Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

Onslow kirjoitti:Jep. Kai tuolta pomon hyväksynnältä sais jonkun infrapunarotan
Vaihda ny ihmeessä. Optiset hiiret (langalliset myös) ovat sikäli paljon parempia kuin kuulahiiret, ettei niihin kerry mähnää sisälle eikä niitä tarvitse jatkuvasti putsata.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Onslow kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti: Siis tarkotatko rottaa jossa on pallo?
Ostaaks niit joku? !? ? ! :shock:
Jep. Kai tuolta pomon hyväksynnältä sais jonkun infrapunarotan, mut enimmäkseen tarjolla on vaan perus logitechin Pilot Wheel Mousea..

Siviilikäytössä ei sitten rottaa ole käytössä lainkaan..
Pakko sanoa, että kommentistasi tuli ajatus, että "ne infrapunarotat ovat paholaisen keksintöjä, kuten digitaalinäytötkin" :)
Came here for school, graduated to the high life
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Duck kirjoitti:niihin kerry mähnää sisälle eikä niitä tarvitse jatkuvasti putsata.
No olishan ne joo. Mut hyvin tää kuugelinkin vielä rokkaa.
Stevie Ray

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Itse olen ollut oikein tyytyväinen tähän käytössäni olevaan Cordless Desktop Wave komboon. Toiminut kuin junan vessa ja tarjoilee minulle juuri riittävästi sen, mitä koneen käyttämiseksi hallintalaitteelta tarvitsen. Oikein hyvä setti pikanäppäimiä. En palaisi enää takaisin peruskauraan.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Onko täällä Excel-guruja?


Miten vatussa tuollainen kalenteri tehdään Exceliin?

http://www2.satakunnankansa.fi/extrakuv ... maA3mv.pdf
Hyeena

Viesti Kirjoittaja Hyeena »

Onslow kirjoitti:Onko täällä Excel-guruja?


Miten vatussa tuollainen kalenteri tehdään Exceliin?

http://www2.satakunnankansa.fi/extrakuv ... maA3mv.pdf
Guruja? En ole guru, mutta minusta se olisi varsin simppeli juttu. Maalataan 7 saraketta, pienenpieni sarakeleveys ja tehdään yhden viikon mittainen pätkä valmiiksi. Yläpään otsikkotason solut yhdistetään yhdeksi. Lisätään viikonpäivien alle juokseva numerointi (edelliseen soluun +1). Sitten copypastea kunnes viikot riittää ja näppäillään käsipelillä kunkin kuun alkupäivä ykköseksi. Kuukaudet pitää sitten lisätä käsipelillä yhdistämällä kunkin kuun kohdalta solut.

Varmaan sen saisi päivämääräfunktioillakin tehtyä, mutta miksi vaivautua..
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Hyeena kirjoitti: Varmaan sen saisi päivämääräfunktioillakin tehtyä, mutta miksi vaivautua..
No siksi että minä olen excelin kansssa totaalinen käsi, eikä tietenkään tullut mieleenkään että moinen hommma pitäisi tehdä käsin :P
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Onslow kirjoitti:
Hyeena kirjoitti: Varmaan sen saisi päivämääräfunktioillakin tehtyä, mutta miksi vaivautua..
No siksi että minä olen excelin kansssa totaalinen käsi, eikä tietenkään tullut mieleenkään että moinen hommma pitäisi tehdä käsin :P
Mäkin olen kaivannut exceliin (kuten moneen muuhunkin ohjelmaan) toimintoa "Read My Mind" :P
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

bliss kirjoitti: Mäkin olen kaivannut exceliin (kuten moneen muuhunkin ohjelmaan) toimintoa "Read My Mind" :P
Oletettavasti samainen toiminto miehissä olisi toivottavaa?
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

MGandhi kirjoitti:
bliss kirjoitti: Mäkin olen kaivannut exceliin (kuten moneen muuhunkin ohjelmaan) toimintoa "Read My Mind" :P
Oletettavasti samainen toiminto miehissä olisi toivottavaa?
Näh. Mä käytän miehiä niin harvoin, että voin just suoriutua manuaalisestikin.
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

bliss kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:
bliss kirjoitti: Mäkin olen kaivannut exceliin (kuten moneen muuhunkin ohjelmaan) toimintoa "Read My Mind" :P
Oletettavasti samainen toiminto miehissä olisi toivottavaa?
Näh. Mä käytän miehiä niin harvoin, että voin just suoriutua manuaalisestikin.
Mutta jos miehissä tuo ominaisuus olisi oletusarvoisesti, olisiko miehille ollut enemän käyttöä?
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

MGandhi kirjoitti: Mutta jos miehissä tuo ominaisuus olisi oletusarvoisesti, olisiko miehille ollut enemän käyttöä?
Ei helvetissä. Pikemminkin päinvastoin :shock:
Ei kaikkia mun ajatuksia tartte tietää.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Ihmetyttää miksi noi rottavalmistajat ylipäätänsä tekevät enää pallorottia? Pakkohan pallon + rullien + sensorien on oltava kalliimpi setti valmistaa tänä päivänä kuin yksi yksinkertainen infrapunasensori?
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

Ohjeet näköjään toimivat. Piti tosiaan poistaa langattoman näppiksen patterit pidemmäksi aikaa ja klähmiä näppäimiä jotta kaikki jäämävirrat purkautuvat näppiksestä, ja sitten laittaa patterit takaisin ja resetoida yhteys. Nyt taas toimii. Ainakin toistaiseksi.

Mistähän moinen sitten mahtaa johtua? Onko näppiksessä joku sisäinen akku jota nuo paristot lataavat, johon on jäänyt joku muistiefektin tapainen, vai mitä? Jos se olisi konkka, ei siihen kai tulisi mitään tuollaista häiriötä?
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

Mistä päin Espoossa asuvan kannattaisi lähteä noutamaan C-tyypin HDMI-adapteripalikkaa?

Siis tämmöistä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Paras päivä ikinä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Paskanjauhantaosiossa jo kyselin vinkkejä, kumpi on parempi vai ihan sama eli Tannoy Mercury F 1 vai F 4? Lattiapöntöt voisivat olla kivemmat, kun juniori kuitenkin vetää jalustakaiuttimet maahan alta aikayksikön.
Paras päivä ikinä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Riemumieli kirjoitti:Paskanjauhantaosiossa jo kyselin vinkkejä, kumpi on parempi vai ihan sama eli Tannoy Mercury F 1 vai F 4?
F2 ja satasella jalustat. Jalustojen sisään hiekkaa ja kaiuttimet sinitarralla jalustaan. Tarvittaessa johdot banaaniliittimillä kiinni. Simexin jalustat on hyviä:
http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=2596

Sinitarralla kiinnitetty kaiutin ei irtoa millään ja jalustassa on enemmän tukipintaa kuin lattiakaiuttimessa. Lisäksi hiekalla täytetyn jalusta+kaiutin-yhdistelmän painopiste on alhaalla, jolloin taapero voi nojata ihan turvallisesti yhdistelmään. Hiekkana toimii esim. Kissanhiekka, joka on valmiiksi kuivaa ja halpaa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Intän vielä sen verran ja kysyn, miksi lattiakaiuttimet ovat huonot, vaikka maksavat yli kaksi kertaa jalustaversion hinnan? Ja tuosta jalustimisesta, mikä on hyvä jalustimen korkeus, tuo mainitsemasi oli 60 cm korkea?
Paras päivä ikinä.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Riemumieli kirjoitti:Intän vielä sen verran ja kysyn, miksi lattiakaiuttimet ovat huonot, vaikka maksavat yli kaksi kertaa jalustaversion hinnan?
Millä väittämällä?

Huonot äänenlaatunsa puolesta, vai huonot tilantarpeensa puolesta?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Riemumieli kirjoitti: Ja tuosta jalustimisesta, mikä on hyvä jalustimen korkeus, tuo mainitsemasi oli 60 cm korkea?
Diskantti korvan korkeudella kuuntelupaikalla istuessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Riemumieli kirjoitti: Eli huonot.
Ei mulla ole oikeasti tietoa onko ne huonommat vai paremmat. Se oli ihan kysymys, että kumpaa huonoutta tarkoitat :D

Itselläni on isot lattikaiuttimet ja ne ovat huonot juuri tilantarpeensa puolesta. Äänen huonommuudesta minulla ei ole mitään hajua.

Korkeus on hyvä silloin, kun kaiutinelementti on suunnilleen korvasi korkeudella. Siis silloin kun kuuntelet niistä kaiuttimista tulevaa möykkää. Istu sohvalle ja mittaa korvasi ja lattiasi pinnan välimatka..
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Onslow kirjoitti:Itselläni on isot lattikaiuttimet ja ne ovat huonot juuri tilantarpeensa puolesta. Äänen huonommuudesta minulla ei ole mitään hajua.
Itse en osaa sanoa, kumpi näyttäisi paremmalta. Suuruudessa on oma viehätyksensä, lyhyeänä ihmisenä olen aina arvostanut korkeutta. :lol:
Paras päivä ikinä.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Hyllykaiuttimissa on se hyvä puoli, että ne ovat muotonsa puolesta monipuolisemmat. Ainakin näin pienen asunnon omistajana ottaisin nyt paljon mielummin ne hyllykajarit..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Voisin melkein harkita suoraan seinään pultattavia. Normikajari kun vaatii sen metrin tyhjää sivuilleen ja lattia vermeet toisen taakseen niin aika runsaasti menee lääniä tuohon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin