Expertjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Expertjantai

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Juuh, mulla alustan mukaan tai salettii koivet kuolee. Sama noitten kompressiokamisten kanssa, treenin mukaan erilaisia, niin pysyy suu messingillä.

Ajatus menee siis niin, että asfaltille läskit pehmennykset, hiekkateille normijuoksutennarit, talviliukkaille piikkikengät ja polkujuoksulle paljasjalkakengät (tai ei kenkiä ollenkaan). Juoksumaton mie luen tuohon luokkaan hiekkatiet, vai pitäsköhän ihan jotkin sisäpopot vielä erikseen...

On tää saatana välineurheilua :(
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Expertjantai

Viesti Kirjoittaja exsu »

No mulla on mattojuoksukengätkin erikseen, Niken freet. Teen niillä kyllä muutkin sisätreenit, eli salit ja jumpat.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Expertjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä puolestaan yritän vältää alustoja, jotka eivät jaloilleni sovi, kuten asfalttia. Myös kovempivauhtiset lenkit missä vaan alustalla käytännössä aina kipeyttävät jalkani.

Sitten sekin, etten halua ostaa juoksukenkiä, joita käytän esmes sata kilsaa vuodessa, jolloin ne vanhenevat käsiin.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Expertjantai

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Pallikeskusteluun...

Mulla on ollut eka uroskoira, ja tämän jälkeen narttuja. Uros oli hyvätapainen, no problem. Nähnyt silti riittävästi näitä nylppyjä, joten nartuissa pysytään varmuuden vuoksi. Harrastamissani roduissa urokset alkaa olla vähän turhan suuria ja massaviakin.

Sivuraide vielä kaverin ex-boyfriend ehdokkaan aikuiseen rotikkaurokseen. Se perkele nylpytti tätä kaveriani (naista) jatkuvalla syötöllä jos ei ollut esim naulakon päällä piilossa. Äijällä oli joku ihme sumutinpullo jolla ammuskeli koiraa ilman mitään tehoa, oisko ollu Fairya tjsp. Pari viikkoa asiaa kuunneltuani eksyin mäkin kylään. Katselin kun nylpytti kaveria ja omistaja ruiski Fairyaan. En kiinnittänyt koiraan mitään huomiota. Jossain vaiheessa se keksi, että ehkä tuotakin voisi nylpyttää. Kun etujalat irtosi maasta, vedin suoraan selkäytimestä sellaisen litsarin poskelle että läsähti. Liike ei ollut kova, mutta se oli nopea. Koira asettui välittömästi makoilemaan 3 metrin päähän rauhoittuneena ja levollisena. Ja pysyi siinä sen tunnin mitä paikalla olin. On se nyt helvetti mitä ihmiset antaa koiriensa touhuta, ei oo kiva kun 50 kg rotikkaa roikkuu reidessä.

En todella ole väkivallan kannattaja eläinten kasvatuksessa, mutta oon satavarma, että tuohon ei olisi muu toiminut kuin se nopeus ja välitön riittävän kova reaktio. Sama ilmiö havaittavissa narttukoirilla urosten kanssa, raja selväksi heti ja tarpeeksi kovaa. Muuten ne ei enää samasta myöhemmin usko ja joutuu puremaan.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Expertjantai

Viesti Kirjoittaja McJanne »

^samaa mieki naureskellu, tosin hevosten kanssa, jos niistä kauhistelijoista edes se 10% istus hevoshaassa kattelemassa sitä laumaa vaikkapa yhden täydenkin vuorokauden, niin vois vähän perspektiivi laajentua. Nykyään tulee näyttelypaikaltakin bannia jos edes riimua heilauttaa.

En siis miekään kannusta eläinten pahoinpitelyyn, vaan niiden maneereiden seuraamiseen, ft. vaikkapa Tuire Kaimio. Cesar Milanilla voi pyyhkiä persettä (tai upottaa suohon koko jätkän).
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Expertjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Oppari julkaistu, arvosanaa odotellessa. Nyt olen seitinohueni ansainnut. Skål!
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Expertjantai

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

McJanne kirjoitti:^samaa mieki naureskellu, tosin hevosten kanssa, jos niistä kauhistelijoista edes se 10% istus hevoshaassa kattelemassa sitä laumaa vaikkapa yhden täydenkin vuorokauden, niin vois vähän perspektiivi laajentua. Nykyään tulee näyttelypaikaltakin bannia jos edes riimua heilauttaa.

En siis miekään kannusta eläinten pahoinpitelyyn, vaan niiden maneereiden seuraamiseen, ft. vaikkapa Tuire Kaimio. Cesar Milanilla voi pyyhkiä persettä (tai upottaa suohon koko jätkän).
Hevosten kanssa itsekin nuoruuteni touhunnut (ja siitä on muuten kauan). Samat metodit toimii niidenkin kanssa, kerrasta selväksi niin ei tartte vuosia tapella. Molemmille helpompaa niin. Arat ja arkuuttaan hankalat eläimet sit on tietty ihan oma lukunsa.

En väitä olevani pro, mutta en nyt ihan mihin tahansa suostu :D Olenpa minäkin tätä modernia eläinten käyttäytymistiedettä ja uusia koulutusmetodeja opiskellut. Oma koira nyt 9 kk ja käytännössä lähes pelkästään palkitsemisella pärjätty. Johdonmukaisuus, kunpa siinä aina onnistuisikin... Mutta kun mennyt jo kauan sitten pipariksi niin yksi ei niin nätti liike saattaa olla se ratkaisu.

Millanilla pyyhin minäkin enintään peräni jos vessapaperi on loppu.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Vastaa Viestiin