perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja MrM »

En mä nyt tiedä olisiko tässä pitämisestä kyse. Ainakaan epämiellyttävänä pitämisestä. Hulluus on tietty sitten ihan eri asia!
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 15:05

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Ok, et sitten vain kuulu start uppeihin sijoittavien joukkoon, koska ainuttakaan sellaista start up -yrittäjää ei ole, joka ei tavalla tai toisella olisi pähkähullu. Ja minä olen tietenkin pahimmasta päästä, kun en edes suostu jakamaan kunnolla riskejä muiden sijoittajien kanssa, vaan haluan pitää riskit oman perheen piirissä.

Järjestely on niin näppärä, että jos kaikki menee pieleen, ainoastaan emoyhtiö, jonka minä ja mieheni omistamme kahdestaan, menee konkurssiin, kun taas tytäryhtiö voi lunastaa konkurssipesästä kaiken tarvitsemansa ja jatkaa porskuttamista eteenpäin. Meiltä menisi säästöt, koti, tulot ja kaikki, mutta tekemämme työ jatkaisi omaa elämäänsä. Ei sinänsä mikään ihme, että takana on jo yksi tytäryhtiön vallankaappausyritys ja toinen rahastokin olisi halunnut voimakkaasti osallistua sen operatiiviseen toimintaan, vaikka olisivatkin tyytyneet vähemmistöosakkuuteen, eli sielläkin selvästi jonkinlaista hitaammin etenevää kaappausta suunniteltiin. Konkurssikin vain olisi helpompi kestää, jos ei siinä vaiheessa olisi tehnyt vuosia täysin turhaa työtä, joten siksi tällainen järjestely. Ja konkurssikin itse asiassa on helpompaa pitää loitolla, kun voi pikkuhiljaa myydä riskittömän tytäryhtiön osakkeita ja sillä rahoittaa kehitystyön, joten alunperin ystävien ja sukulaisten rahoja suojaamaan rakennettu järjestely näyttää olevan liiketoiminnallisestikin hyödyllinen.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 2:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Oikeastaan yllättävän harva kitinäläinen on lähtenyt yrittäjäksi. Oma firma (tai 1/7 osa siitä) työllistää kolme osakkaista ja useita freelancereita. Prosessin firmasta poikkeavasti kulurakenne on suunniteltu niin ettei ulkopuolista rahoitusta tarvita (tietysti se rajoittaa firman kasvua).
Viimeksi muokannut Noppaelain, 09.06.2013 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"säteilyä opiskelemaan pakotettu poliisiopistolainen"
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: perjantai

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Miekin satsasin suhteellisen suurella summalla ilmeisestä syystä; edellinen pankkini täyttyi enkä ehtinyt ostaa uutta :(
Lisäksi pidän riskipisneksestä,
t. Trikoomies

PS. Onko niitten elokuvakeijojen kanssa pakko olla aina ohi nukkumaanmenoajan?
Kirjoitan tätä alasti
Vastaa Viestiin