Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Onko jossain työpaikkaergonomiaraamatussa ohjesääntöä sosiaalitilojen määrästä suhteessa henkilökuntaan ja jos on, niin montako jannua yksi vessa ohjesäännön mielestä pystyy käsittelemään?

Nim: punainen valo
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja McJanne »

^Työturvallisuuslaki, ks. Finlex taitaa olla ainua joka ottaa moiseen mitään kantaa.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

McJanne kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:[][]SA[/][/]
Kuva
Tämä nyt on kaksipiippuinen juttu vaikka onkin hyvin yksipiippuinen! (Saa nauraa) :lol:

Nimittäin monihaarainen juttu. Toisaalta kuva olisi Arskaa sikäli, että mielelläni poistaisin jokaikisen aseen maailmasta mukaanlukien kaikki metsästysaseet. Minusta on törkeää käyttää ylivaltaa eläimiä vastaan. Minä rakastan eläimiä ja en tajua kuinka joku voi olla niin sydämetön, että tappaa kivan luontokappaleen...
Puhumattakaan ihmisistä.

Mutta kuten kaikki ymmärtävät, tämä kuva provosoisi minut jotenkin aseasiaan, jota en halua edustaa mitenkään. Lisäksi se muistuttaa inhasta kohtelusta, jota sain osakseni viimeksi 23.7, enkä ikinä sellaista enää halua enkä sitä halua tilata. Sen takia harmaannutankin itseäni sekä etsin sellaista avatarta, joka olisi kiva ja mukava ja kuvailisi kirjoittajaa (minua) parhaiten. Siinä saisi olla huumoria, koska kaikesta huolimatta minä tunnen olevani humoristi. Mutta minussa on hyvin vakava puoleni myös, mutta se liittyy vain elämän kunnioittamiseen yleensä.

Ja kas kummaa. Kyllähän minä tunnustan, että tykkään ajatella itseäni ja kertoa ajatuksiani- liikaakin. Toivon, ettei tämä taas ärsytä kun puhuin itsestäni, mutta oikeastaan ainahan sitä ihmiset puhuu!

Ehkä sitten keksin itse uuden avattaren. Vanhassa on se vika, että siinä ilmeisesti on liikaa ärsyttävää asiaa. Lisäksi se on joillekin liian lapsellinen.

Koetan siirtyä myös vanhoista kuluneista vitseistä pois. Ja aina vaan on vastaamatta isossa blogissani So Hardille! Mutta kyllä aion noudattaa harmautta. Nämä analysoinnit ovat vain sellaista siirtymäaikaa! Eihän lääkkeitäkään saa lopettaa yhtäkkiä, hehheh!

Mutta jos VIELÄ kerran pyytäisin teitä tällä Urpo-kysely-palstalla sanomaan ja ehdottamaan minulle hyvää avatarta! Siinäkin nimenomaa ajattelen lukijoita. Kuva siis ei saa olla ase edes poikkiviivalla eikä Hitler eikä Juuli eikä Opal eikä narsistikuva eikä tissitkään koska olen mies!

Terkuin

Askel askeleelta harmaantuva ja tylsistyvä Arskalainen tuttunne
"Tää on vähän kuin seuraisi ruuhka-aikaan hernerokkasumussa tapahtuvaa auto-onnettomuutta moottoritiellä. Hidastettuna." MrM 05/13
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Suvinen kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:
Mutta jos VIELÄ kerran pyytäisin teitä tällä Urpo-kysely-palstalla sanomaan ja ehdottamaan minulle hyvää avatarta! Siinäkin nimenomaa ajattelen lukijoita. Kuva siis ei saa olla ase edes poikkiviivalla eikä Hitler eikä Juuli eikä Opal eikä narsistikuva eikä tissitkään koska olen mies!
Kuule. Kun suurin osa nappaisee itselleen avan jostain itseään koskettaneesta kuvasta, joka tulee vastaan jossain surffaillessa. Eikö sulle tule mitään semmoista koskaan vastaan? Miten jonkun muun valitsema kuva voisi millään lailla ilmentää sua? Miksi siitä avasta pitää tehdä niin ISO asia? Olkoonkin nykyinen ärsyttävä, pieni pisara se lienee tässä arska-valtameressä. Jos itseäsi häiritsee valitse joku muu joka on sun mielestäsi kiva. Muiden sanomisilla siinä ei lienee juuri merkitystä.
Kiitos ajatuksesta parahin Mussukka!

Sinä olet hyvä asioiden perustelija ja varsin hyvin kokonaisuuden hallitset. Siitä valtamerestä ja Arskasta siellä olet aivan varmasti oikeassa, mutta se pikku haaste minulla on tosiaan se, että itse pidän tyylistäni ja myös avattarestani vaikka ymmärrän vanhojen vitsien puuduttavan vaikutuksen. Siksi minulla onkin yleensä kaksi vaihtoehtoa- joko lopettaa tai sitten vaihtaa tyyliäni itselleni "uskottomaksi". Pystyn kyllä viimeksimainittuun koska kuten tietänet en ole kuitenkaan Viiripää, hehheh.
Mutta mun ajatukseni oikeastaan oli vaan se, että joku muu ottaisi ikäänkuin vastuun uudesta avattaresta! Minä löydän monta umpitylsää avatarta, joista en yhtään pidä ja kuinka ollakaan sitten on avattaria, joista pidän, ja jotka ovat aina jonkinverran ärsyttäviä. Mutta pyrin oikeasti vain välttämään sitä, etten saa mitään itsemurhapyyntöjä. Sikäli ei minun täytyisi kysyä kuin yhdeltä.
No annetaan tuonkin asian nyt mennä ikuiseen unohdukseen.

Mehän tiedämme, että olet erityinen suosikki-Mussukkani täällä ja ehkä sekin alkoi avattaresta, siitä kisunpennusta, johon tykästyin. Mutta ei se tykkääminen ole hävinnyt vaikka sinulla onkin nyt se hiiri-avatar, josta en muuten yhtään pidä!! Arvostan hyvää ja reilua asennettasi muihin vaikka olen joskus päätä pudistanut kännijutuille yms. hehheh. Otathan huumorilla.

Voisi tälle avatar-asialle laittaa pisteenkin tässä. Turhahan sitä on jauhaa tässä, vaikka onkin p-jauhannan Urpopalsta!
Päätökseni on, etten vaihda avatarta ollenkaan.

Tämä oli maailman pienin asia! Ristin sen sellaiseksi. Toivottavasti tämä ei ärsyttänyt monia. Minä jatkossa oikeasti aion itseäni tylsistyttää niin, että kirjoitukseni on ehkä jo ensi vuoden alussa täysin harmaata ja olen tyyliltäni perässähiihtäjä! Persoonallinen mies ei pärjää tällä palstalla, ellei osaa olla väkivaltapuheinen. Minä en siihen alistu, koskaan!

Terveiset sinulle Mussukka- kiva :h: ja kaikille taasen myös. Harjoitukseni tässä kirjoituksessa on allekirjoituksen puuttuminen. (Vau!)
"Tää on vähän kuin seuraisi ruuhka-aikaan hernerokkasumussa tapahtuvaa auto-onnettomuutta moottoritiellä. Hidastettuna." MrM 05/13
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ärysttää tää niskan rutina ja rätinä. Hieroja tuntui vain pahentavan tilannetta, tekis mieli kokeilla jotain muuta niksauttelijaa. Onko kenelläkään kokemusta esimerkiksi kiropraktikosta? Pelkään kyllä, että karma kostaa välittömällä neliraajahalvauksella, jos antaudun jonkun puoskarin niksauteltavaksi.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Ärysttää tää niskan rutina ja rätinä. Hieroja tuntui vain pahentavan tilannetta, tekis mieli kokeilla jotain muuta niksauttelijaa. Onko kenelläkään kokemusta esimerkiksi kiropraktikosta? Pelkään kyllä, että karma kostaa välittömällä neliraajahalvauksella, jos antaudun jonkun puoskarin niksauteltavaksi.
Hyvä OMT-Fysioterapeutti maksaa snadisti enemmän kuin joku random niksauttelija mutta lopputulos on takuulla parempi ja sen lisäksi saattaa saada neuvot jolla jatkossa välttää moista. OMT on melkein takuu ammattitaidosta.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:
exsu kirjoitti:Ärysttää tää niskan rutina ja rätinä. Hieroja tuntui vain pahentavan tilannetta, tekis mieli kokeilla jotain muuta niksauttelijaa. Onko kenelläkään kokemusta esimerkiksi kiropraktikosta? Pelkään kyllä, että karma kostaa välittömällä neliraajahalvauksella, jos antaudun jonkun puoskarin niksauteltavaksi.
Hyvä OMT-Fysioterapeutti maksaa snadisti enemmän kuin joku random niksauttelija mutta lopputulos on takuulla parempi ja sen lisäksi saattaa saada neuvot jolla jatkossa välttää moista. OMT on melkein takuu ammattitaidosta.

Ja mulle se tiksin suosittelma jannu sanoi että älä ressaa rutinoista mitään. On kuulemma vaan hyvä jos ne paukkuu, sillä jos ne ei paukkusi, ne ois jumissa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tuohon liittyy ääniefektien lisäksi siis sellainen jatkuva jumituksen tunne. Ei mikään kipu, enemmän sellainen fasettilukkotyyppinen, jota tekee koko ajan mieli pakottaa auki.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti:Tuohon liittyy ääniefektien lisäksi siis sellainen jatkuva jumituksen tunne. Ei mikään kipu, enemmän sellainen fasettilukkotyyppinen, jota tekee koko ajan mieli pakottaa auki.

Turha mennä hioerojalle niistä. Tuo OMT jannukin sanoi että paras lääke niskaonglmiin on omatoiminen venyttely. Erityisesti näistä kohdat 3 ja 4 toimii:

http://www.relaksoma.fi/venyttelyohjeet ... seutu.html

Mee kuntonyrkkeilyyn. Se on hyvää hartia-niskatreeniä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Urheillessa mä oon ton saanut noin jumiin!
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti:Urheillessa mä oon ton saanut noin jumiin!
Ja toki aina urheilun jälkeen olet muistanut venytellä!?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Nyt tää ketju on jo täällä väärällä osastolla mutta suosittelen silti omt fysioterapiaa myös. Joudun muutaman kerran vuodessa käymään selän takia ja auttaa ilman että neliraajahalvaus pelottaa.

Mulle on neuvottu että jumiutunutta lihasta ei saa väkisellä yrittää venyttää. Jos se ei parissakymmenessä sekunnissa selkeästi veny niin sen pitää antaa olla, se vaan ärtyy lisää siitä repimisestä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

Joskus mulla on hartiat niin jumissa että ei niitä saa pelkästään hieromalla ja venyttelemällä auki. Aloitan silloin lämpöhauteella eli kauratyynyllä. Tietysti tämä pätee vain jos ne hartiat on oikeasti vain jumissa, tulehtunut lihashan on eri asia.

Jotenkin musta nyt tuntuu että exsun paukkuva niska ei ole (ainakaan omatoimisella) venyttelyllä aukeavaa sorttia. Ehkä se siellä on urheillessa joku mennyt väärään asentoon etkä vaan saa sitä ite takas oikeaan asentoon? Mites, joko tilasit ajan jolleki rusauttajalle?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kuka palstan miehistä puhui juuri, että hänelle oli sähköpostissa ehdotettu rintojen suurennusta. Huomaan spammiboksissa olevan saman ehdotuksen. No, eiväthän nämä ihan "loistossaan olevan ison arskan" tissit ole, mutta jotakin rajaa. I am getting there. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

exPertti kirjoitti:Kuka palstan miehistä puhui juuri, että hänelle oli sähköpostissa ehdotettu rintojen suurennusta. Huomaan spammiboksissa olevan saman ehdotuksen. No, eiväthän nämä ihan "loistossaan olevan ison arskan" tissit ole, mutta jotakin rajaa. I am getting there. :)
No todellakin jotakin rajaa! Nyt mulla on sitten tissitkin! Ei riitä näköjään typerät homovitsit. Ei varmana ole ollut tissejä vaan ihan hoikkana ihmisenä mulla on miehen tavallinen rinta.
Ja en ole edes enää upeassa loistossani vaan harmaantunut kuten tietänet.

Entinen lautainen Kultaloistoarska joka on nyt lautainen Hopeanharmaa-Arska
"Tää on vähän kuin seuraisi ruuhka-aikaan hernerokkasumussa tapahtuvaa auto-onnettomuutta moottoritiellä. Hidastettuna." MrM 05/13
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Oho, erehdyinkö, vai pistikö iso-A just, koodauksen jälkeen toki, semisiedettävän läpän? En ole ihan varma hörähdinkö sen mahdollisuudelle vai läpälle, auttakee!
Kirjoitan tätä alasti
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

^Se luuli taas, että kyse oli ihan oikeasti hänestä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Näköjään. :shock:

Kuule hyvä Arskendaali, luulisin että olisin muistanut jos joku olisi puhunut palstalla saamastaan postista vaikka näin:

"Huhhuh. Rupesin katsomaan näitä postejani sähköpostissa ja jonka, uskokaa tai älkää, aloitti ystäväni tissien suurentaja. Sen nyt ei enää ole väliä eikä ajankohtainen.

Mutta kun tuli rimakauhu kun tykkään kuitenkii vastata. Mutta kun siellä on Juulia ja sellaistakin. Nämäkin asiat aktivoituvat silloin kun ne ilmestyvät uudelleen. Huh!

Luulen, että monet ovat tyytyväisempiä nyt harmaampaan puoleeni, joka ilmenee ensin helpoimmassa, eli fonteissa ja väreissä. Joudun ottamaan eri roolin kun olen. Oletteko muka nähneen ennen mustavalkoista sirkusmiestä?

Inhottavaa oikeastaan on minun kannaltani kun joku perässähiihtäjä oikeasti luulee, että olisin joku trolli tai kummajainen. Tai että muka tarvitsisin tissien suurennusta.

HERRAN Jumala mitä mä muuten teen ja taas! Puhun kokonaan itsestäni! Kylläpä taas lapanen lähti moposta ihan täydellisesti. Miten mä aina mokaan näin. Nyt saan TAAS narsissisyytteet! Vaikka olen tällainen kilt...siis en ole tai en nyt itsestäni pukukaan. Ja miksi puhuisin koska olen menossa enemmän harmauteen.

Ainakin joskus jopa kuolen ja silloin olen mustaa multaa. Se on se päätepiste.

Voi kauhistus kun mä puhun kamalia ja osin jopa tyhmiä!

Vaihdan kivaan asiaan eli

STADINARSKAN UUSI PALVELU: ARSKAN SÄÄ.... Arskan sään tarjoaa Stadinarska!

Päivä on harmaa ja koko loppuviikko on harmaata. Kuun loppuun on harmaata. Lisäksi vuodenajan mittaan sää on pääasiassa harmaa.
Koska sää on harmaa, pitää ihmisten harmauden vuoksi pitää heijastinta. Mieluusti ei harmaata.

Yksi asia yhdistää Marraskuuta ja säämme tarjoajaa!

Annamme vain etukirjaimen!

H


En ole juuli enkä siksi miesnainen enkä siksi tarvitse tissien suurenusta. Terveisin palstan suuri superheteroMIES H-Arska"
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

^

Tuohan on minun tekemäni aika hauskakin kirjoitus melkein kokonaan copy/pastella otettu ! Siihen olet lisännyt tissien suurennosjuttua...
jota en ymmärrä loppujen lopuksi...

Mitä se tarkoittaa,että muistaakseni olen kirjoittanut... nyt en kyllä ymmärrä ollenkaan. Mikä ihmeen mun tissijuttuni tää on? Minä olen mies.

Ja sysiharmaa. Oikein hiirenharmaa.

HIIRIARSKALAINEN :|
"Tää on vähän kuin seuraisi ruuhka-aikaan hernerokkasumussa tapahtuvaa auto-onnettomuutta moottoritiellä. Hidastettuna." MrM 05/13
Fiona
Elämätön Kitisijä
Viestit: 342
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Menen huomenna silmien laserleikkauksen esitarkastukseen ja silmiini laitetaan jotakin ainetta, jonka seurauksena näen ilmeisesti jonkin aikaa vain sumua. Arvioita siitä näenkö tarpeeksi hyvin poistuakseni yksin paikalta?
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

^Luulisin kunhan et poistu autolla.

Yleensä kaikissa kutsuissa tollasiin tutkimuksiin on valmiiksi printattuna tarpeelliset varotoimet, onko sulla joku kutsu olemassa?
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Hankin Spotify Premiumin. Muuten oikein kiva systeemi mutta äänenlaatu on ihan syvältä. Kuulee vertaamattakin että ääni on puuroa, verratessa CD:hen ero on kuin yö vs. päivä. Missä vika todennäköisesti on? Onko ongelma Spotifyn asetukset (en osaa tehdä niille enempää), paska läppäri, läppärin asetukset, huono/väärin asennettu piuha vai 20 vuotta vanha vahvistin? Sama vahvistin soittaa kyllä CD-levyjä priimasti.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Fiona
Elämätön Kitisijä
Viestit: 342
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Kottarainen kirjoitti: Yleensä kaikissa kutsuissa tollasiin tutkimuksiin on valmiiksi printattuna tarpeelliset varotoimet, onko sulla joku kutsu olemassa?
Varasin ajan puhelimessa ja satuin kysymään vain ohimennen, että näenkö normaalisti tapaamisen jälkeen? Sain vastaukseksi, että ai niin joo se pitikin sanoa, että näet jonkin aikaa vain sumua. Jäi tekemättä tarkentava kysymys, mutta toisen leikkauksia tekevän firman sivuilla oli aika kattavasti tietoa esitutkimuksesta ja siellä ei ainakaan sanottu, että näkö olisi mitenkään poikkeuksellisen huono. Lähden siis siitä, että näen sen verran etten jää ainakaan ensimmäisen auton alle.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^^
Millä piuhalla ääni tulee läppäristä ulos? Josko äänikortti on täysin kuraa, kuten ilmeisesti noissa usein on.
Ite soittelen usbin kautta ulkoiseen SoundBlasteriin, josta 3.5mm stereopiuhalla Genelecin subbariin ja saman merkin skobeihin. Soi jokseenkin cd:n veroisesti parin kriittisen korvan omaavan kaverinkin mielestä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja MrM »

Kottarainen kirjoitti:Hankin Spotify Premiumin. Muuten oikein kiva systeemi mutta äänenlaatu on ihan syvältä. Kuulee vertaamattakin että ääni on puuroa, verratessa CD:hen ero on kuin yö vs. päivä. Missä vika todennäköisesti on? Onko ongelma Spotifyn asetukset (en osaa tehdä niille enempää), paska läppäri, läppärin asetukset, huono/väärin asennettu piuha vai 20 vuotta vanha vahvistin? Sama vahvistin soittaa kyllä CD-levyjä priimasti.
Voit lähteä purkamaan asiaa kokeilemalla soittaa mielestäsi hyvin soivaa CD-levyä läppärin CD-asemalla. Jos se soi sitäkin kautta hyvin, niin vika on spotifyn laatustandardeissa (eihän ne mitään CD-tasoa ole, mutta ei nyt pitäisi mitään hirveintäkään raiskausta olla). Jos CD soi läppärin aseman kautta huonosti, ääni pilaantuu äänikortissa (huonoa rautaa tai huonot ajurit/EQ-korjaus).

Vahvistimen voinet sulkea ulos jo valmiiksi. Todennäköisesti myös piuhan. Piuhat harvemmin tekee äänestä huonolaatuista, ellei piuha ole niin paskana että se surisee ja pärisee kontaktihäiriöiden vuoksi.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Vastaa Viestiin