Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

^ ton 2.4:sen purkamisessa on niin vitullinen homma, että samalla vaivalla laittaa kaikki uusiksi.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ Jes, näin oon ymmärtänyt.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

^ Tuli taas vain konkreettisesti vastaan se seikka, että se vähän erikoisempi moottoriversio ei ole paras valinta ylläpitokulujen kannalta. Normaaliin kakslitraseen ois tehny rempan huomattavasti helpommalla ja edullisemmin. :P

No, elämä on ja V6 vääntää kivasti.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:^ Tuli taas vain konkreettisesti vastaan se seikka, että se vähän erikoisempi moottoriversio ei ole paras valinta ylläpitokulujen kannalta. Normaaliin kakslitraseen ois tehny rempan huomattavasti helpommalla ja edullisemmin. :P

No, elämä on ja V6 vääntää kivasti.
Eikös toi oo nimenomaan kierroskone toi VAG:n 2.4? :-p
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Onks kukaan ajanu uusikorista Foresteria? Onkohan siitä mihinkään vai onkohan se edelleen sellanen muovinen melukoppi? Sitä vaan sais nyt sillä 2.5 litrasella turbomyllyllä.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Fiesta on kiva, hurjalla 15 kilsan ajokokemuksella :P
Takapenkkiosastolla on enemmän tilaa kuin Golfissa :shock:
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

bliss kirjoitti:Fiesta on kiva, hurjalla 15 kilsan ajokokemuksella :P
Takapenkkiosastolla on enemmän tilaa kuin Golfissa :shock:
Mitäs sä siellä takapenkillä meinaat tehdä?:p:
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

NuoriD kirjoitti:
bliss kirjoitti:Fiesta on kiva, hurjalla 15 kilsan ajokokemuksella :P
Takapenkkiosastolla on enemmän tilaa kuin Golfissa :shock:
Mitäs sä siellä takapenkillä meinaat tehdä?:p:
Mulla on toi teletappi, joka todennäköisesti on iloinen siitä, että saa enemmän voimaa edessä olevan selkänojan potkimiseen.

Mä en tiedä mitä te muut teette autojenne takapenkillä mutta mulla on viimeiset vuodet ollut tapana istua siellä ainoastaan silloin kun imuroin autoa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

bliss kirjoitti:silloin kun imuroin autoa.
Imuroitko yksin?
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

huima kirjoitti:
bliss kirjoitti:silloin kun imuroin autoa.
Imuroitko yksin?
No en tietenkään, kutsun yleensä mukaan vähintään serkut ja naapurit sekä Sammatin VPK:n.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

bliss kirjoitti:Sammatin VPK:n.
Uh! Mäkin tuun!

Eiku hetkinen, VPK eli Vana Pii Kuul, unoha!
Work like a captain, play like a pirate.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

VAG 2.0 Tdi diesel tänään kuningaskuluttajassa!

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2557
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Kai Nalo kirjoitti:VAG 2.0 Tdi diesel tänään kuningaskuluttajassa!
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2557
Seatin myynti laskee varmaan jyrkemmin tän ansiosta, mutta hyvä että tästäkin asiasta valistetaan telkkarissa.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tärkeämpi uutinen oli kyllä, että pastillipakkauksen pakkaus ei ollutkaan pintaan asti täynnä pastilleja. :(
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Kai Nalo kirjoitti:Nonni, nyt selvis emännän audin vikakin. Vesipumppu vuotaa. Ja koska kyseessä on 2.4 kutoskone, pitää romu saada VW-erikoistuneeseen huoltoon. Kustannusarvio 60 eur * 8 tuntia plus osat pälle, eli noin 300-500 euroa. :kontrolli:
Joskus kysyin tuota hihnanvaihdon hintaa. Vähän vaihteli VAG liikkeestä riippuen, mutta keskimäärin 800-1100€. Edullista ... :D
Itselle yrittivät kaupata vaihteistoöljyn vaihtoa hintaan 250€. En tarttunut täkyyn vaan vaihdoin itse. :wink:
Mitä tulee tuohon vesipumppuun, niin näin ne sen auditollaamossa tekee ...

Vesipumpun irrotus ja kiinnitys
Tarvittavat erikoistyökalut, testerit ja korjaamolaitteet

Kaksireikämutteriavain -3212-
Irrotus
– Irrota etupuskuri
– Aseta lukonkannatin huoltoasentoon
– Laske jäähdytysneste pois
– Irrota moniurahihna

– Pidä ohjaustehostinpumpun hihnapyörästä vastaan kaksireikämutteriavaimella -3212- ja irrota hihnapyörä -nuolet-.
– Irrota hammashihna

– Seuraavat osat pitää irrottaa ennen jäähdytysnestepumpun irrotusta:
– Irrota hammashihnan kiristysrulla -1-.
– Irrota hammashihnan kääntörulla -2-.
OhjeKohtia -3- ja -4- ei tarvitse ottaa huomioon.

– Irrota hammashihnan takasuojuksen mutterit -nuoli 1- (2 kpl).
– Kierrä irti vesipumpun ruuvit -nuoli 2- (9 kpl) ja poista vesipumppu.
Kiinnitys
Kiinnitys tapahtuu vastakkaisessa järjestyksessä seuraavat seikat huomioon ottaen:
OhjeTiivisteet ja tiivisterenkaat on vaihdettava.
– Varo hammashihnan kiristysrullaa kiinnitettäessä takanaoleva välilevyä
– Kiinnitä hammashihna (ajoituksen säätö)
– Täytä jäähdytysneste
Ohjetiukkuudet

Osa Nm
Vesipumppu sylinteriryhmään 10
Hammashihnan takasuojus vesipumppuun 10
Hammashihnan kääntörulla öljypumppuun/tiivistyslaippaan eteen 43
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ei oo kyllä kovinkaan mukava auto istua ratin takana toi X-type. Ohjaus on ihan ihmeellinen keinotekoisen ja muovisen tuntuinen vetkula. Valovuoden ero S-typen tarkkaan ja tunnokkaaseen ohjaukseen verrattuna. Torque steer vielä pahentaa asiaa.

Vaihteidenvaihto on vähän jähmeää, tosin saattaa johtua auton alle 4k ajokilometreistä. Polkimet toimii mutta nothing to write home about. Jakkarat selvästi huonommat kuin S-typessä. Auton parhaaksi anniksi jää moottori, joka 2-litraisuudestaan ja surkeasta 130 hevosestaan huolimatta tarjoaa ihan siedettävän ripeää kyytiä.

Lisäksi autoa on todella vaikea pitää auki ikkunoistaan. Huurrekoppi.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

http://www.chevrolet.fi/cruze/cruze-index.html

Ihan mielenkiinnosta, mikä värkki tämä on? Näyttäisi nopeasti luettuna hyvinvarustellulta ja isolta hintaan nähden.
Came here for school, graduated to the high life
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

^ Onko toi Daewoo vai Chevrolet?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kai Nalo kirjoitti:^ Onko toi Daewoo vai Chevrolet?
Muotoilu viittaisi korean suuntaan. Tiedä häntä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Came here for school, graduated to the high life
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:^ Onko toi Daewoo vai Chevrolet?
Daewoo Lacetti Premiere.

http://paultan.org/2008/11/03/chevrolet ... uth-korea/

Wiki:

"Europe: 1.6 and 1.8 litre petrol and 2.0 litre diesel engines are currently offered in the European-specification Cruzes. Exports from the South Korean factory began on February 24, 2009"

Ei kiitos.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

^ Ok,

Ihan hellankansista. Kattelin uutta I55:sta ME-autolla. Se maksoi rapiat 40 tonnia ilman veroja. Verojen kanssa 63 tonnia. Ihana tää Suomen autoverotus kyl..
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Siin on Manalalle uus lelu?

http://www.iltalehti.fi/nettitv/?16143871
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:Siin on Manalalle uus lelu?

http://www.iltalehti.fi/nettitv/?16143871
Ttu että kaikki mitä toi Rönkkö esittelee, alkaa maistumaan paskalta. En käsitä miten toi tampio voi tehdä noita hommia. "Evon kevennetty versio", "suorakytkentävaihteisto", argh. :D

Olen mä tota kinneriä miettinyt kyllä. Mutta vähän ehkä turhan teinix. Toki 5 vuoden takuu tossa ois bonusta, oon alkanut arvostaa sellaista ominaisuutta autossa tässä viimisen vuoden aikana.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti:5 vuoden takuu t
Nykyautoissa toi on kyllä kova juttu. Luultavasti tuo seikka saa mut ostamaan uuden huihain seuraavaksikin autoksi.
Vastaa Viestiin