Mä ostin euromasterilta 8 kpl hyviä nastarenkaita vanteille laitettuna 900 euroon. Jos tuota halvemmalla saa netistä, niin sitten ne on jo tosihalvat.exPertti kirjoitti:Onko oikeasti kohtuuhintaisia kunnon nastarenkaita saatavilla netistä? Vaikka kuinka haen en saa kumeja plus mahdollisia matkakuluja ja allelaittoa halvemmaksi kuin suoraan liikkeestä hakemalla.
Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Ei pahalta kuulosta, mikä rengasmerkki ja koot?masa kirjoitti:Mä ostin euromasterilta 8 kpl hyviä nastarenkaita vanteille laitettuna 900 euroon. Jos tuota halvemmalla saa netistä, niin sitten ne on jo tosihalvat.exPertti kirjoitti:Onko oikeasti kohtuuhintaisia kunnon nastarenkaita saatavilla netistä? Vaikka kuinka haen en saa kumeja plus mahdollisia matkakuluja ja allelaittoa halvemmaksi kuin suoraan liikkeestä hakemalla.
Continentalin "ne hyvät" nastat 460e alle täällä.
Came here for school, graduated to the high life
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Ok, jälkimmäiset olivat contit. Salmiakkiin vaan pitäisi saada 205 16" ja 60-sarjalaiset. Tykkään kyllä ajomukavuudesta vs. 55 sarjalaiset, joten en laita "vääränkokoisia" vaikka olisivatkin kait säännösten rajoissa.masa kirjoitti:Michelin X-Ice North XIN2
16"/225 ja 15"/195
Misukka/goodyear/dunlop/gislaved linjalla kait mennään. Goodyear ja sisarmerkki kiinnostavat uusien nastasäännösten takia. Lisään sen, että kyllä nuo Contitkin menisivät. Kerran sain peilijäällä luistoneston valon vilahtamaan nopeasti, kun oikein yrittämällä yritin. Ja ajettavuus on tosi yllätyksetöntä. Ainoastaan hieman vonkuvathan nuo ovat. Ehkä sen kestää jos tiellä pysyy.
Came here for school, graduated to the high life
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Piti tämäkin nähdä, että tulen vielä tännekin mussuttamaan, mutta on kyllä ollut pieni järkytys, miten kamalalta uudet Hakka seiskat tuntuvat märällä asvaltilla. Ohjaus tuntuu veltolta ja pitoa ei tunnu olevan nimeksikään: kiihdytyksissä sutii ja kaarteissa puskee. Toivoa sopii, että talvikelillä edes toimii.
Talvi on perseestä.
Talvi on perseestä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Hakkapeliitat taitaa olla aika järjestäen surkeita märällä asvaltilla, mikä on sääli suomalaiselle renkaalle suomalaisen pääkaupunkiseudun normaalissa talvisäässä. Omat vitosetkin ovat kyllä melkoista liisteriä alla. Ohjaustuntumaa on kuin ruotsinlaivassa ja äsken kun piti vähän kaasua painaa jonkun 3-sarjan teinimopobemarin kiusaksi niin sutimiseneston merkkivalo vilkkuu koko ykkös- ja kakkosvaihteen läpi, eikä mitään tapahdu. Siinä vaiheessa kun alkaa saamaan pitoa, ajetaan jo ylinopeutta.
Pitäis vaan ajaa kesärenkailla talvellakin, ne sentää pitää edes jotenkin märällä.
Pitäis vaan ajaa kesärenkailla talvellakin, ne sentää pitää edes jotenkin märällä.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
ContiIceContactit ovat hyvät myös märällä asfaltilla, kuten misukatkin.
Came here for school, graduated to the high life
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Mielummin ajaisin asfaltilla vetelillä Nokian seiskoilla ku näillä Contin nastoilla. Äänekkäät, eikä ratin vipatus ole loppunut kolmen (1 Contin alkuperäisenä asennuksena tekemä ja 2 myyneen autoliikkeen tekemää) tasapainotuksenkaan jälkeen. Viimeisen yhteydessä putsattiin kaikki rasva pois vanteen / renkaan välistä ja varmistettiin vanteiden + keskityksen olevan ok. Ilmeisesti maanantaina tehdyt?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Toi on kyllä paskaa, etten oo vielä löytänyt oikein tasapainoista talvirengasta jossa yhdistyisi kohtuullinen ajomelu, mukavuus, märkäpito ja nastojen pysyvyys. Jos rengas on hyvä muuten, niin siitä ei oo enää nastoja kahden vuoden jälkeen kiinni. Tai sitten se on helvetin meluisa. Tai hirveä lötkö ajaa asvaltilla. Noksut on "vaan" viimeistä, mutta sekin riittää siihen että vituttaa.
Sääli ettei noissa talvirengasvertailuissa koskaan tehdä mitään kestävyystestejä. Kukaan halua maksaa tonttua rengassarjasta, joka muuttuu nastattomaksi talven aikana.
Sääli ettei noissa talvirengasvertailuissa koskaan tehdä mitään kestävyystestejä. Kukaan halua maksaa tonttua rengassarjasta, joka muuttuu nastattomaksi talven aikana.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Nastoitetaanko renkaita uudelleen? Onko siinä mitään järkeä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Jos se nastan istukka päästää edellisetkin nastat irti, tai katkeamaan, niin tuskin uudelleennastoittamisesta juuri mitään iloa olisi. Vikahan ei yleensä ole itse nastassa, vaan sen lamellin suunnittelussa, johon nasta istutetaan. Jos sieltä revitään vanhan nastan jämät ulos, niin neitsyys on mennyttä ja reikä on entistäkin lortompi.NuoriDaavid kirjoitti:Nastoitetaanko renkaita uudelleen? Onko siinä mitään järkeä?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Nokian hakat on joo meluisat, mutta eipä ole kolmessa talvessa lähtenyt kovin montaa nastaakaan irti. Ehkä yksi per rengas per talvi. Toki siihen vaikuttaa miten ajelee.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Käväisimme viime viikolla sellaisen rapean "talvireissun conteilla", reipas 3sataa kilometriä kuivaa ja märkää asfalttitietä tosi talvimaisissa olosuhteissa lämpötilan vaihdellessa 4-8 plusasteen välillä. Eivät sulaneet alle eivätkä olleet yhtään huonot ajaa. Äänekkääthän ne, siitä sanoin jo aiemmin.Pulkannaru kirjoitti:Mielummin ajaisin asfaltilla vetelillä Nokian seiskoilla ku näillä Contin nastoilla. Äänekkäät, eikä ratin vipatus ole loppunut kolmen (1 Contin alkuperäisenä asennuksena tekemä ja 2 myyneen autoliikkeen tekemää) tasapainotuksenkaan jälkeen. Viimeisen yhteydessä putsattiin kaikki rasva pois vanteen / renkaan välistä ja varmistettiin vanteiden + keskityksen olevan ok. Ilmeisesti maanantaina tehdyt?
Sama toistettiin lauantaina misukoilla (jotka olivat kyllä jo elämän kovettamia) samantyylisillä keleillä noin 450km päivässä. Mukavammat kuin contin kesäkumit.
BTW, vika ei ole luultavasti renkaissa vaan autossa. Eikös sinulla VAG-konsernin tuote ole? Klassista. Tämä on helpoin kaikesta tarkistaa. Vaihdat vaan eturenkaat ja takarenkaat päittäin. Jos ajotuntuma ei muutu on auto paskana.
Came here for school, graduated to the high life
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Mä en ymmärrä mitä pitäisi ajatella kun ihminen, joka on profiloitunut ranskalaisten autojen fanittajaksi, alkaa puhua ajotuntumajuttuja.exPertti kirjoitti:BTW, vika ei ole luultavasti renkaissa vaan autossa. Eikös sinulla VAG-konsernin tuote ole? Klassista. Tämä on helpoin kaikesta tarkistaa. Vaihdat vaan eturenkaat ja takarenkaat päittäin. Jos ajotuntuma ei muutu on auto paskana.
Jossain rellun pullasudissa voi pyöriä vaikka neliskanttiset pyörät alla ilman että epäpyöreyttä tuntee kabiiniin asti.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Ei ole koskaan tähän päivään mennessä ollut. Eikä tiedossani ole että tulisi.exPertti kirjoitti:Eikös sinulla VAG-konsernin tuote ole?
Kesärenkaat omilla vanteillaan pelittää kyllä hyvin. Kokeilin tuossa välissä. Eli vika on Contin renkaissa tai orkkisvanteissa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
^^ kahlattuani läpi saksalaisista vag:n, me autonrakastajat ja yhdysvaltalaiset firmat jotka tekevät autoja rysselheimissa uskaltanen iloita oman ranskikseni ajettavuudesta ihan ilman huolen häivää.
^,^^ kun ravistavat eturenkaat pistää taakse se ravistus kabiinissa vähenee. En tiedä teknistä syytä siihen.
^,^^ kun ravistavat eturenkaat pistää taakse se ravistus kabiinissa vähenee. En tiedä teknistä syytä siihen.
Came here for school, graduated to the high life
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
^
Kokeilin renkaiden vaihtoa edestä taakse. Ei auttanut. Koskapa ilmiöön kuuluu paitsi ohjauspyörän vapina, niin myös koko auton aavistuksen omainen tutina.
Pysyn toistaiseksi omassa, aiemmin kirjoittamassani, päätelmässä.
Kokeilin renkaiden vaihtoa edestä taakse. Ei auttanut. Koskapa ilmiöön kuuluu paitsi ohjauspyörän vapina, niin myös koko auton aavistuksen omainen tutina.
Pysyn toistaiseksi omassa, aiemmin kirjoittamassani, päätelmässä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
No noinhan käy käytännössä kaikissa autoissa eikä sillä ole mitään tekemistä valmistusmaan tai -tehtaan kanssa. Suurimmat syyt siihen on, että a) painojakauma on yleensä etupainotteinen b) paska rengas on fyysisesti kauempana kuskista c) ohjauslaitteet eivät enää välitä ravistamista kuskin käsille tai auton runkoon. Takarenkaat kun ovat monissa etuvetoisissa autoissa täysin omia irrallisia komponenttejaan, eikä se värinä pääse siirtymään auton koriin helpolla mitään muuta kuin jousitettua reittiä. Vetävällä ja ohjaavalla akselilla tilanne on toinen.exPertti kirjoitti:^,^^ kun ravistavat eturenkaat pistää taakse se ravistus kabiinissa vähenee. En tiedä teknistä syytä siihen.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
-Hit it.
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Kyllä, tämä on jotakin autoilijoitten perimätietoa tärinän vaimennuksesta. Muistelen köyhäillessäni kokeilleeni "wir leiben autos" vehkeelle tuota kohtuullisin tuloksin.MrM kirjoitti:No noinhan käy käytännössä kaikissa autoissa eikä sillä ole mitään tekemistä valmistusmaan tai -tehtaan kanssa. Suurimmat syyt siihen on, että a) painojakauma on yleensä etupainotteinen b) paska rengas on fyysisesti kauempana kuskista c) ohjauslaitteet eivät enää välitä ravistamista kuskin käsille tai auton runkoon. Takarenkaat kun ovat monissa etuvetoisissa autoissa täysin omia irrallisia komponenttejaan, eikä se värinä pääse siirtymään auton koriin helpolla mitään muuta kuin jousitettua reittiä. Vetävällä ja ohjaavalla akselilla tilanne on toinen.
Came here for school, graduated to the high life
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Kuulostaa kyllä, että Houstonilla on ongelma. Jos se ei tuolla korjaannut niin voisi ajatella kyseessä olevan useamman rikkinäisen renkaan/vanteen.Pulkannaru kirjoitti:^
Kokeilin renkaiden vaihtoa edestä taakse. Ei auttanut. Koskapa ilmiöön kuuluu paitsi ohjauspyörän vapina, niin myös koko auton aavistuksen omainen tutina.
Pysyn toistaiseksi omassa, aiemmin kirjoittamassani, päätelmässä.
Tulee ihan mieleen se Kia Carnivalin omistaja pohjanmaalta, pitkiä vuodatuksia korealaisesta laadusta mahtaa vieläkin löytyä jostakin netin syövereistä. Automerkki jota ei saatu ravistamattomaksi.
Onko myyjäpuolella halua korjata ongelma jollakin konstilla vielä jäljellä?
Came here for school, graduated to the high life
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Mä oon suorittanut yhden Jyskälän rallin apinalauman kera Kia Carnivalilla, silloin ollut ainakaan mitään pahaa sanottavaa kopperosta. Tais se 7 ukkeliakin olla päällä lähes jatkuvasti. Liekö sitten maanantaiversio ollut maatalon isännällä. Jos nyt oikein alkaa kiinnostaa, niin voin kysyä broidilta, sehän noita riisikuppeja huoltaa.exPertti kirjoitti:Tulee ihan mieleen se Kia Carnivalin omistaja pohjanmaalta, pitkiä vuodatuksia korealaisesta laadusta mahtaa vieläkin löytyä jostakin netin syövereistä. Automerkki jota ei saatu ravistamattomaksi.
Ruokalan kalapuikko Pena
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
Kerrohan pulkkis kun selviää mikä se vika oli.
Came here for school, graduated to the high life
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
^
Vaikuttaa liialliselta säteittäisheitolta. Kolemessa renkaassa silmin nähden reipasta, yhdessä suht pientä, eli se lie ok.
Nyt kohta koeajolle 700km mökkireissulle. Sitten tarpeen mukaan myyjälle rekkua.
Taisi olla vikat Contit pitkään aikaan..
Vaikuttaa liialliselta säteittäisheitolta. Kolemessa renkaassa silmin nähden reipasta, yhdessä suht pientä, eli se lie ok.
Nyt kohta koeajolle 700km mökkireissulle. Sitten tarpeen mukaan myyjälle rekkua.
Taisi olla vikat Contit pitkään aikaan..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista
^ Mielenkiintoista kun tosiaan meillä nuo ovat olleet tosi hyvät jopa näillä marraskuun kesäkeleillä.
Mitä kokoluokkaa nuo ovat?
Mitä kokoluokkaa nuo ovat?
Came here for school, graduated to the high life