Tässä nyt tulee väistämättä mieleen nosturifirma Helaakoski.
Ajoneuvonosturin kuljettaja oli pyytämässä lisää liksaa kun torninosturikuskitkin saavat enemmän.
Laiska ja tyhmä vastasi että miksi ihmeessä, ajoneuvonosturikuskithan saavat palkkatiedon mukaan täsmälleen samaa liksaa kun torninosturikuskitkin.
Kuljettaja tokaisi siihen että tottahan se on, mutta ajoneuvonosturikuljettaja tekee sen 300 tuntia enemmän kuussa töitä siihen samaan liksaan.
Maahanmuuttajat ja pakolaiset
- McJanne
- Kitisijä
- Viestit: 8611
- Liittynyt: 13.11.2005 23:14
- Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!
Ajoneuvonosturin kuljettajat saavat joka siirrosta siirtolisän joka vastaa yhden tunnin palkkaa, periaate siis on se, että kuski saa samat tunnit mitä koneesta veloitetaan.masa kirjoitti: Tuskin sentään kuussa? 160 + 300h?
Esimerkiksi kaksi vierekkäistä työmaata:
- ajo työmaalle 1h
- pystytys/nosto 1h
- siirto työmaalla 1h
- nosto 1h
- siirto seuraavalle työmaalle 1h
- pystytys/nosto 1h
- ajo hallille/seuraavalle työmaalle 1h
Isäni kommentin mukaan parhaana päivänä on jo kymmenen tuntia ruokatunnilla sisässä.
edit: siirtotunteja voi toki tulla enemmänkin matkasta riippuen.
edit2: ja kyllä, normaalit päivät ovat kymmentuntisia, pitkät jopa 20h. Pistää sitten miettimään miten turvallista moinen peli on.
Laki sanoo että touhu ok ja saahan siinä nostojen välissä huilata jos tarve on. Venttatunneista maksetaan sama kun nostotunneista.
Kirjoitan tätä alasti
Väkeä rekrytoidaan Vietnamista
Mielestäni ok. Parempi tietenkin olisi, että suomalaiset työttömät kepitettäisiin tuonne. Todennäköisesti suomestakin löytyy työttömiä metallimiehiä. Suomessahan on kuitenkin vallitseva käytäntö (vaikka laki ei tätä tuekaan), että jos olet kouluttautunut raitiovaununkuljettajaksi ja asut Tampereella, niin bussikuskin hommia ei tarvi ottaa vastaan. Puhumattakaan siitä, että muuttaisi Helsinkiin kuljettamaan raitiovaunua.
Mielestäni ok. Parempi tietenkin olisi, että suomalaiset työttömät kepitettäisiin tuonne. Todennäköisesti suomestakin löytyy työttömiä metallimiehiä. Suomessahan on kuitenkin vallitseva käytäntö (vaikka laki ei tätä tuekaan), että jos olet kouluttautunut raitiovaununkuljettajaksi ja asut Tampereella, niin bussikuskin hommia ei tarvi ottaa vastaan. Puhumattakaan siitä, että muuttaisi Helsinkiin kuljettamaan raitiovaunua.