Autoilu 2
Eikös toi oo nimenomaan kierroskone toi VAG:n 2.4? :-pKai Nalo kirjoitti:^ Tuli taas vain konkreettisesti vastaan se seikka, että se vähän erikoisempi moottoriversio ei ole paras valinta ylläpitokulujen kannalta. Normaaliin kakslitraseen ois tehny rempan huomattavasti helpommalla ja edullisemmin.![]()
No, elämä on ja V6 vääntää kivasti.
Mulla on toi teletappi, joka todennäköisesti on iloinen siitä, että saa enemmän voimaa edessä olevan selkänojan potkimiseen.NuoriD kirjoitti:Mitäs sä siellä takapenkillä meinaat tehdä?:p:bliss kirjoitti:Fiesta on kiva, hurjalla 15 kilsan ajokokemuksella![]()
Takapenkkiosastolla on enemmän tilaa kuin Golfissa
Mä en tiedä mitä te muut teette autojenne takapenkillä mutta mulla on viimeiset vuodet ollut tapana istua siellä ainoastaan silloin kun imuroin autoa.
Seatin myynti laskee varmaan jyrkemmin tän ansiosta, mutta hyvä että tästäkin asiasta valistetaan telkkarissa.Kai Nalo kirjoitti:VAG 2.0 Tdi diesel tänään kuningaskuluttajassa!
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2557
Joskus kysyin tuota hihnanvaihdon hintaa. Vähän vaihteli VAG liikkeestä riippuen, mutta keskimäärin 800-1100€. Edullista ...Kai Nalo kirjoitti:Nonni, nyt selvis emännän audin vikakin. Vesipumppu vuotaa. Ja koska kyseessä on 2.4 kutoskone, pitää romu saada VW-erikoistuneeseen huoltoon. Kustannusarvio 60 eur * 8 tuntia plus osat pälle, eli noin 300-500 euroa.

Itselle yrittivät kaupata vaihteistoöljyn vaihtoa hintaan 250€. En tarttunut täkyyn vaan vaihdoin itse.

Mitä tulee tuohon vesipumppuun, niin näin ne sen auditollaamossa tekee ...
Vesipumpun irrotus ja kiinnitys
Tarvittavat erikoistyökalut, testerit ja korjaamolaitteet
Kaksireikämutteriavain -3212-
Irrotus
– Irrota etupuskuri
– Aseta lukonkannatin huoltoasentoon
– Laske jäähdytysneste pois
– Irrota moniurahihna
– Pidä ohjaustehostinpumpun hihnapyörästä vastaan kaksireikämutteriavaimella -3212- ja irrota hihnapyörä -nuolet-.
– Irrota hammashihna
– Seuraavat osat pitää irrottaa ennen jäähdytysnestepumpun irrotusta:
– Irrota hammashihnan kiristysrulla -1-.
– Irrota hammashihnan kääntörulla -2-.
OhjeKohtia -3- ja -4- ei tarvitse ottaa huomioon.
– Irrota hammashihnan takasuojuksen mutterit -nuoli 1- (2 kpl).
– Kierrä irti vesipumpun ruuvit -nuoli 2- (9 kpl) ja poista vesipumppu.
Kiinnitys
Kiinnitys tapahtuu vastakkaisessa järjestyksessä seuraavat seikat huomioon ottaen:
OhjeTiivisteet ja tiivisterenkaat on vaihdettava.
– Varo hammashihnan kiristysrullaa kiinnitettäessä takanaoleva välilevyä
– Kiinnitä hammashihna (ajoituksen säätö)
– Täytä jäähdytysneste
Ohjetiukkuudet
Osa Nm
Vesipumppu sylinteriryhmään 10
Hammashihnan takasuojus vesipumppuun 10
Hammashihnan kääntörulla öljypumppuun/tiivistyslaippaan eteen 43
Ei oo kyllä kovinkaan mukava auto istua ratin takana toi X-type. Ohjaus on ihan ihmeellinen keinotekoisen ja muovisen tuntuinen vetkula. Valovuoden ero S-typen tarkkaan ja tunnokkaaseen ohjaukseen verrattuna. Torque steer vielä pahentaa asiaa.
Vaihteidenvaihto on vähän jähmeää, tosin saattaa johtua auton alle 4k ajokilometreistä. Polkimet toimii mutta nothing to write home about. Jakkarat selvästi huonommat kuin S-typessä. Auton parhaaksi anniksi jää moottori, joka 2-litraisuudestaan ja surkeasta 130 hevosestaan huolimatta tarjoaa ihan siedettävän ripeää kyytiä.
Lisäksi autoa on todella vaikea pitää auki ikkunoistaan. Huurrekoppi.
Vaihteidenvaihto on vähän jähmeää, tosin saattaa johtua auton alle 4k ajokilometreistä. Polkimet toimii mutta nothing to write home about. Jakkarat selvästi huonommat kuin S-typessä. Auton parhaaksi anniksi jää moottori, joka 2-litraisuudestaan ja surkeasta 130 hevosestaan huolimatta tarjoaa ihan siedettävän ripeää kyytiä.
Lisäksi autoa on todella vaikea pitää auki ikkunoistaan. Huurrekoppi.
http://www.chevrolet.fi/cruze/cruze-index.html
Ihan mielenkiinnosta, mikä värkki tämä on? Näyttäisi nopeasti luettuna hyvinvarustellulta ja isolta hintaan nähden.
Ihan mielenkiinnosta, mikä värkki tämä on? Näyttäisi nopeasti luettuna hyvinvarustellulta ja isolta hintaan nähden.
Came here for school, graduated to the high life
Daewoo Lacetti Premiere.Kai Nalo kirjoitti:^ Onko toi Daewoo vai Chevrolet?
http://paultan.org/2008/11/03/chevrolet ... uth-korea/
Wiki:
"Europe: 1.6 and 1.8 litre petrol and 2.0 litre diesel engines are currently offered in the European-specification Cruzes. Exports from the South Korean factory began on February 24, 2009"
Ei kiitos.
Ttu että kaikki mitä toi Rönkkö esittelee, alkaa maistumaan paskalta. En käsitä miten toi tampio voi tehdä noita hommia. "Evon kevennetty versio", "suorakytkentävaihteisto", argh.

Olen mä tota kinneriä miettinyt kyllä. Mutta vähän ehkä turhan teinix. Toki 5 vuoden takuu tossa ois bonusta, oon alkanut arvostaa sellaista ominaisuutta autossa tässä viimisen vuoden aikana.