Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Meidän 2v 3kk neito on oppinut miltei sisäsiistiksi. Ainoastaan yövaippaa tarvitaan enää ja muuten hommat hoituu kotona ollessa jo omatoimisesti pyyhkimistä lukuunottamatta.

Jemmasuklaa palkintona pottaan osuneesta kakkendaalista oli great success!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

masa kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Työ ei tarjoa mitään kilpailemisen edellytyksiä? Uralla eteneminen, koulutus, jota kautta uusia mahdollisuuksia?

Hyi saatana.
+1 Esimieshommat on paskahommia. Taloudellisestikin pärjään mukavasti erikoishommissa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Pääsiäiseen kuului sairalakeikkaa ambulanssimatkan kera. Infektioastma on kiva kaveri.

Lauantai-ilta porvoon sairaalan päivystyspolilla kaksivuotiaan kanssa, klo 20.00 - 01.00 ennen kuin saivat "otettua" flikan sisään ja nukkumaan vaikka jo ysiltä totesivat että pitää yöksi jäädä. Meni lopulta hermo ja marssin hoitsujen luo että me lähetään vittuun jos täällä ei nyt ala nyt tapahtumaan. Alkoi tapahtumaan.

Mäntsälän terveyskeskuksen ja Porvooon sairaalareissujen aikana tuli neljä eri lastenlääkäriä vastaan ja kaikki joko Virolaisia tai Venäläisiä. Eikö kotimaisia enää kiinnosta olla julkkaripuolella töissä lainkaan, vai onko tässä joku "raksaduunari-ilmiö"?

Ambulanssitoiminnalle 10 pinnaa, kaikki muu oli hävettävän surkeaa puuhastelua ja perin tyypillistä soviet-meininkiä tympeine ja ei-ystävällisine lekureineen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Se on jotenkin kammottava tilanne, kun menee lekuriin ja huomaa, että toinen puhuu auttavaa suomea. Viikko sitten viimeksi. Se ammattitaito, kun toinen sönkkää viroaksentilla, ei vaan pursuile.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Se ammattitaito, kun toinen sönkkää viroaksentilla, ei vaan pursuile.
Ei siinä ammattitaito auta, jos tieto ei kulje. Itse en juokse nuhan takia lääkärillä, joten aika usein on tarinaa kerrottavana. Aika usein suomalaisenkin kanssa joutuu tarkentamaan juttuja, vaikka olen kohtuullisen selkeäsanainen tapaus.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Joku aika sitten kuuntelin, kun työkaveri tilasi lapselleen aikaa terkkarista ja ilmoitti suoraan, että lääkärin äidinkieien on sitten oltava suomi. Että ei siinä Mohamedissakaan ole mitään vikaa, mutta lapselle haluan suomalaisen lääkärin. Onnistui.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Joko mä olen värivammainen, tai sitten mun lasit suodattaa väriä, mutta ei mulla ole koskaan ollut mitään ongelmia kielen tai ihmisten kanssa. Mulla ei kasva kyrpä otsaan jos ei puhuta samaa kieltä. Keskityn hoitamaan asiat niin kuin ne on. Aina on toiminut. Oma oleminen ja käyttäytyminen määrittää pitkälti sen minkä palautteen saa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja annepa »

^Älä jeesustele. Lääkärissä asioita on vaikea hoitaa, jos lääkärillä ja potilaalla ei ole yhteistä kieltä. Vielä kun kyseessä on erikoissanasto, eikä tavan arjessa käytetty, niin vaikeammaksi vaan menee.

Ai andösää. On itsellänikin ollut mielenkiintoista vastaavissa tilanteissa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla oli yhteen aikaan Keskustan kunnallispolitiikan puolueaktiivi omalääkärinä. Yhteistä kieltä ei meinannut löytyä millään. Tuntui, että kaiken saa selittää jotenkin hitaasti ja simppelisti, ja silti se oli omissa maailmoissaan. Varmaan puolen vuoden ajan jouduin säännöllisesti käymään siellä ennen kun sain sen lähetteen jota alun perin lähdin hakemaan.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

annepa kirjoitti:^Älä jeesustele.
??

Kerroin oman mielipiteeni ja miten mä koen poppamiehillä käynnit.
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Diddley Bow kirjoitti:
annepa kirjoitti:^Älä jeesustele.
??

Kerroin oman mielipiteeni ja miten mä koen poppamiehillä käynnit.
Kyl sä jeesustelit. Lääkärissä käynti on erityisasemassa muuhun kanssakäymiseen. Sujuva ja selkeä ulosanti ja puolin ja toisin ymmärretyksi tuleminen sekä TUNNE siitä ovat ihan eri lailla läsnä. Mietipä hetki, niin ymmärrät.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Käyttekö te koskaan ulkomailla?
Who says you need to buy a guitar?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ aika harvoin. Siis lääkärissä. Tai asianajajan juttusilla. Tai terapiassa. Tai...
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Taitaa olla eri ihmisten mukavuusalue tässä hyvin erilainen., mutta tässä on nyt kaksi eri juttua. Jos menee tohtoriin saadakseen antibiootit eksoottiseen paskatautiin tai poskiontelontulehdukseen, niin ei kyllä ole minkään valtakunnan ongelmaa jos poppamiehen kanssa kommunikeerataan vaikka bongorummuilla, kunhan lopputulos on haluttu. Sen sijaan jos jotain vakavaa probleemaa pitäisi intiaanipäällikölle koettaa selittää ja toinen puhuu apassia ja toinen länkkäriä, niin olisihan siinä orpo olo. Tuskinpa Diddleykään haluaisi syöpäepäilyä selvittää elekielellä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja aasi »

Jos kommunikoinnissa ei tunnu itselle olevan ongelmaa, niin ongelma on luultavasti ulkoistettu viestinnän toiselle osapuolelle.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja annepa »

Diddley Bow kirjoitti:
annepa kirjoitti:^Älä jeesustele.
??

Kerroin oman mielipiteeni ja miten mä koen poppamiehillä käynnit.
Muut puhui kielivaikeuksista, sinä mainostit ensimmäisenä olevasi vissin värivammainen. Eli että muille on merkitystä sillä, minkävärinen lääkäri heitä hoitaa, mutta sinulle ei, ei ollenkaan TIETENKÄÄN RASISTIT!

Miten värit liittyy kieli- ja ymmärtämisvaikeuksiin? Lisäksi kyse ei ollut palautteesta minkä saa, vaan siitä että ymmärtääkö lääkäri, mikä potilasta vaivaa ja ymmärtääkö potilas, mitä lääkäri määrää. Sillä ei ole juurikaan tekemistä minkään oman olemisen kanssa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

annepa kirjoitti:Lisäksi kyse ei ollut palautteesta minkä saa, vaan siitä että ymmärtääkö lääkäri, mikä potilasta vaivaa ja ymmärtääkö potilas, mitä lääkäri määrää.
Tähän ei kyllä sama äidinkieli juurikaan auta.
Sillä ei ole juurikaan tekemistä minkään oman olemisen kanssa.
Kauhean vähän sillä on tekemistä minkään muunkaan kanssa.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja annepa »

exsu kirjoitti:
annepa kirjoitti:Lisäksi kyse ei ollut palautteesta minkä saa, vaan siitä että ymmärtääkö lääkäri, mikä potilasta vaivaa ja ymmärtääkö potilas, mitä lääkäri määrää.
Tähän ei kyllä sama äidinkieli juurikaan auta.
Minä en vetäisi rajaa äidinkieleen, vaan riittävään kielitaitoon. Mulla on monenlaisia kokemuksia, joillakin ulkkarilekureilla on hyvä suomen kielen taito ja joillain toisilla taas ei. Ja kyse on ollut siis ihan perusasioista, kuten näöntarkastuksesta. Mutta koskaanhan ei voi tietää kellä ulkkarilla on se potilaan mielestä hyvä kielitaito, joten turvallisinta lienee pyytää suomalainen lääkäri, jos siltä tuntuu. Ja semmonen joka ei ole kepulainen kunnallispoliitikko.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Aikanaan Espoossa oli äitiysneuvolassa venäläinen lääkäri, joka ei puhunut _sanaakaan_ suomea eikä juurikaan englantia. Oli jokseenkin vaikeaa tuo kommunikointi.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti:Aikanaan Espoossa oli äitiysneuvolassa venäläinen lääkäri, joka ei puhunut _sanaakaan_ suomea eikä juurikaan englantia. Oli jokseenkin vaikeaa tuo kommunikointi.
Maailman paras terveydenhuolto hei!
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä just tavaan tässä suomalaisen lääkärin reseptiä. "1 tabl x 3vrk.ssa. SIC!" Eli yksi tabletti kolmesti vuorokaudessa, kolme tablettia kerran vuorokaudessa vai yksi tabletti kolmen vuorokauden välein?
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

exsu kirjoitti:Mä just tavaan tässä suomalaisen lääkärin reseptiä. "1 tabl x 3vrk.ssa. SIC!" Eli yksi tabletti kolmesti vuorokaudessa, kolme tablettia kerran vuorokaudessa vai yksi tabletti kolmen vuorokauden välein?
Itse lukisin ainakin, että yksi tabletti kertaa kolme vuorokaudessa eli kolmesti vuorokaudessa yksi tabu. Muut vaihtoehdot eivät ole loogisia.
Viimeksi muokannut Riemumieli, 04.04.2013 9:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:Mä just tavaan tässä suomalaisen lääkärin reseptiä. "1 tabl x 3vrk.ssa. SIC!" Eli yksi tabletti kolmesti vuorokaudessa, kolme tablettia kerran vuorokaudessa vai yksi tabletti kolmen vuorokauden välein?
1 tbl 3 kertaa vrk:ssa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Näin mäkin sen tulkitsin, mutta ei siinä niin lue.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Vastaa Viestiin