Taulutelkkareista

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kävin väijymässä LCD töllöjä ja katselukulma olikin ihan ok. Ainoastaan aivan halvimmissa värit muuttivat ja kuva tummeni.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En ymmärrä katselukulman tärkeyttä. Ainahan sitä on katsottava tasan keskilinjalta kuitenkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kun taloudessa on yli yksi henkilö, sillä on merkitystä.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ostin kaikkien hifistien kauhistuspaketin:

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... RRWidgetID

Samassa arvostelu.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja heti ekassa arvostelussa maristaan rajoittuneesta katselukulmasta, jota hehkutit isoksi jutuksi. En ymmällä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:Ja heti ekassa arvostelussa maristaan rajoittuneesta katselukulmasta, jota hehkutit isoksi jutuksi. En ymmällä.


Eka arvosteluhan (tai siis tuorein) on mun itse kirjoittamani, jos huomaat :)

Tosiaan kuten arvostelussa kirjoitin, kirkkaus hiukan putoaa 40:n asteen yli mennessä.

Eihän tuo mikään huipputöllö tosiaan ole, eikä voi ollakaan, kun on halpiskamaa. Mutta hintaansaä nähden ok.

Kuten tarkkaavainen lukija arvostelustani huomaa, ostin samalla myös seuraavat

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... nt=Default

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... nt=Default

Tuo soundbarikin tietenkin on erittäin halpis, mutta tosiaan parantaa töllön ääntä huonomattavasti.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vasta kupillinen kahvia nautittu, ei tuommoisia voi tässä tilassa huomata.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Mutta ihan keskustelun vuoksi ehdotan, että uuden television hankkimisen sijaan pidät vanhan telkkarin ja hankit rinnalle videotykin ja jonkun noin 100" kankaan, niin pääset nauttimaan oikeasti isosta kuvasta. Moottoroidun kankaan kanssa vielä oikeinkin huomaamaton, helppokäyttöinen ja sisustuksellisesti siisti, joskaan kankaan pienen aaltoilun takia ei hifisteille kelpaava, ratkaisu. Mulla toi kangas tippuu ikkunan eteen, jolloin se itsessään toimii vielä pimennysverhona.
Olisihan tuossa kieltämättä varmasti järkeä, mutta en mä nyt kuitenkaan oikein taida kyetä tuonne asti taipumaan. Nykyaikana kun identiteettiä määritetään, uusinnetaan ja performoidaan niin suuresti kuluttajavalintojen kautta, niin yli 35-tuumainen televisio on itsessäänkin jo mulle aika hankala paikka. Jotenkin iso telkkari on kuitenkin niin häiritsevän rahvaanomainen ja epäkult(t)urelli. Jos mä nyt sitten lähtisin vielä jotain kiinteää videotykki ja kangas -viritystä rakentelemaan, niin hakemattakin tulisi mieleen, että saakohan sellaista edes tehdä ilman, että samalla alkaa nysväämään jotain puupanelointeja sekä baaritiskiä tv-harrastehuoneeseen ja erillistä jääkaappia oluille. Ennen kuin huomaisinkaan, piru olisi vienyt koko käden ja mä kulkisin leijonakoru kaulassa, haavelisin uudesta BMW:stä ja katsoisin Putousta jättiscreeniltäni. Ei, sitä riskiä en uskalla ottaa, iso televisiokin on jo tosiaan ehkä liikaa.
Pohdittuani asiaa melkein vuoden otin sitten härkää sarvista ja tilasin Sonyn 55w828:n verkkoanttilan huikeasta tarjouksesta. Ehkä tarjous oli sitten tosiaan liian huikea ja peräti virhe, koska en töllöä saanut, vaan myyjä palautti rahat kortille, kun ei masiinaa kykenekään toimittamaan! Törkeää. Meni jotenkin fiilis, ja taidan sittenkin kärvistellä vanhalla televisiolla toistaiseksi. On siinä sekin, että kun kerran Sonykin on kai juuri päättänyt luopua omasta smart-tv-systeemistään ja hypätä android tv:n kelkkaan, niin ei kai noita vanhan systeemin smart-tv:eitä oikein uskallakaan nyt ostaa, kun kuitenkin just loppuu tuki tai jotain. Ehkä mä vielä alankin suutuspäissäni suunnittelemaan tuota Vagabondon visioimaa vaihtoehtoa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 12:29

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

Nykyisessä kämpässä päädyin kolmen eri leffahuoneen kautta olkkariin. Kahdessa ekassa oli videotykki, sen jälkeen siirryin talon pienimpään huoneeseen töllön kanssa ja vihdoin luovutin ja pistin vehkeet olkkariin. Tuntui typerälle käppäillä pitkin taloa leffaa kattomaan. Sohvajärjestystä sai kyllä vatvoa hetkisen aikaa. 55-tuumainen 4K-töllötin. Saa nähdä milloin sitä siirtyy taas takas tykkiin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eikös tota voi katsoa jo metrin päästä?
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 12:29

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

sivustahuutaja kirjoitti:^ eikös tota voi katsoa jo metrin päästä?
Voi kai sitä kattoa vaikka sentin päästä. Mutta oisko pari metriä matkaa katsomapaikalta ruutuun nyt.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En muista milloin viimeksi olisin avannut makkarin töllön. Ei vain jaksa alle sataa tuumaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Käynti optikolla auttaa.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 12:29

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

Itse hoksasin, että se pienempi ruutu on ihan yhtä iso kuin valkokangas kun istuu vain vähän lähempänä! Niksipirkka-ainesta.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Taulutelkkareista

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ noinhan se just on. 4k katselukulma on aika hulppea, jos se ruutu on riittävän lähellä, eli 1,5 kertaa ruudun korkeus, eli sulla metri.
Vastaa Viestiin