Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:^Tehtaissa hanskat tippuvat heti kun pilli viheltää.
Joo, ja pilli viheltää monilla aloilla muutaman viikon pekkaspäiviä työajan tasaamiseksi. Eihän tuo 100 tuntia olekaan normi-insinöörillä tms. kuin teoreettinen luku. Ylempi toimihenkilö tekee 1900 tuntia vuodessa, kun duunarin ja toimihenkilön tessin mukainen työaika on <1700.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Joo. Sipilän strategia retoriikan suhteen tulevina vuosina varmaan on, että nyt pitää leikata kunnon höylällä syvältä yli koko kentän (paitsi maajusseilta), ja jos tämä jotakuta sattuisi hirveästi harmittamaan, niin valitukset, syytökset ja vastuun voi vierittää Rinteelle ja ay-liikkeelle, joka torppasi leikkausten vaihtoehdot, eli rakenteellisten uudistusten yhteiskuntasopimus-tien.
Voihan se olla, että koko yhteiskuntasopimushöttö oli pelkkää teatteria tämän tien valmistamiseksi. Ei kai kukaan tosissaan odottanut, että järjestöt nielaisevat vaikkapa efektiivisesti n. 6% palkanalennuksen työaikaa lisäämällä.
No en minä ainakaan odottanut kovin yksityiskohtaista, sitovaa sopimusta. Mutta kyllä jonkinlaista performatiivista aktia siitä, että luottamus ja yhteisymmärrys olisi saavutettu ja siltä pohjalta alettu töihin. Eli en usko homman olleen teatteria, mutta kuitenkin ehkä vähän epärealistista.

Jos tämä nyt sitten menee siihen Kesk+PS+Kok+RKP -hallitukseen niin täytyy toivoa, että se tietää tosiaan klovnikavalkadin kuihtumista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mä melkeen luulen että RKP jää ulos jos PS on mukana.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:Eihän tuo 100 tuntia olekaan normi-insinöörillä tms. kuin teoreettinen luku.
Kyllä se mulla on ihan faktaa. Kymmeneen vuoteen ei ole kertynyt yhtään ylitöitä, vaan työaikajoustojen kautta on tasattu ruuhkahuiput pois, joten 100 tuntia vuodessa lisää olisi todellakin ollut 100 tuntia lisää työtä. Omalta kannaltani tämä olisi ollut perin valitettavaa, koska henk. koht. haluaisin mieluummin lyhentää työaikaa. Lomarahatkin olen jo vuosia pitänyt vapaana.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En tee pätkääkään maksullisia ylitöitä koska ei saa. Saldoja keräilen joskus vähän.

Voisin tiputtaa työaikani puoleen ja tuottavuus pysyisi prikulleen samana. Nytkin olen odotellut kaksi päivää, että asiakas saisi asennettua ympäristönsä toimivaksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti: Jos tämä nyt sitten menee siihen Kesk+PS+Kok+RKP -hallitukseen niin täytyy toivoa, että se tietää tosiaan klovnikavalkadin kuihtumista.
Joo, demarit ovat varmaan neljän vuoden päästä hanakoita pääsemään vallan kahvaan kantamaan vastuuta ts. olemaan päättämättä mistään mitään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Mä melkeen luulen että RKP jää ulos jos PS on mukana.
No näinhän sitä on molemmin puolin uhottu pitkin matkaa. Jotenkin vain kuvittelisin, että Stubb haluaa Haglundin tuekseen juntteja vastaan. Mutta voi toki olla, ettei saa haluamaansa.

edit: Näemmä Iltalehden (kaikkea mäkin luen töitä vältellessäni - johonkinhan se lisättävä 100 tuntia pitää käyttää) kommentaattori hahmottaa asian ihan päinvastoin kuin minä (ja esim. Hesarin kolumnisti): hänen mukaansa yhteiskuntasopimus oli yritys turvata selusta demarittomalle hallitukselle, mutta sopimuksen kaaduttua Sipilä tarvitsee demarit hallitukseen, kun asioista sovitaankin pitkin matkaa. Saas nähdä.
Viimeksi muokannut urpiainen, 07.05.2015 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:^Tulin tähän ketjuun linkittämään samaa uutista.
En usko, että kepuliskot oikeasti uskovat kirjoittamaansa paskaa.
Ehkä heille voisi vastata, että kait kansallinen maataloustuki sitten yhtä veitsenterävällä logiikalla heikentää suomalaisen viljelijän tulotasoa, ja se kannattaa ajaa alas?
Onkohan tämä sinivihreässä kuplassa elävä blogisti jäljillä? Tai siis että kepuliskon päähän ei vain mahdu, että aluepolitiikka ja alueen kasvun tukeminen voisi olla jotain muuta kuin muiden rahojen kuppaamista omalle alueelle? Ja että nämä puhutut pääkaupunkiseudun sosiaalisin perustein tuetut vuokra-asunnot siis tuottavat voittoa, eivät niele varoja?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kepuliskot ovat vain niin vieras laji, että en usko, että ulkopuolinen koskaan voi ymmärtää heidän sisäistä logiikkaansa.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:Minkä ikäisiä lapsia sulla on? Kysyn, koska haluan selvittää, mikä on henkilökohtainen perspektiivisi tähän kysymykseen.
5v. Miksi tuon ikäiselle olisi helpompaa antaa olematonta rahaa lompsasta kuin siirtää raha kännykällä? Minulla on lompakossa yleensä muutama 50e seteli ja 5 vuotiaan työpanos on harvemmin 50e arvoinen, eikä sitä vaihtorahaa tietenkään ole lapsella tarpeeksi.

5v osaa käyttää ipadia, avata oven koodilukon ja lukea auttavasti. Käteisellä kaupasta ostaminen jännittää, mutta en näe miksi maksuteknologia vaikeuttaisi tuota lisää. 5 vuotiasta en kylläkään päästä yksin kauppaan, joten pärjäämisen spekulointi on turhaa. 7 vuotiaana en näkisi esim. kännymaksamisessa tai etäluettavassa kortissa mitään hankalaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ok.

Meneekö kännymaksaminen niin, että kännyä pidetään kassapäätteen kyljessä, kuten NFC-korttiakin?
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Tässä eräänä päivänä tarkastelimme NFC-maksamisen riemuja eräässä laitoksessa.

Päärautatieaseman metrotunneliin NFC-lukija ja jokaiselta ohikulkijalta jokin marginaalinen veloitus. NFC:n muutaman metrin kantama riittää mainiosti ja turvallisuus on paskempi kuin pleikkarissa. Maksujen riittävän nopea kierrätys ja kadotus bulvaaneihin suurin ongelma.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ :D Ja tuon piti olla mahdotonta.

Tulee mieleen Sci-fi ministeri Brax, jonka mukaan etukäteisarvelut sähköisen äänestämisen ongelmista olivat science fictionia.

Oikeasti, eikö NFC:n kantaman maksusovelluksissa pitänyt olla vain muutamia senttejä?

Tuohan avaa näkymät aivan uudenlaisiin taskuvarkauksiin. Miten olisi kannettava NFC pääte, jonka kanssa kulkisi ruuhkabusseissa ja junissa?
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

WLAN:in saa sopivalla reikäkauhalla ylettymään kahteen kilometriin. Nämä mitään rakettitiedettä ole.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ymmärsin viestisi ehkä väärin. Oletko törmännyt todellisiin vahingossa tapahtuneisiin veloituksiin?
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En. Kokeilimme eri tekniikoiden turvallisuutta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Täällä on pakko olla käteistä, koska kaikissa paikoissa ei edes käy kortti tai sitten korttiostoon on joku vähimmäissumma. Jos ei ostos sitä ylitä, pitää maksaa käteisellä. Kaikissa takseissa ei voi maksaa kuin käteisellä. Lisäksi monissa paikoissa kortin käyttämisestä veloitetaan maksu.

Suomessa on (turistilla ainakin) vähän pakko olla käteistäkin. Puhelimella olen maksanut sporamaksuja sun muuta (enää en sitäkään voi, koska ei ole suomalaista liittymää ja Suomessa monissa paikoissa maksaa julkiset vessatkin ja käteisellä pitäisi maksaa). Viime kesänä ostin matkakortin, kun meni niin vaikeaksi kaikki. Latasin siihen rahaa, mutta en ehtinyt hurjastella kaikkea. Kortin pitäisi kuulemma olla voimassa 4ever, mutta jostain luin että ne matkasysteemit kohta taas uusitaan ja vanhat läpyskä menee pois voimasta? Vittu mitä kusetusta, jos näin on!

Ei liittynyt sinänsä aiheeseen, mutta avauduinpa silti.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Äsken lounaalla mestan kortinlukija ei toiminut. Onneksi oli käteistä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Maksan lounarilla mutta koska vanhoja lipareita(verotusarvo 7,60) tarvin 10s kolikon maksaakseni, joten en selviä luonaastakaan ilman rahaa, paitsi kun olen saanut vanhat 20kpl lounaria telottua..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lounarit olivat hyvä ratkaisu, mutta sitten firma siirtyi lounaskorttiin. VMP!
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Otteita venäläisestä kulttuurista:

”Tänään Krim, huomenna Rooma” – venäläinen voitonpäivän mainos kuohuttaa
”Olen hyvin huolissani mainosyhtiöiden toiminnasta. Nuori mies istuu koneella kalja kourassa ja on olevinaan luova taiteilija. Hänen tehtävänään on valmistaa jotakin voitonpäiväksi. Sitten hän tekee jotain, ja saamme tällaisen mainoksen”, Smolenski totesi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Voitonpäivän valmistelut Ete n e v ...
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Jotain toivoa on vielä. Voi olla turhaa toivoa, mutta hyvä että vielä ylipäänsä on.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Voidaankin aloittaa veikkaus, koska ensimmäinen yleislakkouhkaus saadaan :)

Veikkaan että ensi syksynä.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Vastaa Viestiin