Kalasnikov Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Puspus!

Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Piti tehdä illalla etätöitä pari tuntia.
Läppäri on eri mieltä. En valita :D
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti: NDlle voisi virtuaalinen setelien laittaminen stringeihin riittää irl typeryyksien sijaan.
Ehkä tätä ei kuitenkaan kannata esittää argumenttina pelin ostamisen puolesta :)
- "No hei kato vaimo, sitten jäisi se vonkaaminen oikeilta strippareilta väliin"
- ?????
- Profit
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Windows Phone, arvaan? :)

Nykyään todennäköisin syyllinen on usb liitin.
Joo, niin arvelinkin. Muistaakseni muilla ollut saman tyyppistä ongelmaa. Jonkun verran virtaa tuonne edelleen kulkee, kun se oli lataukseen laittaessa lähes tyhjä.
Vika on ilmeisesti piuhassa. Työkaverin laturilla latasi ihan normaalisti.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:
exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Windows Phone, arvaan? :)

Nykyään todennäköisin syyllinen on usb liitin.
Joo, niin arvelinkin. Muistaakseni muilla ollut saman tyyppistä ongelmaa. Jonkun verran virtaa tuonne edelleen kulkee, kun se oli lataukseen laittaessa lähes tyhjä.
Vika on ilmeisesti piuhassa. Työkaverin laturilla latasi ihan normaalisti.
Onko laturissa irroitettava piuha kuten kaikissa muitten valmistajien latureissa? Sittenhän vaihto ei olisi paha keissi.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti:
Onko laturissa irroitettava piuha kuten kaikissa muitten valmistajien latureissa? Sittenhän vaihto ei olisi paha keissi.
Joo on, pitää hakea siihen uusi naru väliin.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Onko laturissa irroitettava piuha kuten kaikissa muitten valmistajien latureissa? Sittenhän vaihto ei olisi paha keissi.
Joo on, pitää hakea siihen uusi naru väliin.
Mistä meinasit? Eikö jonkun vanhan noksun tms mukana tullut laturia/piuhaa, joka olisi jäänyt ylimääräiseksi?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tollanen maksaa Clas Ohlsonilla alle kympin. En ihan kauheasti viitsi nähdä vaivaa ilmaisen metsästämiseen.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Tollanen maksaa Clas Ohlsonilla alle kympin. En ihan kauheasti viitsi nähdä vaivaa ilmaisen metsästämiseen.
Itselle (jolla työpöytä lainehtii noista piuhoista nytkin) se on iso raha. :)

EDIT: verkkokauppa.com 6,90e
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Tollanen maksaa Clas Ohlsonilla alle kympin. En ihan kauheasti viitsi nähdä vaivaa ilmaisen metsästämiseen.
Mistä löydät Clas Ohlsonilta alle kympillä?

Halvin mitä mä CO:lta löysin oli tämä

http://www.clasohlson.com/fi/Matkalatur ... r384675000

ja tuossa on siis se laturi mukana.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Sieltä piuhoista mä katselin. Mulla on se pistokepää olemassa, tarvii vaan uuden piuhan väliin. Clasu on kotimatkalla, verkkokauppa kaukana.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minulla on puhe-elimenä vain Nokialainen, mutta Simpukkamallia mihin olen tyytyväinen. Koska se toimii omana kotelonaan ja on taskussa pieni ja avattuna riittävän isolla näytöllä ja näppiksella. Nettikin siinä on, mutta sen verran hankala ilman qwerty:ä että en käyttäisi jos ei ole ihan pakko. En tarvitse älypuhelimia.

Taskussa nujutessaan se kuitenkin kerää tomua tai napanöyhtää. Jonka takia laturin Aukko täytyy ylimääräisellä. Kerran olen kaivellut neulalla pois. Mutta nytkin sen lataaminen on hankalaa. Joko pitää puristaa Käsin töpseliä Värkkiä vasten latauksen ajan tai sitten löytää pöydällä oikea Asento ja sitten olla hengittämättäkään sinne päin. Muuten lataus katkeaa heti.

Mutta siis latausPimppa voi tukkeutua ja itse voi koettaa aukaista kuten vessanpyttyä.
Viimeksi muokannut Gat, 19.09.2013 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Clasu on kotimatkalla, verkkokauppa kaukana.
Ehdin päätellä jo tuon asian. Tuli mieleen omat aikani ilman autoa, jolloin sijainti usein ajoi hinnan edelle. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Sieltä piuhoista mä katselin. Mulla on se pistokepää olemassa, tarvii vaan uuden piuhan väliin. Clasu on kotimatkalla, verkkokauppa kaukana.
Ymmärsin kyllä. Pointtini on, että ainakaan nettivalikoimassa ei ole pelkkää johtoa, tai sitten en osaa etsiä.

Pojalle kun hain omenavehkeeseen pelkkää väliin tulevaa piuhaa CO:lta, en löytänyt, vaan piti ostaa koko setti. Mutta toivottavasti löytyy!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja aasi »

NuoriDaavid kirjoitti: Ymmärsin kyllä. Pointtini on, että ainakaan nettivalikoimassa ei ole pelkkää johtoa, tai sitten en osaa etsiä.
http://www.clasohlson.com/fi/USB-2.0--k ... r384736000
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Gat kirjoitti:Minulla on puhe-elimenä vain Nokialainen, mutta Simpukkamallia mihin olen tyytyväinen. Koska se toimii omana kotelonaan ja on taskussa pieni ja avattuna riittävän isolla näytöllä ja näppiksella. Nettikin siinä on, mutta sen verran hankala ilman qwerty:ä että en käyttäisi jos ei ole ihan pakko. En tarvitse älypuhelimia.

Taskussa nujutessaan se kuitenkin kerää tomua tai napanöyhtää. Jonka takia laturin Aukko täytyy ylimääräisellä. Kerran olen kaivellut neulalla pois. Mutta nytkin sen lataaminen on hankalaa. Joko pitää puristaa Käsin töpseliä Värkkiä vasten latauksen ajan tai sitten löytää pöydällä oikea Asento ja sitten olla hengittämättäkään sinne päin. Muuten lataus katkeaa heti.

Mutta siis latausPimppa voi tukkeutua ja itse voi koettaa aukaista kuten vessanpyttyä.
Siis tämä on sitä aikaa, kun isäsi radion osti. :)

Nykyään puhelimissa on (vikaherkät) micro usb-liittimet latausliittiminä. Joissakin erityisissä tapauksissa olen saanut pinnit varovasti pinseteillä suoristamalla liittimen pelaamaan ilman sen vaihtoa, mutta en suosittele. Piuhan puolella taas liittimessä on kepeät painoliittimet, jotka ovat ihan pa*koja ja hajoavat melko pian. Vuosi vuodelta huonompia.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

aasi kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Ymmärsin kyllä. Pointtini on, että ainakaan nettivalikoimassa ei ole pelkkää johtoa, tai sitten en osaa etsiä.
http://www.clasohlson.com/fi/USB-2.0--k ... r384736000
:oops:

Etsin varaosista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Joku vika tuossa on kyllä itse puhelimessakin. Äsken näytti akun varaus 100%. Otin irti pistokkeesta, päivitin sähköpostit ja laskin takaisin pöydälle. Tunnin päästä akun varaus 50%.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

NuoriDaavid kirjoitti:
exsu kirjoitti:Sieltä piuhoista mä katselin. Mulla on se pistokepää olemassa, tarvii vaan uuden piuhan väliin. Clasu on kotimatkalla, verkkokauppa kaukana.
Ymmärsin kyllä. Pointtini on, että ainakaan nettivalikoimassa ei ole pelkkää johtoa, tai sitten en osaa etsiä.

Pojalle kun hain omenavehkeeseen pelkkää väliin tulevaa piuhaa CO:lta, en löytänyt, vaan piti ostaa koko setti. Mutta toivottavasti löytyy!

Verkkokaupassa olis ollu pelkkiä piuhoja kun omaan iPhoneeni tarttin, mut tietysti sillä hetkellä olivat lopussa. Ostin sit toiselta firmalta koko paketin ku niitä oli hyllyssä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Joku vika tuossa on kyllä itse puhelimessakin. Äsken näytti akun varaus 100%. Otin irti pistokkeesta, päivitin sähköpostit ja laskin takaisin pöydälle. Tunnin päästä akun varaus 50%.
No käyttöjärjestelmä on ihan peffasta tietty. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
Gat kirjoitti:Minulla on puhe-elimenä vain Nokialainen, mutta Simpukkamallia mihin olen tyytyväinen. Koska se toimii omana kotelonaan ja on taskussa pieni ja avattuna riittävän isolla näytöllä ja näppiksella. Nettikin siinä on, mutta sen verran hankala ilman qwerty:ä että en käyttäisi jos ei ole ihan pakko. En tarvitse älypuhelimia.

Taskussa nujutessaan se kuitenkin kerää tomua tai napanöyhtää. Jonka takia laturin Aukko täytyy ylimääräisellä. Kerran olen kaivellut neulalla pois. Mutta nytkin sen lataaminen on hankalaa. Joko pitää puristaa Käsin töpseliä Värkkiä vasten latauksen ajan tai sitten löytää pöydällä oikea Asento ja sitten olla hengittämättäkään sinne päin. Muuten lataus katkeaa heti.

Mutta siis latausPimppa voi tukkeutua ja itse voi koettaa aukaista kuten vessanpyttyä.
Siis tämä on sitä aikaa, kun isäsi radion osti. :)

Nykyään puhelimissa on (vikaherkät) micro usb-liittimet latausliittiminä. Joissakin erityisissä tapauksissa olen saanut pinnit varovasti pinseteillä suoristamalla liittimen pelaamaan ilman sen vaihtoa, mutta en suosittele. Piuhan puolella taas liittimessä on kepeät painoliittimet, jotka ovat ihan pa*koja ja hajoavat melko pian. Vuosi vuodelta huonompia.
Gattis on kyllä viimeinen mohikaani, kun vielä Nokian simppukkaluuri käytössä. Etkös sä kadottanut sen luurin sinne paskakaivoon joku vuosi sitten?? Mistä löysit simpukkavehkeen tilalle? Käytettynä jostain?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
exsu kirjoitti:Joku vika tuossa on kyllä itse puhelimessakin. Äsken näytti akun varaus 100%. Otin irti pistokkeesta, päivitin sähköpostit ja laskin takaisin pöydälle. Tunnin päästä akun varaus 50%.
No käyttöjärjestelmä on ihan peffasta tietty. :)

Kuva
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Kuva
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Gat kirjoitti:Minulla on puhe-elimenä vain Nokialainen, mutta Simpukkamallia mihin olen tyytyväinen. Koska se toimii omana kotelonaan ja on taskussa pieni ja avattuna riittävän isolla näytöllä ja näppiksella. Nettikin siinä on, mutta sen verran hankala ilman qwerty:ä että en käyttäisi jos ei ole ihan pakko. En tarvitse älypuhelimia.

Taskussa nujutessaan se kuitenkin kerää tomua tai napanöyhtää. Jonka takia laturin Aukko täytyy ylimääräisellä. Kerran olen kaivellut neulalla pois. Mutta nytkin sen lataaminen on hankalaa. Joko pitää puristaa Käsin töpseliä Värkkiä vasten latauksen ajan tai sitten löytää pöydällä oikea Asento ja sitten olla hengittämättäkään sinne päin. Muuten lataus katkeaa heti.

Mutta siis latausPimppa voi tukkeutua ja itse voi koettaa aukaista kuten vessanpyttyä.
Siis tämä on sitä aikaa, kun isäsi radion osti. :)

Nykyään puhelimissa on (vikaherkät) micro usb-liittimet latausliittiminä. Joissakin erityisissä tapauksissa olen saanut pinnit varovasti pinseteillä suoristamalla liittimen pelaamaan ilman sen vaihtoa, mutta en suosittele. Piuhan puolella taas liittimessä on kepeät painoliittimet, jotka ovat ihan pa*koja ja hajoavat melko pian. Vuosi vuodelta huonompia.
Gattis on kyllä viimeinen mohikaani, kun vielä Nokian simppukkaluuri käytössä. Etkös sä kadottanut sen luurin sinne paskakaivoon joku vuosi sitten?? Mistä löysit simpukkavehkeen tilalle? Käytettynä jostain?
Jutuista päätellen sieltä kaivosta. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Re: Kalasnikov Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti: Gattis on kyllä viimeinen mohikaani, kun vielä Nokian simppukkaluuri käytössä. Etkös sä kadottanut sen luurin sinne paskakaivoon joku vuosi sitten?? Mistä löysit simpukkavehkeen tilalle? Käytettynä jostain?
Kaikkea se sinun Musta Kirjasi muistaa. Ei, vessasta alas vetämäni (silloinkin tukkeutunutta pönttöä pumpatessani) oli Nokian halvin vanhanajan perusmalli.

Tätä simpukkaa myytiin kyllä ainakin pari vuotta sitten ja takuudella joillakin valmistajilla on vielä simpukkamalleja. Teillä on kuitenkin kovin lyhyt teknologinen ja trendimuisti ja harhakäsityksiä mitä suuri kansa oikeasti käyttää. Täällä junttilassa ainakin lähimmillä maa/metsä-neuvojasiantuntijoillani on simpukkapuhelin.

Itse en tarvitse älypuhelinta. Jos tämän lataus pelittäisi kunnolla, niin simpukkamallissahan on se hyvä että se tosiaan on oma kotelonsa ja taitettuna tosi pieni. Kamera tässä on ja netti, ja muuhun on tietysti oikeat kamerat ja tietokoneet.

Siis vittu, simpukkapuhelimethan oli suurinta huutoa vasta jokunen vuosi sitten, ja Nokiaa haukuttiin juurti koska oli siinäkin trendissä jälkijunassa. Oletteko muka unohtaneet?

Pertille, että USB:n on ainakin nykyän hanurista. Tästäkin läppäristä on hajonnut jo yksi USB-portti ihan ilman väkivaltaa. Sitten nykyjohdot on tehty niin ohuiksi, etteivät kestä taivuttelua ollenkaan, Käytän piuhallisia hiiriä, koska langattoman kuitenkin hukkaisin. Jo kolme samanlaista olen ostanut piuhan taituttua juuresta. Edellisen läppärin virtajohdon jouduin itse purkamaan, solmimaan ja teippaamaan uudestaan insinööri-isäni vittuillessa vieressä ettei kuitenkaan onnistu.

On ollut mielessä itse tukiteipata johdot juuresta varmuuden vuoksi. Mutta sekin jää minulla tekemättä kunnes on liian myöhäistä. Kuten vessan vetäminen.
Vastaa Viestiin