Siis mitä millä? täällä on yhteensä nytki 5 konetta päällä, purkki on vanha ja vain yksi kone tekee ongelmaa.exPertti kirjoitti:
Millä se purkki on pelannut aiemmin? Kai aikaisemmasta vehkeestä löytyy ne oikeat asetukset? Purkin nimen ulosjulkaisunhan voi estää jolloin sitäkään ei näy. Vai ovatko molemmat uusia.
Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Tää on niin meikäläisen arkea.Varis kirjoitti:Ei pidä. Jos verkkokortti on disabled niin se ei toimi eikä edes hae wlan-purkkia. Se pitäisi ensin olla enabled ja sitten pitäisi hakea se yhteys purkkiin.Georgina kirjoitti:On siinä wlan kortti ja sen pitää olla kyllä disable tilassa. Oon kyllä kokeillu molempia, ei mitään väliä.
Kysyt kysymyksen että "onhan varmasti A?"
"On, varmasti on."
Loppujen lopuksi se on 99% tapauksista kuitenkin B.
Siis etkö sä käskeny laittaa sen disable? Niin giganttikin käskee!küllküll kirjoitti:
Tää on niin meikäläisen arkea.
Kysyt kysymyksen että "onhan varmasti A?"
"On, varmasti on."
Loppujen lopuksi se on 99% tapauksista kuitenkin B.
Mutta varis ja noiden kotisivu käskee laittaa enable. Sillä se rupes taas löytään naapurin verkon. Nyt toin koko masiinan tähän wlan purkin viereen, jos kyse onkin siitä että se ei saa tuonne nurkan taa tätä signaalia? vanhassa koneessa on sentään kunnon antenni.
no ei kai se suojaamaton ole, en minä siitä mitään tajua!exPertti kirjoitti:
Siis suojaamaton wlan purkki?
Nyt toin sen tähän Wlanin viereen niin siinä DISABLED asennossa se löytää kaikki verkot mitä tää toinenki kone. Enabled asennossakin pari muttei oikeaa. Nettiin ei vieläkään pääse, kattelen mitä asetuksia oon tuonne nyt jättäny päin persettä. yhteensä noin työpäivän verran työtä siksi että tässä on paska vastaanottava antenni! (jos tämä nyt vieläkään alkaa toimia)
Ok. En pysty auttamaan sinua eteenpäin. Onnea yritykselle.Georgina kirjoitti:no ei kai se suojaamaton ole, en minä siitä mitään tajua!
Nyt toin sen tähän Wlanin viereen niin siinä DISABLED asennossa se löytää kaikki verkot mitä tää toinenki kone. Enabled asennossakin pari muttei oikeaa. Nettiin ei vieläkään pääse, kattelen mitä asetuksia oon tuonne nyt jättäny päin persettä. yhteensä noin työpäivän verran työtä siksi että tässä on paska vastaanottava antenni! (jos tämä nyt vieläkään alkaa toimia)
Came here for school, graduated to the high life
Kiitos avusta ja anteeksi nämä vittuperkeleet. Menee hermo kun ei saa tuota toimimaan. Olemme edenneet verkon löytämiseen, miettiköön tekosiaan tuossa hetken aikaa, pakko tehä muitaki töitä. Kunhan ehdin niin soitan taas sinne gigantin tekniseen tukeen niin saatais vielä tuo verkko yhdistymään. Tai sitten palautan taas ne tehdasasetukset niin nollautuu nuo omat kokeilut... OOOOOOMMMMMMMM.
no klikkaa jos enable, eikö se klikkaamalla muutu? jos disable, älä tee mitään, silloin siihen jää lukemaan että disable. Eli kumpi siinä nyt pitäs lukea? Kummallakin se löytää ja kumpikin yhdistää mutta ei sitten kuitenkaan aukea netti. Sovitin sanoo: yritetään todentaa, jaettu.küllküll kirjoitti:Eli en käskenyt että disabloi. Tietenkään.Minä kirjoitti:Jos ENABLE, klikkaa. Jos DISABLE, älä tee mitään.
Ja jos Gigantin supportti tietää mitä eroa on kuopalla maassa ja wlan-sovittimella, ei käske sekään.
Wlan suojaustyyppi WPA-PSK.
Enable ja disable on verbejä. Enable tarkoittaa aktivoida ja disable tarkoittaa kytkeä pois päältä. Jos ikonissa lukee disable ja painat sitä niin silloin disabloit eli kytket pois päältä. Kun moodi muuttuu niin muuttuu myös ikoni, eli jos on aktiivisena niin ainoa mitä sille voi tehdä on kytkeä pois päältä eli disabloida, joten tietysti ikonissa silloin lukee että disable.Georgina kirjoitti:no klikkaa jos enable, eikö se klikkaamalla muutu? jos disable, älä tee mitään, silloin siihen jää lukemaan että disable. Eli kumpi siinä nyt pitäs lukea?küllküll kirjoitti:Eli en käskenyt että disabloi. Tietenkään.Minä kirjoitti:Jos ENABLE, klikkaa. Jos DISABLE, älä tee mitään.
Ja jos Gigantin supportti tietää mitä eroa on kuopalla maassa ja wlan-sovittimella, ei käske sekään.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Kiitänkiitän! Nuo verbit mullakin avautui mutta ymmärsin sukeltajasedän ohjeet kyllä niin että se pitää olla pois päältä. Ja niin se Gigantin äijä sanoi: Katoppa lukeeko sulla siinä disable vai enable? G: disable Äijä: joo niin mullakin, annetaan sen olla.annepa kirjoitti:
Enable ja disable on verbejä. Enable tarkoittaa aktivoida ja disable tarkoittaa kytkeä pois päältä. Jos ikonissa lukee disable ja painat sitä niin silloin disabloit eli kytket pois päältä. Kun moodi muuttuu niin muuttuu myös ikoni, eli jos on aktiivisena niin ainoa mitä sille voi tehdä on kytkeä pois päältä eli disabloida, joten tietysti ikonissa silloin lukee että disable.
Ei käy kateeksi helppari-ihmisiä.Georgina kirjoitti:Kiitänkiitän! Nuo verbit mullakin avautui mutta ymmärsin sukeltajasedän ohjeet kyllä niin että se pitää olla pois päältä. Ja niin se Gigantin äijä sanoi: Katoppa lukeeko sulla siinä disable vai enable? G: disable Äijä: joo niin mullakin, annetaan sen olla.
no ei käy. Mutta vaikka tässä nyt selvästi jo tuskastutin porukkaa urpoilla kysymyksillä niin voisitko nyt vähän yksilöidä mikä tässä meni pieleen?huima kirjoitti: Ei käy kateeksi helppari-ihmisiä.
Mä en kerta toisensa jälkeenkään luettuna kykene ymmärtämään tuota KK:n ohjetta toisella tapaa. Ja jos se Gigantin helpdesk multa kysyy kummin se on, minä vastaan, ja hän väittää sen olevan oikein (jonka siis totesimme vääräksi) niin missä kohtaa mulla meni pieleen?
KK sanoi että systeemin pitää olla enableD. Kun systeemi on enableD eli aktiivinen, ainoa mitä sille voi tehdä on diabloida, joten ikonissa lukee disable. Tässä meni moodi ja teko sekasin. Jos systeemi on enableD (adjektiivi) eli aktivoitu niin namiskassa lukee disable (verbi), koska aktiivista systeemiä ei voi aktivoida vaan vain kytkeä pois päältä. Jos taas systeemi on disableD, sen voi aktivoida joten namiskassa lukee enable eli aktivoi.Georgina kirjoitti: Mä en kerta toisensa jälkeenkään luettuna kykene ymmärtämään tuota KK:n ohjetta toisella tapaa. Ja jos se Gigantin helpdesk multa kysyy kummin se on, minä vastaan, ja hän väittää sen olevan oikein (jonka siis totesimme vääräksi) niin missä kohtaa mulla meni pieleen?
Jos Gigantin helpdesk kysyy sulta että mikä on systeemin tila niin et vastaa sillä mitä siinä namiskassa lukee koska se on se teko minkä sille systeemille voi tehdä.
Namiska: disable
Moodi: enabled
vs
Namiska: enable
Moodi: disabled
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Kiitos Annepa! Mää ymmärrän tämän nyt teoriassa ihan hyvin, pahoittelen että en heti tajunnut.annepa kirjoitti:
Namiska: disable
Moodi: enabled
vs
Namiska: enable
Moodi: disabled
Eli sen namiskan yläpuolella lukee
arvo:
ja nyt sen alla disable (ei verbiä)
Jos siinä lukee enable niin se löytää verkot.
Gigantti sano että siinä pitää lukea disable.
Tuo "arvo" ei mun logiikalla nyt aukea, tiedän että olen nyt tyhmä.
no näin mä sen ymmärränkin! Siksi mä ihmettelin kun se gigantin ukko käski disable, eli ottaa pois käytöstä.Nergal kirjoitti:Kelaa se näin:
Enable: Käytössä
Disable: Ei käytössä.
Ja sori vaan KK, noin mä sen tästä tekstistäkin käsitän.
voi venäjä mitä vääntämistä. Se on nyt käytössä ja löytää verkot. Huomenna ratkasen vielä miksi yhteys ei silti toimi.küllküll kirjoitti: Start > Settings > Network Connections..
Paikallista "Wireless Network Connection"
Oik hiiri > onko valikossa ylimmäisenä valintana DISABLE vai ENABLE
Jos ENABLE, klikkaa. Jos DISABLE, älä tee mitään.