taidoista mistä niillä ei oo hajuakaan? Jos esimerkiksi mulla on skillinä vaikkapa kokkaus, niin miksi joku, joka ei ole nähnyt mun kokkaavan tai maistanut mun ruokia endorsais mun kokkaustaitoja? En tajua! Onneksi ne saa piilotettua.
Olen vähän kriisissä siitä, että tulee helvetisti kaiken maailman endorsausta kaikesta muusta paitsi ammattinimikkeeni skillistä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Noh, tuossa on kyllä tavallaan vinha perä. Mutta kuka julkeaisi väittää edes pläränneensä ISO-standardit saati perehtyneensä niihin ja säilyneensä hengissä jos se ei pitäisi paikkansa.

Mutta joo, kaksikin syytä tuli mieleen. Ensinnäkin mainostamistarkoitus, on agitaattoreita, jotka koettavat saada valittuja "taitoja" ylös, vähän samaan tapaan kun googlessa hakutuloksissa korkeammalle nouseminen.

Toinen syy on toki pillun vonkaus nörtähtävällä logiikalla.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Käyttääkö tota LinkedIniä vielä joku?
Work like a captain, play like a pirate.
Vastaa Viestiin