Kondis-keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Elppis kirjoitti:SoHard - Jos menet päivystykseen lapsen kanssa, joka on kotona illalla kaatunut ja haiset alkoholillle, on lääkärin velvollisuus ilmoittaa asiasta.
Ilmoittaa mitä ja kenelle?
Se, onko ottanut kaksi vai kaksitoista, on ihan sama siinä vaiheessa. Sille ei voi mitään.
Mille ei voi mitään?
Mä en vain henk. koht itse halua ajautua koskaan siihen tilanteeseen, en mä holhoa ketään. Mutta juu, ymmärrän kyllä tuohtumuksenne.. mutta mulla, päinvastoin kuin teillä kaikilla muilla näköjään, ei ole niin ruusuiset muistot lapsuudesta kun vanhemmat nauttivat alkoholia kotona.
Oliks tää suunnattu mulle? Mä en kyllä ole mitenkään tuohtunut, en tiedä onko joku muu. Kuten sanoin, nollalinja on hyvä juttu, mutta ei mitenkään välttämätön paitsi jos on syytä epäillä sitä, että ei pysty pitämään itseään toiminta- ja huolehtimiskykyisenä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos meinaat tätä "Lastensuojeluilmoitus on tehtävä tilanteissa, joissa lapsen hoidon ja huolenpidon tarve, kehitystä vaarantavat olosuhteet tai oma käyttäytyminen ilmoituksen tekijän subjektiivisen arvion mukaan edellyttävät lastensuojelun tarpeen selvittämistä. Ilmoitusvelvollisuus voidaan täyttää myös yhdessä lapsen tai hänen vanhempansa kanssa tekemällä lastensuojeluun pyyntö lastensuojelutarpeen arvioimiseksi. Jos perhe ei suostu pyynnön tekemiseen tai heitä ei tavoiteta, on tehtävä lastensuojeluilmoitus." niin ei se mikään automaatio ole, että lääkärin pitää ilmoittaa jos päivystykseen tullut vanhempi on nauttinut muutakin kuin kansalaisluottamusta. Ainoastaan jos tilanne edellyttää lääkärin subjektiivisen arvion mukaan sitä. Vaikea kuvitella että fiksusti käyttäytyvä vanhempi, vaikka olisi nauttinut muutaman enemmänkin, herättäisi hälytyskellon.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Sipsukka

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

saira kirjoitti:
Elppis kirjoitti:mutta mulla, päinvastoin kuin teillä kaikilla muilla näköjään, ei ole niin ruusuiset muistot lapsuudesta kun vanhemmat nauttivat alkoholia kotona.
Mulla on tosiaan ruusuiset muistot siitä, mutta sen takia haluan jatkaa lapseni kanssa samalla tavalla. Meillä alkoholi ei ole koskaan ollut negatiivinen asia paljoutensa tai piilossa olonsa vuoksi, eikä toisaalta se ole mulle ollut teini-iässäkään mikään juttu edes kapinoida vanhempia vastaan. Mulle ilmoitettiin kotoa sopivassa iässä, että "jos/kun alat kokeilemaan alkoholia, tee se kotona, missä voit turvallisesti etsiä omat rajasi", eli ei tarvitse piilotella asiaa, vaikka siihen ei ole kannustettukaan. Vanhempani ovat mielestäni olleet asian suhteen hyvin realisteja, ja menneet sen mukaan asiassa. Luultavasti juuri tuon vuoksi olin itse aika vanha kun edes kokeilin alkoholia, se ei ollut mikään "juttu".
En oikeasti ole tahallani eri mieltä kanssasi, mutta tästä taas olen ja varmaan siksi, että meillä on erilainen tausta, mutta koska reagoimme toisiimme, on meillä jotain samaa pakolla vaikka olemme kuin yö ja päivä.

Eli minun mielestäni typerin tilanne on jos vanhemmat opettaa lapsensa juomaan. Tyhmintä ikinä olisi juoda oman vanhempansa kanssa. Lapsen on parempi juhlia ikäistensä kanssa ja jättää vanhemmat omaan lääväänsä.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

Sehän siinä, mua ei ole ikinä kannustettu juomaan, eikä vanhempani koskaan ole kuskanneet nuorisolle juotavaa. Mutta koska vanhempani hyvin muistivat omasta nuoruudestaan, se on aika yleistä nuorilla. Myös mun ystävilläni. Mutta koska olemme aina pystyneet puhumaan kaikesta, ilman pelkoa toisten reaktioista (vaikka välillä kiehahdettiin ja huudettiin, ni vartin päästä halattiin ja itkettiin kuinka toisia rakastamme) olemme voineet puhua suoraan myös tästä. Eli mun vanhempani näkivät, että turvallisempaa minulle itselleni on se, että kokeilen ne rajani turvallisessa seurassa, jossa en sammuile minnekään tms kuin että tekisin sen ties missä. Ja olemme vasta minun aikuisena ollessani juoneet ylipäätään samaan aikaan.

Ja itse asiassa tuo läävä-kommentti on taas sellainen, mihin tarttuisin, koska meillä ei ikinä kotona myöskään ollut sellaista.

Lisäys: Vielä mielelläni kysyisin minkä vuosikymmenen lapsia olet? Itse olen siis 70-luvulla syntynyt.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Sipsukka

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

Samoilla linjoilla, että parempi puhua. Olen sinua vähän vanhempi, mutta myös 70`lapsi. Erona meillä se, että sulla oli hippivanhemmat ja minulla konservatiiviset. Musta tuli hippi ja sinusta konservatiivi.

Jokaisella on tavallaan läävä, se oma.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

Jos näkisit mut et varmaan konservatiiviksi nimittäisi. Saattaa kyllä olla, että muksuni teini-iässä konservatiivisuutta hieman enemmän toivoisi. Vanhempani taas, en tiedä kuinka hippejä vaikka on ne CCR:t kuunneltukin, suvaitsevaisia, avoimia ja mun omaan järkeeni luottavia kuitenkin. Rehellisesti, menen kasvatuksessa aika pitkälti vanhempieni tietä. Maalaisjärkeä ja realistisuutta. Turha mun on lastani liikaa pumpuliin kietoa, tai katsoa senkään tekoja ruusunpunaisin silmälasein. Ainoa, mitä voin tulevaisuutta ajatellen tehdä, on yrittää edes pitää keskusteluyhteyden auki, jotta voimme keskustella asioista suoraan, kiertelemättä. Alkoholin käyttö kuuluu siihen myös yhtenä asiana.

No, mun silmissäni muutamalla vuodella ei ole eroa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Sipsukka

Viesti Kirjoittaja Sipsukka »

saira kirjoitti:Jos näkisit mut et varmaan konservatiiviksi nimittäisi. Saattaa kyllä olla, että muksuni teini-iässä konservatiivisuutta hieman enemmän toivoisi. Vanhempani taas, en tiedä kuinka hippejä vaikka on ne CCR:t kuunneltukin, suvaitsevaisia, avoimia ja mun omaan järkeeni luottavia kuitenkin. Rehellisesti, menen kasvatuksessa aika pitkälti vanhempieni tietä. Maalaisjärkeä ja realistisuutta. Turha mun on lastani liikaa pumpuliin kietoa, tai katsoa senkään tekoja ruusunpunaisin silmälasein. Ainoa, mitä voin tulevaisuutta ajatellen tehdä, on yrittää edes pitää keskusteluyhteyden auki, jotta voimme keskustella asioista suoraan, kiertelemättä. Alkoholin käyttö kuuluu siihen myös yhtenä asiana.

No, mun silmissäni muutamalla vuodella ei ole eroa.
Toikin menee meillä päin vastoin, mulle on tärkeää että ulkoisesti kaikki on kondiksessa ja sisäisesti saan olla hippi.

Kiva oli jutella, vaikka se mun ensimmäinen viestini oli kyllä iltani fiksuin, siitä lähti alamäkeni, kun aloin avautumaan.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

On se hurja, joissain maissa juodaan joka lounaalla punaviiniä - huih - pitäisikö sielläkin nyt heti soittaa lastensuojeluviranomaiset paikalle???

Ei, yksikään lastensuojeluviranomainen ei vie tässäkään holhousvaltiossa lapsia jos olet ottanut muutaman etkä ole änkyräkännissä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Dumiz kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Hei sipsu, vastaa mullekin! Odottelen yhä niitä tutkimustuloksia vai oliko kommenttisi vaan mutua ja/tai omaa kokemusta?!
Eksä jo tajuu kuka ääliö pikkubimbo toi on???
Kyl se tajus, huvikseen vaan kyselee!!!
Mä en tajuu. Miksei kukaan kerro mulla mitään :(
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Elppis kirjoitti:Te ette nyt tajunneet mun ajatuksenjuoksua.

SoHard - Jos menet päivystykseen lapsen kanssa, joka on kotona illalla kaatunut ja haiset alkoholillle, on lääkärin velvollisuus ilmoittaa asiasta. Se, onko ottanut kaksi vai kaksitoista, on ihan sama siinä vaiheessa. Sille ei voi mitään. Mä en vain henk. koht itse halua ajautua koskaan siihen tilanteeseen, en mä holhoa ketään. Mutta juu, ymmärrän kyllä tuohtumuksenne.. mutta mulla, päinvastoin kuin teillä kaikilla muilla näköjään, ei ole niin ruusuiset muistot lapsuudesta kun vanhemmat nauttivat alkoholia kotona.
Ohje on kait ilmoittaa humalaisista vanhemmista.

Pelko siitä, että Pipa-Tauno lyö vasaralla sormeensa juuri, kun olet ottanut puoli lasia siideriä, ja lopputuloksena Tauno otetaan huostaan, kuulostaa aika kaukaa haetulta.

Ps. Viestisi ydin on mielestäni " mulla, päinvastoin kuin teillä kaikilla muilla näköjään, ei ole niin ruusuiset muistot lapsuudesta kun vanhemmat nauttivat alkoholia kotona".

Ei kukaan sano, että sun PITÄÄ ottaa lasi zaideria samalla, kun katsot la-iltana telkkua ja lapsi istuu lattialla/sylissä.

Mutta turha verhota tätä asiaa mihinkään sosiaaliviranomaisten tarkastuskäynnin pelkoon. Niillä on ihan tarpeeksi hommia oikeiden ongelmien kanssa.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 22.09.2011 8:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:Pelko siitä, että Pipa-Tauno lyö vasaralla sormeensa juuri, kun olet ottanut puoli lasia siideriä, ja lopputuloksena Tauno otetaan huostaan, kuulostaa aika kaukaa haetulta.
Mikään ei tässä maassa kuulosta kaukaa haetulta.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Pelko siitä, että Pipa-Tauno lyö vasaralla sormeensa juuri, kun olet ottanut puoli lasia siideriä, ja lopputuloksena Tauno otetaan huostaan, kuulostaa aika kaukaa haetulta.
Mikään ei tässä maassa kuulosta kaukaa haetulta.
Kannattaa olla foliohattu päässä pehmustetussa huoneessa koko ajan. Lapsella täytyy olla kypärä JA foliohattu.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Pelko siitä, että Pipa-Tauno lyö vasaralla sormeensa juuri, kun olet ottanut puoli lasia siideriä, ja lopputuloksena Tauno otetaan huostaan, kuulostaa aika kaukaa haetulta.
Mikään ei tässä maassa kuulosta kaukaa haetulta.
Kannattaa olla foliohattu päässä pehmustetussa huoneessa koko ajan. Lapsella täytyy olla kypärä JA foliohattu.
Jos tässä maassa on jotain mitä Pertti ei pelkää, niin vedän koko pullon :twisted:
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mielestäni suomen ero perinteisiin viinimaihin on ollut alkoholikulttuurin puute. Viina on ollut kallista ja sitä on sitten juotu tosissaan kun juodaan tai ei ollenkaan. Onneksi kulttuuri on muuttamassa vaikka hinta ei olekaan. Jos kotona ei opeteta miten alkoholia tulee käyttää, niin missä lapsi sen sitten oppii?
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Pelko siitä, että Pipa-Tauno lyö vasaralla sormeensa juuri, kun olet ottanut puoli lasia siideriä, ja lopputuloksena Tauno otetaan huostaan, kuulostaa aika kaukaa haetulta.
Mikään ei tässä maassa kuulosta kaukaa haetulta.
Kannattaa olla foliohattu päässä pehmustetussa huoneessa koko ajan. Lapsella täytyy olla kypärä JA foliohattu.
Kyllä foliovuorattu kypärä riittää, eipäs nyt olla vainoharhaisia.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vagabondo kirjoitti:Mielestäni suomen ero perinteisiin viinimaihin on ollut alkoholikulttuurin puute. Viina on ollut kallista ja sitä on sitten juotu tosissaan kun juodaan tai ei ollenkaan. Onneksi kulttuuri on muuttamassa vaikka hinta ei olekaan. Jos kotona ei opeteta miten alkoholia tulee käyttää, niin missä lapsi sen sitten oppii?
Mettässä piilossa vetästen kossupullon huikalla ja piipaa-autolla sairaalaan tajuttomana.

Kyllä mä ainakin uskallan ottaa lasin tai jopa kaksi (HUI) punaviiniä oikeen hyvän ruoan kanssa lasteni seurassa. Tai saunaoluen. Soittakaa ny herranjee lapset huostaan kiitos...:roll:
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Mää en tajunnu kuka sipsukka on! Tai no yks epäily heräs mutta tuskin pitää paikkansa. Mun vanhemmat on eronneet, en koe asiasta minkäänlaista traumaa saaneeni. Tosin tälle viikkoa on jo todettu että en tunne itseäni tarpeeksi hyvin ;)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1661
Liittynyt: 17.01.2011 19:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Jos mä saan kännissä lapsen niin menen sen kanssa katsoon kääpiöhomostrippareita.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Nergal kirjoitti:Jos mä saan kännissä lapsen niin menen sen kanssa katsoon kääpiöhomostrippareita.
Entä jos joku niistä kääpiöhomostrippareista onkin vaan latentti?
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

par-sky kirjoitti:
Nergal kirjoitti:Jos mä saan kännissä lapsen niin menen sen kanssa katsoon kääpiöhomostrippareita.
Entä jos joku niistä kääpiöhomostrippareista onkin vaan latentti?
Latentti kääpiö, latentti strippari vai latentti homo?
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ei käryäkään kuka on Sipsukka. Hämää ihan vitusti, kun en tiedä. Kertokaa!
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ei käryäkään kuka on Sipsukka. Hämää ihan vitusti, kun en tiedä. Kertokaa!
Sipsukka erisuuri kuin Sipsi?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ei käryäkään kuka on Sipsukka. Hämää ihan vitusti, kun en tiedä. Kertokaa!
Sipsukka erisuuri kuin Sipsi?
Näin pitkälle olen päässyt omissa tutkimuksissani.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
par-sky kirjoitti:
Nergal kirjoitti:Jos mä saan kännissä lapsen niin menen sen kanssa katsoon kääpiöhomostrippareita.
Entä jos joku niistä kääpiöhomostrippareista onkin vaan latentti?
Latentti kääpiö, latentti strippari vai latentti homo?
Maailman pisimmät kääpiöt ovat todella latentteja. Niitä on vaikea erottaa normaaleista tyypeistä.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:
par-sky kirjoitti:
Nergal kirjoitti:Jos mä saan kännissä lapsen niin menen sen kanssa katsoon kääpiöhomostrippareita.
Entä jos joku niistä kääpiöhomostrippareista onkin vaan latentti?
Latentti kääpiö, latentti strippari vai latentti homo?
Latentti strippari.

EDIT: Tietääkseni
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Vastaa Viestiin