Lähetetty: 19.04.2010 9:03
Elcolle ilouutinen. Se onkin hurri joka sun leipääs syö!
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://beta.kitina.net/
Ei kai tuo mikään uutinen ole. Affenanmaalla on käytännössä kaksi työllistävää alaa, rankasti tukiaistettu perunanviljely ja VikingSilja. Sen lisäksi kaikki mahdolliset syrjäseutu- ja saaristolisät, umpikaksikielisyys, tuplahallinto...masa kirjoitti:Elcolle ilouutinen. Se onkin hurri joka sun leipääs syö!
No ei, mutta se on on hyvä liekitys elcon -maaseutu raivolle.Toimistorotta kirjoitti:
Ei kai tuo mikään uutinen ole. .
elco kirjoitti: Mä en kertakaikkiaan tajua, miksi rahaa pitää noin sadassa eri muodoissaan kupata kaupunkien staroilta maaseudun elinkelvottomien persejönsestereiden ö-tiimille.
Koko laaja lentokielto on alustapitäen vaikuttanut siltä, että joku "ylempi taho" on päättänyt asian kaikkien asiantuntijoiden puolesta ja ohitse luottaen ihmisten hyväuskoisuuteen ja siihen, että jokaisen omaan henkikultaan vetoamalla tämäkin kielto menee läpi.Toimistorotta kirjoitti:Tyylikäs näyttö edestä johtamisesta jota ei juuri muutoin näe.
Itse en sinänsä näe varmistavaa ja turvallisuuslähtöistä asennetta viranomaistoiminnassa mitenkään huonona juttuna. Jossain vaiheessa sekin vain muuttuu holhoamiseksi, jos a) riskistä ei löydy konkreettista näyttöä tai b) hyvin pienestä riskistä huolimatta lentoyhtiöt ja asiakkaat ovat valmiita lentämään.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Koko laaja lentokielto on alustapitäen vaikuttanut siltä, että joku "ylempi taho" on päättänyt asian kaikkien asiantuntijoiden puolesta ja ohitse luottaen ihmisten hyväuskoisuuteen ja siihen, että jokaisen omaan henkikultaan vetoamalla tämäkin kielto menee läpi.Toimistorotta kirjoitti:Tyylikäs näyttö edestä johtamisesta jota ei juuri muutoin näe.
Jos riski koneen moottorien sammumiseen on esim. 1:1000 joka lennolla, niin se ei muutamalla testilennolla tule ilmi. Silti kyseinen riski on sietämättömän korkea turvalliselle lentämiselle.Toimistorotta kirjoitti:Itse en sinänsä näe varmistavaa ja turvallisuuslähtöistä asennetta viranomaistoiminnassa mitenkään huonona juttuna. Jossain vaiheessa sekin vain muuttuu holhoamiseksi, jos a) riskistä ei löydy konkreettista näyttöä tai b) hyvin pienestä riskistä huolimatta lentoyhtiöt ja asiakkaat ovat valmiita lentämään.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Koko laaja lentokielto on alustapitäen vaikuttanut siltä, että joku "ylempi taho" on päättänyt asian kaikkien asiantuntijoiden puolesta ja ohitse luottaen ihmisten hyväuskoisuuteen ja siihen, että jokaisen omaan henkikultaan vetoamalla tämäkin kielto menee läpi.Toimistorotta kirjoitti:Tyylikäs näyttö edestä johtamisesta jota ei juuri muutoin näe.
Näin varmasti onkin. Silti kannatan testilentojen tekemistä, koska ne lisäävät tietoa ilmiöstä.NuoriD kirjoitti:Jos riski koneen moottorien sammumiseen on esim. 1:1000 joka lennolla, niin se ei muutamalla testilennolla tule ilmi. Silti kyseinen riski on sietämättömän korkea turvalliselle lentämiselle.
Toki näin. Pakko silti ihailla tapaa, jolla BA:n TJ pistää itsensä ihan konkreettisesti likoon.Kyllä minä uskoisin asiasta päättämisen mielummin riippumattomille viranomaisille, kuin konkurssiuhan paineen alla toimivalle liikkeenjohdolle, jota omistajat painostavat luultavasti äärettömän kovaa.
Jos kyse on tuhkan kertymisestä, niin tuollainen riski voi tulla ilmi helpostikin testilennoilla vaikkei mitään ongelmia olisikaan. Näinhän horneteille kävi, eli löydettiin sontaa moottoreistaNuoriD kirjoitti:Jos riski koneen moottorien sammumiseen on esim. 1:1000 joka lennolla, niin se ei muutamalla testilennolla tule ilmi.
Ei se ole ihan noin yksinkertaista. Tuhkan määrä varmasti vaihtelee pilven eri osissa. Vaikka nyt lennettäisiin koelento ja moottorit olisivat sen jälkeen puhtaat, ei se takaa, että ensi kerralla tulos on sama.sivustahuutaja kirjoitti:Jos kyse on tuhkan kertymisestä, niin tuollainen riski voi tulla ilmi helpostikin testilennoilla vaikkei mitään ongelmia olisikaan. Näinhän horneteille kävi, eli löydettiin sontaa moottoreistaNuoriD kirjoitti:Jos riski koneen moottorien sammumiseen on esim. 1:1000 joka lennolla, niin se ei muutamalla testilennolla tule ilmi.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/tuhk ... nsa/552368
Se on sitten muista havainnoista kiinni, kuinka luotettavana muutamaa testilentoa voi pitää.
Onpas.NuoriD kirjoitti:Ei se ole ihan noin yksinkertaista.sivustahuutaja kirjoitti:Se on sitten muista havainnoista kiinni, kuinka luotettavana muutamaa testilentoa voi pitää.
Kaveri päivysti koko lennon ajan hätäuloskäynnillä hyppykamat päällä.Toimistorotta kirjoitti:Toki näin. Pakko silti ihailla tapaa, jolla BA:n TJ pistää itsensä ihan konkreettisesti likoon.
Aukeaako hätäuloskäytävän ovi koneen ollessa ilmassa?sivustahuutaja kirjoitti: Kaveri päivysti koko lennon ajan hätäuloskäynnillä hyppykamat päällä.
Ovea ei koskaan suljettukaan.elco kirjoitti:Aukeaako hätäuloskäytävän ovi koneen ollessa ilmassa?
Ei se bussikaan pysäkiltä ovi auki lähe.sivustahuutaja kirjoitti:Ovea ei koskaan suljettukaan.elco kirjoitti:Aukeaako hätäuloskäytävän ovi koneen ollessa ilmassa?
Pitää vain yhdistää valkoinen ja punainen johto siitä paneelin takaa.Manaaja kirjoitti:Ei se bussikaan pysäkiltä ovi auki lähe.
Se on loppu nyt.Bluntly kirjoitti:Kohta paukahtaa.
Niba kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutine ... 17&ref=tf1