Lähetetty: 12.04.2010 19:06
No kuka?Manaaja kirjoitti: Täällä tuntuu olevan ainoastaan yksi ihminen, joka kokee että hänen oma, poikkeava mielipiteensä kumoaa suuren yleisön mielipiteet väärinä.
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://beta.kitina.net/
No kuka?Manaaja kirjoitti: Täällä tuntuu olevan ainoastaan yksi ihminen, joka kokee että hänen oma, poikkeava mielipiteensä kumoaa suuren yleisön mielipiteet väärinä.
I will be a marthyyyyr, and mai unkle was a marthyyyyyr tuuu *hoil*Manaaja kirjoitti:Täällä tuntuu olevan ainoastaan yksi ihminen, joka kokee että hänen oma, poikkeava mielipiteensä kumoaa suuren yleisön mielipiteet väärinä.Toimistorotta kirjoitti:Alleviivasin sitä, että mua ei stressaa ja mulla ei ole ongelmaa pömpelien kanssa. Täällä tuntuu olevan jos jonkinlaista vilistjää, jolla on.
Ehkä kaikkien muiden tosiaan tulisi jäädä kotiin. Maailma on sun.
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa ... sia/175577Pulkannaru kirjoitti:Mökkireissun kuuluu osittain 6-tietä ja sillä matkalla olevat tolpat muistan ulkoa. Siispä ne eivät aiheuta ongelmia ja ovat muutenkin mielestäni jokseenkin järkevissä paikoissa.
Fakta on, että noin promillen murto-osan tähden 90% kärsii. Paitsi luontaiset nysvärit ja ne tyypit jotka halusivat väen vängällä intissä alikessuiksi.Toimistorotta kirjoitti:Fakta on, että kameravalvonta on vähentänyt keskinopeuksia ja onnettomuuksia tieosuuksilla joilla niitä on. Ei paljon paina jos joku havaintokyvytön vikisee.
No, kuvittelisin että myös tuollainen paikka, jossa normaalisti posotetaan sataa ja toiset tulee etanavauhtia ilman kiihdytyskaistaa huoltoasemalta on sellainen, jossa peltiä menee ruttuun jos rajoituksia ei noudateta. Vastaavia on porintiellä kaksi, varsin metsäisissä huonon näkyvyyden paikoissa.Pulkannaru kirjoitti:^
Mun mökkimatkalla ei ole sellaista alamäkeä, missä en saa pikkudieselini moottorijarrutuksella nopeutta sopivasti pois.
Tosin etelään tullessa on ns PitkäShellin kohdalla kesäaikaan kiva killeri rajoituksen vaihtuessa tasamaalla 100km/h -> 70km/h ja heti perään pönpeli. Ei ole välähtänyt kohdallani, mutta päästäessäni vakkari pois päältä moottorijarrutellessani noin 75km/h nopeuteen on muutamat hermostuneet takana ja painaneet reilua satasta kameraan
Tällä hetkellä näyttäis olevan 4 vs 1. Seuraamalla helpottuu. Mites sun kokemukset kameratolpista?elco kirjoitti:No kuka?Manaaja kirjoitti: Täällä tuntuu olevan ainoastaan yksi ihminen, joka kokee että hänen oma, poikkeava mielipiteensä kumoaa suuren yleisön mielipiteet väärinä.
Okei. Selitäs nyt vielä, että jos promillen murto-osan takia 90% kärsii, miksi enemmistö sitten kannattaa kameravalvonnan lisäämistä, saati että sitten vastustaisi nykyistä valvontaa, toisin kuten palstan dynaamiset tykkimiehet Gat, Pertti ja sinä?Manaaja kirjoitti:Fakta on, että noin promillen murto-osan tähden 90% kärsii. Paitsi luontaiset nysvärit ja ne tyypit jotka halusivat väen vängällä intissä alikessuiksi.
Hyvä kysymys! Ehkä enemmistö tosiaan ovatkin nysväreitä. Missäs näitä gallupeja muuten on ollut? Jännittäviä tuloksia kyllä kun vertaa ns. essonbaarikeskusteluun. Joka tapauksessa, kameratolppien ongelma on se, että ne eivät ota huomioon olosuhteita, eivätkä siten anna minkäänlaiselle joustolle tai inhimilliselle erheelle mitään sijaa.Toimistorotta kirjoitti:Okei. Selitäs nyt vielä, että jos promillen murto-osan takia 90% kärsii, miksi enemmistö sitten kannattaa kameravalvonnan lisäämistä, saati että sitten vastustaisi nykyistä valvontaa, toisin kuten palstan dynaamiset tykkimiehet Gat, Pertti ja sinä?Manaaja kirjoitti:Fakta on, että noin promillen murto-osan tähden 90% kärsii. Paitsi luontaiset nysvärit ja ne tyypit jotka halusivat väen vängällä intissä alikessuiksi.
"Liikenneturvan mukaan liikenteessä menehtyi tammi-heinäkuussa 220 ihmistä, eli 62 henkeä enemmän kuin vuotta aiemmin."Toimistorotta kirjoitti:http://www.itviikko.fi/uutiset/2007/09/ ... 00722090/7
Aamulehti teetti ihan taloustutkimuksella moisen gallupin. Ja niistä promillen murto-osista; Tiehallinnon mittauksissa nopeusrajoituksen ylittää yli 10 km/h 12 % autoilijoista ja yli 20 km/h 2 % autoilijoista. Missä vaiheessa pitäisi puuttua?Manaaja kirjoitti:Hyvä kysymys! Ehkä enemmistö tosiaan ovatkin nysväreitä. Missäs näitä gallupeja muuten on ollut? Jännittäviä tuloksia kyllä kun vertaa ns. essonbaarikeskusteluun. Joka tapauksessa, kameratolppien ongelma on se, että ne eivät ota huomioon olosuhteita, eivätkä siten anna minkäänlaiselle joustolle tai inhimilliselle erheelle mitään sijaa.
No, sinähän et siihen joukkoon kuitenkaan kuulu historiasi perusteella, joten miksi moinen kysymys? Mutta tuhannen taalan kysymys - jos olet tutkan varressa istuva poliisimies, mistä erotat, että onko 20 km/h ylinopeutta tutkaan ajava piittaamaton vai huomaamaton, kun liikennerikkomuksena molemmat ovat ihan samanarvoisia? Paitsi sillä erotuksella, että huomaamaton havaitsee liikennemerkit ilmeisesti vielä huonommin kuin piittaamaton? Se jolla on pokeria valehdella parhaiten, selviää sakoitta? Vai milläs periaatteella se "jousto" tulee? Eipä nuo uudet ohjeet paljon joustoa anna, eiköhän se 9 km/h puuttumattomuus pitäisi piisata.Ansaitseeko sinun mielestäsi tahallaan piittaamaton ja ylinopeutta tarkoituksella ajava sakkonsa yhtäläisesti verrattuna ihmiseen, joka ihan oikeasti haluaa noudattaa nopeusrajoituksia, mutta jäi syystä tai toisesta satasen rajoitukselle hetkellisesti ja sai samat sakot 80-alueella olevasta tolpasta, kuin piittaamaton ja tarkoituksellisesti ylinopeutta ajava?
Hyvä kysymys!Manaaja kirjoitti:"Liikenneturvan mukaan liikenteessä menehtyi tammi-heinäkuussa 220 ihmistä, eli 62 henkeä enemmän kuin vuotta aiemmin."Toimistorotta kirjoitti:http://www.itviikko.fi/uutiset/2007/09/ ... 00722090/7
Vähän mietityttää että jos menehtyneiden luku on nousussa kamerapoliisien lisääntyessä, vähentääkö kamerapoliisit silloin todella liikennekuolemia?
Uudet sopeutuvat (vai mitä lie) vakkarit huomioivat hanuriliikkeen. Niin, että päivittämällä autosi pääset haitasta, jos tuo haitariliikkeestä on ongelma.Gat kirjoitti:Vakionopeudensäädin ei pelitä, jos edessä on haitariliikettä.
Vastustatko muuten tolppavalvontaa? Manala näyttää olevan sitä mieltä, että näin on.Pulkannaru kirjoitti:Uudet sopeutuvat (vai mitä lie) vakkarit huomioivat hanuriliikkeen. Niin, että päivittämällä autosi pääset haitasta, jos tuo haitariliikkeestä on ongelma.Gat kirjoitti:Vakionopeudensäädin ei pelitä, jos edessä on haitariliikettä.
Minäkin vastustan järjettömästi sijoitettuja tolppia ja liian alhaisia nopeusrajoituksia hyvillä tieosuuksilla.Pulkannaru kirjoitti:^
Että vastustanko tolppavalvontaa..
Sanoisin niin, että vastustan järjettömästi sijoitettuja tolppia. Eli vain kassavirtaa kasvattamaan asetettuja en ymmärrä. Järkevästi sijoitetut on ok.
Pulkannaru kirjoitti: Sanoisin niin, että vastustan järjettömästi sijoitettuja tolppia.
En mä usko, että 69 000 ajettuun 2001 Freelanderiin päivityksiä saa. Ja uskokaa tai älkää, on vielä autoja, joissa ei ole vakionopeudensäädintä ollenkaan. Ja useimmat tietää mittarin näyttävän liian vähän ja sitten että pienestä ylinopeudesta ei sakoteta. Eivätkä halua olla tientukkoja. Aika arvailumystiikkaa silloin se oikean nopeuden pito.Pulkannaru kirjoitti:Uudet sopeutuvat (vai mitä lie) vakkarit huomioivat hanuriliikkeen. Niin, että päivittämällä autosi pääset haitasta, jos tuo haitariliikkeestä on ongelma.Gat kirjoitti:Vakionopeudensäädin ei pelitä, jos edessä on haitariliikettä.
Ne suorat tarkoittamasi metsäiset osuudet saattavat olla ko paikkakunnan pahimmat ylinopeusalueet -> onnettomuusriski kova. Ihan metsäteillä ei kai kuitenkaan kameratolppia ole, tai riistakameroita toki. Onhan noilla metsäisillä osuuksilla kiva päästellä järki päässä, mutta kun kaikilla ei ole järkeä kylliksi. Tuo on havaittavissa nykynuorisosta joka päästelee vääränpuolen ohjaupyöräisillä nelivetoisilla urheiluautoilla miljoonaa aivan järjettöminä - täähän on kuin kuin plaikkarilla ajais, juunou.Kai Nalo kirjoitti: Sama. Haluaisin nähdä tolpat taajamissa 30-40 kmh alueilla, enkä suorilla metsätieosuuksilla keskellä ei mitään.
Saa saa, kun vaihtaa sen vuoden 2010 malliin.Gat kirjoitti: En mä usko, että 69 000 ajettuun 2001 Freelanderiin päivityksiä saa.
Tässä kohtaa päästään nimenomaan siihen painottamaani olosuhteiden huomioonottamisen puuttumiseen. 20km/h ylinopeutta sekä näyttää että tuntuu pahalta, kun sen ajattelee keskellä päivää tapahtuvan lomaltapaluuliikenteen yhteyteen ohituksineen.Toimistorotta kirjoitti:Aamulehti teetti ihan taloustutkimuksella moisen gallupin. Ja niistä promillen murto-osista; Tiehallinnon mittauksissa nopeusrajoituksen ylittää yli 10 km/h 12 % autoilijoista ja yli 20 km/h 2 % autoilijoista. Missä vaiheessa pitäisi puuttua?
Meinaatko että poliisimies hyväksyy 20 km/h ylitykseen selitykseksi sen, että en nähnyt liikennemerkkiä? Uudet ohjeet eivät juuri annan jouston varaan ja luulisin että tuo selitys on kuultu noin miljoona kertaa.
En kuulu en, ainakaan toistaiseksi, mutta osaan ajatella asioita myös toisten kannalta ja yleisen oikeudenmukaisuuden puolesta, enkä ainoastaan itsekkäästi. Kai se on ihan normaalia?Toimistorotta kirjoitti:No, sinähän et siihen joukkoon kuitenkaan kuulu historiasi perusteella, joten miksi moinen kysymys?Manaaja kirjoitti:Ansaitseeko sinun mielestäsi tahallaan piittaamaton ja ylinopeutta tarkoituksella ajava sakkonsa yhtäläisesti verrattuna ihmiseen, joka ihan oikeasti haluaa noudattaa nopeusrajoituksia, mutta jäi syystä tai toisesta satasen rajoitukselle hetkellisesti ja sai samat sakot 80-alueella olevasta tolpasta, kuin piittaamaton ja tarkoituksellisesti ylinopeutta ajava?
Ne olosuhteet. Kamera ei tunne niitä. Poliisimies tuntee. Toinen mikä helposti vastaa kysymykseen, on nopeuden mittaaminen satasen alueella, jos kyse ei ole moottoritiestä. Silloin väärän nopeusalueen selitykselle ei jää paljoa sijaa. Tahallaan ylinopeutta ajava ajaa edelleen sen 20 yli, lainkuuliainen ihminen ei.Mutta tuhannen taalan kysymys - jos olet tutkan varressa istuva poliisimies, mistä erotat, että onko 20 km/h ylinopeutta tutkaan ajava piittaamaton vai huomaamaton, kun liikennerikkomuksena molemmat ovat ihan samanarvoisia? Paitsi sillä erotuksella, että huomaamaton havaitsee liikennemerkit ilmeisesti vielä huonommin kuin piittaamaton? Se jolla on pokeria valehdella parhaiten, selviää sakoitta? Vai milläs periaatteella se "jousto" tulee? Eipä nuo uudet ohjeet paljon joustoa anna, eiköhän se 9 km/h puuttumattomuus pitäisi piisata.
Saa. Viet sen autokauppaan ja ostat joillain kymppitonneilla päivityksen jotka vaihtavat vuosimallin.Gat kirjoitti:En mä usko, että 69 000 ajettuun 2001 Freelanderiin päivityksiä saa.