killkill kirjoitti:Gattaca kirjoitti:Ootteko pojat edes kuulleet sellaisesta, että joka framesivuun laitetaan scripti:
Ei olla, eikä moista tarvita kun frameja ei käytetä.
Reps kops.
Mutta kun tuo yksinkertainen konsti mitätöi sen pääperusteesi miksei frameja käytetä.

Miten tuollainen ei ole tullut mieleen asiasta valittavalle? Minä jo 1999 huomasin, että ai vittu, nää hakukoneen linkithän aukoo framesivuja, mitähän keksis..
Google nyt kumminkin fiksuna näyttää yleensä vain sen index-sivun, ja muihinkin frameihin voi headiin toki laittaa yhtenäisen sivunkuvauksen. Miinus ehkä, että alasivuilta haettuun tietoon ei heti pääse, mutta sehän on etu joissakin bisneksissäkin että et vittu tuu meille muuten kuin pääsivun kautta!
Ja muita framesivujen etuja sekä käyttäjälle että tekijälle esitin edellä.
killkill kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:Ja kuka surkimus edes käyttää editoria, joka kirjoittaa metrikaupalla paskakoodia omin lupinensa? Paitsi pakosta pitkiä dokumentteja kääntäessä? Ja härregud jaada jaada jaada
Editori helpottaa ja nopeuttaa työtä, sekä helpottaa sivuston hallintaa ja päivityksiä aivan vitun paljon. Minulle se on tärkeä apuväline, koska käsinkoodaaminen EI ole itseisarvo, vaan toimiva , nopeasti valmis sivusto. Kokonais-ajankäyttöä tarkasteltuna nykyinen työtapani "sivut editorilla, testaus vähintään kolmella eri selaimella ja tarvittaessa sorsajahti mahdollisten sotkujen perässä" on nopeampi kuin "nysvään notepadilla koska olen niin vitun hur... guru ja ihmettelen kun mikään ei toimi".
Mitä nopeammin valmista, sen parempi tuntipalkka hommasta jää. Jos sivuja tekee omaksi ilokseen, niin sitten tottakai näpytelkää teksturilla vaikka maailman tappiin asti

Houhou.. en vieläkään tajuu, miten editorin käyttö liittyisi framejen "epäkäytännöllisyyteen" . Sen valikkoframen pystynee huimatkin tekemään itse, ja sitten lopuillahan on millä vaan tehtynä tiedostonimi joka laitetaan valikkoframen linkkiin.
Ja totta helvetissä minäkin käytin editoria kun piti kääntää pitkiä valmiita word-tiedostoja. Wordin omissa käännöksissä tosin vika, että kuvien asettelu menee paskaksi, ja senkin word määrittää aivan ihme paskakoodilla.
Mutta kun sen käännöksen on tehnyt, sitten voi laittaa tyylimäärityksiä, taustakuvaa, marginaalin jne.
Mutta PIENEMMISSÄ sivuissa.
Käsin nypräämällä homma on HANSKASSA kuten meikäläisen kyrpä runkilla. Paljon TARKEMMIN voi määritellä ja sommitella. Ja muutokset myöhemmin on HELPOMPIA just koska ei ole sitä editorin paskakoodia häiritsemässä.
Niin ja joo.. "vitun guru" ja "HTML" ei sovi loogisesti yhteen. Joka ei osaa tai vaivaudu yhtään käsin laittamaan, tai harkitsemaan käytettävyyttä ja konsteja niinkuin minä, saa LIIKAA sitä tuntipalkkaakin