Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

aasi kirjoitti:Tuo statcounterin tilasto on kyllä jokseenkin epäilyttävä, ei ainakaan vastaa mitenkään niiden saittien Google Analytics - tilastoja mitä itse pääsen näkemään.
Mitäs google sitten sanoa mobiilikäyttisten osuuksista?
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

En tiedä kuuluuko avautuminen tähä ketjuun, mutta menkööt.

Olen kurkkuani myöten täynnä kosketusnättöpuhelinta. Seuraava kapula on taatusti fyysisellä qwertyllä oleva älypuhelin eikä älytön kämmipuhelin.

Inhottavan ärsyttävä keksintö koko kosketusnäyttö.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:En tiedä kuuluuko avautuminen tähä ketjuun, mutta menkööt.

Olen kurkkuani myöten täynnä kosketusnättöpuhelinta. Seuraava kapula on taatusti fyysisellä qwertyllä oleva älypuhelin eikä älytön kämmipuhelin.

Inhottavan ärsyttävä keksintö koko kosketusnäyttö.
Kyllä mä tykkään webbiä selatessa kosketusnäytöstä. Mailien ja tekstarien kanssa ei juuri kolmea merkkiä pidempää (Ok.) viitsi virtuaalinäppäimistöllä näpytellä. E7 for the win, kunnes tulee joku vastaava.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:
Kyllä mä tykkään webbiä selatessa kosketusnäytöstä.
Kieltämättä webin kanssa kyllä.

Miinuksia

- hanskojen kanssa kosketusnäyttö ei toimi
- jatkuvasti menee joku väärä toiminto päälle (sormet kuin nippu kyrpiä)
- kirjoitetun tekstin korjaus on erittäin hankalaa
- taskulamput, kamerat, navigaattorit, soittimet yms muut applikaatiot eivät pysy "käynnissä" kun aina onnistuu sohaisemaan jotain muuta toimintoa jolloin em. applikaatiot katoavat
- työpöydältä katoilee ikoneita jatkuvasti, vahingossa, nippukyrpien takia.
- kalenterin käyttö ja uusien meetingien kirjaaminen hankalaa, kuten kaikki muukin kirjoittaminen
- yhden käden käyttö on käytännössä mahdotonta, koska en pysty pitämään kännyä kädessä siten, ettei joku osa kädestä kosketa ruutua, joka taas estää kirjoittamisen
- akku pitää ladata joka päivä


Vielä 2kk sitten olin varsin tyytyväinen käyttäjä, mutta nyt muutaman viimepäivän aikana on HTC meinannut lentää seinään, auton ikkunasta ulos tai tullut vaan muuten lyötyä pöydän kulmaan rikki.

Huvikapula, vaan ei duunikapula. Viddu kun en ottanut sitä Eeseiskaa.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tuon takia se simpukka olikin mallina niin ylivoimainen ennen kosketusnäyttöjä: Kyrpäsormille sopivan kokoiset näpäimet ilman että näytön pinta-alasta tarvitsi tinkiä yhtään.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^
http://www.theverge.com/2012/2/27/28271 ... eo-preview

Njoo.

Toivottavasti sama optiikka ja sensori laitetaan WP:een.

En kyllä tajua, kuka ostaa tän, mutta varmaan joku.

Noksun merkittävin uutinen Barcelonassa oli kuitenkin halpa WP Lumia 610

http://www.theverge.com/2012/2/27/28272 ... eo-preview
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:En kyllä tajua, kuka ostaa tän, mutta varmaan joku.
Miksei ostaisi?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:En kyllä tajua, kuka ostaa tän, mutta varmaan joku.
Miksei ostaisi?
Siis MÄ en tajua, vika on tietysti täällä päässä. Itse ostan kameran, jos haluan kameran. Kaikesta huolimatta en usko, että tuo kuitenkaan korvaa saman hintaista kameraa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:En kyllä tajua, kuka ostaa tän, mutta varmaan joku.
Miksei ostaisi?
Siis MÄ en tajua, vika on tietysti täällä päässä. Itse ostan kameran, jos haluan kameran. Kaikesta huolimatta en usko, että tuo kuitenkaan korvaa saman hintaista kameraa.
Mutta ymmärtääkseni olisit ollut innoissasi jos siinä olisi käyttiksenä WP?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Miksei ostaisi?
Siis MÄ en tajua, vika on tietysti täällä päässä. Itse ostan kameran, jos haluan kameran. Kaikesta huolimatta en usko, että tuo kuitenkaan korvaa saman hintaista kameraa.
Mutta ymmärtääkseni olisit ollut innoissasi jos siinä olisi käyttiksenä WP?
Näyttää vain siltä, että Symbianilla on tosi huono maine nykyään, kuten edellä linkittämästäni hands on -arvostelusta käy ilmi. Eli nykyinen käyttis on selvä haitta.

"things get worse once you look at the operating system: it's Symbian Belle. Nokia can say as much as it wants about the steady rate of improvement in Symbian, it's still not an OS we'd recommend any sane person use for extended periods of time. "

Oon 99% varma, että ko puhelin myisi paremmin WP:na. Mutta en mä siltikään ostaisi sitä
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 27.02.2012 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:No en mä siltikään ostaisi sitä. Näyttää vain siltä, että Symbianilla on tosi huono maine nykyään, kuten tuostakin arvostelusta käy ilmi. Eli nykyinen käyttis on selvä haitta.

Oon 99% varma, että ko puhelin myisi paremmin WP:na.
Mistä arvostelusta?

Lumia 800:n kamerasofta on ainakin ihan paska, joten toivottavasti opettelevat koodaamaan redmondissa ennen kuin laittavat tuon kennon wp:hen.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:No en mä siltikään ostaisi sitä. Näyttää vain siltä, että Symbianilla on tosi huono maine nykyään, kuten tuostakin arvostelusta käy ilmi. Eli nykyinen käyttis on selvä haitta.

Oon 99% varma, että ko puhelin myisi paremmin WP:na.
Mistä arvostelusta?
.
http://www.theverge.com/2012/2/27/28271 ... eo-preview
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Olen tuolla 1Ghz:n raudalla (700) käyttänyt Belleä ja pitää kysyä, että mihin verrattuna Belle oikein lagittaa?

Johonkin moniajottomaan kilpailijaansa?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://www.hs.fi/talous/Nokia+panostaa+ ... 5556533824

Tuo Asha mallisto varmaan myy hyvin next billion -markkinoilla. Mutta kun puhelimen veroton hinta on 60 euroa, niin vaikea siitä absoluuttiisesti montaa euroa on voittoa saada.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
Olen tuolla 1Ghz:n raudalla (700) käyttänyt Belleä ja pitää kysyä, että mihin verrattuna Belle oikein lagittaa?

Johonkin moniajottomaan kilpailijaansa?
En tunne asiaa. Mutta jos teknotoimittajat ovat päättäneet, että Symbian on paska, niin se on R.I.P. Turha piiskata kuollutta hevosta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:En tunne asiaa. Mutta jos teknotoimittajat ovat päättäneet, että Symbian on paska, niin se on R.I.P. Turha piiskata kuollutta hevosta.
No, tuollainen kuitenkin tulee. Jännitetään tuleeko siitä yhtä suuri menestys kuin toisesta tapetusta noksualustasta tehdystä viimeisestä luurista.

Näin veronmaksajana tietty toivoisi, että tulisi. Winkkarimyynti ei mitenkään riitä kattamaan katoavaa myyntiä toisesta päästä.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Tuo Asha mallisto varmaan myy hyvin next billion -markkinoilla. Mutta kun puhelimen veroton hinta on 60 euroa, niin vaikea siitä absoluuttiisesti montaa euroa on voittoa saada.

Huomaa kytkypalvelu: Lifetools
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Tuo Asha mallisto varmaan myy hyvin next billion -markkinoilla. Mutta kun puhelimen veroton hinta on 60 euroa, niin vaikea siitä absoluuttiisesti montaa euroa on voittoa saada.

Huomaa kytkypalvelu: Lifetools
Mielenkiintoista. Maksetaanko noista?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Mielenkiintoista. Maksetaanko noista?
Joo.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mielenkiintoista. Maksetaanko noista?
Joo.
No hyvä! Siinä tapauksessa 60:n puhelimella voi tietysti tehdä elinkaarensa aikana rahaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tuo Uusi Lumia 610 on mun mielestä hyvän näköinen malliston halvimmaksi puhelimeksi:

Kuva

itse asiassa paremman näköinen kuin 710.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1661
Liittynyt: 17.01.2011 19:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Vastaa Viestiin