Sivu 421/1309

Lähetetty: 19.04.2010 9:03
Kirjoittaja masa
Elcolle ilouutinen. Se onkin hurri joka sun leipääs syö!

Lähetetty: 19.04.2010 9:37
Kirjoittaja Toimistorotta
masa kirjoitti:Elcolle ilouutinen. Se onkin hurri joka sun leipääs syö!
Ei kai tuo mikään uutinen ole. Affenanmaalla on käytännössä kaksi työllistävää alaa, rankasti tukiaistettu perunanviljely ja VikingSilja. Sen lisäksi kaikki mahdolliset syrjäseutu- ja saaristolisät, umpikaksikielisyys, tuplahallinto...

Itse antaisin affenanmaan mielellään itsenäistyä. Loputon rahakaivo.

Lähetetty: 19.04.2010 9:47
Kirjoittaja masa
Toimistorotta kirjoitti:
Ei kai tuo mikään uutinen ole. .
No ei, mutta se on on hyvä liekitys elcon -maaseutu raivolle. :lol:
elco kirjoitti: Mä en kertakaikkiaan tajua, miksi rahaa pitää noin sadassa eri muodoissaan kupata kaupunkien staroilta maaseudun elinkelvottomien persejönsestereiden ö-tiimille.

Lähetetty: 19.04.2010 10:28
Kirjoittaja Toimistorotta
Tyylikäs näyttö edestä johtamisesta jota ei juuri muutoin näe.

Lähetetty: 19.04.2010 10:32
Kirjoittaja Ylermi Ylihankala
Toimistorotta kirjoitti:Tyylikäs näyttö edestä johtamisesta jota ei juuri muutoin näe.
Koko laaja lentokielto on alustapitäen vaikuttanut siltä, että joku "ylempi taho" on päättänyt asian kaikkien asiantuntijoiden puolesta ja ohitse luottaen ihmisten hyväuskoisuuteen ja siihen, että jokaisen omaan henkikultaan vetoamalla tämäkin kielto menee läpi.

Lähetetty: 19.04.2010 10:40
Kirjoittaja Toimistorotta
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Toimistorotta kirjoitti:Tyylikäs näyttö edestä johtamisesta jota ei juuri muutoin näe.
Koko laaja lentokielto on alustapitäen vaikuttanut siltä, että joku "ylempi taho" on päättänyt asian kaikkien asiantuntijoiden puolesta ja ohitse luottaen ihmisten hyväuskoisuuteen ja siihen, että jokaisen omaan henkikultaan vetoamalla tämäkin kielto menee läpi.
Itse en sinänsä näe varmistavaa ja turvallisuuslähtöistä asennetta viranomaistoiminnassa mitenkään huonona juttuna. Jossain vaiheessa sekin vain muuttuu holhoamiseksi, jos a) riskistä ei löydy konkreettista näyttöä tai b) hyvin pienestä riskistä huolimatta lentoyhtiöt ja asiakkaat ovat valmiita lentämään.

Lähetetty: 19.04.2010 10:56
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ Komppaan. Pohjoiseuroopassa lentää koneita sen verran, että todennäköisyydet puoltavat nopeasti lentokieltoa, jos kerran ilmavoimien hornetitkin jo ehtivät ottamaan siipeensä. Tuhkan vuoksi sammuneista moottoreista on aiempaa näyttöä myös matkustajakoneiden kohdalla.

Se on sitten eri juttu, jos ajattelee, että riski olisi pitänyt ottaa taloudellisten seikkojen takia.

Lähetetty: 19.04.2010 10:59
Kirjoittaja NuoriD
Toimistorotta kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Toimistorotta kirjoitti:Tyylikäs näyttö edestä johtamisesta jota ei juuri muutoin näe.
Koko laaja lentokielto on alustapitäen vaikuttanut siltä, että joku "ylempi taho" on päättänyt asian kaikkien asiantuntijoiden puolesta ja ohitse luottaen ihmisten hyväuskoisuuteen ja siihen, että jokaisen omaan henkikultaan vetoamalla tämäkin kielto menee läpi.
Itse en sinänsä näe varmistavaa ja turvallisuuslähtöistä asennetta viranomaistoiminnassa mitenkään huonona juttuna. Jossain vaiheessa sekin vain muuttuu holhoamiseksi, jos a) riskistä ei löydy konkreettista näyttöä tai b) hyvin pienestä riskistä huolimatta lentoyhtiöt ja asiakkaat ovat valmiita lentämään.
Jos riski koneen moottorien sammumiseen on esim. 1:1000 joka lennolla, niin se ei muutamalla testilennolla tule ilmi. Silti kyseinen riski on sietämättömän korkea turvalliselle lentämiselle.

Kyllä minä uskoisin asiasta päättämisen mielummin riippumattomille viranomaisille, kuin konkurssiuhan paineen alla toimivalle liikkeenjohdolle, jota omistajat painostavat luultavasti äärettömän kovaa.

Lähetetty: 19.04.2010 11:03
Kirjoittaja Toimistorotta
NuoriD kirjoitti:Jos riski koneen moottorien sammumiseen on esim. 1:1000 joka lennolla, niin se ei muutamalla testilennolla tule ilmi. Silti kyseinen riski on sietämättömän korkea turvalliselle lentämiselle.
Näin varmasti onkin. Silti kannatan testilentojen tekemistä, koska ne lisäävät tietoa ilmiöstä.
Kyllä minä uskoisin asiasta päättämisen mielummin riippumattomille viranomaisille, kuin konkurssiuhan paineen alla toimivalle liikkeenjohdolle, jota omistajat painostavat luultavasti äärettömän kovaa.
Toki näin. Pakko silti ihailla tapaa, jolla BA:n TJ pistää itsensä ihan konkreettisesti likoon.

Lähetetty: 19.04.2010 11:21
Kirjoittaja sivustahuutaja
NuoriD kirjoitti:Jos riski koneen moottorien sammumiseen on esim. 1:1000 joka lennolla, niin se ei muutamalla testilennolla tule ilmi.
Jos kyse on tuhkan kertymisestä, niin tuollainen riski voi tulla ilmi helpostikin testilennoilla vaikkei mitään ongelmia olisikaan. Näinhän horneteille kävi, eli löydettiin sontaa moottoreista
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/tuhk ... nsa/552368

Se on sitten muista havainnoista kiinni, kuinka luotettavana muutamaa testilentoa voi pitää.

Lähetetty: 19.04.2010 11:29
Kirjoittaja NuoriD
sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Jos riski koneen moottorien sammumiseen on esim. 1:1000 joka lennolla, niin se ei muutamalla testilennolla tule ilmi.
Jos kyse on tuhkan kertymisestä, niin tuollainen riski voi tulla ilmi helpostikin testilennoilla vaikkei mitään ongelmia olisikaan. Näinhän horneteille kävi, eli löydettiin sontaa moottoreista
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/tuhk ... nsa/552368

Se on sitten muista havainnoista kiinni, kuinka luotettavana muutamaa testilentoa voi pitää.
Ei se ole ihan noin yksinkertaista. Tuhkan määrä varmasti vaihtelee pilven eri osissa. Vaikka nyt lennettäisiin koelento ja moottorit olisivat sen jälkeen puhtaat, ei se takaa, että ensi kerralla tulos on sama.

Tuo Hornet-havaintohan juuri todistaa, että välillä tuhkaa sulaa rakenteisiin. Tuhkan määrä (ja mahdollisesti koostumuskin) vaihtelee. Se ei ole mikään 0 tai 1.

Sitten tulee vielä lentämisen taloudellinen järkevyys. Jos moottorit pitää tähystää läpi joka lennon jälkeen ja mahdollisesti tehdä kallis huolto, saattaa olla vähemmän tappiollista pitää koneet maassa.

Lähetetty: 19.04.2010 12:31
Kirjoittaja sivustahuutaja
NuoriD kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Se on sitten muista havainnoista kiinni, kuinka luotettavana muutamaa testilentoa voi pitää.
Ei se ole ihan noin yksinkertaista.
Onpas.

Lähetetty: 19.04.2010 12:32
Kirjoittaja sivustahuutaja
Toimistorotta kirjoitti:Toki näin. Pakko silti ihailla tapaa, jolla BA:n TJ pistää itsensä ihan konkreettisesti likoon.
Kaveri päivysti koko lennon ajan hätäuloskäynnillä hyppykamat päällä.

Lähetetty: 19.04.2010 12:38
Kirjoittaja elco
sivustahuutaja kirjoitti: Kaveri päivysti koko lennon ajan hätäuloskäynnillä hyppykamat päällä.
Aukeaako hätäuloskäytävän ovi koneen ollessa ilmassa?

Lähetetty: 19.04.2010 12:42
Kirjoittaja sivustahuutaja
elco kirjoitti:Aukeaako hätäuloskäytävän ovi koneen ollessa ilmassa?
Ovea ei koskaan suljettukaan.

Lähetetty: 19.04.2010 13:14
Kirjoittaja Manaaja
sivustahuutaja kirjoitti:
elco kirjoitti:Aukeaako hätäuloskäytävän ovi koneen ollessa ilmassa?
Ovea ei koskaan suljettukaan.
Ei se bussikaan pysäkiltä ovi auki lähe.

Lähetetty: 19.04.2010 13:16
Kirjoittaja sivustahuutaja
Manaaja kirjoitti:Ei se bussikaan pysäkiltä ovi auki lähe.
Pitää vain yhdistää valkoinen ja punainen johto siitä paneelin takaa.

Lähetetty: 20.04.2010 8:42
Kirjoittaja Bluntly

Lähetetty: 20.04.2010 8:52
Kirjoittaja NuoriD
Bluntly kirjoitti:Kohta paukahtaa.
Se on loppu nyt.

Onneksi panoslaatikot ovat täynnä, haulikko ja tarkkuuskivääri puhdistettu ja rasvattu, kellari täynnä nötköttiä, näkkileipää ja vettä sekä aggregaatin löpöä.

Lähetetty: 20.04.2010 9:02
Kirjoittaja exPertti
^ http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaa ... sta-juosta

Hmm, otsikko kertonee näitten kahden tulivuoren eroista...

Lähetetty: 20.04.2010 14:12
Kirjoittaja swirl

Lähetetty: 20.04.2010 14:37
Kirjoittaja masa

Loppui selibaatti Keskisen pojalta!

Lähetetty: 20.04.2010 15:46
Kirjoittaja Niba

Lähetetty: 21.04.2010 9:50
Kirjoittaja NuoriD
Kerjäläiset varastavat sählöä

Joskus olen noita kauppatorin sähköbokseja tiiraillut ja luulin, että ne toimivat kolikoilla, mutta ilmeisesti siis ei.

Miten suomalainen yhteiskunta voi olla näin munaton. En nyt tarkoita tätä sähköjuttua, vaan laajemmin, että tuota paskasakkia ei saada ulos maasta ja porttikieltoa perään.

EU:n vapaa liikkuvuus joo.

Re: Loppui selibaatti Keskisen pojalta!

Lähetetty: 21.04.2010 10:14
Kirjoittaja masa
:rofl:

Toivottavasti saat hiv:n Se olis sulle ihan oikein.