Kepeä sohvapsykologien debatti

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ymmärsin, että uudella autolla ollaan korvaamassa vanhaa autoa. Tällöin tuotteelle on tarve.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

^Jos tämän "vanhan" arvo on muutama kymppitonni, en kuvailisi sitä tarpeeksi.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 569
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Tarve olla päästöneutraalimpi? Toki Dr D laittaa talonsa katolle aurinkopanelit ja tuuligeneraattorin, joilla saa ladattua autoaan..
Tanssilattioiden Timanttipora
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

So Hard kirjoitti: Tämän päivän työelämä on kovin usein raakasti elämänlaatua alentava tekijä siinä missä palkkatulot ovatkin sitä nostava. TJEU - lomalla ollessaan melkein kaikki ovat onnellisimmillaan.
Komppaan tätä. Voi tietty olla että mä ja SH ollaan vaan mokattu ammatinvalinta siinä missä Dave ja Ylle on siinä onnistuneet. Patalaiskaksi en tunnustaudu, mutta en mä tästä rumbasta varsinaisesti nauti.

Mä luulen että jos työasiat ei rassaisi olisin aikamoisen onnellinen. Ei mulla ole valittamista muusta. Kaikki muu on oikeastaan loistavasti. Harmittaa vaan kun energiataso on kutakuinkin nolla klo 17.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kottarainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Tämän päivän työelämä on kovin usein raakasti elämänlaatua alentava tekijä siinä missä palkkatulot ovatkin sitä nostava. TJEU - lomalla ollessaan melkein kaikki ovat onnellisimmillaan.
Komppaan tätä. Voi tietty olla että mä ja SH ollaan vaan mokattu ammatinvalinta siinä missä Dave ja Ylle on siinä onnistuneet. Patalaiskaksi en tunnustaudu, mutta en mä tästä rumbasta varsinaisesti nauti.

Mä luulen että jos työasiat ei rassaisi olisin aikamoisen onnellinen. Ei mulla ole valittamista muusta. Kaikki muu on oikeastaan loistavasti. Harmittaa vaan kun energiataso on kutakuinkin nolla klo 17.
En mä suoranaisesti keksi mitään ammattia tai työtä missä olisin merkittävästi tyytyväisempi. Ammatinvalinnasta ei ole kyse. Vain siitä, että vapaa-aika on niin hiton paljon mukavampaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Toki tiedät itse parhaiten.

Kuvittelisin silti, että ihminen joka viihtyy työssään on onnellisempi kuin sellainen joka ei oikein viihdy. Kuulemma töissäkin voi olla mukavaa. Mä tykkäsin opiskeluajasta. Sääli ettei siitä makseta palkkaa.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2349
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

exsu kirjoitti:Siis mä miellän kerskakulutuksen sellaiseksi, että ostetaan tavaraa jota ei tarvita, koska voidaan.
Kuten esimerkiksi ihminen, jolla on useampi kuin yksi villapaita.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kottarainen kirjoitti:Toki tiedät itse parhaiten.

Kuvittelisin silti, että ihminen joka viihtyy työssään on onnellisempi kuin sellainen joka ei oikein viihdy. Kuulemma töissäkin voi olla mukavaa. Mä tykkäsin opiskeluajasta. Sääli ettei siitä makseta palkkaa.
Mä tykkäsin opiskeluajasta hirveästi, mutta en itse opiskelusta niin kauheasti. Minkäs teet, laiska perusluonne. Voisin harrasteluna ja puuhasteluna tehdä jotain sellaista minkä moni mieltää työksi, mutta 40 tuntia viikossa mitä vain on liikaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti:Siis mä miellän kerskakulutuksen sellaiseksi, että ostetaan tavaraa jota ei tarvita, koska voidaan.
Mitä ihminen tarvitsee? Lämpimän yösijan ja yhden aterian päivässä. Yhden vaatekerran (jos oikein hifistellään, niin kaksi, toista pidetään toisen ollessa pesussa). Kaikki sen yli menevä on tarpeetonta.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Kyllä mäkin miellän kerskakulutukseksi enemmän sen, että ostetaan jotain urheiluvaatteita, koska halvalla saa, eikä siitä lähtökohdasta, että olisi varsinainen tarve. Ravintolaruokailu tukee kotimaista työtä, eikä tuota kuluttajalleen ylimääräistä krääsää.
Koska heti alla mainittiin nimeni haluan kysäistä liitynkö tähän jollakin tavalla?

Vaikkakin joskus tulee otettua nykyisen tuhoutumista odottelemaan olen järkeillyt jokaisen olevan tarpeellinen.

Ylihintainen ravintolaruokailu ON kerskakulutusta. Ei haineväkeitosta tai hanhenmaksastakaan jää ylimääräistä krääsää.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Diddley Bow kirjoitti:
exsu kirjoitti:Siis mä miellän kerskakulutuksen sellaiseksi, että ostetaan tavaraa jota ei tarvita, koska voidaan.
Toi pätee enemmän Tohtoriin kuin Perttiin. Pertti ostaa tavaraa jota kukaan muu ei tarvitse. Tohtori ostaa, koska pystyy.
Pertti ostaa useimmiten tarpeeseen tavaran, jota _suomalainen_ ei tarvitse. Eipä ole pahemmin ostamiani merkkejä ulkomailla moisissa tarjouksissa näkynyt,
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Tämä ketjun uusimmat käänteet laski onnellisuuttani poikkeuksellisen paljon.

Minun ei nykyään tarvitse ottaa edes osaa keskusteluun saadakseni tölvintää osakseni. O tempora o mores.

Koetan summata keskustelun uusimmat käänteet josko tajuaisin. 1. Pertti tuntee elämäntuskaa ja vihjaa pienen pienessä sivulauseessa, että arvokkaan puoleinen erikoisauto sekä reilun 200e ravintolalounas tuntuu tarpeettomalta. 2. Vain harvoja kiinnostaa Pertin elämäntuska, useat tutkivat kirjoituksia hakien jotakin muuta mihin tarttua. 3. Keskustelu etenee hiekkarannalla joogaamisesta fellaation kautta siihen, että keskusteluun liittymätön Pertin tapa lisätä elämänsä laatua ostamalla laadukkaita pitkäkestoisia vaateita alennuksesta on kanssakeskustelijan mielestä se todellinen kerskakulutusesimerkki. 4. Keskustelu kääntyy (tietenkin) tylsästä elämåntuskasta siihen miten Pertti taitaa ollakin idiootti kun hän ostaa tavaroita _joita_kukaan_muu_ei_halua_. Hyvää innokasta keskustelua saadaan. 5. Sitten sanotaan jo välissä, että kyllä jos on autolla-ajotarpeita voi siihen satojakin tuhansia tuhlata kerskakuluttamatta, olihan edellinen sadantonnin auto jo pari vuotta vanha. 6. Pertin elämäntuska syvenee, hän ruoskii itseään että miksi hän osti ne vaatteet joilla pysyy lenkillä kesät talvet kuivana ja lämimänä kun olisi voinut tuhlata rahat vai kerskailematta ylihintaisiin ravintolalounaisiin, autoihin joihin ei ole varaa, ehkä vuosikertaviineihin ja kestävästi matkusteluun eksoottisiin paratiiseihin. Miksi hänen piti sortua ostamaan urheiluvaatteita, oi miksi.

P.S. haiskaa paska

P.P.S. oikeasti?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Koska heti alla mainittiin nimeni haluan kysäistä liitynkö tähän jollakin tavalla?
Sun monologissa käytiin keskustelua jostain 450 euron takin korvaamisesta uudella ilmeisesti jonkinlaisen tyydytyksen tunteen tavoittelun välineenä. Siitä tuli mieleen tämä.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exsu »

Siis oikeatihan se ero on siinä, että Huima tekee asioita mitkä on hänelle tärkeitä ja mielekkäitä ja jakaa sen kaiken piittaamatta lainkaan (? näin olettaisin) kanssaihmisten pääasiassa hyväntahtoisesta ivailusta. Sulle on niin helkutin tärkeää mitä muut ajattelee ja miltä sun elämä muille näyttää, että ahdistut heti, jos sun valintoja arvostellaan tai kyseenalaistetaan.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja huima »

^ Exsu ymmärtää mua niin hyvin, että me voitais käydä ens Tampester reissulla viimein Tuulensuussa samppanjalla.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja elco »

Jos exsulla vähänkään välähtää niin nyt olisi saumat kunnon dinneriin!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Siis oikeatihan se ero on siinä, että Huima tekee asioita mitkä on hänelle tärkeitä ja mielekkäitä ja jakaa sen kaiken piittaamatta lainkaan (? näin olettaisin) kanssaihmisten pääasiassa hyväntahtoisesta ivailusta. Sulle on niin helkutin tärkeää mitä muut ajattelee ja miltä sun elämä muille näyttää, että ahdistut heti, jos sun valintoja arvostellaan tai kyseenalaistetaan.
Ahdistun ainoastaan täydellisen typeryyden edessä. Eli täällä aika usein.

Mutta ymmärrän kyllä teitä, tällä puupäitten palstalla tälläinen puoliälyinenkin voi erottua edukseen kuin tunkiosta esiin puskeva ruusu. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Ahdistun ainoastaan täydellisen typeryyden edessä. Eli täällä aika usein.
Mä olen joskus miettinyt että luetko mitä kirjoitat, mutta nythän se sai varmistuksen että luet. :mrgreen:
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Koska heti alla mainittiin nimeni haluan kysäistä liitynkö tähän jollakin tavalla?
Sun monologissa käytiin keskustelua jostain 450 euron takin korvaamisesta uudella ilmeisesti jonkinlaisen tyydytyksen tunteen tavoittelun välineenä. Siitä tuli mieleen tämä.
Ei kun käytiin keskustelua siitä miten täysin älywapaalta tuntuisi korvata mikään näistä jollakin kalliimmalla tai paremmalla vain lyhytaikaista iloa hakiakseen.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja elco »

Miten voi olla, että nämä kerskammin kuluttavat eivät yleensä ole niitä, jotka murjottavat elämäntuskaansa? On tietty mahdollista, että kerskakuluttajilla on joku sisäinen tyhjiö ja loppuviimeinen kurjuus kun taas näillä murjottajille, mussuttajille ja masentujille on luvassa joku taivaaseenastumiseen verrattava villi kortti kun kerta ovat selittämättömästi parempia ihmisiä. Tai sitten ei.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:Miten voi olla, että nämä kerskammin kuluttavat eivät yleensä ole niitä, jotka murjottavat elämäntuskaansa? On tietty mahdollista, että kerskakuluttajilla on joku sisäinen tyhjiö ja loppuviimeinen kurjuus kun taas näillä murjottajille, mussuttajille ja masentujille on luvassa joku taivaaseenastumiseen verrattava villi kortti kun kerta ovat selittämättömästi parempia ihmisiä. Tai sitten ei.
En tiedä, tähänhän olisikin kiinnostava pureutua eikä lillukanvarsiin. Tunsin oloni hyväksi kiertäessäni korporaatioitten rahoilla 22 tkm maailman taivaita, joten oletan sinun olevan oikeassa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exsu »

huima kirjoitti:^ Exsu ymmärtää mua niin hyvin, että me voitais käydä ens Tampester reissulla viimein Tuulensuussa samppanjalla.
Mä oon arjen Berliinissä! Mut perjantaina onnistuis! Onks siellä nyt samppanjaviikot? Sante olis niiden ulkopuolella varmaan parempi kohde!
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Vituttaa kun olen lupautunut lähtemään työmatkalle Jenkkeihin.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kottarainen kirjoitti:Vituttaa kun olen lupautunut lähtemään työmatkalle Jenkkeihin.
*sarkasmidetektori* *puhdas*

Mikä siinä vituttaa?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Kepeä sohvapsykologien debatti

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Mä olen siellä orpo piru vailla samanhenkistä seuraa. Pönötystä illallisseurueessa päivästä toiseen. Perseenpuudutusta penkissä päivät. Pitkät lennot, aikaero eikä toipumisaikaa ennen arkityöhön paluuta. Perhettä tulee ikävä ja ennen kaikkea tytön tulee ikävä mua.

Mä tykkään reissata vain hyvien ystävien kanssa. Nyt jäisin mieluummin kotiin. Kotona on ihan mukavaa.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Vastaa Viestiin