James Potkukelkka kirjoitti:Tällä viikolla ilmeisesti julkaistaan uusi Volvo XC90.
"Täysin uuden Volvo XC90:n First Edition -malli myytiin loppuun ennätysajassa. Kaikki vain verkossa myynnissä olleet 1927 numeroitua kappaletta oli varattu 47 tunnissa. Varsinainen mallin ennakkomyynti alkaa lokakuussa."
Käyn huomenna koeajamassa i40 farmarin. Toinen vaihtoehto olisi Avensis. Ensiksi manittu päihittää maailman tylsimmän ajoneuvon - eli Avensiksen - ulkonäössään mennen tullen. Mutta miten on i40 pidemmän päälle? Tapanani on ajaa autolla n.250k km ja kaiken maailman testit päättyvät jo alle sataan. Samoin netissä lukemani kommentit menevät niin ristiin rastiin, että toisessa ihaillaan hiljaisuutta moottoritien nopeuksilla ja seuraavassa auto on kovaääninen.. On vähävikainen ja taas seuraavassa mielipiteessä täysi romu.
Tärkein asia siis on, että auto olisi vähävikainen siihen 250k km asti. V70:n korjaamokierteeseen olen niin helvetin kyllästynyt, että nykyisessä taloudellisessa tilanteessa haluaisin kestävän biilin (tärkeysluokka 1), ja joka ei näyttäisi täysin vammaiselta (tärkeysluokka 2). ?
Nyt kun vihdoinkin jaksoin avata käyttöohjeet ja opiskella lähes nykyaikaisen auton tietotekniikka niin yllätys oli suloinen.
Edestakainen matka, noin 155km suuntaansa. Kumpaankin suuntaan mitattu erikseen ja samat luvut tuli. Eli keskikulutukseksi 6,0l/100km. Paluumatkalla, ennen 70km motariosuutta mittari näytti 5,5l/100km.
James Potkukelkka kirjoitti:381hp diesel kustantaa 129 451,26. Veikkaan, että Volvon 381hp diesel kustantaa saman.
Eli en usko, että Volvo sitten myy 400hp hybridiä tuota halvemmalla.
Voihan se olla. Tuon kärryn autovero on kuitenkin aika lailla raaka, ja ei oikein voi tuijottaa tuota verollista hintaa. Jos veroton hinta on 90K ja autovero sen 10%, niin jossain max 100K kieppeillä pyöritään edelleen.
Toki hybridin autovero jää alhaiseksi. Kaikki on tietysti kiinni siitä, haluaako Volvo suojella heikkotehoisempien bensa- ja dieselversioiden myyntiä vai haluaako se voittaa muilta merkeiltä markkinoita myymällä 400hp hybridiä samaan hintaan kuin muut 300hp bensa- ja dieselkoneita. Eli 130k:lla. Alle 130k:n hinta olisi iso yllätys.
Jos hinta olisi vähän yli 100k (mak 105 nahkaverhoilulla), niin voi olla, että ryhtyisin vulvamieheksi. ABBA soimaan!
400 hp 7 paikkainen iso katumaasturi 93 000. Mielestäni erittäin kilpailukykyinen hinta. Maahantuoja laittoi alemman autoveron suoraan hintaan. Hienoa!
Veikkaan, että BMW:lle ja Mersulle tuo vaikeuksia myydä 400hp maastureitaan 40k kalliimmalla. Toki merkkien status on korkeampi, mutta ei se johtotähti tai bimmerlogo Vulvaan verrattuna kuitenkaan 40k:n arvoinen ole.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
275 miles range at 65 mph
691 hp motor power
221 hp front, 470 hp rear
3.2 seconds 0-60 mph
155 mph top speed
Veikkaan, että tulee olemaan ylivoimaisesti halvin auto Suomessa noilla spekseillä. Sähkön takia autovero vain 5%. Bensalla menisi korkeimpaan, eli 50%:n autoveroon. Vielä kun autoverokaava on sellainen, että autoverosta maksetaan autoveroa (sic!), efektiiviseksi autoveroksi 50%:lla tulee yli 100%.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
mutta en kerta kaikkiaan päässyt tulokseen, jossa olisi juuri säästänyt Suomen hintoihin verrattuna (ottaen huomioon firman ottamat kulut). Palvelu on toki hyvä, heidän edustajansa käy tsekkaamassa auton, saa kuljetuksen Suomeen ja rekisteröinninkin. Kaikki tietysti maksua vastaan. Jos hakisi itse ja ei laskisi työlleen mitään hintaa, voisi jotain 2-3 tonnia ehkä tuossa hintaluokassa säästää.
Hintoihin täytyy vielä laskea sekin, että noissa Saksan ihmeissä ei ole toisia kiekkoja eikä talvirenkaita, eli ne joutuisi ostamaan.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
^En halua ostaa Teslaa ennen kuin Tesla avaa huollon Suomessa. Nyt perheessä on Q7 , jonka liisari loppuu vuoden vaihteessa ja Dodge Caliber. Pitää saada joku tilalle Teslaa odotellessa. Kun Tesla sitten joskus tulee virallisesti Suomeen, myyn Dodgen pois.
Kävin muuten eilen katsomassa tuota X1:stä. Ihan kiva. Pieni tietenkin. Saksasta tuotu. Ostettu GE rahoitukselta.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
James Potkukelkka kirjoitti:Kävin muuten eilen katsomassa tuota X1:stä. Ihan kiva. Pieni tietenkin. Saksasta tuotu. Ostettu GE rahoitukselta.
Ilmankos siinä oli vain 10% enemmän hintaa kuin itse saksasta tuottamalla
Joo. Jos itse hakisi vastaavan ja ei laskisi työlle tai matkalle hintaa, varmaan just jonkun 3k säästäisi.
Ps. Siihen Saksasta tuotuun pitäisi sitten kyllä ostaa toiset vanteet. Tuohon toiset vanteet kuuluivat hintaan (vaikka itse toiset vanteet eivät ko. auton mukana alun perin varmaankaan ole tulleet). Myyjällä oli kontillinen vanteita ja renkaita
PPs Tuohon X1:een myyjä maksaa vuoden takuun.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 14.10.2014 8:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?