The ones that got away

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Jotta vähääkään tajuisitte, tehkää miehet "love-shyness" testi ja kertokaa skore. Jotkut kysymykset vähän riippuu, minä "scoretan" 36-37. Huono. Tosiaan.

(Äh. mitä "older love-shy men"? Noin minulla nuorena jo ja vieläkin. Siitä yli on niin valtava muuri, ettei yli pääse eikä stressiltä edes piparia halua. Noin siis livenä, kirjoittamalla olen onnistunut jujuttamaan misuja mutta sitten jähmetyn. Elleivät itse anna selvääkin selvempää lupaa, ja sitten se onkin kyytiä. Tai hei... ehkä ei sittenkään elleivät ihan suoraan sanoisi herkkää kuten anna suukko tai pane mua :D )

http://love-shy.com/20questions.htm
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gat kirjoitti:Jotta vähääkään tajuisitte, tehkää miehet "love-shyness" testi ja kertokaa skore. Jotkut kysymykset vähän riippuu, minä "scoretan" 36-37. Huono. Tosiaan.

(Äh. mitä "older love-shy men"? Noin minulla nuorena jo ja vieläkin. Siitä yli on niin valtava muuri, ettei yli pääse eikä stressiltä edes piparia halua. Noin siis livenä, kirjoittamalla olen onnistunut jujuttamaan misuja mutta sitten jähmetyn. Elleivät itse anna selvääkin selvempää lupaa, ja sitten se onkin kyytiä. Tai hei... ehkä ei sittenkään elleivät ihan suoraan sanoisi herkkää kuten anna suukko tai pane mua :D )

http://love-shy.com/20questions.htm
Tuo sun "love shyness" on vain pieni indikaattori laajemmista mielenterveysongelmistasi.

Asiaa voisi verrata siihen, että skitsofreenikko jankuttaisi, miten kaikki olisi hyvin, kunhan vain hampaista saisi mikrofonit poistettua. Sitten ei olisi mitään ongelmaa..
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Koska nykyään on kaikki ADHD:t ja IBS:t, eiköhän kohta pääse työkyvyttömyyselääkkellekin "love shyness":n vuoksi. Sille pitää vain löytää jokin ammattimaisempi nimi, kuten "tunneperäinen läheisyyskaipuun epästabiliteettisyndrooma".
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriD

Frederik Krueger kirjoitti:Koska nykyään on kaikki ADHD:t ja IBS:t, eiköhän kohta pääse työkyvyttömyyselääkkellekin "love shyness":n vuoksi. Sille pitää vain löytää jokin ammattimaisempi nimi, kuten "tunneperäinen läheisyyskaipuun epästabiliteettisyndrooma".
Aina voidaan uudelleenkouluttaa esim. insinööriksi.
Frederik Krueger
Kitisijä

^ Minusta on huolestuttavaa että olet kirjoittanut kaksi viestiä kahteen eri osastoon (Suhteilu ja Erotiikka) samalla kellonlyömällä. Oletko kloonannut itsesi? Miksi, kun yhdessäkin on jo liikaa?
NuoriD

Frederik Krueger kirjoitti:^ Minusta on huolestuttavaa että olet kirjoittanut kaksi viestiä kahteen eri osastoon (Suhteilu ja Erotiikka) samalla kellonlyömällä. Oletko kloonannut itsesi? Miksi, kun yhdessäkin on jo liikaa?
Olen vaan niin tehokas. Tässä samalla tusheeran vielä potilasta vasemmalla kädellä.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriD kirjoitti: Tuo sun "love shyness" on vain pieni indikaattori laajemmista mielenterveysongelmistasi.

Asiaa voisi verrata siihen, että skitsofreenikko jankuttaisi, miten kaikki olisi hyvin, kunhan vain hampaista saisi mikrofonit poistettua. Sitten ei olisi mitään ongelmaa..
Niin paljonko sait itse tuosta testistä? Pystytkö itse yhtään samaistumaan sellaiseen, joka saa alla neljäkymmentä pojoa noinkin "kilteistä" tilanteista?

Ärsyttävää asenteessasi on että yrität poispyyhkäistä ongelmani inttämällä kuin ongelmaa ei olisikaan. Vaikka aivan selvästi on. Ja helpottavaa, että en olekaan ainoa sillä lailla omituinen. Tuollainen diagnoosintapainen vasta antaa mahdollisuuden käsitellä ongelmaa.

Totta kai minulla on laajempia ja syvempiä mielenterveysongelmia. Mutta tuo, sanotaan vaikka "Love Shyness" on se eniten elämääni invalidisoinut ja poikkeavaksi tehnyt ilmentymä niistä.

Luultavasti takana minulla on yleinen estoisuus olla revitellen oma itseni missä vaan. Mutta silti tiedän minuakin paljon arempia ihmisiä, jotka eivät uskaltaisi tehdä mitä minä olen tehnyt. Ja silti he uskaltavat iskeä naisia. Mikä on minusta täysin nurinkurista. Ei mikään voi olla dramaattisempi ja uskallusta vaativampi asia kuin naisen pokaaminen.

Kun tää ketju nyt näkyy menevän taas mun Rööriin, niin annanpa palaa ja selitän.

Ensinnäkin tietysti fyysiset alemmuudet. Habituksen lisäksi se tosiasia, että kehityin fyysisesti tosi hitaasti. Olin pikkupoika kun muut olivat jo aikamiehiä. Näin vuosia ja vuosia, jolloin oli selvää, ettei minun asiani ole yritellä ikäisiäni tyttöjä/naisia. Sitten viimeisen kymmenen vuoden aikaan äkkiä vanhetuin, ja nyt minulle sanotaan että olen liian vanha alle menopaussi-ikäisille naisille. Koska olin sopivan ikäisen näköinen? En kai kun viikon-pari.

Kulttuuriero.
Esimerkiksi Kitinän neuvoissa on perseestä, että minun oletetaan olevan vajavainen, harjoituksen puutteessa kun en sopeudu nykyiseen pariutumiskulttuuriin, esim. baarien maailmaan, Tämä vastaa sitä, jos sinulle Dave kerrottaisiin, että kyllä sinäkin vihervasemmistopiireihin pääset ja kettutyttöä saat, kunhan vaan otat ituhippien neuvoista vaarin ja sopeudut. Arvaan, että niin ylimielinen asenne ja omien arvojesi pitäminen lähinnä sairautena tai harjoituksen puutteena vituttaisi sinua.

Sitten eksistentialistis-vittumaiset syyt. Nämä toki kuulostaa oudoilta, jos ette ole koskaan ajatelleet. Mutta mitä vikaa näissä on loogisesti?

Kyse ei ole niinkään naisen pelosta tai liiasta naisen kunnioituksesta. Eikä yleisujoudesta muilla aloilla.

Naisen iskeminen on ylimääräistä. Se on kaiken välttämättömän arjen päälle. Ihmiset hoitavat asiallisia asioitaan ja minä asioin heidän kanssaan. Ei ongelmaa, oli vastapeluri mies tai nainen. Mutta että sen lisäksi pyrkiä, suorastaan tyrkyttäytyä jonkun niistä kanssa romanttiseen/seksisuhteeseen? Sehän on tarpeetonta, päälleliimattua, täysin ylimääräistä arjen asioiden hoidon päälle.

Lisäksi onhan aloite romanttiseen/seksisuhteeseen tai edes sellaisen mahdollisuutta luotaaville treffeille ihan eri sfääreissä kuin muut ihmissuhteet. Intiimiteetiltään ja tyrkkyydeltään verrattavissa, jos (Kuvitellaan nyt ilman houmoufiiliksiä) sinä Dave menisit sanomaan jollekin vieraalle miehelle: "Minä haluan olla sinun ystäväsi.". Pystyisitkö, vai menisikö pupu pöksyyn? Jos et uskaltaisi, niin siirrä se tunnetila siihen mitä minä koen naisten kanssa. Naisen kanssa se on toki 10 kertaa dramaattisempaa, koska kaikki tietävät että onhan se seksipuolikin, äärimmäinen intimiteetti, siinä mielessä. Joten jos et pysty tuntemattomalle miehelle sanomaan "Minä haluan olla sinun ystäväsi", niin miten helvetissä olet uskaltanut pokata naisia ja ihan seksiin asti? En käsitä. Mahdatko käsittää itsekään.

Sitten vielä metafyysisemmin. Huomautan kuitenkin, että nämä ovat ongelman jälkikäteistä itseanalyysiä, ei niin että ensin olisin filosofoinut ja sitten tullut Love Shyksi. Vain teoriaa tämä.

Jokainen ihminen ON saari. Jos kuvittelee olevansa ihmisenä osa ryhmää, alkio joukko-opissa, kaikki samaa ja sitten leikitään... ei ehkä ole huomannut, että maailmaa voi kokea vain oman itsensä kautta. Ei kenenkään muun ihmisen aistein tai ajatuksin. Jotta tuota et käsittäisi ihan narsismiksi tai solipsismiksi, niin siihen liittyy totta kai tieto, että jokainen muukin ihminen on samalla lailla erillinen, kuin kokonainen toinen maailmankaikkeus.

Minä sitten voin kevyesti kaveerata näiden muiden, minusta erillisten olentojen kanssa. Voin yrittää tehdä tuotteita/palveluja heidän käyttöönsä. Voin tapella heitä vastaan henkisesti ja fyysisesti. Yhteistä näille on, että ne eivät ole kovin intiimiä, eikä niissä tarvitse itse kelvata. Sen sijaan romanttisessa/seksisuhteessa pitäisi kelvata itse, psyykkisesti ja fyysisesti. Eikä vain jonkun tekemäni pitäisi kelvata.

Usko tuollaiseen kelpoisuuteensa niille erillisille, kokonaisille toisille maailmoille, siis tietoisille muille olennoille, minun käsittääkseni edellyttää aivan Jumalankaltaista itsetuntoa. Tästä päättelenkin, että te muut ihmiset olette Jumalia tai ainakin Ylijättiläisiä.

Tai sitten ette vaan ole sattuneet näitä ajattelemaan ja tuntemaan. Nyt kun luette, miten uskallatte enää pokailla naisia?

Tietysti voisi olla, että osaatte ulkoistaa romanttis/seksipokailut vain itsenne ulkopuoliseksi tuotteeksi. Tai sitten kuten Dilbertissä kerran oli neuvona: "Ajattele muita ihmisiä huonekaluina."

Minä en osaa. En ilman lobotomiaa.
Viimeksi muokannut Gat, 04.12.2009 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sipsi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Tää on sanottu kyllä muutamaan otteeseen, mutta:
Pokaa netistä se nainen! 8) Osaat kirjoittaa lennokkaasti ja hauskastikin ja varmasti moni mimmi lueskelisi sun meilejä mielellään hämärinä talvi-iltoina.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Frederik Krueger
Kitisijä

sipsi kirjoitti:Tää on sanottu kyllä muutamaan otteeseen, mutta:
Pokaa netistä se nainen! 8) Osaat kirjoittaa lennokkaasti ja hauskastikin ja varmasti moni mimmi lueskelisi sun meilejä mielellään hämärinä talvi-iltoina.
Luulen Gattacan tarkoituksena olleen saada naiselta ihan livenä, sähköpostiseksi on niin ysäriä.
Frederik Krueger
Kitisijä

Gat kirjoitti:Ei mikään voi olla dramaattisempi ja uskallusta vaativampi asia kuin naisen pokaaminen.
Ei tietenkään, mutta silti voisit miettiä: mikä on pahinta mitä pokausyrityksessäsi voi tapahtua? Nainen suutelee jotain toista miestä ja huudahtaa "Mutta tämähän on meidän Jaska?". Onko se nyt välttämättä niin kauheaa, jos toisen kerran tapahtuu?
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

sipsi kirjoitti:Tää on sanottu kyllä muutamaan otteeseen, mutta:
No tottakai, tuolla tavalla olen päässyt noin kymmenelle nettitreffille ja neljän luona yöpynytkin, kaksi yötä joka paikassa. Vaan kun se miten osaan esiintyä ja flirtata meileissä (tai enemmän karkeatörkypeeloillen Kitinässä) katkeaa heti livenä. Ellei nainen sano. "Anna suukko" ja "Onhan sulla varmasti kortsuja", kuten kerran kävi. :D

Nyttemmin en enää ole jaksanut nettitreffikirjoittelun vaivaa... kaikki aika menee kun pyörittää useaa nettimisua ja tulos on nolla, useimmiten ei tapaamistakaan.

Hmmm.. sipsiiiii... miten mä muistelen, että säkin olet joskus harkinnut mun pokaamista? :D
Frederik Krueger kirjoitti:
Gat kirjoitti:Ei mikään voi olla dramaattisempi ja uskallusta vaativampi asia kuin naisen pokaaminen.
Ei tietenkään, mutta silti voisit miettiä: mikä on pahinta mitä pokausyrityksessäsi voi tapahtua? Nainen suutelee jotain toista miestä ja huudahtaa "Mutta tämähän on meidän Jaska?". Onko se nyt välttämättä niin kauheaa, jos toisen kerran tapahtuu?
Äh.
Minulla ei vähimmässäkään määrin ole kyse pakkien pelosta, pakit on arkipäivää. Vaan itse aktiivisesti pokausta yrittäessä sen rajan, muurin, kuilun whatever ylittämisen dramaattisuudesta mun katsannossa yli kaiken muun inhimillisen toiminnan.

Mutta kyse ei ole seksuaalisesta estosta. Jos nainen tekisi (tosiselkeän) aloitteen, se olis kunnon kyytiä. Tai jos, öh.. maksan prostituoidulle, siinäkään ei sitä rajapintaa ole. Eikä kyllä kelpoisuuttanikaan, vain seteleitä. Siis ei mikään ratkaisu.
sipsi
Kitisijä

Gat kirjoitti: Hmmm.. sipsiiiii... miten mä muistelen, että säkin olet joskus harkinnut mun pokaamista? :D
No niin olenkin, mutta nyt valitettavasti seurustelen onnellisesti enkä harrasta syrjähyppyjä. Suunnitelmissa olis olla tämän miehen kanssa loppuelämä, mutta voinhan tietty raportoida jos tilanteet syystä tai toisesta muuttuu.
8)

Niin ja Freddie: Sitä lähinnä ajoin takaa, että kun ensin harrastaa älyllisesti stimuloivaa kirjeenvaihtoa, voi livetreffeillä olla paljon enemmän jutskattavaa. Et ei tulis niinku mitään "shyness-kohtauksia".
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

sipsi kirjoitti:Niin ja Freddie: Sitä lähinnä ajoin takaa, että kun ensin harrastaa älyllisesti stimuloivaa kirjeenvaihtoa, voi livetreffeillä olla paljon enemmän jutskattavaa. Et ei tulis niinku mitään "shyness-kohtauksia".
Buhahaha.

Sä ajattelet nyt taas, että Gattaca olisi normaali ihminen, kun se just sanoo ettei ole. Ja eikö sulla ole muka ollut kokemuksia miehistä, jotka kirjoittavat kuin Ruuneberg, utta livenä ovat hiljaisia tuppisuita. Näppäimistöllä ja oman koneensa turvassa Gattaca on Varkauden paroni.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

huima kirjoitti: livenä ovat hiljaisia tuppisuita. .
En nyt niin hiljainen tuppisuu. Muusta asiasta. Mutta kaikesta "sillai"-asioista tuppisuu ja "sillai" mitään ilmentämätön. Ja "sillai" voi tarkoittaa siis ihan vaan "tykkäämistäkin". :oops:

Niin pitkälle että tuskin voisin edes naisen vaatteita kehaista, kun itse tietäisin tarkoittavani "sillai". :oops:
Ann
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ann »

huima kirjoitti:
Mistä lähtien FK on ollut näin pisteliäs?
FK-Hemuli on aina ollu höpönassuli. Ainoa täällä joka ei tunnu menettäneen teräänsä. Fanitan.

Liekö toi Kity-piparista pidättäytyminen laadun tae?
Rotan aivot valtasivat pääni.
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

Ann kirjoitti:FK-Hemuli on aina ollu höpönassuli. Ainoa täällä joka ei tunnu menettäneen teräänsä. Fanitan.
No ehkä sitten niin. Kun muut ovat lopettaneet kärppänä helppojen iskujen tekemisen, niin FK:lla on kädet täynnä mahdollisuuksia olla terävänä.
sipsi
Kitisijä

huima kirjoitti:
Ja eikö sulla ole muka ollut kokemuksia miehistä, jotka kirjoittavat kuin Ruuneberg, utta livenä ovat hiljaisia tuppisuita.
Älkääs nyt viitsikö naurattaa heti aamusta. 8)
Ja totta helvetissä mulla on kokemuksia tuppisuista miehistä! Sen takia nettitreffit kannattaakin sopia baariin, että saa pikkusen rohkaisua ja rentoutusta muutamasta sivistyneestä viinilasillisesta.
Täs nyt tosin oli se ongelma et Gattis ei diggaile baareista.. Hmm.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

sipsi kirjoitti:
huima kirjoitti:
Ja eikö sulla ole muka ollut kokemuksia miehistä, jotka kirjoittavat kuin Ruuneberg, utta livenä ovat hiljaisia tuppisuita.
Älkääs nyt viitsikö naurattaa heti aamusta. 8)
Ja totta helvetissä mulla on kokemuksia tuppisuista miehistä! Sen takia nettitreffit kannattaakin sopia baariin, että saa pikkusen rohkaisua ja rentoutusta muutamasta sivistyneestä viinilasillisesta.
Täs nyt tosin oli se ongelma et Gattis ei diggaile baareista.. Hmm.
No pubeissa minä olen nettitreffannut. Ennen kuin vaarattomaksi näkevät ja uskaltavat kutsua kotiinsa. Ei minulla ole mitään rauhallisia pubeja vastaan, joskus tuli "harrastettua" nyhveröporukassa enemmänkin. (Silloin en edes ymmärtänyt, että baareissa isketään naisia, luulin että siellä juodaan kaljaa.) Kammottavat teinihelvetit ja perkeleelliset yökerhot on sitten eri juttu.
Frederik Krueger
Kitisijä

huima kirjoitti:muut ovat lopettaneet kärppänä helppojen iskujen tekemisen, niin FK:lla on kädet täynnä mahdollisuuksia olla terävänä.
Alituisista kitkeristä kommenteista päätellen huimaa ärsyttää kovasti jokin palstapersoonassani, mikä on tietenkin aina plussaa. Onkohan silläkin kohta kosteasilmäisen exitin paikka?
Lilo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Frederik Krueger kirjoitti:
huima kirjoitti:muut ovat lopettaneet kärppänä helppojen iskujen tekemisen, niin FK:lla on kädet täynnä mahdollisuuksia olla terävänä.
Alituisista kitkeristä kommenteista päätellen huimaa ärsyttää kovasti jokin palstapersoonassani, mikä on tietenkin aina plussaa. Onkohan silläkin kohta kosteasilmäisen exitin paikka?
Nää, huima ei vaan ole saanut päivittäistä skumppa + Ben&Jerry -annostaan, joten sillä on nuppi vähän kireellä.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
NuoriD

Gat kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Tuo sun "love shyness" on vain pieni indikaattori laajemmista mielenterveysongelmistasi.

Niin paljonko sait itse tuosta testistä? Pystytkö itse yhtään samaistumaan sellaiseen, joka saa alla neljäkymmentä pojoa noinkin "kilteistä" tilanteista?

.
Toi testi ei aukea.

Pikku yksityiskohtana, että uudeksi guruksesi nostama Dr. Brian G. Gilmartin hakee vaivaasi selitykseksi myös selitysmalleja sektoreilta "astrology, reincarnation, past life regression, and Kirlian aura ", eli aika dianetiikka sektorilla liikutaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Love-shyness

Mutta aivan varmasti kärsit "love-shyness" oireista. Mutta onko se asian pihvi? Onko skitsofreenikon vaivan pihvi se, onko hampaissa mikrofoni vai ei?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:

Ärsyttävää asenteessasi on että yrität poispyyhkäistä ongelmani inttämällä kuin ongelmaa ei olisikaan. Vaikka aivan selvästi on. Ja helpottavaa, että en olekaan ainoa sillä lailla omituinen. Tuollainen diagnoosintapainen vasta antaa mahdollisuuden käsitellä ongelmaa.
Olet sä kyllä suhteellisen kuutamolla. Se että sä alat lääkitsemään taudin oireita etkä itse tautia, ei vie sua yhtään minnekään.

Sä voit yrittää korjata sun love shynessiä vaikka maailman tappiin saakka kuvittelemalla että se on se ongelma. Mutta kun ei se ole. Sun ongelmasi on se, että sulla on vakavia persoonaasi liittyviä kehityksellisiä häiriöitä, jotka juontavat jonnekin lapsuuteen/koulukiusaamiseen/turvattomuuteen/isänpelkoon/whatever. Lopputulos on se, että joku love shyness on vain yksi pieni kirsikka ja oire sun kakkus päällä, jonka se syvemmällä istuva narsistisia piirteitä sisältävä vakava persoonallisuushäiriö muodostaa. Sä et yksinkertaisesti osaa laittaa itseäsi samalle viivalle muiden ihmisten kanssa.

Oikeastaan tän love shynessin löytäminen on sulle vain yksi tekosyy lisää siirtää vastuuta omasta onnettomuudesta johonkin ulkopuoliseen projisoimalla.

Dave puhuu sataprosenttisesti asiaa.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Ähhh, mä luin ohjeet liian huolimattomasti. Luulin, että se seiskanamiska on jokin tuulenpuiska-optio. Siksi tulos oli vain 108 enkä jaksa tehdä uudelleenkaan.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriD kirjoitti: Toi testi ei aukea. .
Kumma, täällä aukeaa.
Koetapa http://love-shy.com/
ja sieltä vasemmasta laidasta "Take the test".

Mieti vaikka poikamiesaikojesi näkökulmasta. Ja oleellista tuossa pikku kysymyssarjassa lienee, että itse tuntee viehtymystä k.o. naaraksiin. Joka on se ratkaiseva ero ihan kasuaaliseen arkiasiaan verrattuna naisten kanssa joista ei ole yhtään kiinnostunut. Ja kauhureaktion laukaisee jo se, että itse tietää, vaikkei tsiksi niin kokisi.

Minulla lievennyksiä, esmes jos minulla olisi kaveri, joka tyttiksensä kanssa haluasi minut tuplatreffeille parittaen minut jollekin naiselle, niin saattaisin suostua. Mutta vain koska olisin apuna ja heidän arvionsa mukaan sopisin hommaan. Muuten minulla pohjalukemien kautta. Esimerkiksi muistan miten sen muinaisen biologian työparini kanssa oli hyvä työsuhde, mutta enpä uskaltanut laitoksen kahvilassa istua samaan pöytään, se olisi ollut "ylimääräistä". Voi olla, että nykyään olisin hieman rohkeampi, kohteita vaan kun ei tapaa.
NuoriD kirjoitti: Pikku yksityiskohtana, että uudeksi guruksesi nostama Dr. Brian G. Gilmartin hakee vaivaasi selitykseksi myös selitysmalleja sektoreilta "astrology, reincarnation, past life regression, and Kirlian aura ", eli aika dianetiikka sektorilla liikutaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Love-shyness
Jeps, tuolta osin huuhaa-ukko selvästi. En ole paremmin tutustunut juttuihinsa. Syö tuollaisen uusdiagnoosin arvovaltaa, kun aloittaja on sekopää.

Tämä Sunday Timesin artikkeli http://tinyurl.com/ksy74y
on parempi kuin Wikin artikkeli ja sopiikin paremmin minuun kuin jotkut Gilmartinin jutut LS-persoonallisuudesta. Siis musikaalithan on homoja ja hevi rulettaa, perkele!

Rassukoiden foorumi on täällä:
http://love-shy.com/phpBB3/
NuoriD kirjoitti: Mutta aivan varmasti kärsit "love-shyness" oireista. Mutta onko se asian pihvi? Onko skitsofreenikon vaivan pihvi se, onko hampaissa mikrofoni vai ei?
Mutkun ei kai skitsofreniaakaan hoideta hokemalla, että ei sinun hampaissasi ole mikrofonia ja eihän muutkaan hulluttele noin, lopeta heti.

Ja ero kumminkin se, että skitsofreenikon mikrofonit todella ovat harhaa, Love Shyness -ressukka taas ihan oikeasti ei pysty ottamaan aktiivista romanttis/seksuaalista kontaktia naisiin. Vähän kuin jotkut spesifit fobiat, korkean paikan kammo, klaustrofobia tai agorafobia. Niitä ehkä voitaisiin siedätyshoitaa viemällä potilas vaikka köysissä pelkäämäänsä paikkaan. Love Shynessissa tuo ei niin pelittäisi, koska kaikki surroggaattihoitokin olisi vain näyttelemistä ja sen potilas hyvin tietäisi. Joten ei sittenkään harjoituksissa joutuisi ylittämään "The Rajaa". Olisi vaan luksusluokan escortpalvelua eli kallis huora.

Itse treffailutapakulttuurissa en itselläni usko olevan paljoa oppimista, ainakaan jos vertaa amisjunttien /bb-väen apinatyyliin. Että sikäli tämä "Ilman naista" karrikoitu ihmissuhdetererapeuttistrippi näyttää, että ne neuvot ovat jo Rajan ylittäneestä tilanteesta, jonne asti neuvojen saaja ei ollenkaan pääse.
http://kvantti.tky.fi/in/73.shtml
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tein ton testin siitä näkökulmasta miten olisin vastannut kun olin vielä Gattacan tilanteessa, eli 15-vuotias finninaamainen teini ilman fyysisiä kokemuksia vastakkaisesta sukupuolesta. Sain 49, eli mullakin on tää kamala tauti. Onneksi nyt tiedän diagnoosini, niin voin alkaa hoitamaan tätä tautia.

Niinku daah. Ihan normaalia kaikenlainen epävarmuus niin kauan kunnes pääsee skorettaa ja kunnolla. Ongelma ei ole missään "love shyness" -oireyhtymässä (minkä tyhmäkin näkee yhdellä vilkaisulla olevan joku surkeasti kyhätty markkinointidiagnoosi myydäkseen jotain tunne itsesi -paskaa), vaan siinä että ihan muut hommat estää kontaktien syntymisen ja kokemuksien karttumisen ja sitä kautta "rohkeuspisteiden" kasvamisen.
Vastaa Viestiin