Sivu 5/6

Lähetetty: 16.12.2010 20:46
Kirjoittaja Manaaja
masa kirjoitti:Vanha kämppis ajoi 80 luvun 1.6d pasaatilla 600 000 ja hyvin rullas.
Varmasti, mutta ohituskaistalle ei tollasella ole mitään asiaa. Kaverin vapaastihengittävä 1.3d polokin oli kuolematon laite, mutta alkoi vituttaa tampereen motarilla riihimäelle mentäessä kun rekat tulivat ylämäessä ohi, vaikkei kaasua ollut päästänyt lattiasta sitten kehä kolmosen.

Lähetetty: 16.12.2010 20:59
Kirjoittaja masa
Manaaja kirjoitti: Varmasti, mutta ohituskaistalle ei tollasella ole mitään asiaa. Kaverin vapaastihengittävä 1.3d polokin oli kuolematon laite, mutta alkoi vituttaa tampereen motarilla riihimäelle mentäessä kun rekat tulivat ylämäessä ohi, vaikkei kaasua ollut päästänyt lattiasta sitten kehä kolmosen.
Kaveri vaihtoi joskus 200D mersunsa pois kun jakeluautot jätti sen liikennevaloissa kuin seisomaan. Oli kuulemma liian kova nöyrytys :D

Lähetetty: 16.12.2010 21:38
Kirjoittaja Bhven
masa kirjoitti:Kaveri vaihtoi joskus 200D mersunsa pois kun jakeluautot jätti sen liikennevaloissa kuin seisomaan. Oli kuulemma liian kova nöyrytys :D
Mä oon aina luullu, että tollasella autolla ajetaan silleen arvokkaan rauhallisesti, eli nollasta kahdeksaankymppiin kiihdytys kestää noin pari minuuttia. :think:

Lähetetty: 16.12.2010 22:10
Kirjoittaja Gat
urpiainen kirjoitti:^ Joo. Sitä mäkin koetin sanoa tuossa lainaamassasi viestini viimeisessä virkkeessä.

Muuten olen kyllä sitä mieltä, että just tässä asiassa Gattiksen palstadissaus tuntuu olevan vähän huonosti perusteltua. Kysellään täällä muistakin monille itsestäänselvistä asioista samaan tapaan perusasioita ilman, että se saa aikaan samanlaisen päivittelyn. IMHO tämä muistuttaa vähän tuota Ninnin viestien perässäjuoksua ja dissaavaa räksyttämistä mistä tahansa asiasta - eritoten, kun asialla ovat pitkälti samat nimimerkit.
Kiitos tuosta ja edellisestä.
Siis minähän olen ikäni asunut kaupungeissa tai "kaupungissa", kerrostaloissa. Maalla vain kesäisin. Maalaisautoilu talvella on minulle uutta, koska olen talvisin ollut landelandella vain viimeiset parikolme vuotta, niistäkin viime ja toissa talven enimmäkseen kaupungissa. Joten mistä minulla talikkoväen talviautoilukokemus? Sitten kaupungissa, kuten yllä selitin, ei ole ollut käytössä sitä pistorasiaakaan eikä sisätilanlämmittimen mahdollisuutta. Ja vaikka nyt olisikin, siinähän ei minun autoni ole vaan isäni Mitsu. Minä edelleen ilman sähköä siellä. Tallimahdollisuutta ei ole ikinä ollut kaupunkiasuntoon liittyen.

Joten hämmästelen tuota vittuilua. Asia on minulle ihan syystä uusi ja kun vain kysyn neuvoa, saan taas kuulla kitinävittuilua. Ihan oikeasti ei koko tosimaailma aina mene teidän rinnakkaistodellisuutenne tapaan.

Kysyin myös joskos joku tietäisi autoteltoista tallin korvikkeena, mistäs hyviä. Mutta ei vastausta.

Sen keulin, että tulipa ostettua hyvä auto. Ei olisi kaksvetosella menoa sinne pellolle missä tänäänkin möyrin. TUskin tarttis pihaakaan aurata koko talvena :D

Lähetetty: 16.12.2010 22:13
Kirjoittaja Bluntly
Gat kirjoitti:Kysyin myös joskos joku tietäisi autoteltoista tallin korvikkeena, mistäs hyviä. Mutta ei vastausta.
http://www.polarkeskus.fi/

Lähetetty: 16.12.2010 22:22
Kirjoittaja masa
Gat kirjoitti:Kysyin myös joskos joku tietäisi autoteltoista tallin korvikkeena, mistäs hyviä. Mutta ei vastausta.
Unohda nyt se teltta vaan ihan suosiolla.

Lohkolämppäri sisäpistokkeineen maksaa 200-400 euroa ja hakkaa tuon typerän teltan 100-0 mukavuudessa koska tahansa.


Eikö muka siinä sun lantaruikussa ole minkään näköistä sähköpistoketta keulassa tai pistorasiaa vänkärin jalkatilassa?

Lähetetty: 16.12.2010 22:29
Kirjoittaja Bluntly
masa kirjoitti: Unohda nyt se teltta vaan ihan suosiolla.

Lohkolämppäri sisäpistokkeineen maksaa 200-400 euroa ja hakkaa tuon typerän teltan 100-0 mukavuudessa koska tahansa.
Yhdessä nuo on jo melko mukava yhdistelmä.

Lähetetty: 16.12.2010 22:32
Kirjoittaja Gat
masa kirjoitti: Eikö muka siinä sun lantaruikussa ole minkään näköistä sähköpistoketta keulassa tai pistorasiaa vänkärin jalkatilassa?
No varmaan on.
Mutta ilman tallia tai telttaa tai hankalampaa irtopeitettä lunta sataa silti päälle, vaikka ikkunat olisikin sulat noilla värkeillä.

Lähetetty: 16.12.2010 22:37
Kirjoittaja masa
Gat kirjoitti:[
Mutta ilman tallia tai telttaa tai hankalampaa irtopeitettä lunta sataa silti päälle, vaikka ikkunat olisikin sulat noilla värkeillä.
Kai tiedät että autosi kestää lunta ja jopa vesisadetta? Vaikka eihän siinä mitään, jos mielummin karsit sitä rimpulaa pressuteltaa kasaan 28 kertaa talvessa kun se tuulen, lumen ja jään takia on mennyt rikki.



IMO sisätilalämppäri on paras autolisävaruste mitä ikinä on keksitty.

Lähetetty: 16.12.2010 22:55
Kirjoittaja Gat
Masa: Kiitos telttavaroituksesta, tuotakaan en tiennyt. Varsinaista konehalliakaan täällä ei ole. Aitan takaosan laajennuksen täyttää rikkinäinen puimuri, kuivaamon lattian traktori. Autotalliin taas ei siis sovi¨oikea Auto.

Lähetetty: 16.12.2010 23:01
Kirjoittaja masa
Gat kirjoitti:Masa: Kiitos telttavaroituksesta, tuotakaan en tiennyt. Varsinaista konehalliakaan täällä ei ole. Aitan takaosan laajennuksen täyttää rikkinäinen puimuri, kuivaamon lattian traktori. Autotalliin taas ei siis sovi¨oikea Auto.
Sen verran olen pressutalleja selvitellyt että turha kuvitellakkaan saavansa halvalla hyvää. Halvan tallin heikkous on heikko ja liian hempuli rakenne, ohut pressu ja maahan ankkuroitavuus. Ankkurointi on pakollinen, koska kevyt teltta lähtee tuuleessa kuin karkkipaperi lentoon.

Hyvässä pressutallissa sen sijaan on tukeva metallirunko, paksu ja tiukalle kiristetty pressu, painoa sen verrran että tuuli ei vie ja varsin korkea hinta. Silti, muutaman vuoden päästä saattaa senkin pressuista mennä putoavat kävyt läpi.

Jos ostaisin, niin tommonen vois olla kova juttu

http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedServ ... de=kaa1000

Lähetetty: 17.12.2010 2:04
Kirjoittaja Manaaja
Gat kirjoitti:Masa: Kiitos telttavaroituksesta, tuotakaan en tiennyt. Varsinaista konehalliakaan täällä ei ole. Aitan takaosan laajennuksen täyttää rikkinäinen puimuri, kuivaamon lattian traktori. Autotalliin taas ei siis sovi¨oikea Auto.
Tuota. Mitäs jos ajaisit sen rikkinäisen puimurin sinne minne se kuuluu - pellolle?

Lähetetty: 17.12.2010 10:37
Kirjoittaja Gat
Manaaja kirjoitti:
Gat kirjoitti:Masa: Kiitos telttavaroituksesta, tuotakaan en tiennyt. Varsinaista konehalliakaan täällä ei ole. Aitan takaosan laajennuksen täyttää rikkinäinen puimuri, kuivaamon lattian traktori. Autotalliin taas ei siis sovi¨oikea Auto.
Tuota. Mitäs jos ajaisit sen rikkinäisen puimurin sinne minne se kuuluu - pellolle?
Tuu ajaan.
Nimittäin diesel on niin jumissa, ettei starttimoottori kuin inisee ja lisäksi vaihdekeppi on ruostunut kiinni, onneksi vapaa-asentoon. Ei auta löpö eikä akku enää, pitäis purkaa. Voisihan sen ehkä väkisin repiä traktorilla ulos, mutta sitten hangessa menee se viimeinenkin teoreettinen varaosaarvo, luulemma.

70-luvun mallia sekin puimuri, ja enoni katsoi viisaaksi säilyttää sen kyllä aitantakusen katto päällään mutta ulkoilmassa niin että perä on melkein ulkona. Niin ja renkaatkin on toki tyhjät. Eno ei vuosiin sitä katsonutkaan, mutta arvovallalla vakuutti että se on täysin kunnossa. Eikä siihen muut saaneet koskea. Oikeastaan enoni omisti tämän paikan 50 vuotta, joista 30 viimeistä ei investoinut yhtään mitään, ainakaan näkyvää. Mutta ylpeä huippuviljelijä mielestään.

Lähetetty: 17.12.2010 10:59
Kirjoittaja Bluntly
^ Romurautajobbari hakee kyllä kummatkin.

Lähetetty: 17.12.2010 11:18
Kirjoittaja Gat
Bluntly kirjoitti:^ Romurautajobbari hakee kyllä kummatkin.
No ehkä. Olen vaan miettinyt kantsisko yrittää putsata moottori ja vaihteisto ennen myyntiä, mutta taitais maksaa enemmän kuin jälleenmyyntiarvo kasvaisi.

Niin siis yllä tarkoitin vain puimuria. "Uúdempi", siis -75 mallinen traktori toimii vielä. Vanhemmasta -63 -mallisesta taas on ohjaussimpukka rikki ja siinä ei ole jarruja. Talon ostettuani enoni vaati minua korjaamaan sen museokoneen, hokien "Hyvä Perkinsin moottori, hyvä Perkinsin moottori". Enon maailma oli pysähtynyt johonkin vuoteen 1960, mutta jo 1960 asti.

Niin ja arvatkaa onko siinä "uudemmassakaan" traktorissa edes ovia kopissa, sisätilanlämmitintä, stereoita tai ergonomista istuinta :D

Lähetetty: 17.12.2010 11:31
Kirjoittaja masa
Gat kirjoitti:Enon maailma oli pysähtynyt johonkin vuoteen 1960, mutta jo 1960 asti.
:D No sittenhän te olette kuin kaksi marjaa.

Lähetetty: 17.12.2010 11:33
Kirjoittaja NuoriD
masa kirjoitti:
Gat kirjoitti:Enon maailma oli pysähtynyt johonkin vuoteen 1960, mutta jo 1960 asti.
:D No sittenhän te olette kuin kaksi marjaa.
Eno oli nykyaikaisempi.

Lähetetty: 17.12.2010 11:37
Kirjoittaja NuoriD
Gat kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:^ Romurautajobbari hakee kyllä kummatkin.
No ehkä. Olen vaan miettinyt kantsisko yrittää putsata moottori ja vaihteisto ennen myyntiä, mutta taitais maksaa enemmän kuin jälleenmyyntiarvo kasvaisi.
Eiköhän se romuraudan hinta ole sama, oli moottori sitten putsattu tai ei.

Ja ne jobbarit tosiaan tulee hakemaan sen pois.

Helevattu soikoon. Pitääkö mun tulla asia hoitamaan. Puimuri romuraudaksi ja auto tilalle latoon suojaan.

Lähetetty: 17.12.2010 11:41
Kirjoittaja exPertti
Jotenkin tämä gattiksen meno kuulostaa elämästä otteen päästäneen miehen ajalehtimiselta. Tuokin pitäisi tehdä, mutta... Ja tuo...

Kunnon kersantti karoliina laittaisi kyllä tuon miehen ihan eri ruotuun parissa kuukaudessa.

Lähetetty: 17.12.2010 11:42
Kirjoittaja masa
NuoriD kirjoitti:
Eiköhän se romuraudan hinta ole sama, oli moottori sitten putsattu tai ei.
.

http://www.nettikone.com/deutz-fahr/m66/895946

Jos noita toimivia saa tohon hintaan niin romuksi vaan koko paska.

Tutulla ois kyl sulle Gattaca tappuri myynnissä. Se myis sen varmaan sulle 5 tonniin. Voisit tehdä tilin!?

http://www.nettikone.com/sampo-rosenlew/sampo-55/892817


edit. tonnitonnit veks

Lähetetty: 17.12.2010 11:46
Kirjoittaja Bluntly

Lähetetty: 17.12.2010 11:59
Kirjoittaja Vesper
masa kirjoitti:Tutulla ois kyl sulle Gattaca tappuri myynnissä. Se myis sen varmaan sulle 5000 tonniin. Voisit tehdä tilin!?
Melko kallista.

Lähetetty: 17.12.2010 12:00
Kirjoittaja masa
^ RAhamiehiä ei haitaa vaikka vähän ylimääräsiä tonneja sattu mukaan.

Lähetetty: 17.12.2010 12:00
Kirjoittaja exPertti
masa kirjoitti:^ RAhamiehiä ei haitaa vaikka vähän ylimääräsiä tonneja sattu mukaan.
Mutta että 5000 000?

Lähetetty: 17.12.2010 12:06
Kirjoittaja masa
exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:^ RAhamiehiä ei haitaa vaikka vähän ylimääräsiä tonneja sattu mukaan.
Mutta että 5000 000?
Tonneja ku tonneja. Ei tunnu missään.