Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Joten on kätevintä tehdä lisää lapsia, niin on enemmän sitten väännettävää?
En missään nimessä halua jatkaa tätä ikävissä merkeissä, kun ymmärrän mistä suunnasta lähestyt tätä lapsiasiaa. Mutta jotenkin en saa tehtyä itseäni ymmärretyksi, joten jatkan hieman.

Mitä koetin sanoa on, että jos sinulla ei ole lapsia ja ryhdyt uusperheeseen vanhemman puolikkaaksi ja et tee omia lapsia suhteessa voi käydä niinkin, että saat vanhemmuuden hyvine ja etenkin huonoine puolineen. Ja eron sattuessa sinulle ei ehkä olekaan lapsia tai edes yhteyttä kasvattamiisi lapsiin.

Ylläoleva skenaario voisi saada vaikkapa koko hedelmällisen ikänsä lapsipuoliansa hoitaneen naisen (ja miksei miehenkin) kepeästi katkeraksi.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Samalla logiikalla niitä biolapsia kannattaa sitten tehtailla useampi siltä varalta, että yksi sattuu kuolemaan hedelmällisen ajan loputtua. Ei jää sitten täysin ilman.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kyllä minulle ainakin jo riittää, taisi riittää jo pari viestiä sitten. En aio lähteä tälle tielle enää ikinä tällä palstalla. Hatutti sitten vaikka kuinka paljon muita.

:sir:
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:En aio lähteä tälle tielle enää ikinä tällä palstalla.
Olik toi lupaus?
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulle on tosi vieras ajatus, että perusteet lapsen tekemiselle olisivat uusperhekuviossa jotenkin erilaiset kuin muuten. Jos lapsia halutaan lisää ja niitä on mahdollista saada, niin ei siinä ole mitään ihmeellistä. Mutta että yhteisen lapsen olisi tarkoitus olla jonkinlainen sitoutuin tai jatkuvuuden varmistaja, "lapsitakuu" toiselle osapuolelle.. se tuntuu ajatuksena kummalliselta.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Mulle on tosi vieras ajatus, että perusteet lapsen tekemiselle olisivat uusperhekuviossa jotenkin erilaiset kuin muuten.
Eiväthän ne juuri olleet mitenkään erilaiset.

Uusperheessä sitä vaan ikäänkuin saa ne lapset kaupan päälle, niin kannattaa vauhtisokeudessa pohtia että et sinä niitä omaksi saanut. Vaikkakin lainaahan ne vaan aina ovat, kuten laulussa sanotaan... :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ja sulla on sellainen ajatus, että tuo ei ole käynyt ehkä lainkaan mielessä?
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Ja sulla on sellainen ajatus, että tuo ei ole käynyt ehkä lainkaan mielessä?
Lähinnä ihan yleisesti uusperhettä harkitsevalle neuvona tuota pohdin.

Jotenkin me vain ajauduimme tästä enemmän höpöttelemään.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ex-puolison kanssa kommunikointi on yhtä riemua. Alkupuheena kerrottakoon, että olen erilaisten uhkailujen, solvausten ja häirinnän vuoksi estänyt exän viestit kaikissa muissa viestimissä paitsi puhelimessa. Eilinen viestinvaihto kuvaa aika hyvin myös kokonaistilannetta:
Ex klo 17.45: Saat muuten pitää koirat, mieluusti en pidä suhun enää mitään yhteyttä.
Minä klo 17.44: Sopii, että pidän koirat. Palauta niiden tavarat samalla kun tuot.
Ex klo 17.49: Tai itse asiassa pidän koirat.

Tähän nyt en viitsinyt enää lähteä juuri vääntämään, kun ei tuntunut enää kovin mielekkäältä tämän tyyppinen eipäs- juupas- ajatustenvaihto. Luojan kiitos ei ole lapsia tässä yhteishuoltajuudessa, koirille on sentään aika yhdentekevää, mitä niille toisesta omistajasta jutellaan.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Ex klo 17.45: Saat muuten pitää koirat, mieluusti en pidä suhun enää mitään yhteyttä.
Minä klo 17.44: Sopii, että pidän koirat. Palauta niiden tavarat samalla kun tuot.
Tässä viestinvaihdossa syntyi juridisesti pätevä sitoumus!
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kellonajat eivät oie SMS-ketjussa loogisessa järjestyksessä. Toivottavasti asiat ovat!
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Joo kellonajat meni väärin päin. Onko tuo kirjallinen sopimus voimassa, vaikka ex perui sen heti seuraavassa viestissä?
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:Joo kellonajat meni väärin päin. Onko tuo kirjallinen sopimus voimassa, vaikka ex perui sen heti seuraavassa viestissä?
On. Sopimuksen solmimisesta säädetään yleisesti oikeustoimilaissa (laki varallisuusoikeudellisista oikeustoimista). Sopimus syntyy, kun on annettu tarjous ja siihen on saatu hyväksyvä ja olennaisilta osiltaan tarjousta vastaava vastaus. Sen jälkeen tarjouksen tekijä ei voi sitä enää peruuttaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Voi jösses miten monta juridisesti pätevää sopparia onkaan mennyt ohi tässä vuosien varrella. Alan kantaa nauhuria mukana.

Juu, exsu, hyvä ettei teillä oo lapsia. Seuraan just aika läheltä samanlaista tilannetta, with children. Varsin pöyristyttävää touhua.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Ottaahan se lujille, exsusta luopuminen. Eikös tuo toipuminen voi kestää jopa 6-7 vuotta joiltakin sankareilta. Onni ettei ole lapsia, harmi että on jotakin eläviä olentoja joista vängätä.

Suositukseni on, että annat vaan kaverin lillua omissa liemissään ja koetat pysyä coolina. Tietty säästät kaiken kommunikaation jos hulluus joskus käy ylitsepääsemättömäksi.

Hän yrittää kiusaamalla ja välillä vaihtamalla mukavaksi hallita edelleen sinua. Ehkä pitäisin turvalukon varuilta kiinni.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Aika pitkälti mä oonkin pysynyt rauhallisena, kyllähän tuosta jo sokeakin näkee että tyyppi on vaan sekaisin. Sitäpaitsi kokemuksesta tiedän, että samalle tasolle vajoaminen vain palkitsee tuollaisia. Koirien vaihdot kulkee pääasiassa hänen siskonsa kautta, koska muutaman naamallesylkemisen, tönimisen ja väkivallalla uhkailun jälkeen en ole häntä enää kaksin suostunut tapaamaan. Kotiin sisälle ei ole ollut tervetullut aikoihin.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Sitäpaitsi kokemuksesta tiedän, että samalle tasolle vajoaminen vain palkitsee tuollaisia. Koirien vaihdot kulkee pääasiassa hänen siskonsa kautta, koska muutaman naamallesylkemisen, tönimisen ja väkivallalla uhkailun jälkeen en ole häntä enää kaksin suostunut tapaamaan. Kotiin sisälle ei ole ollut tervetullut aikoihin.
Kokemuksesi on oikea. Reaktioita tässä haetaan.

Toivotaan, että hommat pysyvät puheitten tasolla ja kohta vähän rauhoittuisi. Jouduin nykykuviossa seuraamaan sivusta kerrassaan sekopäistä eksäilyä ensimmäiset pari vuotta, joten jotenkin pystyn asettumaan asemaasi ja toivomaan asioitten rauhoittumista.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Jopas. Mä olisin jo tehny rikosilmoituksen. Yhtään ei kannata ottaa fyysistä väkivaltaa vastaan tuollaiselta. Houkutteleva vaihtoehto toki itse vetää kuonoon (jos se on pieni) tai pistää joku muu kertomaan sille miten käy jos kerran vielä tulee metrin säteelle. Mitään kontaktia en enää pitäisi, lakimiehet voi hoitaa asiat jos tarvii.

Tsemppiä Exsu, pidä puolesi.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Jos olis jotain todistusaineistoa noista ylilyönneistä niin varmasti tekisikin ilmoituksen. Sana sanaa- vasten ei tilanteena kiehdo.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4590
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Vekarapolis
Viesti:

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

So Hard kirjoitti:
exsu kirjoitti:Joo kellonajat meni väärin päin. Onko tuo kirjallinen sopimus voimassa, vaikka ex perui sen heti seuraavassa viestissä?
On. Sopimuksen solmimisesta säädetään yleisesti oikeustoimilaissa (laki varallisuusoikeudellisista oikeustoimista). Sopimus syntyy, kun on annettu tarjous ja siihen on saatu hyväksyvä ja olennaisilta osiltaan tarjousta vastaava vastaus. Sen jälkeen tarjouksen tekijä ei voi sitä enää peruuttaa.
Kottarainen kirjoitti:Voi jösses miten monta juridisesti pätevää sopparia onkaan mennyt ohi tässä vuosien varrella. Alan kantaa nauhuria mukana.
Puhumattakaan potentiaalisista yhdynnöistä historian varrella. o.O
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4590
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Vekarapolis
Viesti:

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

exsu kirjoitti:Ex-puolison kanssa kommunikointi on yhtä riemua. Alkupuheena kerrottakoon, että olen erilaisten uhkailujen, solvausten ja häirinnän vuoksi estänyt exän viestit kaikissa muissa viestimissä paitsi puhelimessa. Eilinen viestinvaihto kuvaa aika hyvin myös kokonaistilannetta:
Ex klo 17.45: Saat muuten pitää koirat, mieluusti en pidä suhun enää mitään yhteyttä.
Minä klo 17.44: Sopii, että pidän koirat. Palauta niiden tavarat samalla kun tuot.
Ex klo 17.49: Tai itse asiassa pidän koirat.

Tähän nyt en viitsinyt enää lähteä juuri vääntämään, kun ei tuntunut enää kovin mielekkäältä tämän tyyppinen eipäs- juupas- ajatustenvaihto. Luojan kiitos ei ole lapsia tässä yhteishuoltajuudessa, koirille on sentään aika yhdentekevää, mitä niille toisesta omistajasta jutellaan.
Mutta ihan vakavasti, vaikka oonkin omasta mielestäni mielikuvitukseltani avarakatseinen niin en jotenkin osaa kuvitella sellaista tapahtumasarjaa joka johtaisi tuollaiseen sananvaihtoon ihmisten välillä jotka ovat olleet yhdessä pidemmän aikaa.

Myönnän laiskuuteni enkä selannut koko ketjua löytääkseni alkuperäistä langan päätä mikäli sellainen oli esillä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Koirat on viimeinen pelinappula, kun muut kiristyskeinot on käytetty.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4590
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Vekarapolis
Viesti:

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

exsu kirjoitti:Koirat on viimeinen pelinappula, kun muut kiristyskeinot on käytetty.
No sehän on selkiö, mutta millaisia tapahtumia ja kuinka pitkä yhteisymmärtämättömyys siihen vaaditaan että sitä ruvetaan käyttämään?
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

No eihän siihen tarvita muuta kuin ero ja katkeruuteen taipuvainen jätetty osapuoli.

Mä oon tätä vähän pohtinut, että voisinko itse tai voisiko mies missään olosuhteissa käyttää lasta pelinappulana. Uskon että ei. Vaikea tietty 130 % sanoa kun ei ole ollut siinä tilanteessa, mutta näen siinä kyllä alhaisuuden huipentuman.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kottarainen kirjoitti:No eihän siihen tarvita muuta kuin ero ja katkeruuteen taipuvainen jätetty osapuoli.

Mä oon tätä vähän pohtinut, että voisinko itse tai voisiko mies missään olosuhteissa käyttää lasta pelinappulana. Uskon että ei. Vaikea tietty 130 % sanoa kun ei ole ollut siinä tilanteessa, mutta näen siinä kyllä alhaisuuden huipentuman.
Katkeruuteen tai dominointiin.
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin