Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

AngryBird kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti: elämää voisi helpottaa, jos jossain kohtaa antaisi periksi ainakin vähän
Selitä?
Joskus kirjoituksistasi tulee sellainen kuva, että kivoja jutskia voisi olla tarjolla, mutta eivät etene alkua pidemmälle. Ehkä aiheesta, ehkä uskalluksen puutteesta. Mene ja tiedä.
Paras päivä ikinä.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

^Ymmärräksä, että mun on ekana ajateltava lapsen etua. Siinä jää omat mahdolliset kivat aina hopeasijalle vaikka kuinka vituttais. Lapsi on täysin avustettava eikä hoitopaikkoja yksinkertaisesti ole. Mä en voi käyttää esim. MLL:n hoitajia kun eivät ne hoida kuin "normaaleja" lapsia enkä todellakaan voi jättää tuota yksin kotiin ehkä vielä kymmeneen vuoteen, ehkä en vielä silloinkaan, ei voi tietää. Mulla ei ole varaa erityislapsiin erikoistuneeseen, kotiin tulevaan hoitajaan. Kolmesta tunnista tulee jo kolmenumeroinen summa ja kolmessa tunnissa ei käy edes pääkaupunkiseudulla ostoksilla.
Olen täysin tottunut elämään näin ja tämä on ihan kivaa. Meillä on avoimet ovet käytännössä aina, hyvin harva tulee silti tänne.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

^:h:
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Kyllä sä AB olet silti melkoinen arjen sankari vaikkei sitä palautusoikeutta olekaan. Mä oon jaksanut vähän sillä ajatuksella raskaan vauva-ajan että kohta helpottaa. Ja onhan tämä nyt jo paljon helpottanut. (Ellei nimittäin työnantaja yrittäisi nyt vuorostaan väsyttää kuoliaaksi.)
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ihana tuo lukutti :D

Nitalla kans oli jos jonkinmoisia sanoja pienenä, mm. meetrusti, liskalaskalit (ranskalaiset) ja mitä kaikkia niitä olikaan....
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suvinen kirjoitti:Uuuuh. Ei kukaan kertonut että tuo alkaa jo kaksivuotiaana.
Onx meidän lapsilla sama isä...eiku. Tuon lisäksi meillä hoetaan kovasti kaikkea näkemäänä. Meillä on sellanen sadan kuvan korttipakka, jossa näitä yleisimpiä tavaroita, ruokia, eläimiä yms. Tyttö osas eilen jo ~90. Loputkin ois mennyt, tai ainakin muutama, jos kuva olis ollut selkeämpi. Kohtahan tytölle joutuu antaa Kitinä-tunnarit 8)
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Suvinen kirjoitti:Uuuuh. Ei kukaan kertonut että tuo alkaa jo kaksivuotiaana.
Joo, niin näköjään alkaa. Toinen keino lannistaa väsynyt äiti on vaatia 30 kertaa "Kerran vielä! Yhden kerran!" mm. keinumista ja peiton alle yhdessä piiloon menoa, ja alkaa itkeä joka tapauksessa kun äiti viimein päättää että ei, nyt ei enää kertaakaan.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kottarainen kirjoitti:Joo, niin näköjään alkaa. Toinen keino lannistaa väsynyt äiti on vaatia 30 kertaa "Kerran vielä! Yhden kerran!" mm. keinumista ja peiton alle yhdessä piiloon menoa, ja alkaa itkeä joka tapauksessa kun äiti viimein päättää että ei, nyt ei enää kertaakaan.
"Ys, ys!" tai "Taas, taas!"
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:"Ys, ys!" tai "Taas, taas!"
Joo. Meillä on tuo "Kerran vielä!" Tarkoittaa kylläkin "Sata kertaa vielä!" Onhan tuo aika herttaistakin toisaalta kun on kiva nähdä kun toinen saa iloa pienistä jutuista, mutta kun ei vaan aina jaksaisi tehdä sataa kertaa samaa asiaa ja aina on arjessa kiire.

Onneksi teen syksyllä ainakin jonkin aikaa puolikasta työaikaa.

Olikos täällä muiden muksut jo päiväkodissa tai koska on menossa? Meillä siis isovanhemmat hoitaa tällä hetkellä ja alustava ajatus olisi 3-vuotispäivän tienoilla viedä päiväkotiin. Ollaan mietitty että joku kielipäiväkoti voisi olla kiva jos lapsi saisi siitä ilmaiseksi vieraan kielen alkeet, eikä tarttis muutenkaan sitten viedä ainakaan tuohon meidän viereisen lähiön tarhoihin. (Tarttis kyllä saada tuo ruokavalio laajenemaan ensin...)
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kottarainen kirjoitti:Olikos täällä muiden muksut jo päiväkodissa tai koska on menossa?
Elokuussa aloitellaan tarhassa, tyttöhän täytti just kax. Vaimo hoitanut kotona tähän saakka...tai olihan mulla isäkuukausi.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: "Ys, ys!" tai "Taas, taas!"
Meillä on tuo nykyään muodossa "viimenen". Ennen sitä oli "yks vielä". Tarkoittaa tietysti että miljoonasti.

Tytsä on aloittanut matkiapinat ja ilmaisee kaiken kysyvässä muodossa vaikka tarkoittaa itseään, pari päivää tätä vaihetta takana. "Haluatko jätskiä", "Haluatko vitskuja", "Haluatko ulos" jne. Ja käskytys on taas sitä luokkaa että halojata. "LEIPÄÄÄ kiialle", "RUOKAAA kiialle", "ÄITIIII ANTAAA kiialle", "KIIIIALLE".
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Oottekste huomannu et vuosia sitten järjesteltiin innoissaan Kitymiittejä ja nykyään puhutaan lapsistamme :D
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Esikoisella on kans sellainen viehättävä me-myself-and-I -pössis päällä. Jos pikkuveljen käsissä on jokin lelu, se on saatava heti itselle. Sitten kun N:n miljoonannen kerran vanhempana huomautat, että "eipä viedä toisen kädestä lelua/annapa pikkuveikallekin lelu/tms" niin tämä pikkuovelus tekee vaihtokaupan. Yleensä tyyliin "minä saan tukkirekan täysperävaunuilla, sinä saat yhden rakennuspalikan". Kunnon riistoporvari :)
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 20.01.2011 0:51

Viesti Kirjoittaja Varis »

küllküll kirjoitti:Pikkuovelus tekee vaihtokaupan. Yleensä tyyliin "minä saan tukkirekan täysperävaunuilla, sinä saat yhden rakennuspalikan". Kunnon riistoporvari :)
Pikemminkin demarien hallitusneuvottelija.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Hyväveli-verkostoituminen on kuitenkin vielä lapsenkengissään ;)
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Tyttö on vuoden ja kolme kuukautta eikä puhu. Aiemmin sanoi muutamia sanoja mutta nyt on vaihtanut yleisäänteisiin. "E" tarkoittaa ei, kyllä, ehkä ja "mamma" kaikkea muuta mahdollista. Ymmärtää kyllä loistokkaasti kehotuksia ja keskusteluja, päivittäin luetaan > 20 kirjaa mutta ei vaan ala laajentamaan ilmaisuaan. Neuvola-aikaa varatessa sanottiin ettei tarvitse huolestua ennen toista syntymäpäivää, mutta olisi kiva päästä kommunikoimaan. Olen kyllä edistynyt äitiysitseluottamuksessa, vain kerran ajattelin tähän syynä olevan raskausaikana syömäni tuorejuusto.
Elämä kantaa, jos sen antaa
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Tänään oli tytsän painonseuranta käynti ja taas ollaan mallillaan: 12 kg / 86 cm. Ikä 2v 4kk. Seuraavaksi sitten normaalisti 3-vuotis neuvola.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Huoh, 3 x 3v. synttärit takana.. samoin systerin + lasten ylläpito 3 päivän ajan. La-iltapäivällä pojan pari "kaveri" + äidit ja 1 kpl 5 kk pikkusiskoa (äidin kaveri + lapset siis :D ). Su-aamuna miehen serkut jotka asuvat tässä kivenheiton päässä perheineen (3 aikuista ja 4 lasta). Iltapäivällä sunnuntaina sitten aikuiset, eli mummit + avokit, kummit, enot ja tädit ja sedät, olisko ollut yhteensä 15 aikuista + 2 pientä lasta.

Kakut ostin, kaiken muun leivoin itse. Iso n. 20 hengen voileipäkakku, valkosuklaamustikkapiirakkaa pari pellillistä, 24 kpl pätkismuffinseja ja loput olen jo unohtanut. Ugh!
The great club outshines the individual, always and forever.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Meillä on pari vuotta: 89/12.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Miskalla on ny joku sylifetissi käynnissä. En saa mitään tehtyä, ku toinen töpsöttää perässä älisten ja kauhia huuto jos ei syliin pääse. Sopivasti kun pitäs kamoja purkaa ja laittaa ja WÄÄÄ kun ei saa heitellä tavaroitakaan muuttolaatikosta. Saati istua tietokoneella, juoda kahvia, käydä tupakalla...mikään ei käy, äitin syliin pitää päästä hetinytsamanteinWÄÄÄÄ!
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Mulla menee hermo mun mutsiin. Jos joutuisin olemaan sen kanssa kauemmin samassa taloudessa kuin viikon, tekisin varmaan jotain todella harkitsematonta :9mm: .

Nytkin Tukholmassa/matkalla... kielsin pojua, mutsi siihen: "no anna nyt toisen tehdä..." tms. :evil: Aiemmin myös jotain vastaava2a, jatkuvasti.

Olen kieltänyt pyssyt tässä huushollissa. Mutsi sitten tahallaan, kieltoani uhaten, ostaa pojalle pyssyn. Poju arvaten on hieman huolissaan ja kertoi ystävälleni: "ethän kerro äidille, mutta mulla on mamman luona pyssy..." :( .

Kun sitten huomautan äidilleni, että olen se, joka määrää, ja pyydän, ettei torpedoisi kasvatuksellisia juttujani, vetää herneen nenään. :evil: . Kaikkein vittumaisinta: kun kiellän mutsia tekemästä jotain, tekee sen aivan varmasti. :maanantai:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Toi ei oo ees paha. Mun mutsi kun ekan kerran pojan tapasi, piti kyllä sylissä ja tokaisi kaikkien kuullen: "Miks sä ees teit ton?" Samainen äiti lomautti mut kuullessaan mun olevan raskaana.

Kaksi kertaa pojan kerkesi tavata, toisen kerran sairaalassa ja ylpeänä esitteli hoitsuille vauvaa että tässä on mun kolmas lapsenlapsi.

RIP mutsi.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Suvinen kirjoitti: Kavio sillä kyllä on isompi kuin puoli vuotta vanhemmalla serkullaan, viimeksi kaupan mittarissa koko 25. Vaihtelee kyllä ihan älyttömästi kengästä riippuen - Nokialaiset kumpparinsa ovat kokoa 21 ja menevät ihan mainiosti jalkaan. Kesäsandaalit ostin kokoa 24 ja ovat juuri sopivat, mutta eivät varmaan loppukesästä enää mahdu.
Meillä siro 24 jo nyt! Surulla jouduin laittamaan ihanat, violetit nahkakengät hyllylle, ei ole enää käyntivaraa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Meillä edelleen siro 22 maksimissaan.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

"MÄ OISIN HALUNNU MENNÄ LENTOKONEELLA MIKSI MÄ EN SAA PÄÄTTÄÄ, MIKS KUKAAN EI KYSYNY MULTA JA NYT ON PAKKO MENNÄ JOLLAIN PÖLJÄLLÄ JUNALLA!11" onneks raget jäi suht lyhyiksi. Yritän kitkeä näitä kiinankeisarimaisia piirteitä. Asiat, jotka itselle lapsena oli elämyksiä, on muksulle liiankin peruskauraa. Isompaa, kirkaampaa ja kovempaa. Oma vika tosin. Mut enimmäkseen ihana muksu toki ;)
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin