James Potkukelkka kirjoitti:Piristävä pikku-uutinen. Greanpeace pomo lentää 400km työmatkaa (juna on liian hidas) samaan aikaan kun vaatii muita asumaan perunakuopassa..
1) Vaatiiko hän faktisesti muita asumaan perunakuopassa?
2) Kai ne lentovuorot lennetään on hän sitten mukana tai ei? Vrt. sanomalehden sivumäärä on vakio. Jos joku kirjoittaa ekologisista asioista lehteen, ko. kirjoitus pudottaa automaattisesti jonkun toisen kirjoituksen pois eikä puita kaadeta em. kirjoituksen vuoksi yhtään enempää.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Homeboy65 kirjoitti:1) Vaatiiko hän faktisesti muita asumaan perunakuopassa?
2) Kai ne lentovuorot lennetään on hän sitten mukana tai ei? Vrt. sanomalehden sivumäärä on vakio. Jos joku kirjoittaa ekologisista asioista lehteen, ko. kirjoitus pudottaa automaattisesti jonkun toisen kirjoituksen pois eikä puita kaadeta em. kirjoituksen vuoksi yhtään enempää.
1) Vaatii. Faktisesti, konkreettisesti, ideologisesti ja kuvaannollisesti.
2) Lentovuorojen määrä (tarjonta) tulee kysynnän kautta. Esim. Helsingistä Ouluun lentää monta konetta päivässä, koska kysyntää on. Jos ei olisi, vuorojen määrä tippuisi. Puhumattakaan siitä, että jokainen matkusta lisää lentokoneen kokonaispainoa ja sitä kautta ihan konkreettisesti polttoainemäärää. Jos olisit joskus lentomatkustanut, tietäisit senkin.
Älä ole noin pösilö. Taidat olla tapakristittykin vielä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Homeboy65 kirjoitti:1) Vaatiiko hän faktisesti muita asumaan perunakuopassa?
2) Kai ne lentovuorot lennetään on hän sitten mukana tai ei? Vrt. sanomalehden sivumäärä on vakio. Jos joku kirjoittaa ekologisista asioista lehteen, ko. kirjoitus pudottaa automaattisesti jonkun toisen kirjoituksen pois eikä puita kaadeta em. kirjoituksen vuoksi yhtään enempää.
1) Vaatii. Faktisesti, konkreettisesti, ideologisesti ja kuvaannollisesti.
2) Lentovuorojen määrä (tarjonta) tulee kysynnän kautta. Esim. Helsingistä Ouluun lentää monta konetta päivässä, koska kysyntää on. Jos ei olisi, vuorojen määrä tippuisi. Puhumattakaan siitä, että jokainen matkusta lisää lentokoneen kokonaispainoa ja sitä kautta ihan konkreettisesti polttoainemäärää. Jos olisit joskus lentomatkustanut, tietäisit senkin.
Älä ole noin pösilö. Taidat olla tapakristittykin vielä.
En ole tapakristitty.
Kysyntä. Kun matkustajalentokoneessa matkustaa yleensä kai 100-300 henkeä niin ei se YHDEN henkilön poisjäänti taida paljon vaikuttaa? Prosentteina tuo yksi (1) henkilö on siis 0.3-1 % matkustajamäärästä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Tosi hienoa ettei kukaan tuominnut tätä oman elämänsä perttiä, edes tuomari.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
urpiainen kirjoitti:Onks tämä kannanottosi sukua tälle jo vuosia jatkuneelle kepukampanjalle Uudenmaan ruotsinkielisiä maajusseja vastaan?
Eiköhän tässä pikemminkin ole kyseessä se, että Arlan maito ei tule suomesta ja sitä kismittää kun se ei saanut polkumyydä (anteeksi "hyödyntää arbitraasia") sitä ylimääräistä pois Suomeen.
Itse Söderkullan tuotteisiin minulla ei ole nokan koputtamista. Niitä on usein tullut ostettuakin.
BTW ostin Valion maitotuotteita pitkästä aikaa, olen ollut "maitomaan" asiakas. Tai siis lapseni ovat.
Viimeksi muokannut exPertti, 26.06.2014 14:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen ollut ymmärtävinäni, että suurin osa (kaikki?) Arlan Suomessa myymästä ja pakkaamasta tuoremaidosta tulee nimenomaan Suomesta, vaikkakin toisella kotimaisella. Voi olla, että olen väärässä, maitobisnes ei ole oikein vahvuuslaueitani. Kun osatn maitoa, on se kuitenkin yleensä nimenomaan Valion luomumaitoa, koska lienee helpoiten saatavilla oleva luomumaito.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen kirjoitti:Olen ollut ymmärtävinäni, että suurin osa (kaikki?) Arlan Suomessa myymästä ja pakkaamasta tuoremaidosta tulee nimenomaan Suomesta, vaikkakin toisella kotimaisella. Voi olla, että olen väärässä, maitobisnes ei ole oikein vahvuuslaueitani. Kun osatn maitoa, on se kuitenkin yleensä nimenomaan Valion luomumaitoa, koska lienee helpoiten saatavilla oleva luomumaito.
Se Arlan maito jota vastaan tässä hyökättiin oli pääasiassa ruåtsalaista. Se "normihintainen" tuli kait Söderkullasta ja Suomesta. Arlalla oli mielestäni kaksi hivenen erilaista pakettia ja huomattavasti eroava hinta näille.
urpiainen kirjoitti:Onks tämä kannanottosi sukua tälle jo vuosia jatkuneelle kepukampanjalle Uudenmaan ruotsinkielisiä maajusseja vastaan?
Eiköhän tässä pikemminkin ole kyseessä se, että Arlan maito ei tule suomesta ja sitä kismittää kun se ei saanut polkumyydä (anteeksi "hyödyntää arbitraasia") sitä ylimääräistä pois Suomeen.
Eihän ylijäämän dumppaaminen jonnekin hornaan ole mitenkään kiellettyä. Saalistushinnoittelu sen sijaan on kiellettyä, vaikka näkemykset tämän ilmiön realistisuudesta ovat hyvin eripuraisia.
Homman ideahan on markkinoiden tarkastelu:
- Halvan erän tuuppaaminen markkinoille lisää kilpailua
- Saalistushinnoittelulla taas pyritään vähentämään kilpailua
Niin tai sitten lentoreittien suunnittelijat vois käyttää vähän järkeä. Tosin tunnustan, että mulla ei ole lainkaan parempaa tietoa mitä tuolla on tapahtunut, mutta en nyt silti lähtis lennättämään kaupallista lentoa konfliktialueen yli.
Diddley Bow kirjoitti:Niin tai sitten lentoreittien suunnittelijat vois käyttää vähän järkeä. Tosin tunnustan, että mulla ei ole lainkaan parempaa tietoa mitä tuolla on tapahtunut, mutta en nyt silti lähtis lennättämään kaupallista lentoa konfliktialueen yli.
Ilmeisesti 10km korkeuteen luotettavasti osuva raketti ei ole keskiverron kapinallisen aseistus. Kuulostaisi kuten esim joku suurvalta aseistaisi heitä. Ko. Kone on kai lentänyt siitä yli kerran vuorokaudessa jo ties kuinka monta vuotta. Kuten air france ja lufthansakin, jotka alkoivat etsiä korvaavaa reittiä tänään.