Kiviäkin kiinnostaa

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^joo. Pudotti hintaa yli 2000 vuodessa. Olen maksanut aivan liikaa.

Pyysin pikaisesti meilitse allekirjoitettua word tai pdf tekstiä, jossa ko. kirjanpitäjän sitoomus.

Menee tosiaan sakko 2kk uudesta sopimuksesta kun puran sen, mutta säästöä tulee reilusti vanhaan nähden. Klo 15 olisi pitänyt mennä uuden kirjanpitäjän luo. Toivottavasti se nyt ei enää pudota hintaa :)
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pyytämääni sitoumusta ei näy. Alkoikohan harkitsemaan uudelleen. No, siinä tapauksessa menen klo 15 uuden kirjanpitäjän luo.

Toki So Hardilta olen oppinut, että meilissäkin annettu suostumus on sitova, mutta en tietenkään jaksa ryhtyä tappelemaan. Jos ei kiinnosta, niin parasta vaihtaa.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt kävi niin, että vanha kirjanpitäjä soitti lähes itku kurkussa ja selitti, miten oli asiakaspalaveri alkanut ja ei ollut huomannut meiliäni. Lopputulema: jatkan entisellä kirjanpitäjälläni, mutta säästän reilut 2000 vuodessa. Todennäköisesti joudun kuitenkin maksamaan kahden kuukauden maksut kirjanpitäjälle, jolle olin siirtymässä.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja McJanne »

James Potkukelkka kirjoitti:Nyt kävi niin, että vanha kirjanpitäjä soitti lähes itku kurkussa ja selitti, miten oli asiakaspalaveri alkanut ja ei ollut huomannut meiliäni. Lopputulema: jatkan entisellä kirjanpitäjälläni, mutta säästän reilut 2000 vuodessa. Todennäköisesti joudun kuitenkin maksamaan kahden kuukauden maksut kirjanpitäjälle, jolle olin siirtymässä.
Saitko sitoumuksen?
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

joo
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt soitti tämä, jolle olin siirtymässä. Ei uhkaillut laskulla, mutta veikkaan, että se kyllä luukusta tipahtaa.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Espoon poliisi toimistosihteeri N.N.:n allekirjoittamana (toivottavasti ei Lolita :) ) lähestyy tytärtä kirjeellä, joka on otsikoitu ""Päihderiippuvuus ja ajo-oikeus" ja pyytää "lääkärinlausuntoa, jossa on otettu kantaa päihderiippuvuuteen kirjoittamalla selvitys todistuksen kohtaan LISÄTIETOJA" ). Isot kirjaimet alkuperäisessä pyynnössä.

STM/4354/2008 ohje "SOSIAALI- JA TERVEYSMINISTERIÖN OHJEET LÄÄKÄREILLE PÄIHDERIIPPUVUUDEN ARVIOINNNISTA JA AJOKELPOISUUDESTA"

Puolestaan sanoo seuraavasti "Poliisin pyytäessä päihderiippuvuusepäilyn johdosta lääkärinlausuntoa käytetään lomakkeena joko lääkärinlausuntoa ajokyvystä tai erikoislääkärin todistusta."

Ongelma on nyt, että kummassakaan näistä lomakkeista ei ole kohtaa "LISÄTIETOJA".

Eli mitä pitäisi tehdä? Selvitys tulee kirjoittaa kohtaan, jota ei ole olemassa.

Täytyypä huomenna pirauttaa ko. toimistosihteerille ja pyytää lisätietoja.

Ja ei, en aio itse kirjoittaa ko. todistusta. Yritän vain selvittää asian etukäteen, ettei todistusta kirjoittavan lääkärin tarvitse ihmetellä asiaa. Vaikuttaa, että ko. pyyntö on joku Espoon poliisin oma viritys, jolle ei asetuksista löydy tukea.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Toimistosihteeri N.N. ei vastannut puhelimeen, mutta tavoitin kollegansa, joka myönsi, että kirjeessä on puute (Sic!). Sain jatko-ohjeet.

Annoin ystävällisesti rakentavaa palautetta, että julkista valtaa käyttävän hallintoviranomaisen ei tulisi lähettää kirjeitä, jotka ovat ristiriidassa voimassaolevien lakien ja asetuksien kanssa
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Aika kovaa shittiä, kun tuossa iässä joutuu miettimään omaa päihderiippuvuuttaan (siis lapsi). Miksi muuten isukki hoitaa lapsensa velvollisuudet?
Paras päivä ikinä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Riemumieli kirjoitti:Aika kovaa shittiä, kun tuossa iässä joutuu miettimään omaa päihderiippuvuuttaan (siis lapsi). Miksi muuten isukki hoitaa lapsensa velvollisuudet?
Tämähän johtuu siitä ratista silloin yli 2.5 vuotta sitten. Se tietenkin oli paha moka, mutta ei sen jälkeen ole ollut mitään erityistä. Lain koura on pitkä.

Kysymykseesi: onhan se parempi, että minä selvitän poliisilta, mitä halutaan. Mun on kuitenkin aika helppo vääntää poliisin kanssa, kun teen noita ajokorttitarkastuksia lähes päivittäin ja mulla on pääsy kaikkiin asiaa koskeviin ohjeisiin (ei tietenkään poliisin sisäisiin).
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

James Potkukelkka kirjoitti:Kysymykseesi: onhan se parempi, että minä selvitän poliisilta, mitä halutaan. Mun on kuitenkin aika helppo vääntää poliisin kanssa, kun teen noita ajokorttitarkastuksia lähes päivittäin ja mulla on pääsy kaikkiin asiaa koskeviin ohjeisiin (ei tietenkään poliisin sisäisiin).
Tulee mieleen eräs asiakas, joka soitti ulkomaalaisen kanssa vahingossa lapsen saaneen poikansa puolesta ja kysyi, miten lapselle saadaan Suomen kansalaisuus. Eihän siinä sinänsä mitään, mutta jos panna osaa, osaa myös hoitaa muut asiansa itse. Samaa sanoisin kännissä toilailuun, tosin vastaavassa tapauksessa toimisin varmaan täysin identtisesti.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

James Potkukelkka kirjoitti:Espoon poliisi toimistosihteeri N.N.:n allekirjoittamana (toivottavasti ei Lolita :) ) lähestyy tytärtä kirjeellä
Älä pelkää, mä en ole enää vuosiin ollut toimistosihteeri ja työhön liittyvät intressit on enemmän tuolla maahanmuuttopuolella.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Riemumieli kirjoitti:Tulee mieleen eräs asiakas, joka soitti ulkomaalaisen kanssa vahingossa lapsen saaneen poikansa puolesta ja kysyi, miten lapselle saadaan Suomen kansalaisuus. Eihän siinä sinänsä mitään, mutta jos panna osaa, osaa myös hoitaa muut asiansa itse. Samaa sanoisin kännissä toilailuun, tosin vastaavassa tapauksessa toimisin varmaan täysin identtisesti.
Kai vastasit että siinä se on tullut viimeisellä ähkäisyllä siementen mukana? Muistakaa tunnustaa isyys!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Riemumieli kirjoitti: mutta jos panna osaa, osaa myös hoitaa muut asiansa itse.
Mäkään en tajua, miks pitää mennä jonnekin sairaalaan veronmaksajien rahoilla synnyttämään! Synnyttäisivät saunassa - niin on ennenkin tehty! Jos siis kerta osaa panna, niin kai sen muksun sieltä saa itse uloskin. Ja abortin voi tehdä henkarilla, jos haluu sen ulos _vähän_ aiemmin!!!1
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Discoveryllä dokumentissa rapuveneen kapteeni puhuu:"kun tulin 16v:na ensimmäisen kunnon kalastuskesän jälkeen 16 tuhatta taalaa taskussa ja ostin 1970 pontiacin isoblokilla huomasin, että tytöt taitavat pitää miehistä joilla on autot ja rahaa". :lol:
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tänään verenpaineeni oli 105/77 eli nyt ollaan taas ihanteellisella tasolla. Ilmeisesti mun ei periaatteessa tarttis näitä arvoja kytätä, kun ne eivät muutenkaan ole koskaan olleet koholla.

Tää kuuluis vaivaketjuun, mutta mulla on ollut pahoinvointia (EN ole raskaana) sunnuntaista lähtien. Yrjöttää, mutten ole yrjönnyt. Lenkinkin heitin tänään eli voin kyllä harjoittaa asioita. Mutta ällöä, kun koko ajan on etova olo.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja exPertti »

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288677991019.html

Mileyllä oli huono trippi... ...antibiooteista... just just. Come back kiertuetta odotellessa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja exPertti »

"Nokialandia" alalehti näkyy kadonneen talouselaman nettisaitilta. Kauan siinä kestikin.

Muutamaa linkedin tuttua pitäisi onnitella "uuden työpaikan" johdosta mikkisoftalla.

Hienoa, että maailma menee eteenpäin.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

"Kaikkihan meistä on syöny makkaraa. Mutta kuka meistä on syöny ylikypsää Tapolaa?" -Matti Nykänen
Moottoritie Töölön läpi ry.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exPertti kirjoitti:"Nokialandia" alalehti näkyy kadonneen talouselaman nettisaitilta.
Tuleekohan tilalle Disneylandia?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja exPertti »

sivustahuutaja kirjoitti:
exPertti kirjoitti:"Nokialandia" alalehti näkyy kadonneen talouselaman nettisaitilta.
Tuleekohan tilalle Disneylandia?
Koska "Unelmahöttö" vaihdettiin jo pois olisi kai uusi hyvä välilehti "Peitonjatkanta". :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Katsoin Björkin Army of Me videon ja tuli mieleen miks'eivät terroristit eli muslimit käytä pommiliiveissään Flavor Flav luokan kaulakelloa ajastimena?
Moottoritie Töölön läpi ry.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Välillä alkaa ihmettelemään, miten mä jaksan tätä samaa nuhaupseerin hommaa vuodesta toiseen liukuhihnalta. Taaskin olen täällä päivystämässä nuhaneniä. Täytyy olla hyvät lääkkeet tai sitten mä olen erittäin rahanahne. Eiväthän noi kaksi vaihtoehtoa tosin sulje toisiaan pois. Aina joskus tulee sellainen fiilis, että ei jaksa. Yritän motivoida itseäni ajattelemalla, että seuraava potilas maksaa auton talvivarustepaketin toisen lämmitetyn tuulilasinpesunestesuuttimen tai perheen perjantaipitsat.

Toki jaksamista tukee se, että potilaat ovat ystävällisiä ja muu henkilökunta myös. Koen, että työpanostani arvostetaan.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Vastaa Viestiin