Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

:sir:

Mutta tosiaan, jos noi sun päänahan jutskat ovat rasvaluomia, niin ne lähtevät ihan kauhaamalla. Tarkoittaa sellaisella teräväreunaisella pienen kauhan näköisellä instrumentilla raaputtamista.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 14.01.2013 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Jos kirjoittaa virkkeen, jonka päälause ei ole kysymysmuodossa, mutta sivulause on, niin tuleeko siihen kysymysmerkki? Esim.

"Kyllä julkisen puolen lekurin homma toisaalta on aika pitkälti /c:stä, mutta mikäpä ei olisi."

Mä en laittaisi. Olenko väärässä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Mutta tosiaan, jos noi sun päänahan jutskat ovat rasvaluomia, niin ne lähtevät ihan kauhaamalla. Tarkoittaa sellaisella teräväreunaisella kauhan näköisellä instrumentilla raaputtamista.
Muista sit Manala, että kovat jätkät ei missään nimessä mene lääkäriin teettämään tällaista, vaan raapivat itse jollain keittiövälineellä keskustelupalstadiagnoosin perusteella.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja MrM »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mutta tosiaan, jos noi sun päänahan jutskat ovat rasvaluomia, niin ne lähtevät ihan kauhaamalla. Tarkoittaa sellaisella teräväreunaisella kauhan näköisellä instrumentilla raaputtamista.
Muista sit Manala, että kovat jätkät ei missään nimessä mene lääkäriin teettämään tällaista, vaan raapivat itse jollain keittiövälineellä keskustelupalstadiagnoosin perusteella.
Funtsailen tässä just juustoveitsen ja lihakirveen välillä.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

NuoriDaavid kirjoitti:Jos kirjoittaa virkkeen, jonka päälause ei ole kysymysmuodossa, mutta sivulause on, niin tuleeko siihen kysymysmerkki? Esim.
"Kyllä julkisen puolen lekurin homma toisaalta on aika pitkälti /c:stä, mutta mikäpä ei olisi."
Mä en laittaisi. Olenko väärässä?
Wikipedia kertoi seuraavaa: "Epäsuora kysymyslause eli kysyvä sivulause alkaa kysymyssanalla (kuka, mikä, ken, kumpi, kumpainen, ‐ko, -kö sekä näiden taipuneet muodot). Epäsuora kysymyslause ei pääty kysymysmerkkiin, jollei se päätä virkettä, jonka päälausekin on kysyvä:
En tiedä, miksi hän ei tullut.
Tiedätkö sinä, miksi hän ei tullut?"
Paras päivä ikinä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

:sir:

Eli ei tule kymysys-merkkiä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kävikö kukaan teistä Helsingin vastaavassa tänä vuonna ? Lolita?

http://youtu.be/wJjEcVl6PqY
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ei, en vieläkään. Oliko Helsingissä vastaava tänä vuonna? En tiennyt :(
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Kertokaas ydinkeskustan liepeiltä joku hyvä etnistyylinen ravintola lauantaiksi. Ei mitään fine dining-meininkiä vaan hyvää safkaa järkihinnoin ja miellyttävine miljöönein.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Korea house
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:Kertokaas ydinkeskustan liepeiltä joku hyvä etnistyylinen ravintola lauantaiksi. Ei mitään fine dining-meininkiä vaan hyvää safkaa järkihinnoin ja miellyttävine miljöönein.
Santa Fé.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:Kertokaas ydinkeskustan liepeiltä joku hyvä etnistyylinen ravintola lauantaiksi. Ei mitään fine dining-meininkiä vaan hyvää safkaa järkihinnoin ja miellyttävine miljöönein.
Santa Fé.
Mä en ole ollut SF:ssä vuosiin, koska se ainakin aikaisemmin oli toistuvasti niin karmea kokemus, että ei voinut oikein tajutakaan sen olevan ravintola eikä punaniskojen bensa-asema. Ehkä se on nykyisin parempi?

Dong Bei Hu oli ainakin vielä Töölössä ollessaan omaa luokkaansa kaupungin kiinalaisten ravintoloiden joukossa. Äijemmällä linjalla Antiokia Atabar tai vanha kunnon Ani ovat toki klassikoita. Ydinkeskustan liepeet nyt toki vähän paukkuvat, mutta Kuningatar Saba voisi kyllä varmaan tähänkin kuvaukseen muuten suositella. Kuitenkin mä suosittelisin poistamaan fine dining -kammon ja myöntämään, että kalleudestaan huolimatta Farangin maistelumenu on järkihintainen ylivertaiseen laatuun suhteutettuna. Ja olen mä tuosta Bluntlyn Korea Housestakin tykännyt.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:suosittelisin poistamaan fine dining -kammon ja myöntämään, että kalleudestaan huolimatta Farangin maistelumenu on järkihintainen ylivertaiseen laatuun suhteutettuna.
Omalla rahalla käydessä Farangin hinta ja laatu ei kyllä musta osu yksiin, vaikka se sinänsä ihan kiva mesta onkin.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:suosittelisin poistamaan fine dining -kammon ja myöntämään, että kalleudestaan huolimatta Farangin maistelumenu on järkihintainen ylivertaiseen laatuun suhteutettuna.
Omalla rahalla käydessä Farangin hinta ja laatu ei kyllä musta osu yksiin, vaikka se sinänsä ihan kiva mesta onkin.
No, mähän käyn ravintoloissa melkein vain omalla rahalla (tai no, Daven verorahoilla), ja kyllä Farang on minusta niin hyvä, että jätän mieluusti pari visiittiä huonommassa ravintolassa väliin, jotta raaskiin taas Farangiin mennä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:No, mähän käyn ravintoloissa melkein vain omalla rahalla (tai no, Daven verorahoilla), ja kyllä Farang on minusta niin hyvä, että jätän mieluusti pari visiittiä huonommassa ravintolassa väliin, jotta raaskiin taas Farangiin mennä.
Mulla taas on sellainen kokemus, että laskun tullessa Farangista jää säännönmukaisesti hieman huono maksu suuhun - pun intended.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

Rautatientorin reunalla oleva tex-mex-paikka Maya ja sen vieressä oleva neppe, jonka nimeä en muista, on molemmat hyviä. Kaarna Forumissa on kans hyvä, se on etnisyydeltään suomalainen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:Kuitenkin mä suosittelisin poistamaan fine dining -kammon

Mulle ei mene kupoliin se että syödään vaskoolin kokoiselta lautaselta nukkekodin mittakaavassa olevia taideteannoksia ja maksetaan iso lasku lopputuloksesta jossa on pakko mennä lähimpään läyhismestaan täyttämään maha koska nälkä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Kuitenkin mä suosittelisin poistamaan fine dining -kammon

Mulle ei mene kupoliin se että syödään vaskoolin kokoiselta lautaselta nukkekodin mittakaavassa olevia taideteannoksia ja maksetaan iso lasku lopputuloksesta jossa on pakko mennä lähimpään läyhismestaan täyttämään maha koska nälkä.
Anissa en ole käynyt syömässä kahteenkymmeneen vuoteen, mutta kirjanpitäjän aikaa odotellessa kävin siellä kahvilla. Näytti edelleen ihan viihtyisältä ja sieltä ei varmasti tarvitse lähteä nälkäisenä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Anissa

Ani on tuttu paikka. Menee luokitteluun: Neljän Krapulatähden Korjaamo.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Kuitenkin mä suosittelisin poistamaan fine dining -kammon
Mulle ei mene kupoliin se että syödään vaskoolin kokoiselta lautaselta nukkekodin mittakaavassa olevia taideteannoksia ja maksetaan iso lasku lopputuloksesta jossa on pakko mennä lähimpään läyhismestaan täyttämään maha koska nälkä.
No joo, kyllä mä yleisesti ottaen olen samaa mieltä (paitsi etten ymmärrä termiä "läyhismesta"). Koska olen paitsi nälkäinen, myös omalla rahalla syövä, jäävät varsinaiset fine dining -mestat minultakin yleensä väliin. Myöskään jäykistelevän hienosteleva tunnelma ei minua oikein kutsu. Olenkin ollut kovin tyytyväinen tähän lähes trendimäiseen ilmiöön Helsingissä, jossa ketjuravintolamaisen tusinaruoan ja fine diningin väliin on tullut paljon persoonallisia ja erittäin laadukkaita, enemmän bistromaisia paikkoja. Sopivat parermmin vatsalleni, kukkarolleni ja sielulleni kuin rossot tai fine diningit.

Ymmärtääkseni muuten nämä Farangin ravintoloitsijat pyrkivät itse joka välissä korostamaan, että heidän ravintolonsa ei juuri tässä mielessä ole ollenkaan fine dining -paikka. Tuskin sitä itsekään sellaiseksi luokittelisin kuin korkeintaan juuri tässä Helsingin etnisten ravintoloiden kontekstissa. Ja kyllä mä uskaltaisin arvella, että Farangin maistelumenulla normaali nälkä poistuu. Sinne vaan!

Tällä mainostamisella mun pitäisi kyllä jo saada jotain provikkaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:(paitsi etten ymmärrä termiä "läyhismesta")
Kuva
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^No joo, kiitos, kyllä mä toki idean jotenkin sain arveltua tuosta kontekstista, mutta ihan termitasolla tuon "läyhiksen" kanssa lyö ihan tyhjää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:^No joo, kiitos, kyllä mä toki idean jotenkin sain arveltua tuosta kontekstista, mutta ihan termitasolla tuon "läyhiksen" kanssa lyö ihan tyhjää.
Läyhis kaiketi tarkoittaa lihapiirakkaa, mutta jostain syystä mule toi on jäänyt kebab-mestan kutsumanimeksi.

Noita mainitsemiasi bistro-tyylisiä paikkoja minäkin diggaan ja sellainenolis kiva testata. Korea House kuulosti myös kiinnostavalta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:Noita mainitsemiasi bistro-tyylisiä paikkoja minäkin diggaan ja sellainenolis kiva testata. Korea House kuulosti myös kiinnostavalta.
Korea Housea minulle suositteli aikanaan korealaista keittiötä Krunikkaa autenttisemmissakin ympyröissä harrastellut tuttu. Ja asiakaskuntakin on usein (no, mä olen käynyt kai kahdesti...) ollut aika aasialaisvoittoista, mikä kai suositusta tukee.

Sähän kyselit nimenomaan etnisiä? Bistroileva linja vetää minusta enemmän eurooppalaiseen keittiöön, ja sillä puolella olin pitkään sitä mieltä, että mun preferensseillä ei Kuurnasta enää ravintola paljoa parane. Eikä valittamista juuri ole ollut Mechessä tai Murussakaan, tosin niissä olen kai käynyt vain kerran pari. Näitä olisi varmaan paljon enemmänkin, mutta Huimalle tullee ne paremmin mieleen kuin mulle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mehevän leikkeen, tai muun vastaavan nälänpoistajan, saa Bullmannista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin