Esittele uudet nörttigadgettisi

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:Mistä minä vanaha immeinen olisin tiennyt


Alat kuulostaa faijaltas. Lopun alku on käsillä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:
Gat kirjoitti:Mistä minä vanaha immeinen olisin tiennyt

Alat kuulostaa faijaltas. Lopun alku on käsillä.

(Selvitin, mutta vain Microsoftin testisivun kautta, että pelkkä Kusi eikuin Kasi se minulla on. 64-bittinen, mistä on ongelma sovelluskokoelmani kanssa.)

Mutta mistä vanaha immeinen tietäisi, että käyttölittymän puutteita on korjattu myöhemmissä versioissa? Tietokonelehtiäkään en enää seniiliyttäni lue.

Sitten spekuloin, eli olen Uskossa varma, että nuo Stardockin härpäkkeet duunaavat paremmin kuin Microshitin homojen korjausyritykset. Näyttävätkin Coolimmilta WindowBlindsin kaa, tietenkin silleen heterosti. Sielt saisi jonkun Mac-tyylisen Dockinkin Winukkaan, mutta ei vielä kiinnosta.

Siis mitä tuo itse Microsoft on tekevinään?
Onko niille joku liian korkeapalkkainen pellekonsultti kertonut, että pitää "innovoida"?
Vai vetävätko liikaa liian kallista kokkelia?
Ja samalla unohtavat käyttöliittymäsuunnittelun perusasiat?
Vittu, minäkin osaisin opastaa paremmin. Olemattomalla koulutuksella ja taidolla jne.. mutta viisi vee nettisivustojen suunnittelijana ja yksin tekijänä periaatteeni oli, että joka paikasta pitää päästä joka paikkaan, rahvaan olemattomalla käsityskyvyllään miettimättä, ja se kaikki pitää olla koko ajan näkyvillä.

Ja eikö työpöydän Gadgetitkaan enää toimi??
Mulla oli iso kello ja säätila edellisessä.

Ja totta kai nykynuorten ja keski-ikäistyvienkin orjamoraalin kanssa asenne sopeutuu siihen mitä niille heitetään. Sitten Vanhaa Kansaa pilkkaavat, että nyt eletään 2010-lukua hei. En minä ole Vanhaa Kansaa, vanhempani ovat!!!!

MUTTA MUUTEN OLET OIKEASSA!!
Minua vakavasti huolestuttaa. Ei niin, että olisin pysähtynyt vuosikymmeniin suhtauttaen isäni "heidän aikaansa" 50-60-lukuun. Mutta hyvinkin mahdollisesti 90-luvun loppuun. Isäni sanoisi, että mitä väliä sillä on... mutta itseäni häiritsee niin tipahtaa. Oleellista, ettö eihän kaikesta tarvitse PITÄÄ, mutta ITSE en tykkää, jos en ole edes TIETOINEN. Silloin on WANAHA HÖPPÄNÄ, paitsi fyysisesti, myös psyykkisesti.

Eihän siinä mitään absoluuttisesti väärää ole. Minä itse en vain ihan henkilökohtaisesti tykkää, että niin on käymässä minullekin.

EDiT: Minkätaatta teksti kirjoitettiin ennen ISOMMILLA kirjaimilla? Eihän nykyisiä näe edes vanhasta Raamatusta! Munkin tässä masiinassa täytyi pitää resoluutio hyvänä, mutta suurentaa tekstiä ja kaikkia objekteja. Ja miksi nuoret ihmiset eivät enää puhu selkeällä ja kuuluvalla äänellä, kuten Minun aikanani? :roll:
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... RRWidgetID

Samassa linkissä arvosteluni kakesta.

Tuo ääniohjaus ymmärtää suomea yllätävän hyvin. Sille on vain vaikea keksiä järkevää käyttöä :)
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja MrM »

James Potkukelkka kirjoitti:http://www.verkkokauppa.com/fi/product/8153/dmqbc/LG-AN-MR400-Magic-Remote-kaukosaadin?utm_campaign=bazaarvoice&utm_medium=Default&utm_source=RatingsAndReviews&utm_content=Default#BVRRWidgetID

Samassa linkissä arvosteluni kakesta.

Tuo ääniohjaus ymmärtää suomea yllätävän hyvin. Sille on vain vaikea keksiä järkevää käyttöä :)

Munkin töllössä tuli mukana extra-kake jossa on touchpad ja äänikomentojen "siirto" TV:lle. TV tosin ymmärtää niitä äänikomentoja ilman kakeakin, joten mieluummin vaan huudan vähän kovempaa. Itse smart-kakelle en ole juuri mitään lisäarvoa keksinyt peruskaken vuoksi. Ääniohjaushuutelua käytän ainoastaan komennoille "Seuraava" ja "Edellinen", jotka siis vastaavat kaken näppäimiä |<< ja >>| joita kummassakaan kakessa ei jostain kumman syystä näytä olevan ollenkaan, vaan ainoastaan kelaus eteen ja taakse eli << ja >>. Niiden yläpuolella on kyllä kaken kuoreen merkitty harmaalla nuo |<< ja >>|, joten se toiminto kai pitäisi jotenkin saada niiden samojen nappuloiden kautta lähetettyä, mutta en kaikella pääni puhki raapimisellakaan ole keksinyt että miten helvetissä muka. Kokeiltu on tupla- ja triplanäpäytyksiä, pohjassa pitkään pitämisiä ja ties mitä, mutta aina niistä tuntuu irtoavan pelkkää kelaamista.

Normaalissa TV-käytössähän noilla ei tee yhtään mitään, mutta kun televisiolla on pääsy myös tietokoneen video- ja mp3-kansioihin, previous & next -nappulat olisivat niissä tilanteissa joskus ihan toivottuja. Ai niin, huudanhan mä sille töllölle joskus myös että voisitko sammuttaa tai käynnistää ittes, jos sellanen ajatus tulee joskus päähän ollessani muualla kuin TV:n edessä sohvalla. On ne hienoja.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No niin! Nyt keksin itselleni uran. Alan henkisesti huutamisesta järkyttyneiden televisioiden huuhaa-parantajaksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja aasi »

Chromecast

35 oravannahalla (+toimituskulut) television HDMI-liitäntään menevä peukalonkokoinen videostreamausmokkula. Ottaa käskyjä wlanin yli Androideilta, IOS-laitteilta ja Chrome-selaimilta. Käytännössä yhteensopivissa sovelluksissa on nappi että pistäpä pyörimään Chromecastiin, joka hoitaa sitten videon netistä itsenäisesti. Chromessa minkä tahansa tabin sisällön saa streamattua myös, videon pakkaamisen hoitaa silloin koneella pyörivä selain enkä nyt ihan videoita noin katselisi.

Jos yhteensopiva laite löytyy, niin tällä saa kyllä pirun kätevästi Netflixin ja Youtuben telkkariin.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... -valkoinen

Ei yön aikana ehtinyt ladata aivan täyteen saakka. Paketissa ei tule muuntajaa mukana, ehkä tehokkaammalla muuntajalla voisi toimia paremmin.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Esittele uudet nörttigadgettisi

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt oli samassa ajassa ja samalla muuntajalla ladannut täyteen. Kenties kännyn paikka latauslaatan päällä vaikuttaa.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Vastaa Viestiin