Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

James Potkukelkka kirjoitti:Tuo ylärivin 3. mies oikealta. Eihän kenelläkään ole tuollaisia reisiä? Tarkoitan reisien ulkosivujen tyviosan pullistumia.
Olisiko kyse kuitenkin persposkista? Posket ovat levinneet, kun toinen tomppailija on vedellyt hevosenkullilla anukseen tai vaihtoehtoisesti fistannut tai jopa työntänyt päänsä kirjaimellisesti perseeseen?

EDIT. Ehkä farkut ovat takaa avoimet, jotta tavaraa saa sisään helpommin esimerkiksi ahtaassa ravintolassa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:pussihousut.
Tämä se varmaan on. TOF:han koki seksuaalisen heräämisensä sota-aikaan. Ilmeisesti SS-joukkojen pussihousut ovat tehneet lähtemättömän vaikutuksen.

Kuva

Hyvä, että asia selvisi. On tosiaan vaivannut yli 20 vuotta.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No tässä erään herran reidet:

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Riemumieli kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/asuminen/201411 ... 8_an.shtml

Onko tosiaan niin, että suvaitsevaisuutta osoittaa lakanat, joiden teemana on isokulliset homomiehet ilman paitaa tiukat farkut jalassa?
Eikai, mutta helkutin siistejä ovat, pakkohankinta! Ja vielä suomalaisia!
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:No tässä erään herran reidet:

Kuva
Ei nekään ole tuon kuvan näköiset.

Lukitsen vastauksen "tyylitellyt pussihousut"

Ps. Onko kukaan sitten Tom Platzin päässyt vastaavaan?
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 20.11.2014 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Tosin Vagabondon analyysissa suhtaudun vähän epäilevästi siihen, että terminologia olisi ainakaan itse homopareille adoptio-oikeutta tärkeämpi asia (tämä on toki sikäli kosmeettista vänkäilyä, että Vagabondon ehdotus nimenomaan korjaa tämän tärkeämmänkin asian.)
Mä tarkastelin asiaa vain pikaisesti ja pelkästään siltä kantilta mikä lakimuutosehdotuksessa vastustajia hiertää ja miten se voitaisiin kiertää, jotta kannattajien ajama asia saadaan läpi. Mä oon todennut, ettei kannata tuhlata liikaa aikaa asian muotoiluun, kun vänkäät kuitenkin. Jos ei asiasta, niin ainakin ihan periaatteen vuoksi asian vierestä :D
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: saattaisin rajoittaa elinkeinonvapautta vähän häntä enemmän silloin, kun elinkeinoon liittyy vaikka eläinten pito tai ravinteiden juoksuttaminen Suomenlahteen.
Elinkeinovapaus ei tarkoita vapautta olla noudattamatta lakeja. Eli olisitko valmis rajoittamaan mainitsemiasi asioita siitä huolimatta, että on olemassa lainsäädäntö, joka koskee eläinten pitoa (olosuhteita) ja jätepäästöjä?
En mä tiedä, onko jako selkeä. Sanoisinko, että olisin valmis säätämään noille alueille tiukempia lakeja vaikka tämä haittaisi alan bisnestä, kun taas joku toinen voisi ajatella, että nimenomaan elinkeinotoiminnan hankaloittamisen takia säädöksiä ei pidä kiristää. Vai tarkoititko jotain siihen suuntaan, että elinkeinovapautta kannattava ajattelee, että säädetään kaikkia koskevat lait, ja sitten kuka vaan saa niiden puitteissa harjoittaa haluamaansa elinkeinoa, mutta elinkeinonvapauden rajoittajat haluavat säätää lait ja sen lisäksi tehdä osan elinkeinoista luvanvaraiseksi? Tässä jälkimmäisessä mielessä symppaan kyllä laajaa elinkeinovapautta. En mä oikein ole varma, että esim. joku apteekinpito pitää olla kartellin myöntämän erillisen luvan alla. Mutta onko esimerkiksi nykyinen lääkärinhomman säätely tässä mielessä elinkeinovapautta rajoittavaa vai ei? Tai vapaan asemyynnin kielto? Kuten huomaat, tunnen alaa ja sen jargonia aika huonosti, eli vedän ihan normaalilla Kitinäkompetenssilla tässä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Tosin Vagabondon analyysissa suhtaudun vähän epäilevästi siihen, että terminologia olisi ainakaan itse homopareille adoptio-oikeutta tärkeämpi asia (tämä on toki sikäli kosmeettista vänkäilyä, että Vagabondon ehdotus nimenomaan korjaa tämän tärkeämmänkin asian.)
Mä tarkastelin asiaa vain pikaisesti ja pelkästään siltä kantilta mikä lakimuutosehdotuksessa vastustajia hiertää ja miten se voitaisiin kiertää, jotta kannattajien ajama asia saadaan läpi. Mä oon todennut, ettei kannata tuhlata liikaa aikaa asian muotoiluun, kun vänkäät kuitenkin. Jos ei asiasta, niin ainakin ihan periaatteen vuoksi asian vierestä :D
Mä olen lainannut sulle ennenkin Russellin määritelmää pedantille!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: saattaisin rajoittaa elinkeinonvapautta vähän häntä enemmän silloin, kun elinkeinoon liittyy vaikka eläinten pito tai ravinteiden juoksuttaminen Suomenlahteen.
Elinkeinovapaus ei tarkoita vapautta olla noudattamatta lakeja. Eli olisitko valmis rajoittamaan mainitsemiasi asioita siitä huolimatta, että on olemassa lainsäädäntö, joka koskee eläinten pitoa (olosuhteita) ja jätepäästöjä?
En mä tiedä, onko jako selkeä. Sanoisinko, että olisin valmis säätämään noille alueille tiukempia lakeja vaikka tämä haittaisi alan bisnestä, kun taas joku toinen voisi ajatella, että nimenomaan elinkeinotoiminnan hankaloittamisen takia säädöksiä ei pidä kiristää. Vai tarkoititko jotain siihen suuntaan, että elinkeinovapautta kannattava ajattelee, että säädetään kaikkia koskevat lait, ja sitten kuka vaan saa niiden puitteissa harjoittaa haluamaansa elinkeinoa, mutta elinkeinonvapauden rajoittajat haluavat säätää lait ja sen lisäksi tehdä osan elinkeinoista luvanvaraiseksi? Tässä jälkimmäisessä mielessä symppaan kyllä laajaa elinkeinovapautta. En mä oikein ole varma, että esim. joku apteekinpito pitää olla kartellin myöntämän erillisen luvan alla. Mutta onko esimerkiksi nykyinen lääkärinhomman säätely tässä mielessä elinkeinovapautta rajoittavaa vai ei? Tai vapaan asemyynnin kielto? Kuten huomaat, tunnen alaa ja sen jargonia aika huonosti, eli vedän ihan normaalilla Kitinäkompetenssilla tässä.

IMHO elinkeinovapaus tarkoittaa, että jokaisella on vapaus harjoittaa ammattia, mutta pätevyydestä voidaan säätää lailla ja samoin siitä, miten elinkeinoa harjoittaa. Mutta kaikilla, joilla on ko. pätevyys ja noudattavat sääntöjä, on sitten oikeus ko. elinkeinoa harjoittaa.

Eli esim. että voidaan säätää, että pitää olla proviisorin tutkinto, jotta saa perustaa apteekin, mutta jokainen proviisori saa sitten näin vapaasti tehdä. Näihän ei nykyään ole.

Lääkäriaseman saa perustaa kuka tahansa laillistettu lääkäri, eli lääkärin toimen harjoittamiseen on täysi elinkeinovapaus. Se, että ammatin harjoittamiselle astetaan pätevyysvaatimus ei poista em. vapautta.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:Olen yli 20 vuotta ihmetellyt noita TOF-miesten reisien ulkosivuja.

Esim. ylärivin 3. oikealta
Sillä on sen verran tiukat pökät, että kivet ovat luiskahtaneet sivuille?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei hitto

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... pos=ok-nln

On kyllä uskomaton tarina.

Tämä on kyllä Only in Finland -hall of fame kamaa.

Vanha romu, josta pitää maksaa 9000 euroa veroa. Vero siis määritetään autolla vuonna 1989 olleen arvon mukaan?
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Suomessa pitää kyllä olla tarkkana, kun yrittää kiertää autoveroja. Suurin osa porsaanreiistä on tukittu tehokkailla lisämaksuilla ja säästön sijaan joutuukin maksamaan reilusti enemmän.

Päivän uutisissa on kyllä muitakin reilukerho tapauksia, kuten 19 vuotta vankilassa 11 vuotiaan tytön valheen takia ja muutaman kymmenen miljoonaa poikansa NHL tienestejä tuhlanneet vanhemmat.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja annepa »

James Potkukelkka kirjoitti:Ei hitto

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... pos=ok-nln

On kyllä uskomaton tarina.

Tämä on kyllä Only in Finland -hall of fame kamaa.

Vanha romu, josta pitää maksaa 9000 euroa veroa. Vero siis määritetään autolla vuonna 1989 olleen arvon mukaan?
En oikein ymmärtänyt logiikkaa tämän uutisen aiheuttaneen tapahtumasarjan takana. Silmät ymmyrkäisinä luin tätä aamulla. Minähän ostin huhtikuussa auton ja en kyllä muista verohommissa mainittaneen mitään auton käyttöönoton yhteydessä olleesta vuosihinnasta. Se, että minä en sitä muista ei tietenkään takaa mitään. Tosin hellu osti pari viikkoa sitten auton enkä tästäkään muista vastaavia asioita.
Liittyiskö nuo verohommat siihen, että muutettiin käyttötarkoitusta maasturista matkailuautoksi?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

annepa kirjoitti:Liittyiskö nuo verohommat siihen, että muutettiin käyttötarkoitusta maasturista matkailuautoksi?
Joo, liittyy. Auton omistaja halusi kiertää käyttövoimaveroa muuttamalla pakettiauton maasturista matkailuautoksi. Valitettavasti auton ensimmäinen omistaja oli jo kiertänyt autoveroa tuolla maasturiksi rekisteröimisellä ja nyt kun auto ei enää ollut maasturi, niin silloin säästyneet verot lankesivat maksuun.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:Valitettavasti auton ensimmäinen omistaja oli jo kiertänyt autoveroa tuolla maasturiksi rekisteröimisellä
Okei. Tämä ei mulle ensin täysin valjennut. Eli kyllähän tuossa tietysti määrätty logiikka on verottajan näkökulmasta. Kakkua ei voi syödä ja säästää.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mutta maksoiko uusi omistaja veron myös edellisestä muutoshetkestä ostohetkeen?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:Mutta maksoiko uusi omistaja veron myös edellisestä muutoshetkestä ostohetkeen?
Mun käsittääkseni veroa laitettiin se määrä, joka vuonna 1989 jäi perimättä. Maastureissahan oli siihen aikaan alenettu autovero (myyntihetkellä perittävä).
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... pos=ok-nln

Mun mielestäni Soinia ei ole kohdeltu väärin, vaan oikeastaan päin vastoin.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Valitettavasti auton ensimmäinen omistaja oli jo kiertänyt autoveroa tuolla maasturiksi rekisteröimisellä
Okei. Tämä ei mulle ensin täysin valjennut. Eli kyllähän tuossa tietysti määrätty logiikka on verottajan näkökulmasta.
Eihän tuo verokohtelu tietenkään ole missään mielessä kohtuullista. Summista päätellen trafi on määrittänyt korvaussumman ottamalla autoveron alennuksen vuonna 1989 ja kertomalla sen rahanarvo kertoimella. Ei puhettakaan siitä, että veron määrityksessä huomioitaisiin auton arvon alenemista. Tätä samaahan valtio on aikoinaan yrittänyt myös tuontiautojen kanssa ja EU tuomioistuimen päätösten myötä joutunut antamaan periksi. Uutisen perusteella arvioisin uutisessa mainitun henkilön sen verran persaukiseksi, että on oikeutettu ilmaiseen oikeusapuun, joten hänen asemassaan ehdottamasti riitauttaisin päätöksen EU:n tasolla.

Niin ja sellainen kiva plot twist tähän uutiseen, että tänä päivänä tietyt ehdot täyttävät matkailuautot on vapautettu kokonaan autoverosta :D

"Matkailuauto on autoverovapaa, jos sen omamassa on vähintään 1 875 kg (ennen 1.1.1995 rekisteröidyssä vähintään 1 800 kg) ja se täyttää ARVA 17 §:n 3 momentissa säädetyt ehdot. Verovapaudelle ei ole säädetty kuoleutumisaikaa."

EDIT: Transporter on näköjään liian kevyt, joten tuo ei täyty.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Nyt ei ymmärrä. Just vielä tällä viikolla Putin kovasti väittää, ettei ryssä missään Ukrainassa oo ollutkaan ja nyt saa lukea tälläistä:

"Nyt Strelkov on tullut julkisuuteen venäläisen Zavtra-lehden haastattelussa. Siinä hän kertoo aloittaneensa Itä-Ukrainassa käynnissä olevan sodan.

- Minä olin se, jonka voi sanoa vetäneen liipaisimesta, Strelkov sanoi.

- Jos meidän yksikkömme ei olisi ylittänyt (Venäjän ja Ukrainan välistä) rajaa, kaikki olisi kuivunut kasaan kuten Harkovassa ja Odessassa. Ehkä joitakin kymmeniä olisi kuollut, poltettu ja vangittu ja siinä kaikki, Strelkov sanoi Venäjän hallituksen äänenkannattajaksikin kutsutussa Zavtrassa."

Meinaakohan ne nyt sitten ihan avoimesti marssia isolla joukolla valloittamaan Ukrainan, kun kukaan ei niiden valheita usko, ja tällä pohjustetaan omaa kansaa avoimeen sotaan?
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Haluaako joku lyödä vetoa äänestääkö Zysse sen mukaan mitä mieltä on?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:Haluaako joku lyödä vetoa äänestääkö Zysse sen mukaan mitä mieltä on?
Hallituspuolueiden kansanedustajat äänestävät hallituksen esityksien puolesta.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

elco kirjoitti:Haluaako joku lyödä vetoa äänestääkö Zysse sen mukaan mitä mieltä on?
Ihan asiaa Ben puhuu. Tulee mieleen vitsi "väärin" sammutetusta tulipalosta. :kele:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Puhuu aina asiaa ja äänestää yhtä usein vastoin asiaansa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Zysse on kyllä ehkä Suomen historian turhin ja kivettömin kansanedustaja.
Moottoritie Töölön läpi ry.
Vastaa Viestiin