Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:En ymmärrä, miksi junissa on matkustajavaunuissa hätäjarrutuskahva. Minkälaisessa tilanteessa sitä on tarkoitus käyttää?
Jos kuski tuupertuu sydänkohtauksess kaasukahvalle tai masennuksen kourissa alkaa toteuttaa joukkomurha-itsemurhaa?
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Vaunussa tulipalo.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:En ymmärrä, miksi junissa on matkustajavaunuissa hätäjarrutuskahva. Minkälaisessa tilanteessa sitä on tarkoitus käyttää?
Jos kuski tuupertuu sydänkohtauksess kaasukahvalle tai masennuksen kourissa alkaa toteuttaa joukkomurha-itsemurhaa?
Ehkä tosiaan jos kaiuttimista alkaa kuulua "Allāhu Akbar" -huutoa, kannattaa kiskaista kahvasta!
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 29.04.2014 13:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aasi kirjoitti:Vaunussa tulipalo.
Hyväksyn.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti:Jos kuski tuupertuu sydänkohtauksess kaasukahvalle
Aika hyvin saa tuupertua että kuolleen miehen kytkin pysyy pohjassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Jos kuski tuupertuu sydänkohtauksess kaasukahvalle
Aika hyvin saa tuupertua että kuolleen miehen kytkin pysyy pohjassa.
En tunne junien tekniikkaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

MrM kirjoitti:Koska alat perinteisesti jankutustyyliin etsimään perusteita joistain epäolennaisuuksista silloin kun data olennaisuuksista ei puollakaan kantaasi.
Mun Perttiytymiseni on viime aikoina saanut niin huolestuttavan paljon ilmentymiä, että ilokseni huomaan olevani tässä asiassa kuitenkin kovasti kaukana Perttipositiosta ja komppaavani surutta Manalaa.

Sinänsähän minulle on toki aivan sama, mitä mieltä kukin on vesityyppien mausta tai kantamisen kepeydestä, eli en suinkaan suosita omia käytäntöjäni kenellekään muulle: kukin tulkoon autuaaksi omalla tavallaan. Mutta minulle kyllä sodastream on keittiön aivan keskeisin laite. Juon ruokajuomana kotona oikeastaan aina kuplavettä. Minusta hiilihapotettu vesi nyt vain maistuu/tuntuu jotenkin raikkaammalta kuin hapottamaton.

Tällä linjalla kulutus on mittavaa, ja ennen hapotuslaitteen ilmestymistä keittiöön alkoi kyllä vähän jo mennä hermot siihen, että koko aika sai kaupasta kantaa vesipackeja kotiin, ja tyhjiä pulloja kertyi hirvittävää tahtia. Lisäksi ymmärtääkseni pääkupunkiseudun hanavesi pärjää jatkuvasti erilaisissa testeissä (sekä maun että bakteeripitoisuuden suhteen) kerrassaan erinomaisesti kalleimpiakin pullovesiä vastaan. Tällä kulutuksella tyypillisesti suolaisen kivennäisveden jatkuva lipittäminen (tosin Pertin suosima Lidlin vesi ei kai sisällä natriumia merkittävästi hanavettä enempää) ei myöskään olisi varmaan kovin terveyttä edistävää.

Minulla taitaa olla kolme pulloa, sillä saa kyllä tarvittavan tarjonnan jääkaappikylmää kuplavettä pidettyä jatkuvasti valmiudessa. En ole koskaan tehnyt laitteella mitään muuta kuin maustamatonta kuplavettä, jolloin puhdistuskaan ei tosiaan ole ongelma. Miinusta tulee siitä, että Sodastreamin pullo ei kyllä totta tosiaan ole mitenkään kovin kaunis näky ruokapöydässä.

Pientä hiertymää aiheuttaa tosiaan sitten myös Sodastreamin israelilaisuus. Ymmärtääkseni, tai näin jostain luin/kuulin, Suomeen tuotavat laitteet eivät ole miehitetyillä alueilla valmistettuja. Mutta ei tämä kuitenkaan taida vähentää sitä, että kyseinen firma niillä alueilla kuitenkin touhuaa. Laiha puolustukseni on, että kyseinen laite tuli minulle lahjana pyytämättä ja tilaamatta. Itse asiassa, ennen kuin sain tuon laitteen, olinkin vähän Perttilinjalla enkä ymmärtänyt itsehapotetun veden ihanuutta (tarkkaavainen lukija huomaa tässä yhtäläisyyden ajautumiseeni kapselikahvimieheksi). Nyt paluuta entiseen ei enää kuitenkaan ole: olen eheytynyt pois perttiydestä edes tässä asiassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:olen eheytynyt pois perttiydestä edes tässä asiassa.
Onneksi pertti on varmasti pihinä miehenä hankkinut salaa (ranskalaisen) Lé Sodástrémin, niin voitte edelleen tuntea veljeyttä mätsäävissä tuulipuvuissa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vaikka olenkin downsiftannut tummansinisestä Saskiasta vaaleanvihreään niin en kykene vieläkään harkitsemaan tuota demonisen apartheid-valtion orjatyönä teetättämää helvetinkonetta. Lisäksi epäilen, että tuo hajoa ennenkuin hinta on kuoletettu suhteessa natsisiwavesien ostoon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oletko Urpsu tosissasi, että tuotteen israelilainen alkuperä on jokin ongelma?
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Miinusta tulee siitä, että Sodastreamin pullo ei kyllä totta tosiaan ole mitenkään kovin kaunis näky ruokapöydässä.
Jos karahviin investointi muuten tuntuu kohtuuttomalta, osto toki sodastream crystal!
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Itsehän en urheilijanuorukaisena näe kivennäisvedellä juuri muuta funktiota kuin ne kivennäisaineet, joskin kyllä litkin mieluummin esim. ravintolassa (yleensä ulkomailla) veteni kuplilla. Himaan roudatun kuplakoneen arvo on silmissäni siis noin nolla miinus sen ja lisätilpehöörien hankintakustannus, annan tosin pienen plussapisteen vaihtohylsyjen hermot riekaloittavan varastointi- ja palautusruljanssin eliminoinnista.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Oman vähälle käytölle jääneen kuplakoneen roudaan kesäloman alussa saareen, koska sinisten pullojen roudaaminen sinne ja pois turhauttaa. Pitää vain muistaa hankkia jo etukäteen varapatruunoita, että on ainakin yksi varalla silloin kun puhti kiinni olevassa loppuu ja jano on helvetin kuumista kesäkeleistä johtuen infernaalinen.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

sivustahuutaja kirjoitti:Pink Lady
Tuote jonka suosion ymmärrän.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Miinusta tulee siitä, että Sodastreamin pullo ei kyllä totta tosiaan ole mitenkään kovin kaunis näky ruokapöydässä.
Jos karahviin investointi muuten tuntuu kohtuuttomalta, osto toki sodastream crystal!
Joo, kunhan tässä aikani vielä kärvistelen, niin eiköhän jokin ratkaisu sitten ajallaan materialisoidu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Oletko Urpsu tosissasi, että tuotteen israelilainen alkuperä on jokin ongelma?
Kyllä mä olen ihan tosissani. Joskin Kitinässä täytyy aina toitottaa, että tosissaan olemisen dimension ei tarvitse olla aivan suoraviivaisesti suhteessa ongelman merkittävyyden tai vakavuuden dimensioon.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kottarainen kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Pink Lady
Tuote jonka suosion ymmärrän.
Kyllä, tänäänkin ovat ostoslistalla.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Oletko Urpsu tosissasi, että tuotteen israelilainen alkuperä on jokin ongelma?
Kyllä mä olen ihan tosissani. Joskin Kitinässä täytyy aina toitottaa, että tosissaan olemisen dimension ei tarvitse olla aivan suoraviivaisesti suhteessa ongelman merkittävyyden tai vakavuuden dimensioon.
:D Sinussa on toisinaan piilevää englantilaiskoomikkoa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Oletko Urpsu tosissasi, että tuotteen israelilainen alkuperä on jokin ongelma?
Kyllä mä olen ihan tosissani. Joskin Kitinässä täytyy aina toitottaa, että tosissaan olemisen dimension ei tarvitse olla aivan suoraviivaisesti suhteessa ongelman merkittävyyden tai vakavuuden dimensioon.
Ok. Vaikka sotaveraanienkien asiat ovat edelleen retuperällä jne.

Voitko ongelmitta ostaa sitten esim. Kiinassa tai Venäjällä tuotettuja tuotteita? Entä Palestiinalaishallinnon vallassa olevilla alueilla tuotettuja tuotteita?
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

James Potkukelkka kirjoitti:Ok. Vaikka sotaveraanienkien asiat ovat edelleen retuperällä jne.

Voitko ongelmitta ostaa sitten esim. Kiinassa tai Venäjällä tuotettuja tuotteita? Entä Palestiinalaishallinnon vallassa olevilla alueilla tuotettuja tuotteita?
Onko tämä sinulle joku ongelma tämä Urpsun ajatus? Itsekin jätän Jaffat suosiolla hyllyyn.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Oletko Urpsu tosissasi, että tuotteen israelilainen alkuperä on jokin ongelma?
Kyllä mä olen ihan tosissani. Joskin Kitinässä täytyy aina toitottaa, että tosissaan olemisen dimension ei tarvitse olla aivan suoraviivaisesti suhteessa ongelman merkittävyyden tai vakavuuden dimensioon.
Ok. Vaikka sotaveraanienkien asiat ovat edelleen retuperällä jne.

Voitko ongelmitta ostaa sitten esim. Kiinassa tai Venäjällä tuotettuja tuotteita? Entä Palestiinalaishallinnon vallassa olevilla alueilla tuotettuja tuotteita?
No siis lähtökohtaisestihan mä en voi ostaa yhtään mitään ongelmitta. Mutta kuten juuri vähän aikaa sitten koetin selvittää, kyllä mulle isarelilaisuus on vähän silmillehyppäävämpi ongelma, erityisesti kun kyseessä on yritys, joka on kansainvälisestikin aika boikotoitu ei niinkään israelilaisuutensa takia vaan nimenomaan miehitetyillä alueilla toimimisensa takia. Mutta vaikka koetankin olla jotenkin vastuullinen kuluttaja, niin on tämä ongelmakenttä minulle sittenkin aika akateeminen. Homma on vähän kuin se, että kotiin kyllä ostan lähes pelkästään luomulihaa, mutta esim. ravintolassa valitsen aika harvoin kasvisaterian, vaikka lihapuoli ei luomua olisikaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Miinusta tulee siitä, että Sodastreamin pullo ei kyllä totta tosiaan ole mitenkään kovin kaunis näky ruokapöydässä.
Ystävä rakas, kaada vesi tällaiseen:

https://www.sodastream.ca/shop/images/w ... e-grey.jpg

Vesi sisään ja kansi päälle. Kantta ei siis oteta kaataessa pois, vaan vesi tulee sen "läpi" pitäen kuitenkin kuplat vedessä. Tämä on Sodastreamin oma, vastaavia myy myös mm. Eva Solo.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja MrM »

Vesper kirjoitti:Vesi sisään ja kansi päälle. Kantta ei siis oteta kaataessa pois, vaan vesi tulee sen "läpi" pitäen kuitenkin kuplat vedessä.
Kuva
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Come to the dark side!
Work like a captain, play like a pirate.
Vastaa Viestiin