Lopettakaa perseily ja.. Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

En muuten tienny, et Carl-Philipin tyttis on pussaillu Jenna Jamesonin kanssa Vegasissa. Aika gurkoo :D
--
Pitänee tehdä gazpachoa. Oon toivon mukaan vain kesäflunssan kourissa, toinen puoli päästä on kuitenkin sen verran paineistetun olonen, etten ihmettelisi poskaria. Aika näyttää :paavi:
Prepare for the worstest.
masa

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

nowaysis kirjoitti:IMO tässä on kyse siitä, katsotaanko tilannetta saajan vai antajan näkökulmasta. Voit antaa toiselle sen, mitä hän haluaa, tai sen mitä itse haluat antaa, ja vaatia häntä olemaan siitä kiitollinen.

Mut jos antaa niin voi antaa jotta saisi antaa. Joo, oon ihan samaa mieltä!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:Kyllä te olette nyt kuulkaa pojat (viittaan tällä alentuvalla pojittelulla nyt lähinnä Masaan, Perttiin, Ylleen ja varauksin Riemumieleen) pahasti ajastanne jäljessä. Tuo teidän homososiaalisuuden kautta tohvelisankarista rautahannuksi -metamorfoosinne oli muodikasta joskus 80-90-lukujen vaihteessa. Ei se ole tätä päivää.
Tuli mieleen tämä

http://www.riemurasia.net/kuva/As-long- ... -no/108715

Tiedän, vika on vastaanottimessa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Aah. Uusi työläppäri on vikkelä. Ei tartte mennä aina kaffille kun haluaa että jotain tapahtuu.
Oliko tämä siis nyt ikään kuin positiivissävyinen "aah" vai pikemminkin kielteinen "aah"?
Kyllä se oli ihan puhtaasti sellainen samanlainen "aah" jonka joku päästäisi vaikka hyvää kahvia saadessaan.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

On tässä päivässä sentään se hyvä puoli, että kotiin mennessä siellä ei ole enää kuin 1 vaimo, 2 lasta ja 1 koira.

On siis melkein kuin olisi sinkku.

Melkein.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kyllä naisen pitää tienata oma ylöspitonsa! Kuka tässä joku köyhäinapu on. nainen syö vähemmän ja kuluttaa vähemmän, siksi saa 90 senttiä joiltakin 50cent.. ;)
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:Kyllä te olette nyt kuulkaa pojat (viittaan tällä alentuvalla pojittelulla nyt lähinnä Masaan, Perttiin, Ylleen ja varauksin Riemumieleen) pahasti ajastanne jäljessä. Tuo teidän homososiaalisuuden kautta tohvelisankarista rautahannuksi -metamorfoosinne oli muodikasta joskus 80-90-lukujen vaihteessa. Ei se ole tätä päivää.
Mitä sinä nyt höpiset? Kun toimin täyspäiväisenä koti-isänä lapsilleni ja kotitalouden pyörittäjänä, mitä minun on mielestäsi tehtävä päästäkseni "tähän aikaan"? Ottaa kullisi pyllyyni? :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

KKK kirjoitti:Mutta eihän siitä mitään tule, jos toinen vie ja toinen alistuu kaikkeen. Avioliitossa kuten elämässä yleensä täytyy osata pitää puolensa. Muuten sun yli kävellään ja potkitaan hiekkaa silmille.
Mulla on aina vähän vaikeuksia tämän maksiimin kanssa, joka tosiaan usein esitetään KKK:n tapaan ikään kuin itsestäänselvänä ja yleisesti hyväksyttynä totuutena. Jotenkin tällaisesta puolensapitäjästä minulle kuitenkin tulee mieleen lähinnä sellainen vähän öykkärimäinen, huonosta itsetunnosta kärsivä epäluuloinen ja itsekäs tiukkapipo, joka koko ajan pelkää, että muut vievät sen hiekkalelut; tyyppi, joka koko ajan on pelokkaana siilipuolustus valmiina.

Mä olen taipuvaisempi symppaamaan sellaista perinteistä englantilaista moraalikäsitystä, missä toisten ylikävelijä nolaa itsensä eikä sitä ylikävellyksi tullutta. Ajattelen, että herrasmies ei lähde kinaamaan tällaisten öykkärien kanssa vaan tarvittaessa jopa antaa tämän öykkärin jyrätä - kyllä sivistyneet ihmiset ymmärtävät, että öykkäri on öykkäri, ja sivistymättömistä ei niin väliksi olekaan. Toisenkin posken kääntämisellä on puolensa. Toki tämä edellyttää, että itsellä on sen verran sosiaalista (ja joissain tapauksissa muuta) pääomaa, että on ikään kuin varaa antaa öykkärien nolata itsensä hyväksikäyttämällä toisen pehmeyttä ilman, että oma identiteetti ja itsekunnioitus siinä mitenkään rapistuu.

Lisäksi jossain tilanteessa tulee toki raja vastaan; ei sitä voi nyt antautua ihan hyväksikäytetyksikään. Mutta tästä päästäänkin siihen, että mun maailmassani avioliittomaksiimi ei mene kuten KKK:lla vaan pikemminkin siten, että ei pidä astua avioliittoon sellaisen kanssa, jota vastaan joutuu pitämään puolensa. Avioliiton ideana kun on minusta enemmän tosiaan liitto, ei kilpailu niukoista resursseista.
Viimeksi muokannut urpiainen, 05.06.2013 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:Lisäksi jossain tilanteessa tulee toki raja vastaan; ei sitä voi nyt antautua ihan hyväksikäytetyksikään. Mutta tästä päästäänkin siihen, että mun maailmassani avioliittomaksiimi ei mene kuten KKK:lla vaan pikemminkin siten, että ei pidä astua avioliittoon sellaisen kanssa, jota vastaan joutuu pitämään puolensa. Avioliiton ideana kun on minusta enemmän tosiaan liitto, ei kilpailu niukoista resursseista.
Parisuhde on aina oman itsekkyyden näyttämö.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Parisuhde on aina oman itsekkyyden näyttämö.
Meillä lienee tästäkin asiasta aika päinvastaiset näkemykset.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Parisuhde on aina oman itsekkyyden näyttämö.
Meillä lienee tästäkin asiasta aika päinvastaiset näkemykset.
Minun ainut ongelmani on muistaa tämä yllä kirjoittamani ja kuvitella naiivisti, että toinen osapuoli parisuhteessa pyyteettömästi ottaisi minut huomioon. Eikä koskaan ota. Tai siis nuorena muistan yhden parisuhteen, jossa näin oli.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^^^Toki, mutta kyllä kuitenkin yleinen elämänkokemus kertoo - paitsi että pimeällä liikkuminen on valoisassa liikkumista vaarallisempaa - myös sen, että parisuhteessakin täytyy pitää puolensa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Parisuhde on aina oman itsekkyyden näyttämö.
Meillä lienee tästäkin asiasta aika päinvastaiset näkemykset.
Pakko kompata urpiaista. Kyllä tää mun nykyinen suhde on ehdottomasti paras tähän asti kokemani nimenomaan lähtökohtanaan se, että kumpikin, realistisista lähtökohdista ja itseään unohtamatta, tähtää toisen hyvään oloon.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Parisuhde on aina oman itsekkyyden näyttämö.
Meillä lienee tästäkin asiasta aika päinvastaiset näkemykset.
Sehän voi toimia myös epäitsekkyyden näyttämönä, jolloin se implisiittisesti ilmentää molempia polaarisia korrespondisivoituneita piirteitä emansipatorineisuudessaankinköhän.
Prepare for the worstest.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Niin, eihän se riitä, että puoliso voi hyvin, jos et itse voi. Kiltit ihan oikeasti syödään elävältä. Nykynainen on puolisona ja lasten äitinä kolunnut naistenlehtensä ja omaksunut pahuksen hyvin tasa-arvon käsitteen. Jätkät, me ollaan pulassa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mun on jotenkin ollut vaikea osallistua tähän ketjuun, kun mun itsesensuurivaroitin piippaa liiasta oman parisuhteen ylistyksestä ja deletoi mun viestit viimeistään puolivälissä.

tsemppiä masalle

Over and out, ennen kuin tääkin deletoituu sensuurin kynsissä :oops:
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

nowaysis kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Parisuhde on aina oman itsekkyyden näyttämö.
Meillä lienee tästäkin asiasta aika päinvastaiset näkemykset.
Sehän voi toimia myös epäitsekkyyden näyttämönä, jolloin se implisiittisesti ilmentää molempia polaarisia korrespondisivoituneita piirteitä emansipatorineisuudessaankinköhän.
Voisihan se näin ollakin ja unelmissa varmasti moinen olisikin. Mutta mikä on oma kokemuksesi tämän toteutumisesta käytännön parisuhteissasi?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kiltit ihan oikeasti syödään elävältä.
Mä hankkisin parempia leikkikavereita, jos kokisin lähiympäristössäni vallitsevan tämän tilanteen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kiltit ihan oikeasti syödään elävältä.
Mä hankkisin parempia leikkikavereita, jos kokisin lähiympäristössäni vallitsevan tämän tilanteen.

Niitä olis helppo hankkia, jos ei olisi perse juuttunut kiinni leikkipuiston rengaskeinuun.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Eihän tossa Vagis mitään, kiva vaan :h. Joskus käy niin, että ihmiset löytävät itselleen kumppanin, ja muodostavat suhteen, jossa molempien tarpeet tulevat huomioiduksi, ja mikäli eivät tule, asioista osataan keskustella ja tehdä niihin muutoksia. Se on vain yllättävän harvinaista, ja yleensä tuollainen tila saavutetaan vasta pidemmän "käymisjakson" kautta. Ilmeisesti, mitä enemmän ikää tulee, sitä helpommin avaudutaan ettei tää ny ihan täyrellistä sit olekaan. Joillakin on, suurimmalla osalla ei. Täydellisellä tarkoitan sellaista, ettei ISOMPIA ongelmia ole.

Mun kaveripiirissä on niin moni parisuhde karahtanut lähiaikoina/karahtamaisillaan tai muuten hyvin epätyydyttävässä tilassa, ettei kateeksi käy.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

exPertti kirjoitti: Sehän voi toimia myös epäitsekkyyden näyttämönä, jolloin se implisiittisesti ilmentää molempia polaarisia korrespondisivoituneita piirteitä emansipatorineisuudessaankinköhän.
Voisihan se näin ollakin ja unelmissa varmasti moinen olisikin. Mutta mikä on oma kokemuksesi tämän toteutumisesta käytännön parisuhteissasi?[/quote]

Käytännössä parisuhteeni eivät ole olleet täydellisiä, vaikka sitä olen odottanut. Myöskään silloin eivät ole olleet täydellisiä, kun olen luopunut siitä odotuksesta eksplisiittisesti, implisiittisesti en luovu koskaan!111
Prepare for the worstest.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja KKK »

urpiainen kirjoitti:Jotenkin tällaisesta puolensapitäjästä minulle kuitenkin tulee mieleen lähinnä sellainen vähän öykkärimäinen, huonosta itsetunnosta kärsivä epäluuloinen ja itsekäs tiukkapipo, joka koko ajan pelkää, että muut vievät sen hiekkalelut; tyyppi, joka koko ajan on pelokkaana siilipuolustus valmiina..
Onko nyt aivan varma, ettet ole mun psykiatrini? :mrgreen:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Niin, eihän se riitä, että puoliso voi hyvin, jos et itse voi. Kiltit ihan oikeasti syödään elävältä. Nykynainen on puolisona ja lasten äitinä kolunnut naistenlehtensä ja omaksunut pahuksen hyvin tasa-arvon käsitteen. Jätkät, me ollaan pulassa.
Sehän siinä onkin, että enää niille ei perkele tasa-arvo riitä. Haluavat mokomat olla tasa-arvoiseMPIA kuin me miehet. Orwell oli oikeassa "Eläinten vallankumouksessa".

Tulin siis juuri verranneeksi kaikkia naisia sikoihin. Päivän provokiintiö täyttyikin siinä, nyt siilipuolustukseen ja kypärä korville...
Amazing shit happens!
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja exPertti »

nowaysis kirjoitti:Käytännössä parisuhteeni eivät ole olleet täydellisiä, vaikka sitä olen odottanut. Myöskään silloin eivät ole olleet täydellisiä, kun olen luopunut siitä odotuksesta eksplisiittisesti, implisiittisesti en luovu koskaan!111
Naurahdin. Tietty itsekin naiivisti jokaisen uuden parisuhteen alussa olen ajatellut, että "tällä kertaa se on toisin". Ja ikinä ei ole. Jompi kumpi käytännössä polkee toisen jalan alle, kysymys on vaan kumpi ja kuinka paljon hän kehtaa sitä tehdä.

Oletan siksi, että täydellinen parisuhde vaatii kaksi tällaista haaveilijaa joilla on tämä unelma. Tai sitten hekin kyllästyvät kun ei ole haastetta. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Tulin, näin ja totesin, että kaikkien Onnelliset Liitot ovat näemmä täällä päin muuttuneet Perhehelveteiksi ja ihanaiset Vaimot, joissa joskus oli niin paljon :h:, että talutettiin ne alttarille asti, ovatkin nyttemmin kokeneet mutaation Syöjättäriksi.

Aika :( .
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Sepalus Kiinni! Keskiviikko

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Keksustelupalstalle kirjoittaessa tulee hieman kärjistää. Kuka semmoista "halipusi-kyllämäsuaymmärrän" -hegemoniaa jaksaisi lukea.

Eikä rakkaus ole ainoa syy naimisiinmenolle.
Amazing shit happens!
Vastaa Viestiin