7. luukku Lauantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

nowaysis kirjoitti:Jatkuu koska paska näppis

niin siis olisivat rähinöinnin sijaan tyrkänneet muutaman köyhän vanhuksen ja yh:n haastateltaviksi, johan olisi tullut kansalla oikeasti tippa silmään siitä, miten toisten elämä on huoletonta bilettämistä pressan kutsuilla ja toiset joutuvat laskemaan kilohintaa sillekin juustolle, jota kerran kuussa voivat ostaa. Siis oikeesti.
Suhteellinen köyhyys ei poistu koskaan. Aina tulee olemaan yhdellä ihmisellä enemmän maallista hyvää kuin toisella. Pohjoismaissa tämä köyhyys & kurjuus on todella erilaista kuin muualla. Venäjällä esim. ovat pienimmät eläkket sitä luokkaa, että siinähän asut kadulla ja syöt kaalia joka toinen päivä...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Riemumieli kirjoitti:Ei sotaan joutuminen tee kenestäkään sankaria. Tappamisen määrällä ja tehokkuudella ei muutenkaan tulisi mitata mitään positiivista.
Esimerkiksi Mannerheim-ristin saaminen on tainnut vaatia muutakin kuin sotaan joutumista.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja saira »

No joo, mä ymmärrän mikä funktio juhlilla on varsinkin sodan jälkeen ollut. Enkä voisi tyytyväisempi olla siitä, mikä sotien tulos on ollut. Vaikkakin aina voi jälkeenpäin miettiä olisiko jotain voitu tehdä toisin ja paremmin. Nykytilanteessa taas juhlista on tullut mulle henk. koht. täysin yhdentekevät. Periaatteessa siinä on omat hyvät ja huonot puolensa. Mutta meidän itsenäisyysjuhlat on vielä pienellä budjetilla tehtyjä verrattuna moneen muuhun maahan (meidän juhlimista kun voi kuvailla Craig Fergusonin tavoin: "ympäri Suomea on tänään ollut valtavia juhlia, tarkoitan siis, että monet hymyilivät"), ja toisaalta jos joku niistä saa itselleen jotain, ni mun puolestani pitäköön juhlansa. Uskoisin, että vaikka juhliin pääseekin vain murto-osa kansalaisista, niin kuitenkin television ääressä niitä seuraavat ihmiset ovat kaikista yhteiskuntaluokista. Enkä mä näe pahana jos järjestetään varjojuhlia siinä rinnalla, jos ne pysyvät nimensä mukaisesti juhlina. Se, pitäisikö muuten kiinnittää huomiota heikompien asemaan, on musta eri juttu, mä en osaa rinnastaa niitä näihin juhliin.

Edit. Nää juhlat on mun päässä vähän niinku esim uskonto tai politiikka jne. Se, että joku esim uskoo johonkin, ei vie multa mitään pois.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Pressahan ne linnan juhlat sitä paitsi maksaa. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Ei sotaan joutuminen tee kenestäkään sankaria. Tappamisen määrällä ja tehokkuudella ei muutenkaan tulisi mitata mitään positiivista.
Esimerkiksi Mannerheim-ristin saaminen on tainnut vaatia muutakin kuin sotaan joutumista.
Jyväskylän yliopiston filosofian professori Sami Pihlström kirjoitti tässä jokunen aika takaperin (siis vuosi-pari-kenties-kolme-sitten) Kanava-lehdessä aika hyvän esityksen sodasta, sankaruudesta ja moraalista, jossa hän argumentoi minusta aika vastaansanomattomasti, että kun ajattelemme sotaveteraaniemme uhrausta ja sankaruutta, niin vaikka meidän tulee toki kunnioittaa sotavetraanien uhrausta, niin eettisessä katsannossa päällimmäisen tunteemme pitäisi kuitenkin olla suru siitä, että niin moni joutui uhraamaan elämänsä, terveytensä tai ainakin nuoruutensa silmittömälle väkivallalle. Nyt sen sijaan tämä tragedia, jota sota toki tietysti aina on, on tympeästi alistettu Neuvostoliitosta tuttuun tapaan päinvastoin riemun, uhon, nationalismin, juhlinnan ja muun kontekstiin hyvin epäsopivan asennoitumisen keppihevoseksi.
Viimeksi muokannut urpiainen, 09.12.2013 17:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Tässä pitäisi nyt tehdä kuitenkin ero tuommoisen pellepossen sekoilulle ja oikeille kansanliikkeille, jotka oikeasti uhkaavat jotain tai joilla on edes jonkinlaista potentiaalia oikeasti muuttaa asioita.
En ole eri mieltä, sitä pohdin että miksi kun joku yhtä matalamielinen pässi heittää kaasua parin homppelin päälle (muistelen) täällä olleen hieman isompikin hätä? :)

Ehkä muistan väärin.
Joo, muistat. Hätä nousi siitä, että palstan kansallissosialistisen übersturmführerin mukaan esim. myös lapsia sisältäneen juhlan kimppuun hyökänneitä ääliöitä ei sovi arvostella, koska Stalin. Nyt kukaan ei puolustanut mellakoijia, vastustanut heidän arvostelemistaan tai muuta vastaavaa, vaan tukivat poliisijohtajan arviota siitä, että väkivallan määrä oli varmaan aika hyvin mitoitettu. Pohtimisesi siis roikkuu, kuten niin kovin usein, aivan tyhjän päällä vailla kytköstä todellisuuteen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

saira kirjoitti:No joo, mä ymmärrän mikä funktio juhlilla on varsinkin sodan jälkeen ollut. Enkä voisi tyytyväisempi olla siitä, mikä sotien tulos on ollut. Vaikkakin aina voi jälkeenpäin miettiä olisiko jotain voitu tehdä toisin ja paremmin. Nykytilanteessa taas juhlista on tullut mulle henk. koht. täysin yhdentekevät.
Suomessa pitäisi osata juhlia itsenäisyyttä jotenkin muutenkin kuin telkkaria töllöttämällä. Meillä syötiin hyvin, käytiin haudoilla, moikattin soihtukulkuetta ja nussittiin kahden sinivalkoisen kynttilän valossa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:Joo, muistat. Hätä nousi siitä, että palstan kansallissosialistisen übersturmführerin mukaan esim. myös lapsia sisältäneen juhlan kimppuun hyökänneitä ääliöitä ei sovi arvostella, koska Stalin. Nyt kukaan ei puolustanut mellakoijia, vastustanut heidän arvostelemistaan tai muuta vastaavaa, vaan tukivat poliisijohtajan arviota siitä, että väkivallan määrä oli varmaan aika hyvin mitoitettu. Pohtimisesi siis roikkuu, kuten niin kovin usein, aivan tyhjän päällä vailla kytköstä todellisuuteen.
elco kirjoitti:Minä ja ymmärtääkseni Donkey Rider myös vain protestoimme sitä, että pata kattilaa soimaa kun äärivasemmisto mussuttaa äärioikeiston väkivallasta. Paskasakkia mitä paskasakkia. Toisekseen, minä vastustan tähän keskusteluun voimakkaasti liittyvää tuplastandardia sananvapaudesta.
Ymmärtääkseni tätä täällä minäkin hiljaa taustalla hihittelen. Helpompaa on kierrättää juttuja.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
elco kirjoitti:Minä ja ymmärtääkseni Donkey Rider myös vain protestoimme sitä, että pata kattilaa soimaa kun äärivasemmisto mussuttaa äärioikeiston väkivallasta. Paskasakkia mitä paskasakkia. Toisekseen, minä vastustan tähän keskusteluun voimakkaasti liittyvää tuplastandardia sananvapaudesta.
Ymmärtääkseni tätä täällä minäkin hiljaa taustalla hihittelen. Helpompaa on kierrättää juttuja.
Vaikea taas saada otetta siitä, minkälaisena todellisuuden näet: En muista näissä aiemmissa keksusteluissa olleen ketään äärivasemmiston edustajaa, joka puolustaisi äärivasemmiston väkivaltaa, mutta tuomitsisi äärioikeiston. En myöskään löydä tästä keskustelusta kai yhtään viestiä, joka puolustaisi näitä Tampereen mellakoijia, vaan vastakkain lähinnä ovat olleet poliisin toiminnan puolustajat ja putinilaisen kurin haikailijat. Sen sijaan keskusteluista löytyy roppakaupalla kaasuiskun tai vaikkapa sen taannoisen kirjanjulkistushäiriköinnin tuomittavuuden ja vakavuuden vähättelijöitä. Tule pois sieltä pääsi sisältä, maailma on kiva paikka.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:Vaikea taas saada otetta siitä, minkälaisena todellisuuden näet: En muista näissä aiemmissa keksusteluissa olleen ketään äärivasemmiston edustajaa, joka puolustaisi äärivasemmiston väkivaltaa, mutta tuomitsisi äärioikeiston. En myöskään löydä tästä keskustelusta kai yhtään viestiä, joka puolustaisi näitä Tampereen mellakoijia, vaan vastakkain lähinnä ovat olleet poliisin toiminnan puolustajat ja putinilaisen kurin haikailijat. Sen sijaan keskusteluista löytyy roppakaupalla kaasuiskun tai vaikkapa sen taannoisen kirjanjulkistushäiriköinnin tuomittavuuden ja vakavuuden vähättelijöitä. Tule pois sieltä pääsi sisältä, maailma on kiva paikka.
En jaksa enempää kanssasi kinastella, vaikkakin menisiväthän päivät niinkin sulavasti. Olen vaan päättänyt keskeyttää kinat tällä palstalla kun ei enää itsestä tunnu silleen kivalta.

Sen verran lopetuspuheenvuorossani kommentoin, että tässäkin ketjussa harmiteltiin, että kyllähän se poliiseja ja hevosia pieksänyt roskajoukko oli ihan oikealla asialla, valitettavasti vaan käytti vääriä metodeja asian julkituomiseen.

Ja käsittäkseni se asia oli se, että parisataa ihmistä ei kerran vuodessa saa juhlia kun yh-äideillä ei tahdo riittää juustoa pöytään. Jotain tarttis tehrä. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Oikeesti pera mitä vittua, mä en usko että olet oikeasti noin tyhmä. vetelet hatusta yhteyksiä asioitten välille, etkä erota mihin yhteyteen mikäkin kommentti on tarkoitettu. onnistuit täysin missaamaan sen punaisen langan, mikä ainakin minusta on havaittavissa noista kirjoituksistani satunnaisesta läpänheitosta huolimatta.

minä en ainakaan sanonut, että mielenosoittajat olivat oikealla asialla. päinvastoin sanoin, että jos haluavat huomiota vähäosaisille(uskon, että lähinnä halusivat riehua ja dokata), niin olisivat valinneet tavan, joka herättää ihmisissä myötätuntoa.
ja edelleen, mun mielestä ne juhliin käytetyt rahat vois käyttää vaikka siihen, ettei vanhukset makais pissavaipoissa koko päivää, vaan esim 4h riittäis mainiosti, sunnuntaisin ehkä 3h.
Prepare for the worstest.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

nowaysis kirjoitti:Oikeesti pera mitä vittua
Tavoititko saman mielentilan, jonka sait minulle kun vaihdoit keskustelun takkeihin? :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

En usko. Jos koneen näppis toimis paremmin, voisin boldata kaiken olennaisen viesteistäni jättäen höpötyksen pois, ja liittää ne rautalankaversioksi siitä, minkä halusin sanoa. Joskus olennaista on vaikea huomata. Toisilla enemmän kuin toisilla, mutta sekin on kyky, jota voi harjoitella ja jota harjoitellaankin, kouluissa mm. kuullun ja luetun ymmärtämisen harjoituksina.

Sori kun sanoin sua tyhmäksi ja vittuilin takkiasiasta.
Prepare for the worstest.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

nowaysis kirjoitti:En usko. Jos koneen näppis toimis paremmin, voisin boldata kaiken olennaisen viesteistäni jättäen höpötyksen pois, ja liittää ne rautalankaversioksi siitä, minkä halusin sanoa. Joskus olennaista on vaikea huomata. Toisilla enemmän kuin toisilla, mutta sekin on kyky, jota voi harjoitella ja jota harjoitellaankin, kouluissa mm. kuullun ja luetun ymmärtämisen harjoituksina.

Sori kun sanoin sua tyhmäksi ja vittuilin takkiasiasta.
Väitän, että 90% palstalla sanomistamme asioista tulkitaan vastaanottajapäässä eri tavalla kuin ne on tarkoitettu. Osansa on varmasti sekä ilmaisutaidossa että luetun ymmärtämisessä. Puhumattakaan pitkien historiapätkien tuomista ennakkoasenteista, jolloin joku sanoma helposti tulkitaan toisella mahdollisella tavalla jos se on mahdollista tulkita useammalla eri tavalla.

Anteeksi. Halitaan. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

En halua halia rasististen junttien kanssa, enkä kenenkään joka käyttää n-sanaa, edes vitsinä.

Todistaakseni oman oikeassa oloni teen tuon boldaamisen vielä joku ilta, niin saat miettiä missä kohtaa mahdollisesti tulkitsit lukemaasi väärin.
Prepare for the worstest.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

nowaysis kirjoitti:En halua halia rasististen junttien kanssa, enkä kenenkään joka käyttää n-sanaa, edes vitsinä.

Todistaakseni oman oikeassa oloni teen tuon boldaamisen vielä joku ilta, niin saat miettiä missä kohtaa mahdollisesti tulkitsit lukemaasi väärin.
rasististen junttien? :shock:

Hienoa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Katsoin "Etsi" toiminnolla n-sanaa ja en toukokuuhun 2010 asti mentyäni löytänyt käyttäneeni moista sanaa (leikilläni tai tosissani). Pitääkö minun vielä kauaksi asti jatkaa, että löydän tekemäni virheen?

Hyvä, että ennakkoluulot kuuluvat lähinnä tälle rasististen junttien osastolle. Rauhaa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Katsoin "Etsi" toiminnolla n-sanaa ja en toukokuuhun 2010 asti mentyäni löytänyt käyttäneeni moista sanaa (leikilläni tai tosissani). Pitääkö minun vielä kauaksi asti jatkaa, että löydän tekemäni virheen?
Sä et vaan osaa käyttää hakutoimintoa: https://kitina.net/search.php?keywords= ... ubmit=Etsi
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:Sä et vaan osaa käyttää hakutoimintoa:
Tuo on syytä lisätä syntilistaani. Jos se mitenkään enää sinne sopii.

Ei ihme että en osaa kaivella/muistella vanhoja.

Alistun tuomioon, olen halauksia ansaitsematon rasistinen juntti, mahdollisesti teknisesti uusavutonkin.

P.S. olinkin oudon onnellinen kun en reiluun viikkoon vilkaissutkaan palstaa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Älä ota kaikkea kirjaimellisesti, tarkoitin yleisesti ottaen ennakkoluuloisia keskustalaisia. Juha Sipilä on jokseensakin ok, tietyiltä osin. En minäkään jaksa suivaantua siitä, että nimittelit tarkemmin määrittelemätöntä(minä, urpiainen?) tahoa äärivassariksi, koska minä en sellainen ole.

Mun on vaan välillä tosi vaikea ymmärtää, että suuri osa suomalaisia asuu tän soijalattebaari -maailman ulkopuolella, ja kaikki uusi ja erikoinen on oikeesti pelottavaa. Mutta kun pysähtyy ajattelemaan, niin ymmärrän kyllä. Esimerkiks tää susikysymys. Jos muuttasin Alaskaan, en todellakaan alkais nillitään siitä, että siellä on susia ja mun lapsi ei voi nukkua päiksyjä pihalla kun sus' vie.


Boldasin huumoriosiot, joissa on kuitenkin totuuden siemen.
Prepare for the worstest.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Sen verran taidan kostein silmin jatkaa tätä sinänsä tyhjänpäiväistä kommentointia kokonaisaiheesta kitinä-palstan vaikutus psyykeeseen, että vaikkakin pidän itseäni kohtuullisen vahvana psyykeeltäni niin kyllä tämän palstan palautteen anto toimii pitemmän päälle aika lailla samantyylisesti kuin koulukiusaaminen.

Vaikka miten koetat sivuuttaa (mahdollisesti jopa hyväntahtoiset, taatusti usein ajattelemattomat) kommentoinnit, jotka koskevat henkilökohtaista ajatusmaailmaasi ja milloin mitäkin ne alkavat pikku hiljaa satuttaa.

Kyllähän olen jo pitkään tajunnut (tai tarkalleen palstalta oppinut), että:
a) ajatukseni ovat vääränlaisia
b) huumorini on surkeaa
c) POI

Toistan kyllä edellistä hengähdystaukoani edeltävän epäilyn, että jos kasvokkain juteltaisiin asia pystyttäisiin ehkä esittämään jotenkin edes kepeästi sivistystä muistuttavasti tai ehkä jopa täysin karakteeriin menemättä.

Yhteinen nimittäjä suuremmalle herkkyydelleni palstan loputtomia tölväilyjä kohtaan taitaa olla pieni turbulenssi IRL. Eli tavallaan jos oma kotipesä ei ole ihan 130% sitä ei vaan jaksaisi turhaa shittiä missään muuallakaan.

Minulla on oikeasti sellainen olo, että omien kokemuksieni perusteella en hämmästyisi jos NDkin olisi vapaaehtoisesti pitämässä taukoa loputtomasta tölvimisestä. Ja epäperinteisesti jopa hieman tunnen sympatiaa palstalta ja oikeasta elämästäänkin omien käsiensä kautta lähteneille entisille palstalaisille. Levätkää rauhassa.

P.S. olen itse ollut todella usein ajattelematon kommenteissani, en minä sillä
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Suvinen kirjoitti:
exPertti kirjoitti: olinkin oudon onnellinen kun en reiluun viikkoon vilkaissutkaan palstaa.
Internets, tuo loputon mielipahan lähde!
Totta se on, missään ei voi kokea sitä niin kuin täällä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tota, olet edelleen sitä mieltä että kirjoituksesi ja mielipiteesi eivät missään nimessä ole rasistisia?(ks. Urpsun linkki)

Ja että minä ja muut äärivassarit kannatimme väkivaltaista mielenosoitusta?

Minusta on asia erikseen, että ihmisillä on toisistaan kovastikin poikkeavia arvoja ja mielipiteitä, mutta on ikävää väittää toisen sanoneen jotain, jos niin ei ole tapahtunut. Tämmöinen keskustelupalsta pitkälti perustuu siihen, että luetaan toisten kirjoituksia ja jos ymmärretään väärin niin pyritään korjaamaan. Varmaan itsekin pystyt nimeämään muutamia henkilöitä, joiden kanssa tuolla tavalla ei täällä voi toimia(hän, jonka nimeä en viitsi mainita välttääkseni Kutsuitte, herrani -tyyppisen ilmestymisen).

(huumori boldattu)

Henkilökohtaisesti en todellakaan ajojahtaa sinua, vaan ihmettelen vaan miten tulkitset asian täysin päinvastoin kuin minä sen tarkoitin. Ja se että totean a (väkivaltainen mielenosoitus on väärin), ei se poissulje b:tä (mielestäni rahat pitäisi käyttää vanhusten hoitoon mieluummin kuin bileisiin, todettakoon vielä nyt että jos nämä kaksi olisivat realistisia vaihtoehtoja, mitä ne tietenkään eivät ole).

Tuon marttyyri- ja uhriasenteen sijaan varmaan hedelmällisempää olisi miettiä sitä, miksi sinun ja muiden palstalaisten logiikka ei usein kohtaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nowaysis kirjoitti:Tuon marttyyri- ja uhriasenteen sijaan varmaan hedelmällisempää olisi miettiä sitä, miksi sinun ja muiden palstalaisten logiikka ei usein kohtaa.
Ei kun Pertti haluaa keskustelupalstalla syytää ennakkoluuloista mututuubaansaa välittämättä tosiasioista tai siitä, mitä keskustelukumppanit itseasiassa ovat sanoneet, ja jos tällaisen toiminnan moukkamaisuudesta huomautetaan, on se koulukiusaamista tai tuomittavaa ihan sitä kautta, että Peralle tulee paha mieli. Oi aikoja, oi tapoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: 7. luukku Lauantai

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Vastaa Viestiin