Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:JOS kyseessä on alun perin puistoksi kaavoitettu alue, sitten ymmärrän. En kuitenkaan usko, että näin on, koska sellainen kaavamuutos ei menisi läpi.
Mun käsittääkseni (käsitys on kyllä luokkaa "muistelen ehkä lukeneeni jostain tai sitten muuten vain funtsin näin") tuo toimenpidealue on voimassa olevassa kaavassa isoksi osaksi satama-aluetta ja pienemmältä osin puistoa, eli sikäli joku ostaja on voinut kuvitella sijoituksensa olevan varmemmalla pohjalla kuin mitä pelkkä vilkaisu ilmeiselle joutomaalle antaisi ymmärtää. (Mä olen sikäli jäävi, että mun jonkinlaista lähipiiriäni asuu noissa Skattan etelärannan länsipään taloissa (ei siis tietenkään niissä entisissä hitashökkeleissä, vaan niissä hienoissa :leuhka: ), jotka Hesarin luonnoksen mukaan eivät ole menettämässä merinäköalaansa - mutta Oden esittämän vaihtoehtokaavan mukaan ovat.)

Toisaalta se etelärannan parkkis-puisto on kyllä tosi tympeä; melkein mikä tahansa kehitys tekisi alueesta viihtyisämmän, vaikka söisikin vanhojen asukkaiden merinäköalaa. Ja eihän tässä olla vielä edes päättämässä, minkälaisia taloja sinne tulisi - Hertsikan rannassa ja vaikka Larussa on paikoin suosittu ihan matalia kerrostaloja tai jopa townhouse-tyyppisiä semi-detached rivitaloja, jotka syövät merinäköalan vain niin alhaalla asuvilta, että eivät ne ennenkään oikeasti merelle nähneet - ja joista saadaan ihan hyvä hinta vaikka asukasmäärissä hävitäänkin. Mutta ehkä Skatta olisi kuitenkin oikea paikka kunnon kerrostaloille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: Oden esittämän vaihtoehtokaavan mukaan ovat
.
Eikös tuo vaihtehtokaava ole arkkitehtiopiskelijoiden ja muiden hipstereiden vapaa-ajan puuhastelua. Ei sillä ole käsittääkseni mitään tekemistä kaupungin päätöksen teon kanssa.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Oden esittämän vaihtoehtokaavan mukaan ovat
Eikös tuo vaihtehtokaava ole arkkitehtiopiskelijoiden ja muiden hipstereiden vapaa-ajan puuhastelua. Ei sillä ole käsittääkseni mitään tekemistä kaupungin päätöksen teon kanssa.
No just tätä mä koetin sulle hienovaraisesti kertoa, kun vaihtoehtokaavaan perustuva kuva näkyi linkissäsi, jossa sinun mukaasi Ode kertoo, mitä Skattalle suunnitellaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: mun jonkinlaista lähipiiriäni asuu noissa Skattan etelärannan länsipään taloissa (ei siis tietenkään niissä entisissä hitashökkeleissä, vaan niissä hienoissa :leuhka: )
Urpsu on klassinen vuorineuvoksen poika, joka kääntyy vasemmistoradikaaliksi :twisted:

Mutta et kuitenkaan ymmärtänyt kulkea luonnolista kehityskulkua loppuun saakka, eli Nallen tapaan investoinpankkiiriksi :wink:
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Oden esittämän vaihtoehtokaavan mukaan ovat
Eikös tuo vaihtehtokaava ole arkkitehtiopiskelijoiden ja muiden hipstereiden vapaa-ajan puuhastelua. Ei sillä ole käsittääkseni mitään tekemistä kaupungin päätöksen teon kanssa.
No just tätä mä koetin sulle hienovaraisesti kertoa, kun vaihtoehtokaavaan perustuva kuva näkyi linkissäsi, jossa sinun mukaasi Ode kertoo, mitä Skattalle suunnitellaan.
Luepas tarkemmin. Linkkini kertoo sekä kaupungin suunnitelmat että hipsterien haaveet. Viittaukseni "Ode kertoo" tarkoitti tietysti ko. linkin kaupungin suunnitelmia koskevaa osaa.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Luepas tarkemmin. Linkkini kertoo sekä kaupungin suunnitelmat, että hipsterien haaveet. Viittaukseni "Ode kertoo" tarkoitti tietysti ko. linkin kaupungin suunnitelmia koskevaa osaa.
Ok. Sinänsä kyllä juuri tuossa kohtaa olisi sikäli harvinaisen vähän epäreilua muuttaa kaavaa merinäköalaa vanhoilta asukkailta tukkivaksi, että (toisin kuin aiemmin väitin - kannattaisi ajatella edes vähän ennen kuin kirjoittaa) merinäköalan menettäjistä todella iso osa taitaa olla vanhoja hitas-asukkaita, jotka siis eivät koskaan ole maksaneet merinäköalastaan lisähintaa. Muutaman uustulokkaan kohdalla ilmeinen riski sitten realisoituisi.
Viimeksi muokannut urpiainen, 25.02.2015 11:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Urpsu on klassinen vuorineuvoksen poika, joka kääntyy vasemmistoradikaaliksi :twisted:

Mutta et kuitenkaan ymmärtänyt kulkea luonnolista kehityskulkua loppuun saakka, eli Nallen tapaan investoinpankkiiriksi :wink:
Joo. Jotenkin mä olen sössinyt tämän.

No ei, ottamatta kantaa siihen, minkälaista lähipiiriä juuri tässä asiayhteydessä tarkoitin, niin mun vanhempani eivät valitettavasti ole vuorineuvoksia. Heidän elämänkaarensa on, esimerkiksi omiin vanhempiinsa verrattuna, varallisuuden tai koulutusasteen suhteen pikemminkin kai jonkinlainen kekkosslovakialainen suurten ikäluokkien menestystarina; ei siis poikkeus vaan se Pohjoismaissa ihailtavan yleinen luokkakierto - tai ehkä paremmin luokkien dekonstruktio. Edellisen vuosituhannen viimeisellä neljännesvuosisadalla kaikki suomalaiset olivat vihdoin keskiluokkaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti:Edellisen vuosituhannen viimeisellä neljännesvuosisadalla kaikki suomalaiset olivat vihdoin keskiluokkaa.
Tällä tahdilla kuluvan neljännesvuosisadan lopussa keskiluokkaa ei sitten oikein enää olekaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Edellisen vuosituhannen viimeisellä neljännesvuosisadalla kaikki suomalaiset olivat vihdoin keskiluokkaa.
Tällä tahdilla kuluvan neljännesvuosisadan lopussa keskiluokkaa ei sitten oikein enää olekaan.
Ehkä vähän tuon suuntaisia trendejä on tosiaan nähtävissä, vaikka en tunnekaan vetoa yhtä oikeaoppiseen marxilaisuuteen kuin näemmä sinä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Luepas tarkemmin. Linkkini kertoo sekä kaupungin suunnitelmat, että hipsterien haaveet. Viittaukseni "Ode kertoo" tarkoitti tietysti ko. linkin kaupungin suunnitelmia koskevaa osaa.
Ok. Sinänsä kyllä juuri tuossa kohtaa olisi sikäli harvinaisen vähän epäreilua muuttaa kaavaa merinäköalaa vanhoilta asukkailta tukkivaksi, että (toisin kuin aiemmin väitin - kannattaisi ajatella edes vähän ennen kuin kirjoittaa) merinäköalan menettäjistä todella iso osa taitaa olla vanhoja hitas-asukkaita, jotka siis eivät koskaan ole maksaneet merinäköalastaan lisähintaa. Muutaman uustulokkaan kohdalla ilmeinen riski sitten realisoituisi.
Joo, jos ajattelee HITAS-asuntojen alkuperäisten asukkaiden kannalta, niin heidän pitäisi olla hiljaa (valittajat tosin pääsääntöisesti varmasti ovat näitä uudempia tulokkaita). He ovat aikoinaan tosiaan saaneet kaupungin rakentaman asunnon huippupaikalta alehintaan, nyt ei oikein voi valittaa, jos sama kaupunki rakentaa uusi asuntoja samaan huippupaikkaan.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:, minkälaista lähipiiriä juuri tässä asiayhteydessä tarkoitin...

Fb?
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tämähän on kuin suoraan Sarasvatin hiekkaa -romaanista.

http://www.hs.fi/ulkomaat/a130593249308 ... -art-new-1
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

^Yhdysvaltojen tukemien uusnatsien tekosia.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 569
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Tanssilattioiden Timanttipora
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jep. Asiat hyvin hoitaneet kunnat saa maksaa persereikäkuntien menot.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Lisäksi mua vituttaa noissa listoissa, että miksi Helsinki ei niissä ole aina ekana. Ketä kiinnostaa jonkun Akaan veroprosentit?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

R.I.P Leonard Nimoy
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^No mutta kun Putin on henkilökohtaisesti ottanut tutkinnan johtoonsa, syyllinen saadaan varmasti kiinni!

:dumb:
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kyllä Venäjä menee pahaan suuntaan kovaa. En tosin usko, että Putin henk. koht. on Nemtsovin murhasta päättänyt, mutta hänen aikaansaamansa yhteiskunnallinen tilanne johtaa tällaiseen.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kaveri voi paukutella henkseleitään omalla pikku monopolilla alalla, jonka osakkeet ovat tuottaneet parhaiten viimeisen sadan vuoden aikana:

Tupakoimaton Antti on Suomen ainoa virallinen tupakantuottaja
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin