Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Yleinen lätinä jä kitinä
brona
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja brona »

Tulipa tuossa lueskellessa mieleen taas siivousalan paradoksit: halutaan että on siistiä, mutta kukaan ei halua siivota ja se, että halutaan (varsinkin kotisiivouksessa) suomenkielisiä siivoojia. Onko ihme, että on pulaa työntekijöistä :roll:

Edellisessä siivousfirmassa,jossa olin töissä, oli tosi paljon ulkomaalaisia. Kyseessä olikin lähinnä laivasiivoukseen erikoistunut (entinen) firma. Itse vastasin isohkon toimistotalon siivouksesta, alaisina käväisi somaleita (pari), perulaisia, kenialainen (ihan ässä), bangladeshlainen ja kroaatti, suomalaisten lisäksi tiätty. Useimmilla yli 25-vuotiailla akateeminen loppututkinto, kroaatti puhui kuutta kieltä.
Nykyisessä puljussa suurin osa mimmeistä on pienten lasten äitejä tai opiskelijoita. Mun entisten mielikuvien siivoustanttoja näkee oikeastaan vain erinäisissä valtion tai kunnan virastoissa.
...
nojoojust

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

brona kirjoitti:Useimmilla yli 25-vuotiailla akateeminen loppututkinto, kroaatti puhui kuutta kieltä.
OT, mutta luin edellämainitun lauseen näin: Useimmilla yli 25-vuotiailla akateeminen loppututkinto, kranaatti puhui kuutta kieltä.
Kittys

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Rapanhapakko kirjoitti: Vartijan duunin halveksuntaa en ymmärrä.
Eiköhän se oo jokaisessa ammatissa ne hyvät ja huonot puolensa?

Kyllä, ihan salettiin siivoilis pari päivää itekseen kaikessa hiljaisuudessa kuin kattelis/kuuntelis kiukuttelevia ihmisiä (lisäksi ääliötä pomoa) ja yrittäisi olla kaikille "mieliksi". Asiakaspalvelijat saa aina kaiken paskan niskaa, ihan sama missä ja mitä duunia tekee.
Runkkis

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Rapanhapakko kirjoitti:*taisteluväsy*
Runkkis kirjoitti:Rikastuminen ei ole kovin todennäköistä, mutta kaipa sillä voi itsensä elättää.
En ole varma, kuinka paljon nuo yritykset veloittavat, mutta heitetään nyt ilmaan 25 € tunti. Tuosta sivukulujen osuus on noin puolet. Tuntipalkaksi jää 12,5 €. Jos töitä tekisi sen 8 h päivässä ja 5 päivää viikossa niin kuukausiansiot olisivat 12,5 * 8* 5*4 = 2000 ja tuosta vähennetään veroja.

Oletetaan, että yhtä kämpää siivoisit n 2 h niin asiakkaita pitäisi olla viikossa 20, että pääsisit edes noihin ansioihin... Sitte pitäisi hoitaa vielä kirjanpito, mahdollinen markkinointi jne...!

Olisko Georginan sanoma 6/h siivoustöistä sittenkin lähempänä totuutta?
.
On... "laskelma" koskikin "siivousyrityksen" tuloja...
Runkkis

Rapanhapakko kirjoitti:*taisteluväsy*
Ok. Saat valittaa tulojesi pienuutta. Saat halveksia/vihata meitä.

Sinun ei ole pakko mennä siivojaksi/taksikuskiksi/viinanmyyjäksi/akuhierojaksi Helsinkiin tai minnekkään...

Sinun ei ole pakko mennä pienellä palkalla mihinkään töihin...

Sinä voit asua vanhempiesi luona, juoda Karhua ja odottaa perintöä...
Runkkis

Rapanhapakko kirjoitti:kkjkjkhgfdtgkgk!
Jopa minä olen tajunnut. Sen verran monta kertaa sen olet sanonut... (hymiö)

Ja kukakohan täällä nyt koulukiusaa? "Menestyvä paska" vai se "luuseri"?

Äh, miten minä sorruinkaan vastaamaan G:n provoiluihin...
Mojo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Rapanhapakko kirjoitti:Ja olisko sun ja muiden mahdotonta luopua tuosta linjasta, että yhteiskunnalisiin ongelmiin KOKONAISratkaisu olisi, että niistä huomioinut ITSE alkaa pärjäämään paremmin? Mistä itsekeskeisestä paskalävestä tuollainen asenne tulee?
Niin, ja taas tullaan kysymykseen että miksi yhteiskunnan tulisi tarjota hopealautasella pitkäaikaistyöyyömille vakituista työpaikkaa itse kunkin omalla alalla, itse kunkin kotipaikkakunnalla ja 2500€ kuukausipalkalla? Ja vielä välittämättä siitä onko moiseen työpaikkaan tarvetta vai ei...
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Mojo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Rapanhapakko kirjoitti:MOJO:
Minä en ole koskaan vaatinut että yhteiskunnan tulisi tarjota pitkäaikaistyöttömille oman alansa työpaikkaa keinotekoisesti. Jos niitä ei ole, niin niitä ei ole, eikä mikään hallinnollinen mekanismi niitä pysty luomaan. (paitsi tietysti vaikkapa lääkärien ym oikeasti lisää tarvittavien julkisen alan työpaikkojen lisääminen) Mutta ei vaikka nettinörttien. Olen valittanut pitkäaikaistyöttömien kohtelun mekanismien yleisestä huonoudesta, mutta siihen ei tuo "hopealautas" -vaatimus kuulu. Ja tuon jankuttavan, aina toistuvan väärinkäsityksen olen korjannut helvetin monta kertaa. Ja vaikka sanon nytkin, niin ethän sinä huomenna muista.
En varmastikaan muista, joten nou hätä...

Enkä yhtään ylimitoittanut edellistä viestiäni tahallaan... sarkasmisuodatin pliiide??
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
brona
Kitinän uhri

nojoojust kirjoitti:...kranaatti puhui kuutta kieltä.
:mrgreen:
...
brona
Kitinän uhri

Kittys kirjoitti:Asiakaspalvelijat saa aina kaiken paskan niskaa, ihan sama missä ja mitä duunia tekee.
*komps* Tässäpä yksi syy, miksi siivoan nykyään. Onhan tääkin toki asiakaspalvelua, osassa paikoista jopa suoraa, koska tyypit on paikalla, mutta esimies periaatteessa toimii suodattimena. Parasta on oma aikataulu ja se ettei pomo ole hengittämässä niskaan.
...
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

brona kirjoitti:
nojoojust kirjoitti:...kranaatti puhui kuutta kieltä.
:mrgreen:
Höh, kranaatit osaa kaikkia kieliä: Kun kranaatti komentaa "hajaantukaa!" niin kiviäkin kiinnostaa. :twisted:
Vastaa Viestiin