Eläkeratkaisu-perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:onnellisen tyhjänpäiväisen
Tää on kyllä jo jykevä käsite.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vagabondo kirjoitti: Joku pyörittää persettä perjantai-iltana baarissa ja nauttii vastakkaisen sukupuolen huomiosta.
Siis sinulla on tosi pitkä palstahistoria etkä vieläkään tiedä, että nainen pukeutuu ja meikkaa vain itseään varten eikä saadakseen positiivista huomiota oikeanlaisilta henkilöiltä. :)

Mieskin takuulla oli vaan kiinnostunut Tinder palvelun teknisestä toteutuksesta.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
Mieskin takuulla oli vaan kiinnostunut Tinder palvelun teknisestä toteutuksesta.
:)
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja Georgina »

No entäpä niinpäin että ne eroaa kun mies on pettänyt rouvaa. Sitten mä voin sanoa että niin, no näinhän mä sen tinderissä jo vuosi sitten... Tuskin tulis kehuja siitäkään! En mä sano asiasta tehden mutta jos tulee jotenkin asian vierestä puheeksi niin en vanno etten mainitse. Tai sano pikkujouluissa miehen kuullen että liityin muuten tinderiin, siellä on yllättäviä tuttuja...

Ei tietenkään siinä ole mitään järkeä ja voi olla että maltan pitää suuni kiinni mutta moraalin valkohehkuinen liekki ei tottele järkipuhetta :D
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: Joku pyörittää persettä perjantai-iltana baarissa ja nauttii vastakkaisen sukupuolen huomiosta.
Siis sinulla on tosi pitkä palstahistoria etkä vieläkään tiedä, että nainen pukeutuu ja meikkaa vain itseään varten eikä saadakseen positiivista huomiota oikeanlaisilta henkilöiltä. :)
Kuka tässä naisista on mitään puhunut...
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllä säkin saat meikata ja tälläytyä ja mennä pyörittämään persettä, älä huoli!
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Georgina kirjoitti:No entäpä niinpäin että ne eroaa kun mies on pettänyt rouvaa. Sitten mä voin sanoa että niin, no näinhän mä sen tinderissä jo vuosi sitten... Tuskin tulis kehuja siitäkään! En mä sano asiasta tehden mutta jos tulee jotenkin asian vierestä puheeksi niin en vanno etten mainitse. Tai sano pikkujouluissa miehen kuullen että liityin muuten tinderiin, siellä on yllättäviä tuttuja...

Ei tietenkään siinä ole mitään järkeä ja voi olla että maltan pitää suuni kiinni mutta moraalin valkohehkuinen liekki ei tottele järkipuhetta :D
Pidät sitten suusi auki tai kiinni pidät siitä kiinni loppuun asti ja kestät mahdolliset seuraamukset.

Menen teoreettiselle alueelle pohtien, että kuvittelisin parisuhteen toipuvan paremmin pettämisestä jos asia pysyy "perheen sisällä" kuin että tieto pettämisestä tulee ulkopuolisilta. Ihan ohut veikkaus ihmisluonteen toiminnasta.

Et kai halua panna sitä miestä? :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Oon parin työkaverin naisystäviin törmännyt, vähän ajan päästä naamakirjastalkkauksen / puheiden perusteella ex-naisystäviin. Ehkä olivat jo siinä vaiheessa laittamassa lusikoita jakoon, ehkä eivät, en tiedä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ai että ihan myrskyä luvattu ensi yöksi. Hyvä syy hakea leka punkkua ja hautautua sohvannurkkaan opuksen kera, jättäen kaikki projektit vaiheeseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aasi kirjoitti:Oon parin työkaverin naisystäviin törmännyt...

Panitko?
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja Georgina »

exPertti kirjoitti:
Pidät sitten suusi auki tai kiinni pidät siitä kiinni loppuun asti ja kestät mahdolliset seuraamukset.

Menen teoreettiselle alueelle pohtien, että kuvittelisin parisuhteen toipuvan paremmin pettämisestä jos asia pysyy "perheen sisällä" kuin että tieto pettämisestä tulee ulkopuolisilta. Ihan ohut veikkaus ihmisluonteen toiminnasta.

Et kai halua panna sitä miestä? :)
Ei mua huoleta syntipukiksi joutuminen. Ensinnäkin pidän sitä epätodennäköisenä ja toisekseen jos jotenkin niin käviskin niin täysi luotto siihen selviämiseen. En kerro tarkoituksella mutta en ala salaamaan! Ja en TODELLAKAAN panis sitä!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:
aasi kirjoitti:Oon parin työkaverin naisystäviin törmännyt...
Panitko?
Et osaa lukea rivien välistä! Ne kaikki erosi tuota pikaa miehistään. "Once you go donkey, you never go back."
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Georgina kirjoitti:Ei mua huoleta syntipukiksi joutuminen. Ensinnäkin pidän sitä epätodennäköisenä ja toisekseen jos jotenkin niin käviskin niin täysi luotto siihen selviämiseen. En kerro tarkoituksella mutta en ala salaamaan! Ja en TODELLAKAAN panis sitä!
Varmistin vaan, että ettei moraalinvartijamme ole mikään pukki kaalimaalla. :) Ei henkilökohtaista.

Tosiasiassahan teet lopulta niin kuin itse parhaaksi katsot. Sitten voit tulla palstalle kertomaan miten paskasti kävi.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:^^Tuo työnsankari eläke on kyllä outo. Kuka päättää, onko työ ruumiillisesti tai henkisesti vaativaa?
SAK.
Vaara tosiaan on, että paperimiehen työ on ruumiillisesti ja henkisesti raskasta. 60h:n työviikkoa painavan ekonomin, juristin tai lääkärin työ ei.
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art- ... =frontpage

Todella mielenkiintoisia eläkelausuntohaasteita odotettavissa, kun pitäisi perusteella, miksi juuri tämä jamppa tai jaana on tehnyt työuransa aikana erityisen raskaita töitä.

Saa nähdä, miten laki kirjoitetaan ja miten sitä tulkitaan.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tuo on ihan typerä ratkaisu. Meillä on jo työkyvyttömyyseläke, jonne pääsee aikas helposti.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:Tuo on ihan typerä ratkaisu. Meillä on jo työkyvyttömyyseläke, jonne pääsee aikas helposti.
On typerä. Siitä olen samaa mieltä. No, ainakin työllistää lääkäreitä ja myös juristeja, kun valituksia sitten puidaan eri oikeusasteissa.

Mitä enemmän tuota ajattelee, niin sitä typerämpi se on. Pitää siis ottaa koko työura huomioon, kun arvioidaan, onko henkilön työ ollut fyysisesti tai henkisesti erityisen raskasta. Kuulostaa mahdottomalta arvioida objektiivisesti ja luotettavasti.

Nykyisellään eri ammattien ruumiillisesta rasittavuudesta on toki objektiivista tietoa, mutta onko 30 vuoden takaa. Henkisen rasittavuuden suhteen en tiedä, onko dataa olemassa. Mitä se edes tarkoittaa tässä tapauksessa. Subjektiivista vai objektiivista. Onko kyseessä kognitiivinen vaatimustaso, sosiaalinen rasittavuus (mitä sekin on), onko yksitoikkoisuus rasittavuutta jne
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Poikkesin Elixialla, lapset parkissa. Juoksumatolla 50mim, lapset tykkäs, iskä tykkäs.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Eikös toi fyysinen rasittavuus ole ihan paskapuhetta? Liikkumaton toimistotyöläinen on taatusti heikommassa kunnossa 65 vuotiaana kuin joku fyysistä työtä tekevä. Vai mitä sanoo lääkäri?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Sulle on @
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ Työmarkkinajärjestöt nyt ovat näin sopineet. Toki sopivasti rasittavaa ruumiillista työtä tekevä varmasti on paremmassa kunnossa kun hiirtä naksutteleva toimistotyöläinen, joka ei vapaalla kuntoile.

Mutta fyysestä rasituksesta kuitenkin on dataa, tiedätään, kuinka MET:ä

http://en.wikipedia.org/wiki/Metabolic_equivalent

mikin työ vaatii.

Henkisestä rasittavuudesta mun tietääkseni ei ole (en toki ole asiantuntija tässä). Mutta kuten jo totesin, miten se henkinen rasittavuus määritellään.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Mun tekisi mieli liittyä Tinderiin ihan siksi että näkisin millainen se on.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kottarainen kirjoitti:Mun tekisi mieli liittyä Tinderiin ihan siksi että näkisin millainen se on.
Niin ne kaikki sanoo :wink:
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Kottarainen kirjoitti:Mun tekisi mieli liittyä Tinderiin ihan siksi että näkisin millainen se on.
Ite asiassa ihan hauska, kevyt. Semmonen speed dating meininki. Nyt mulla tuli mätsi niin hottiksen äijän kanssa että jos se laittaa jotain viestiä niin voin oikeasti harkita että lähen sen kans johonkin teelle.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Georgina kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti: Nyt mulla tuli mätsi niin hottiksen äijän kanssa että jos se laittaa jotain viestiä niin voin oikeasti harkita että lähen sen kans johonkin teelle.
Tinder-teestä voi kuulemma tulla jopa tiineeksi.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Eläkeratkaisu-perjantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Georgina kirjoitti:En oo vielä päättänyt mutta tuskin sitä nyt asiasta tehden syöksyn työkaverille kertomaan... Mutta meillä on pikkujoulut tulossa, sinne tullaan avecin kera. Saatan niille molemmille siellä sanoa ihan keskustelumielessä niin että Petrikinhän on siihen tinderiin perehtynyt? Vittu jos meinaa pettää niin miksi tehdä se noin ilmeisellä ja typerällä tavalla???? Ja jos s oikeasti on vaan kokeillu miten se toimii niin vaimo takuulla jo tietää.

Nussit ensin ja kerrot sitten?

Yritin enkä kuitenkaan liittynyt..

Kun vähän häiritsee että ensin ja ollaan niin kiinostunutta ja sitten heti pitäs mennä sänkyyn?
Koskaa oo naiselle sanonut että teille vai meille, ehkä juuri siksi..
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin