Antti Heikkilä: Voi ja makkara ovat terveellisiä!

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Suvinen kirjoitti:
Mayah kirjoitti:Helvetin iso osa ihmisistä uskoo sen, mitä he haluavat uskoa. Voin ja makkaran ystävät varmasti ilahtuvat näistä uutisista ja palvovat Heikkilää jumalanaan.

Kyllähän noita kaikenmaailman hölynpölytutkimuksia aina tulee, on jos jonkin sortin koulukuntaa ruokavalion suhteen. Itse luotan siihen, että kun syö monipuolisesti niin ei ainakaan ihan päin vittua voi ruokavalio mennä.
Aamen koko viestille. Itse myötäilen daven linjoja siinä suhteessa, että tietyt perusasiat painonpudotuksessa ovat ja pysyvät, vaikka mitä tutkimustuloksia eteen heitettäisi. Se, että jotkut ihmisistä laihtuvat yhdellä ja toiset toisella tapaa ei tee kummastakaan tavasta absoluuttisen totta. Perusjutut mielessä pitämällä voi tietysti kikkailla ruokavaliollaan loputtomiin. Totta kai makkaraa ja voita syömälläkin laihtuu, kunhan syö niitä vähemmän kuin kuluttaa.
:komp:

Oon joskus ihmetellyt, missä välissä ruokailu muuttu rakettitieteeks.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Lilo kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:
Mayah kirjoitti:Helvetin iso osa ihmisistä uskoo sen, mitä he haluavat uskoa. Voin ja makkaran ystävät varmasti ilahtuvat näistä uutisista ja palvovat Heikkilää jumalanaan.

Kyllähän noita kaikenmaailman hölynpölytutkimuksia aina tulee, on jos jonkin sortin koulukuntaa ruokavalion suhteen. Itse luotan siihen, että kun syö monipuolisesti niin ei ainakaan ihan päin vittua voi ruokavalio mennä.
Aamen koko viestille. Itse myötäilen daven linjoja siinä suhteessa, että tietyt perusasiat painonpudotuksessa ovat ja pysyvät, vaikka mitä tutkimustuloksia eteen heitettäisi. Se, että jotkut ihmisistä laihtuvat yhdellä ja toiset toisella tapaa ei tee kummastakaan tavasta absoluuttisen totta. Perusjutut mielessä pitämällä voi tietysti kikkailla ruokavaliollaan loputtomiin. Totta kai makkaraa ja voita syömälläkin laihtuu, kunhan syö niitä vähemmän kuin kuluttaa.
:komp:

Oon joskus ihmetellyt, missä välissä ruokailu muuttu rakettitieteeks.
No kun insinörtti kiinnostuu asiasta, niin se ei saa olla liian yksinkertaista.

Vähän sama, kuin että pitääkö kaiutinkaapeleiden olla myötäpäivään vai vastapäivään kierrettyjä, kuinka korkealle lattiasta kaapelit pitää nostaa, ja koska töpselistä tulee riittävän hyvää sähköä, jotta vakavasti otettavan harrastajan kannattaa mitään kuunnella.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Ruokailun pulma on se, että ilman sitä ei voi elää.

Ihan sama kuin sanoisi alkoholistille, että ota vaan kaksi paukkua päivässä joka päivä. Ei yhtään enempää.
Came here for school, graduated to the high life
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Tähän aiheeseen tuntuu eräs taho suhtautuvan vanhalla tarmolla.

Vähän kyllä ihmetyttää, miten pirun helppoa se laihduttaminen nyt sitten onkaan, kun on saanut viisi vuotta lukea, miten pirun vaikeaa se onkaan.

Samaten tuo kävely ei kohota kuntoa ja kunnon kohottaminen on vaarallista ja liikkuminen lisää nälkää eli itseasiassa liikkuminen lihottaa on aika vinkeää luettavaa.

Mutta ei siis muuta kuin seuraavaa kierrosta aiheesta odotellessa.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Tämä ketju huvittaa minua.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Lilo kirjoitti: Oon joskus ihmetellyt, missä välissä ruokailu muuttu rakettitieteeks.
Siinä vaiheessa kun keski-ikä lähestyy ja vaaka näyttää +10 kiloa.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kai Nalo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: vain lääkitään uusilla ja paremmilla lääkkeillä, niin saadaan ihmiset sentään kitumaan pidempään.
Velipoika veti ittensä piippun duunin kanssa ja meni sitten "masentuneena ja väsyneenä" lekuriin. Sai sieltä masennusdiagnoosin ja tropit millä taas jaksoi pari kuukautta. Siinä vaiheessa kun napeista muodostui hälle sitä luokkaa ratkaisu, että joka ilta piti ottaa nukahtamislääke ja joku muu nappi että sai yönsä nukuttua, päätti mies toisin.

Se veti koko lääkesatsin vessanpöntöstä alas ja meni aamulla pomon juttusille. Sanoi pomolle että jos ei hommat muutu, hän sanoo ittensä irti. Hommat muuttui, normaali vuorokausirytmi palasi ja ukko voi taas hyvin ilman napin nappia.

Lekuri ei vaan tuota ratkaisua voinut suositella, koska siitähän työnantaja ja lekurin palkanmaksaja ei olisi pitänyt..
Minähän painiskelen tämän kaltaisten ongelmien kanssa lähes päivittäin. Itse kyllä aina kehoitan keskustelemaan esimiehen kanssa asiasta. Tuon myös esiin sen, että jos ongelmana on liiallinen työmäärä, niin ensi sijaisesti pitäisi tietysti puuttua siihen.

Loparikehoitus ensimmäisenä hoitovaihtoehtona on kyllä mielestäni vähän huono. Sama kuin jalkakipuiselle suosittaisi ensimmäisenä hoitona jalan amputaatiota.

Olen kyllä joskus suosittanut irtisanoutumista, mutta en tosiaankaan heti ensimmäisessässä istunnossa.

Työterveyshuolto monesti järjestää kolmikantapalavereja (TTH, potilas, esimies), jos siihen vaikuttaa olevan tarvetta.

Työuupuneet monesti ovat myös masentuneita, ja silloin hyötyvät masennuslääkityksestä. Eivät kuitenkaan aina.

Jos minun pitäisi kaivaa päivässä sata metriä ojaa, en suoriutuisi siitä ja en silti sen takia välttämättä olisi masentunut. Ongelma on tietysti sekin, että jos kaveriin pitää kaivaa päivässä sata metriä ojaa, mutta hän ei siihen pysty, niin hänen pitäisi kertoa asiasta ensi sijaisesti pomolleen. Monesti kaveri kuitenkin tulee lääkäriin. Pikku sivuhuomautuksena, että "työuupumus" diagnoosi ei oikeuta sairasloma-ajan palkkaan. Masennus sen sijaan oikeuttaa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

bliss kirjoitti:Tämä ketju huvittaa minua.
Rintamalinjat ovat tosiaan aika kaukana toisistaan.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriD kirjoitti:Pikku sivuhuomautuksena, että "työuupumus" diagnoosi ei oikeuta sairasloma-ajan palkkaan. Masennus sen sijaan oikeuttaa.
Lääkärit kuulemma kertovat asiasta yleensä loppuunajetulle potilaalle ja laittavat jonkin toisen diagnoosin jolla saikku on palkallista. Näin olen hevosen suusta kuullut.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Miten tästä tuli laihdutusketju?
Work like a captain, play like a pirate.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

NuoriD kirjoitti: Minähän painiskelen tämän kaltaisten ongelmien kanssa lähes päivittäin. Itse kyllä aina kehoitan keskustelemaan esimiehen kanssa asiasta. Tuon myös esiin sen, että jos ongelmana on liiallinen työmäärä, niin ensi sijaisesti pitäisi tietysti puuttua siihen.

Loparikehoitus ensimmäisenä hoitovaihtoehtona on kyllä mielestäni vähän huono. Sama kuin jalkakipuiselle suosittaisi ensimmäisenä hoitona jalan amputaatiota.
Hyvä noin, mutta tuossa veikan tapauksessa oli vaan lyöty heti reseptiä kouraan ilman että olisi ehdotettu työtapojen muuttamista. Ongelmahan siis ratkesi siirtymällä kolmityövuorosta normaaliin päivätyöhön.

Irtisanomiskehoitusta en tietenkään lekurilta odottanut, vaan se päätös tuli veikalta itseltään.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vesper kirjoitti:Miten tästä tuli laihdutusketju?
ND varmasti osaisi kaivaa vastauksen muistikirjastaan, mutta veikkaan että kun ND päätti että liikalihavuus on parempi kuin sepelvaltimotauti (erittäin karkeasti sanottuna) niin niillä paikkeilla se mahtoi olla.
Came here for school, graduated to the high life
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Pikku sivuhuomautuksena, että "työuupumus" diagnoosi ei oikeuta sairasloma-ajan palkkaan. Masennus sen sijaan oikeuttaa.
Lääkärit kuulemma kertovat asiasta yleensä loppuunajetulle potilaalle ja laittavat jonkin toisen diagnoosin jolla saikku on palkallista. Näin olen hevosen suusta kuullut.
Yleensä F 43.2 Perturbationes adaptionis "sopeutumishäiriö stressiin".
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriD kirjoitti:Yleensä F 43.2 Perturbationes adaptionis "sopeutumishäiriö stressiin".
Nämä F-alkuiset diagnoosit yleensä herättävät heti oman mielenkiintoni.
Came here for school, graduated to the high life
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Pulkannaru kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Ihmiset saavat itse asiassa kävellen jopa enemmän rasitusvammoja kuin juosten.
Varsinkin 150-kiloisten ja painavampien kannattaa aloittaa kuntoilu juoksemalla vähintään 10 kilometrin lenkkejä seitsemänä päivänä viikossa. Siitä kroppa tykkää!
Kävelemällä sama määrä tulisi vain rasitusvammoja. Puhumattakaan sauvakävelystä.
Hyvä että ymmärsit. Pelkäsin jo hetken, muodostuisiko siitä ongelma.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Lilo kirjoitti:Oon joskus ihmetellyt, missä välissä ruokailu muuttu rakettitieteeks.
Veikkaisin että siinä vaiheessa kun kroppa ei pyri pitämään itseään normaalipainossa normaalilla ruokavaliolla ja liikunnalla.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

elco kirjoitti:Vähän kyllä ihmetyttää, miten pirun helppoa se laihduttaminen nyt sitten onkaan, kun on saanut viisi vuotta lukea, miten pirun vaikeaa se onkaan.
Vähän kyllä ihmetyttää, miten aikuinen mies viitsii vedellä päätelmiä mitä kukaan ei ole sanonut, ja sitten esittää ihmettelevää.

Se onko joku asia ylipäätään mahdollista on eri asia onko se helppoa.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Manaaja kirjoitti:
elco kirjoitti:Vähän kyllä ihmetyttää, miten pirun helppoa se laihduttaminen nyt sitten onkaan, kun on saanut viisi vuotta lukea, miten pirun vaikeaa se onkaan.
Vähän kyllä ihmetyttää, miten aikuinen mies viitsii vedellä päätelmiä mitä kukaan ei ole sanonut, ja sitten esittää ihmettelevää.

Se onko joku asia ylipäätään mahdollista on eri asia onko se helppoa.
Manaaja kirjoitti: Mä olen pikemminkin taipuvainen uskomaan, että terve elimistö terveellä ruokavaliolla pitää itse itsensä ihannepainossa ilman sen suurempia vahtaamisia.
No kyllä minusta tuo vaikuttaa siltä, ettei terveelle ihmiselle tässä ole mitään ongelmaa - sen kun vain syö terveellisesti. Tottahan on, etten ilmeisesti ottanut huomioon sitä toista puolta, että täysin terveellisesti syövillä lihavilla on varmaan sitten joku sairaus.

Millä prosentilla lihavista suunnilleen on tämä/joku sairaus, joka lihottaa vaikka kuinka terveellisesti syövät?

Edelleen näistä piruparoista, joilla on tämä lihottava sairaus: miksi heistä pitää ylipäänsä keskustella? Kävely ei paranna kuntoa vaan pikemminkin vain lihottaa lisää ja ei auta vaikka mitä syövät.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Voi jeesus mikä turhauttava nutipää. Lihaville ihmisille kehittyy mm. insuliiniresistenssiä, MBO:ta, verenpainetta ja stressiä joka tarkoittaa sitä että elimistö ei enää ole terve. Ja kaikki edellämainitut vaikuttavat painonhallintaan yleensä vaikeuttavasti.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Manaaja kirjoitti:Voi jeesus mikä turhauttava nutipää.
Ok, ensi kertaan.

Haluaako joku lyödä vetoa, että onko laihduttaminen silloin helppoa vai vaikeaa?
Manaaja kirjoitti:Lihaville ihmisille kehittyy mm. insuliiniresistenssiä, MBO:ta, verenpainetta ja stressiä joka tarkoittaa sitä että elimistö ei enää ole terve. Ja kaikki edellämainitut vaikuttavat painonhallintaan yleensä vaikeuttavasti.
EDIT: Ahaaaa, homma siis menee niin, että terveelle elimistölle painonsäätely on helppoa, jos syö terveellisesti. Lihavista sitten tulee lihavuuden takia sairaita, jolloin ei auta ei sitten yhtikäs mikään. Aika kamalalta kyllä kuullostaa.
Viimeksi muokannut elco, 23.02.2010 15:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

elco kirjoitti:Ok, ensi kertaan.
KSE:n paikka, mikset jo toteuta?
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Manaaja kirjoitti:
elco kirjoitti:Ok, ensi kertaan.
KSE:n paikka, mikset jo toteuta?
Sulla menee aina lämmöt päälle, kun tämä lihavuuskeskustelu alkaa, minkä jälkeen noista horinoistasi ei ota pirukaan selvää.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Helpointa on olla lihomatta :P
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:EDIT: Ahaaaa, homma siis menee niin, että terveelle elimistölle painonsäätely on helppoa, jos syö terveellisesti. Lihavista sitten tulee lihavuuden takia sairaita, jolloin ei auta ei sitten yhtikäs mikään. Aika kamalalta kyllä kuullostaa.
Se taitaa mennä tarkalleen niin, että jos olet laiha on helpompi pysyä laihana kuin lihavan laihtua. Keho alkaa mm. noilla manalan mainitsemilla tavoilla hankaloittaa tarkoituksetta (metaboliset syyt) ja tarkoituksella (kehon säästöliekki) tätä prosessia.
Viimeksi muokannut exPertti, 23.02.2010 15:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Came here for school, graduated to the high life
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Söin just Kismetin.
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin