Sivu 43/124
Lähetetty: 11.02.2010 11:06
Kirjoittaja Kai Nalo
^ ton 2.4:sen purkamisessa on niin vitullinen homma, että samalla vaivalla laittaa kaikki uusiksi.
Lähetetty: 11.02.2010 11:07
Kirjoittaja Dumis
^ Jes, näin oon ymmärtänyt.
Lähetetty: 11.02.2010 11:18
Kirjoittaja Kai Nalo
^ Tuli taas vain konkreettisesti vastaan se seikka, että se vähän erikoisempi moottoriversio ei ole paras valinta ylläpitokulujen kannalta. Normaaliin kakslitraseen ois tehny rempan huomattavasti helpommalla ja edullisemmin.
No, elämä on ja V6 vääntää kivasti.
Lähetetty: 11.02.2010 14:06
Kirjoittaja Manaaja
Kai Nalo kirjoitti:^ Tuli taas vain konkreettisesti vastaan se seikka, että se vähän erikoisempi moottoriversio ei ole paras valinta ylläpitokulujen kannalta. Normaaliin kakslitraseen ois tehny rempan huomattavasti helpommalla ja edullisemmin.
No, elämä on ja V6 vääntää kivasti.
Eikös toi oo nimenomaan kierroskone toi VAG:n 2.4? :-p
Lähetetty: 16.02.2010 13:01
Kirjoittaja Manaaja
Onks kukaan ajanu uusikorista Foresteria? Onkohan siitä mihinkään vai onkohan se edelleen sellanen muovinen melukoppi? Sitä vaan sais nyt sillä 2.5 litrasella turbomyllyllä.
Lähetetty: 16.02.2010 23:27
Kirjoittaja bliss
Fiesta on kiva, hurjalla 15 kilsan ajokokemuksella
Takapenkkiosastolla on enemmän tilaa kuin Golfissa

Lähetetty: 17.02.2010 10:27
Kirjoittaja NuoriD
bliss kirjoitti:Fiesta on kiva, hurjalla 15 kilsan ajokokemuksella
Takapenkkiosastolla on enemmän tilaa kuin Golfissa

Mitäs sä siellä takapenkillä meinaat tehdä?:p:
Lähetetty: 17.02.2010 10:46
Kirjoittaja bliss
NuoriD kirjoitti:bliss kirjoitti:Fiesta on kiva, hurjalla 15 kilsan ajokokemuksella
Takapenkkiosastolla on enemmän tilaa kuin Golfissa

Mitäs sä siellä takapenkillä meinaat tehdä?:p:
Mulla on toi teletappi, joka todennäköisesti on iloinen siitä, että saa enemmän voimaa edessä olevan selkänojan potkimiseen.
Mä en tiedä mitä te muut teette autojenne takapenkillä mutta mulla on viimeiset vuodet ollut tapana istua siellä ainoastaan silloin kun imuroin autoa.
Lähetetty: 17.02.2010 15:17
Kirjoittaja huima
bliss kirjoitti:silloin kun imuroin autoa.
Imuroitko yksin?
Lähetetty: 17.02.2010 15:25
Kirjoittaja bliss
huima kirjoitti:bliss kirjoitti:silloin kun imuroin autoa.
Imuroitko yksin?
No en tietenkään, kutsun yleensä mukaan vähintään serkut ja naapurit sekä Sammatin VPK:n.
Lähetetty: 17.02.2010 16:05
Kirjoittaja Vesper
bliss kirjoitti:Sammatin VPK:n.
Uh! Mäkin tuun!
Eiku hetkinen, VPK eli Vana Pii Kuul, unoha!
Lähetetty: 25.02.2010 20:15
Kirjoittaja Kai Nalo
VAG 2.0 Tdi diesel tänään kuningaskuluttajassa!
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2557
Lähetetty: 25.02.2010 20:45
Kirjoittaja Dumis
Seatin myynti laskee varmaan jyrkemmin tän ansiosta, mutta hyvä että tästäkin asiasta valistetaan telkkarissa.
Lähetetty: 25.02.2010 20:47
Kirjoittaja Manaaja
Tärkeämpi uutinen oli kyllä, että pastillipakkauksen pakkaus ei ollutkaan pintaan asti täynnä pastilleja.

Lähetetty: 25.02.2010 21:52
Kirjoittaja Leevi
Kai Nalo kirjoitti:Nonni, nyt selvis emännän audin vikakin. Vesipumppu vuotaa. Ja koska kyseessä on 2.4 kutoskone, pitää romu saada VW-erikoistuneeseen huoltoon. Kustannusarvio 60 eur * 8 tuntia plus osat pälle, eli noin 300-500 euroa.

Joskus kysyin tuota hihnanvaihdon hintaa. Vähän vaihteli VAG liikkeestä riippuen, mutta keskimäärin 800-1100€. Edullista ...

Itselle yrittivät kaupata vaihteistoöljyn vaihtoa hintaan 250€. En tarttunut täkyyn vaan vaihdoin itse.
Mitä tulee tuohon vesipumppuun, niin näin ne sen auditollaamossa tekee ...
Vesipumpun irrotus ja kiinnitys
Tarvittavat erikoistyökalut, testerit ja korjaamolaitteet
Kaksireikämutteriavain -3212-
Irrotus
– Irrota etupuskuri
– Aseta lukonkannatin huoltoasentoon
– Laske jäähdytysneste pois
– Irrota moniurahihna
– Pidä ohjaustehostinpumpun hihnapyörästä vastaan kaksireikämutteriavaimella -3212- ja irrota hihnapyörä -nuolet-.
– Irrota hammashihna
– Seuraavat osat pitää irrottaa ennen jäähdytysnestepumpun irrotusta:
– Irrota hammashihnan kiristysrulla -1-.
– Irrota hammashihnan kääntörulla -2-.
OhjeKohtia -3- ja -4- ei tarvitse ottaa huomioon.
– Irrota hammashihnan takasuojuksen mutterit -nuoli 1- (2 kpl).
– Kierrä irti vesipumpun ruuvit -nuoli 2- (9 kpl) ja poista vesipumppu.
Kiinnitys
Kiinnitys tapahtuu vastakkaisessa järjestyksessä seuraavat seikat huomioon ottaen:
OhjeTiivisteet ja tiivisterenkaat on vaihdettava.
– Varo hammashihnan kiristysrullaa kiinnitettäessä takanaoleva välilevyä
– Kiinnitä hammashihna (ajoituksen säätö)
– Täytä jäähdytysneste
Ohjetiukkuudet
Osa Nm
Vesipumppu sylinteriryhmään 10
Hammashihnan takasuojus vesipumppuun 10
Hammashihnan kääntörulla öljypumppuun/tiivistyslaippaan eteen 43
Lähetetty: 26.02.2010 0:02
Kirjoittaja Manaaja
Ei oo kyllä kovinkaan mukava auto istua ratin takana toi X-type. Ohjaus on ihan ihmeellinen keinotekoisen ja muovisen tuntuinen vetkula. Valovuoden ero S-typen tarkkaan ja tunnokkaaseen ohjaukseen verrattuna. Torque steer vielä pahentaa asiaa.
Vaihteidenvaihto on vähän jähmeää, tosin saattaa johtua auton alle 4k ajokilometreistä. Polkimet toimii mutta nothing to write home about. Jakkarat selvästi huonommat kuin S-typessä. Auton parhaaksi anniksi jää moottori, joka 2-litraisuudestaan ja surkeasta 130 hevosestaan huolimatta tarjoaa ihan siedettävän ripeää kyytiä.
Lisäksi autoa on todella vaikea pitää auki ikkunoistaan. Huurrekoppi.
Lähetetty: 26.02.2010 10:15
Kirjoittaja exPertti
http://www.chevrolet.fi/cruze/cruze-index.html
Ihan mielenkiinnosta, mikä värkki tämä on? Näyttäisi nopeasti luettuna hyvinvarustellulta ja isolta hintaan nähden.
Lähetetty: 26.02.2010 10:18
Kirjoittaja Kai Nalo
^ Onko toi Daewoo vai Chevrolet?
Lähetetty: 26.02.2010 10:23
Kirjoittaja exPertti
Kai Nalo kirjoitti:^ Onko toi Daewoo vai Chevrolet?
Muotoilu viittaisi korean suuntaan. Tiedä häntä.
Lähetetty: 26.02.2010 10:26
Kirjoittaja exPertti
Lähetetty: 26.02.2010 10:27
Kirjoittaja Manaaja
Kai Nalo kirjoitti:^ Onko toi Daewoo vai Chevrolet?
Daewoo Lacetti Premiere.
http://paultan.org/2008/11/03/chevrolet ... uth-korea/
Wiki:
"Europe: 1.6 and 1.8 litre petrol and 2.0 litre diesel engines are currently offered in the European-specification Cruzes. Exports from the South Korean factory began on February 24, 2009"
Ei kiitos.
Lähetetty: 26.02.2010 10:31
Kirjoittaja Kai Nalo
^ Ok,
Ihan hellankansista. Kattelin uutta I55:sta ME-autolla. Se maksoi rapiat 40 tonnia ilman veroja. Verojen kanssa 63 tonnia. Ihana tää Suomen autoverotus kyl..
Lähetetty: 26.02.2010 12:41
Kirjoittaja Kai Nalo
Lähetetty: 26.02.2010 14:18
Kirjoittaja Manaaja
Ttu että kaikki mitä toi Rönkkö esittelee, alkaa maistumaan paskalta. En käsitä miten toi tampio voi tehdä noita hommia. "Evon kevennetty versio", "suorakytkentävaihteisto", argh.
Olen mä tota kinneriä miettinyt kyllä. Mutta vähän ehkä turhan teinix. Toki 5 vuoden takuu tossa ois bonusta, oon alkanut arvostaa sellaista ominaisuutta autossa tässä viimisen vuoden aikana.
Lähetetty: 26.02.2010 14:21
Kirjoittaja Kai Nalo
Manaaja kirjoitti:5 vuoden takuu t
Nykyautoissa toi on kyllä kova juttu. Luultavasti tuo seikka saa mut ostamaan uuden huihain seuraavaksikin autoksi.