Vakuutusten kilpailutus ja valinta

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Vakuutusten kilpailutus ja valinta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Pitäisi ottaa tulevalle perheenlisäykselle vakuutus, ja samalla intouduin kilpailuttamaan koko talouden vakuutuksia. Oman yhtiön (fennia) lapsivakuutusehdot tuntuvat kehnoilta, joten mahdollisesti edessä on koko paketin siirto muualle. Onko teillä suosituksia/ mustalle listalle joutuneita yhtiöitä?

Tällä hetkellä löytyy siis:
- auton vakuutus (kasko+ liikenne)
-kotivakuutus laajana
-matkustaja + matkatavaravakuutus jatkuvana
-tapaturmavakuutus
- jotain oikeusturvajuttuja jotka kuuluivat johonkin edellisiin

Lisäksi siis lapsen hoitokuluvakuutus listalla. Koirien vakuutukset irtisanoin, kun niiden ehdot ja hinnat muuttuivat ihan käsittämättömiksi (maksavat enemmän kuin korvaavat).

IF:istä olen kuullut pääsääntöisesti huonoa, itsellä ei ole kokemusta. Kaverilla on ollut taistelua tuon fennian lapsivakuutuksen kanssa. Itseä ärsyttää fenniassa korvauspalvelun kankeus ja hitaus, olen kohta puoli vuotta selvitellyt yhtä pientä kotivakuutuksen korvausasiaa, ja aina tiedustellessa pitää toimittaa joku uusi tieto, jota aiemmin ei ole kukaan pyytänyt.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Vakuutusten kilpailutus ja valinta

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mulla on kaikki vakuutukset Pohjolassa. Kerran olen tarvinnut kotivakuutusta ja kerran tapaturmavakuutusta, toinen korvaus hoitui yhdellä puhelinsoitolla, toinen yhdellä sähköisellä asioinnilla verkkopankissa (myös tilit OP:ssa). Korvaukset olleet tilillä samana päivänä.
Sairaskuluvakuutus on Mandatum Lifen kautta, jolla on vahvat kytkökset Ifiin. Homma toimii hyvin vaihdellen, joskin pari vuotta sitten pääsivät vihdoin perinteisestä kuittien postituksesta eroon.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Vakuutusten kilpailutus ja valinta

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Onko teillä suosituksia/ mustalle listalle joutuneita yhtiöitä?
Lähitapiolasta mulla ei ole kuin hyvää sanottavaa. Korvauspalvelu pelaa sekä verkossa että luurissa ja niuhottamista ei ole esiintynyt. En kyllä osaa sanoa miten sitten lapsivakuutukset pelaisi, mutta eipä tuo hinnankaan puolesta ole kauhean paha yhtiö ollut kun on välillä kilpailevia tarjouksia kysynyt.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vakuutusten kilpailutus ja valinta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Sun kannattaa kilpailuttaa nämä isoimmat firmat luonnollisesti. Todennäköisesti jonkinlaisia eroja kustannuksissa tulee, ehkä max 200€ vuositasolla. Muiden hyvät ja huonot kokemukset on vähän keikkuva peruste, kun yleensä niitä löytyy joka firmasta.

Ollaan perheenä pariin kertaan vaihdettu yhtiötä. Nykyisin meillä on lapsivakuutus toisesta lapsesta, jota olen harkinnut lopetettavaksi taloudellisesta syystä. On paljon perheitä, jotka eivät lapsivakuutusta ole ottaneet, sekään ei ole huono vaihtoehto.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Vakuutusten kilpailutus ja valinta

Viesti Kirjoittaja aasi »

exsu kirjoitti:IF:istä olen kuullut pääsääntöisesti huonoa, itsellä ei ole kokemusta.
Sen yhden kerran kun olen asioinut If:n kanssa, ei ollut mitään ongelmia.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vakuutusten kilpailutus ja valinta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

aasi kirjoitti:
exsu kirjoitti:IF:istä olen kuullut pääsääntöisesti huonoa, itsellä ei ole kokemusta.
Sen yhden kerran kun olen asioinut If:n kanssa, ei ollut mitään ongelmia.
Tätä mä just tarkoitin.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vakuutusten kilpailutus ja valinta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: On paljon perheitä, jotka eivät lapsivakuutusta ole ottaneet, sekään ei ole huono vaihtoehto.
Niin kauan kun on varaa, olen valmis maksamaan siitä ettei tarvitse jonotella terkkarin puhelinpalvelussa, saati päivystyksessä.

Isoja olen tietysti kilpailuttamassakin, mutta samalla haen myös muita näkökulmia. Kyllä mä pidän myös yksittäisiä kokemuksia ihan arvokkaina varsinkin, jos kyseessä on suoranainen perseily yhtiön puolesta. Uskoisin että täältäkin, saati lähipiiristä, on monista henkilöinä sen verran mielikuvaa, että voi tehdä arviota onko errori käyttäjän vai palveluntarjoajan päässä.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Vakuutusten kilpailutus ja valinta

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Meillä on if ollut halvin, kun sinne on niin hyvät alennukset. Pohjola ei ole enää pärjännyt, vaikka huomioidaan op:n bonukset. Vakuutukset oli siis aikaisemmin Pohjolassa.

Molempien kanssa on ehditty asioimaan ja aina saatu hyvää palvelua. Ulkomailtakin puhelinpalvelu toiminut erinomaisesti. Kaikki mitä on pitänyt maksaa on maksettu kiltisti ja nopeasti. Hinta oli ainoa syy vakuutusyhtiön vaihtoon.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vakuutusten kilpailutus ja valinta

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti: On paljon perheitä, jotka eivät lapsivakuutusta ole ottaneet, sekään ei ole huono vaihtoehto.
Niin kauan kun on varaa, olen valmis maksamaan siitä ettei tarvitse jonotella terkkarin puhelinpalvelussa, saati päivystyksessä.
Mä olen ollut lähipiiriä toisella korvalla kuunnellessani aistivinani, että aika moni tuttavaperhe on todennut lapsivakuutusehtojen olevan nykyisin niin huonoja, että vakuutusmaksun hinnalla omavastuineen ja vaivalloisuuksineen voi käydä aika monta kertaa yksityisellä ja silti jäädä plussalle. Ehkä isompien ongelmien varalta sellainen ennen syntymää otettu vakuutus ensimmäiseksi vuodeksi saattaa olla perusteltu, mutta sen jälkeen on vähän niin ja näin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vakuutusten kilpailutus ja valinta

Viesti Kirjoittaja exsu »

Joo, mun ajatus olis kans hoitaa tuo vauva-aika + ehkä päivähoidon aloitusvaihe vakuutuksella, ja katsoa sitten tarvetta uudelleen.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Vakuutusten kilpailutus ja valinta

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tuo tuntuu ihan fiksulta:
- ottaa vakuutuksen ennen syntymää
- lopettaa vakuutuksen nopsaan, jos on perusterve tapaus

Meillä on pärjätty hyvin julkisen varassa. Käytännössä aina on päässyt vauhdilla lääkäriin sairaan lapsen kanssa. Mitään suurempaa sairastamista tosin ei ole ollut, eikä juuri tarvetta esim. Labroihin lääkärikäynnin yhteydessä.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Vakuutusten kilpailutus ja valinta

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Meillä lapsella ennen syntymää otettu vakuutus Turvassa. Ollut (valitettavasti) ihan loistava diili meille; toisaalta jos olisi saanut valita, niin olisin toki mieluusti ollut ilman vauvaiästä alkaneita moniallergioita ja korvien putkituksia etc. Mutta yksityisen sektorin vapaa käyttömahdollisuus on kuitenkin taakkaa keventänyt, enkä ole toistaiseksi luopumassa. Hinta putoaa lapsen iän myötä ja tuore lasku 5-vuotiaalle oli noin 170 eur/vuosi. Omavastuu on muistaakseni 80 eur/vuosi. Pelittänyt aina hienosti. Kotivakuutus on samassa firmassa ja se toiminut myös loistavasti.

Autovakuutukset vaihdettiin Ifiin koska ne oli syystä tai toisesta paljon halvemmat siellä.

Pohjolan kotivakuutuksesta yksi täysfiasko kokemus kauan sitten. Sen verran paha, etten tule siitä firmasta enää vakuutusta ottamaan.

Eläinvakuutusten ehdot on olleet aina niin perseestä, etten enää koiralle sellaista edes harkitse.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Vastaa Viestiin