Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

^ Ohos :shock: Anna mennä vaan, meikä aloittaa kohta kans kuurituksen. Pakko, on taas sen verran messevä triplaleuka ja vuori vatsan kohdalla.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja McJanne »

PläskiChallenge2013

Lihaskunto kohilleen helpolla ohjelmalla, tästä on pyjamajumppakerho(i)ssa oikein mitattava epidemia muodostumassa. Mikään ei toki estä soveltamasta tai vaikka *viheltelee* triplaamalla joka viikon määrät.
Tämän koulutuskortin ajatus on luoda positiivinen kilpailu ja samalla nostatella osallistujien peruskuntotaso siedettävällä tasolle.

Mittaustapana suoritetaan niin kutsuttu minuutin testi, lajeina punnerrus, vatsalihasliike, selkälihasliike ja syväkyykyt.

Punnerrus: Hartianlevyinen ote, kämmenet lattiassa, suora linja kämmenestä olkavarteen, kyynärpäät osoittavat taakse suorituksissa. Hyväksytty suoritus on sellainen, jossa rintakehä koskettaa nyrkkiä/läpykkää maassa ilman "rojahtamista" ja toisaalla kyynärnivelet käy suorassa ylhäällä.

Vatsalihasliike: Kädet nyrkissä rinnan päällä, jalat 90­­° kulmassa nilkoista tuettuna joko puolapuiden/vastaavien alle tai parin painon avulla. Hyväksytty suoritus on sellainen, jossa yläkroppa käy alhaalla "rojahtamatta" ja vastaavasti ylhäällä kohtisuoraan lattiaan nähden.

Selkälihasliike: Kädet nyrkissä pään sivuilla, jalat suorana taakse. Hyväksytty suoritus on sellainen, että sekä kädet että jalat nousevat selvästi korkeammalle kuin selän yläpinta ja käyvät kevyesti maassa jokaisen suorituksen jälkeen.

Syväkyykky: Ilman painoja kädet nyrkissä ylhäällä edessä. Varpaat osoittavat suoraan eteenpäin, selkä suorana. Hyväksytty suoritus on sellainen, jossa takapuoli käy selvästi polvilinjan alapuolella siten että selkä säilyy suorana kohtisuoraan lattiaan nähden ja ylhäällä polvinivelet käyvät lähes suorana.

Testi: minuutti per laji, pari laskee suoritukset, jotka kirjataan vetäjän kansioon.

Itse Haaste™ on seuraavanlainen:

1. Viikko:
- Perustason mittaus, mittauspäivänä ei suorituksia
- Joka aamu aamupalavesilasillisen ja vessakäynnin jälkeen 20 punnerrusta, 20 vatsalihasta, 40 selkälihasta ja 40 kyykkyä

2. Viikko:
- Joka aamu aamupalavesilasillisen vessakäynnin jälkeen SEKÄ joka ilta ennen iltasuihkua/saunaa 20 punnerrusta, 20 vatsalihasta, 40 selkälihasta ja 40 kyykkyä

3. Viikko:
- Joka aamu ja joka ilta 30 punnerrusta, 30 vatsalihasta, 60 selkälihasta ja 60 kyykkyä

4. Viikko:
- Joka aamu ja joka ilta sekä keskellä päivää kerran 30 punnerrusta, 30 vatsalihasliikettä, 60 selkälihasta ja 60 kyykkyä
- Välimittaus halukkaille, mittauspäivänä ei muita suoritteita

5. Viikko:
- Joka aamu ja joka ilta 40 punnerrusta, 40 vatsalihasliikettä, 80 selkälihasta sekä 80 kyykkyä

6. Viikko:
- Joka aamu ja joka ilta 40 punnerrusta, 40 vatsalihasliikettä, 80 selkälihasta sekä 80 kyykkyä, valinnaisesti voi lisätä keskellä päivää yhden sarjan myös

7. Viikko:
- Joka aamu 100 punnerrusta, 100 vatsalihasta, 100 selkälihasta ja 100 kyykkyä

8. Viikko:
- Aamulla, päivällä ja illalla 50 punnerrusta, 50 vatsaa, 100 selkää ja 100 kyykkyä
- Mittaukset, mittauspäivänä ei suorituksia

~Puni
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja annepa »

3.-20.12. -4 kg. Perkele.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Hyvä vauhti !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

78 kg. Lipsunut 1.5 kg ylöspäin. Pitää skarpata. Joulun jälkeen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja annepa »

Pulkannaru kirjoitti:^
Hyvä vauhti !
Joo! Tavoitteena on vielä kilo tässä kuussa ja tosa on joulu välissä :o Tosin epäilen että joulu ei mene ylenpalttiseksi syömingiksi, koska mahalaukku on varmaan aika lailla pienentynyt. Alkuperäinen tavoite oli tässä kuussa -6kg, mutta eihän se tule toteutumaan. Ens kuussa sitten 3-4 kg miinusta. Hidastua saa mutta ei pysähtyä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Sanovat, että liikunta laihduttaa. No, voi olla, mutta keveämmäksi se ei tee. Rasvaprossa alas -> paino ylös.

Ja voimaharjoittelu palannee ansaitsemallensa tauolle kuun vaihteessa. Saatana.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Jahas, taas täällä. Joutuu pienelle kutistuskuurille pyhien jälkeen. Luulen, että plörähdys hoituu tipattomalla tammikuulla.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja annepa »

Sallin itselleni kahden päivän ylensyönnin. Huomenna taas jatkuu kituutus. Mahalaukku on kyllä niin pienentyny että tää ylensyönti ei oo yhtään niin paha kuin alunperin ajattelin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Uskaltaudun pitkästä aikaa tähän ketjuun näyttäytymään. Kesällä ruokavalio pääsi retkahtamaan ja painon kehityskäyrä lähti väärään suuntaan. Gallerian katoaminen antoi hyvän syyn olla postailematta kuvia käppyrästä tänne, niin oli helppo vetäytyä piiloon etsimään uutta motivaatiota ja positiivista kerrottavaa.

Kaiken kaikkiaan vuoden aikana paino ja kunto kehittyi oikeaan suuntaan, joskin paino ei pienentynyt niin paljon kuin oli toiveissa ja tavoitteena. Painon hallinnan loppuvuoden osalta voisi kiteyttää lauseella: Vähintä mitä voi hyväksyä.
Vuoden saldoksi jäi -6 kiloa. Fyysisen kunnon kehitys ollut parempi ja tuntuu jatkuneen nousevana vuoden loppuun asti.

Vuosi 2012 jakautui niin, että ensimmäiset 4 kuukautta paino putosi kivasti, mutta sitten positiivinen kehitys tyssäsi ja paino jumahti paikoilleen seuraavaksi 2 kuukaudeksi, vaikka edelleen pidin tiukasti kiinni ruokavaliosta ja suunnitelluista kalorimääristä, mikä valitettavasti söi motivaatiota tiukan ruokavalion noudattamiseen. Heinäkuussa alkoi lomakausi ja ruokavaliosta ja annosmäärista lipsuminen alkoi. Kaikenmaailman kissanristiäisiä alkoi vielä olemaan lähes joka viikonloppu, niin heinä-elokuun aikana paino nousi 4 kiloa. Käppyrästä näkyy selvästi 3 viikon jaksoa, joihin painon nousu pääasiassa ajoittuu. Niiden välissä pientä toipumista havaittavissa, jolloin sai jotenkin kevään ruokavaliosta kiinni. Lokakuussa iski sitten jonkinlainen luovutus ruokavaliossa ja koittanut vaan pitää annoskoot jotenkin kohtuullisena. Tämä näkyy sellaisena loivana mutta tasaisena painon nousuna. Viimeisen 3 kuukauden aikana paino on noussut noin 2 kiloa elokuun loppuun verrattuna. Syyskuu oli positiivinen kuukausi välissä, jolloin paino putosi aavistuksen.

Urheilu on ollut hyvin aktiivista koko vuoden ja kunto on selvästi noussut vuoden aikana. Mä oon nyt useampana vuotena käynyt ajamassa fillarikisassa pitkää matkaa vähintään kerran kesässä. Aikaisempiin vuosiin verrattuna olin tänä kesänä selvästi paremmassa kunnossa. Normaalisti ajanut joukon häntäpäässä, mutta tänä vuonna kunto riitti omalla matkalla selvästi puolivälin paremmalle puolelle, mitä olin erittäin tyytyväinen, kun en ole mikään kestävyysurheilijan perikuva. Kehonrakennus olis mun fysiikalle paljon sopivampi lajivalinta.
Lihakset tuntuu kehittyvän mulla helposti ja vaikka olen koittanut välttää punttista (vain 1 kerta) tänä vuonna, niin muutamaan kertaan suorittamieni mittausten perusteella lihasmassa tuntuu lisääntyneen jälleen tänäkin vuonna ahkeran urheilun kylkiäisenä. Vuositasolla on tullut urheiltua noin 4 kertaa viikossa. Lapsi rajoittaa sen verran ajankäyttöä, ettei oikein millään ehdi/jaksa enempää.

Viimevuoden tavoite oli ehkä vähän turhan kunnianhimoinen. Kesään mennessä saavutettu tilanne olisi ollut ihan riittävän hyvä pysyväksi olotilaksikin. Tälle vuodelle tavoitteeksi voisin ottaa koittaa pysyä viimevuotisen painokäyrän alapuolella kesäkuun loppuun asti ja loppuvuoden huolehtia, että paino ei enää palaa kolmenumeroisiin lukuihin.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Käytättekö te laihistelijat ainoastaan vaakaa? Mittanauha on kivempi väline.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Kaksi lainausta harjoituspäiväkirjasta (http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?f=36&t=15805):
Puni kirjoitti:Kai se pitää yhteenveto tehdä tästäkin vuodesta kun muutkin kerran...

266 harjoituspäivää vuoden sisällä, kolmisensataa vakavasti otettavaa harjoitetta. 90% tarjonnasta saavutettu lajinomaisessa harjoittelussa, eli 10% yli tavoitteen, olen siis työttömänä ja perseaukisena saanut haluamallani tavalla lisää reeniä.

Lajeina oli pääasiallisesti Taekwon-Do ja juoksu, loppuvuotta kohden prostentuaalisesti nosti itseään haikkailu koiran kanssa.

Tänä vuonna oli vain yhdet arvokisat (EM-kisat, Sofia, Bulgaria), joissa otin jo puolivälierissä komeasti turpaan kingkongilta, kivaa siellä silti oli. Kuvaavaa on se, että reissulta jäi parhaiten mieleen laadukkaan ravintolan ihana alkuruoka. Tulee tippa linssiin vieläkin kun ajattelee miten hyvää se on. Minä poika se vaan tykkään tuosta syömisestä. Ainiin, oli siellä joku maanjäristyskin viimesenä yönä.

Rasvaprosentti tippui varmaan kymmenellä, mutta paino vastaavasti ei, vuoden alussa oli 82kg, nyt 87kg. Vyötärö on kaventunut kyllä ja tissit isontunut, mutta vastaavaa hyötyä ei tunnu olevan.

Mitäs ensi vuonna?

Tavoitteet lyhyesti: rasva-% 10-15 väliin, paino -70kg, semifinaalit EM- ja MM-kisoissa, II dan, puolimaratooni, yksi uusi perustettu seura, vaimokkeelle (tai vaimolle, tilanne elää) 1. gup, koiralle 40kg ja 20 kuutiota hakattua polttopuuta omasta mettästä.
Puni kirjoitti:Duh, ei saanu editoitua, mutta jos nää mittaustulokset:

Maha rentona vyötärön ympärysmitta navan kohdalta 116cm

Rinnan ympärys tissien päältä rentona 116.5cm

Missinmitoissahan tässä ollaan :D
Kirjoitan tätä alasti
Fiona
Elämätön Kitisijä
Viestit: 342
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Pitäisi varmaankin tehdä ryhtiliike, koska jouluna söin todella paljon makeisia yms. Viime vuonna onnistuin treenaamaan liian suuret reisilihakset salilla, joten jos vaikka tänä vuonna jättäisin saleilut vähemmälle ja keskittyisi aerobiseen harjoitteluun. Huomisesta lähtien mennään perinteisillä eli liikunnalla ja ruokavaliolla. Tarkoituksena karistaa 2-3 kg ja saada kapeammat reidet. Ajattelin kokeilla pitkiä harjoituksia crosstrainerilla ja pitkiä lenkkejä.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Alkuvuosi meni aika hyvin, mutta loppuvuodesta sitten tuli parannettua pahaa mieltä ruualla oikein urakalla. Nyt on onneksi edes muutama kilo vähemmän kuin vuosi sitten tähän aikaan.

Jos taas hyvin varovaisesti alkaisi taistelemaan. Puntilla jos pistäisi tavoitteen jonnekkin viidenviidenkymmenen tienoille. Ja reisiin kunnolla tavaraa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kiukkutipu kirjoitti:Käytättekö te laihistelijat ainoastaan vaakaa? Mittanauha on kivempi väline.
Vaakaa ja vaatteita. Tiedän kyllä jo, että jos painan 70 kiloa niin vyötärönympärykseni on 70 senttimetriä, että sinänsä en mittanauhaa tarvitse. Toki jos innostun oikein urheilemaan niin tilanne voi olla eri. Nyt vaan harrastan liikuntaa kahdesti päivässä, en urheile.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/laihdutus/20130 ... 3_lh.shtml


Ville taisi pudottaa heteroutensakin urakassa.
Kuis?

Eikös siellä ole taustalla siisti kori, jossa on naistenlehtiä - eli mitä suurimmalla todennäköisyydellä kotona on nainen.
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti:
masa kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/laihdutus/20130 ... 3_lh.shtml


Ville taisi pudottaa heteroutensakin urakassa.
Kuis?

Eikös siellä ole taustalla siisti kori, jossa on naistenlehtiä - eli mitä suurimmalla todennäköisyydellä kotona on nainen.

Väitätkö että heteromies pitää tuollaista paitaa?

Veikkaan äidin kodiksi ja lehdiksi.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Suvinen kirjoitti:^Oli homo tai hetero niin ainakin liian laiha.
Artikkelissa pisti silmään: "Painonpudotus lähti käyntiin ruokavaliota muuttamalla, en nimittäin juuri harrasta kuntoilua. "

Ihan tuli vanha mainos mieleen.

We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja annepa »

Perkle, pitää tehä lisää vyönreikiä! Vaaka on kyllä eri mieltä mutta ei välitetä siitä! Ehkä vyö on venynyt...?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Suvinen kirjoitti:^Oli homo tai hetero niin ainakin liian laiha. Vahva veikkaus että laihdutus meni syömishäiriön puolelle.
No mut nuorista miehistä tulee helposti tollasia vinkuheiniä, kun ne laihtuu eikä tee mitään. Näyttää ihan normi tinttitukkateiniltä. Ei tietenkään my cup tea, kun en ole mikään puuma. Kyllä tuokin tuosta taas pulskistuu, kun tulee vähän ikää lisää. :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Jaahas. Junnaa paikallaan. Ryhtiliikettä peliin. Tai sitten taivaalta pitää tulla reilusti lunta, jotta kulutus kääntyy kasvuun.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

töissä taas hommaa niin ettei jouda kitiseen mutta ylpeänä raportti: -10 kg! Ihmiset alkaa kommentoida. Spotify ja sports trackeri on niin hauskoja vempaimia että pitemmät lenkit alkaa sujuun jo melkein joka päivä keskivauhdilla 7 km/h. Otan vielä 5 kg ja sitten välitarkastus itseni kanssa jäädäänkö siihen vai otetaanko vielä joku kilo. Tavoitteena on olla tosi hoikka lopun ikää! Oon jo varmaan puolet elämästäni vähän paksu, eiköhän se piisaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja annepa »

^ HYVÄ!!

Mulla junnaa tämä homma paikallaan, mut niin junnaa kaikki muukin, että eipä ole ihmeellistä. Lisää ruokaa, lisää liikkumista, niin kyllä tämä tästä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

annepa kirjoitti:kyllä tämä tästä.
Tsemiä! Mulla on nyt semmonen teoria ettei se liikunta kauheana vaikuta siihen laihtumiseen, kyllä se on syömisestä kiinni. Toki liikunnalla on muita hyviä vaikutuksia ja vaikuttaahan se siihen miten ne lihat on rungossa kiinni.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Vastaa Viestiin