Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Juoksemassa viikonloppuna. Otin semmosia intervallityyppisiä vetoja pari lopuksi että vedin rivakkaa tahtia niin pitkään kuin pystyin (yllättävän pitkään!) kävelyä väliin ja uudelleen. Tuli siinä mieleen (taas, oon miettiny tätä aiemminkin) että onko se ihan normaalia että kunnon hengästyksessä kun henki alkaa loppua se vinkuu kuuluvasti? Hä? vai onko se joku rasitusastma oire? Ennen se vinkui aina juostessa, nyt kunnon noustua vasta noissa vedoissa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Georgina kirjoitti:vai onko se joku rasitusastma oire? Ennen se vinkui aina juostessa, nyt kunnon noustua vasta noissa vedoissa.
Noin se ainakin kaikilla mun tutuilla astmaatikoilla oireilee. Lisäks vaikea saada happea. Joutuu hengittämään voimakkaasti ja tuntuu että ilma ei mene kurkusta läpi ja syke ei meinaa laskea.

EDIT: Voihan se toki olla jotain ihan muutakin.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Vagabondo kirjoitti:
Georgina kirjoitti:vai onko se joku rasitusastma oire? Ennen se vinkui aina juostessa, nyt kunnon noustua vasta noissa vedoissa.
Noin se ainakin kaikilla mun tutuilla astmaatikoilla oireilee. Lisäks vaikea saada happea. Joutuu hengittämään voimakkaasti ja tuntuu että ilma ei mene kurkusta läpi ja syke ei meinaa laskea.

EDIT: Voihan se toki olla jotain ihan muutakin.
Niin no voi... mä oon vaan miettiny tuota jo jonku vuoden että oiskohan se siitä kiinni. Mulla ei ota juokseminen mihinkään muualle kuin hengitykseen. Jalat juoksis kyllä nou problem mutta hengitys pihisee ja happi loppuu. Toisaalta oon miettinyt että onko se paskaa kuntoa mutta toi pihinä on alkanu epäilyttää. Meillä on töissä pef mittari, taidan tehä huvikseen jotain mittauksia. (enää ei tarvi ko selvittää mitä niiden pitäis olla)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Georgina kirjoitti:Meillä on töissä pef mittari, taidan tehä huvikseen jotain mittauksia. (enää ei tarvi ko selvittää mitä niiden pitäis olla)
Mä sain lääkäriltä reseptin avaavaan lääkkeeseen. Ensin taidettiin viikon verran ottaa tuloksia ilman avaavaa lääkettä. Sitten toinen viikko ensin ilman lääkettä ja toinen kerta avaavan lääkkeen oton jälkeen. Tuloksia sitten vertailtiin keskenään. Avaavan lääkkeen ei käsittääksi pitäisi vaikuttaa tuloksiin terveillä. Ainakaan niin merkittävästi kuin astmaatikolla.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Georgina kirjoitti:Niin no voi... mä oon vaan miettiny tuota jo jonku vuoden että oiskohan se siitä kiinni. Mulla ei ota juokseminen mihinkään muualle kuin hengitykseen. Jalat juoksis kyllä nou problem mutta hengitys pihisee ja happi loppuu. Toisaalta oon miettinyt että onko se paskaa kuntoa mutta toi pihinä on alkanu epäilyttää. Meillä on töissä pef mittari, taidan tehä huvikseen jotain mittauksia. (enää ei tarvi ko selvittää mitä niiden pitäis olla)
Huonolle kunnolle laittasin pelimerkit tässä kohden. Se pihinä korostus nimenomaan matalilla sykkeillä jo, jos astamailis. Voisin tähän viisastella jotain hyperventilaatiosta tai ylipäänsä hapen sitoutumisen hankaloitumisesta yläsykealueilla, mutta onhan meillä perkele lääkäreitäki täällä.

Sen sijaan suosittelen juoksemaan sen 2-3 "kävelyvauhtista" lenkuraa viikkoon ainakin siihen asti, ettei puuskututa ennen kuin siellä yläsykkeillä. Senkään jälkeen piiiitkiä ja hiiiiiiitaaaaaaiiiiita lenkkejä ei saa hylätä, alasykkeet onpi ainua missä pienet verisuonet kehittyy, ts vaikutus yleiskuntoon on dramaattinen.

Toki näillä HIIT-yms hevonpaskasysteemeillä saa tuloksia, mutta tutkimuksien (joo ettikää ite perkeleet), ainoa merkittävä etu on ajansäästö.

Huomauttaisin kuitenkin, että pyjamajumppaajille ja punttireiskoille tämä ei ihan tämmösenään tietenkään päde, vaan joukkoon pitää ujuttaa myös lyhyitä, esim 2km täpölenkkejä pari viikkoon. Täpölenkkejä ei kuitenkaan saa vetää kylmiltään, vaan niitäkin varten siettää lönkötellä paikat lämpimiksi ennen aloittamista ja myöskin harjoitteen jälkeen on syytä jäähdytellä.

Minkä IH-MEEN takia avasin taas suuni, ei perrrrrrrkele!

edit: niin ja lisätään vielä, että se hengitys tosiaan hyväkuntoisella menee niin, että yläsykealueella nimenomaan ULOS puhaltaminen hankaloituu (tai tulee se tunne että joutuu tekemään työtä sen eteen)
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

McJanne kirjoitti:Toki näillä HIIT-yms hevonpaskasysteemeillä saa tuloksia, mutta tutkimuksien (joo ettikää ite perkeleet), ainoa merkittävä etu on ajansäästö.
En ymmällä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Bluntly kirjoitti:
McJanne kirjoitti:Toki näillä HIIT-yms hevonpaskasysteemeillä saa tuloksia, mutta tutkimuksien (joo ettikää ite perkeleet), ainoa merkittävä etu on ajansäästö.
En ymmällä.
Siis "hevonpaskaa" vai "HIIT" vai "tutkimuksia"?
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lähinnä kun tavaan tuota lausetta niin tutkimukset on ajansäätöä, mutta mihin verrattuna?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

McJanne kirjoitti: Huonolle kunnolle laittasin pelimerkit tässä kohden. Se pihinä korostus nimenomaan matalilla sykkeillä jo, jos astamailis. Voisin tähän viisastella jotain hyperventilaatiosta tai ylipäänsä hapen sitoutumisen hankaloitumisesta yläsykealueilla, mutta onhan meillä perkele lääkäreitäki täällä.
Sitä mä oon miettiny... etenkin kun se pihinä on siirtynyt korkeammalle syketasolle kunnon noustessa. Mutta siis ensin hengästyttää silleen normaalisti, sitten alkaa hinkumaan. Puuskuttamista en tunnista missään vaiheessa. Aattelin vaan että jos se hinkuminen ei oo normaalia ja siihen vois saada helpotusta niin jopa alkais tuo aerobinen puoli tuntuun huomattavasti helpommalta!
McJanne kirjoitti:Toki näillä HIIT-yms hevonpaskasysteemeillä saa tuloksia, mutta tutkimuksien (joo ettikää ite perkeleet), ainoa merkittävä etu on ajansäästö.
No just se. En mä jouda mitään pitkää lenkkiä juokseen, käyn mielummin repimässä sen 20-30 minsaa täysiä. Mulla tulee matalatehoista pitkää harjoitusta jo talli ja ratsastuhommissa.

Edit: Google kertoo että rasitusastman oireet pitäis tulla sen urheilusuorituksen jälkeen ja yskittää. Kyllä tää mun diagnoosi on väärä, pitää vaan juosta menemään niin jospa ne keuhkot alkas pysyä jalkojen tahdissa :)
Viimeksi muokannut Georgina, 29.10.2012 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Bluntly kirjoitti:Lähinnä kun tavaan tuota lausetta niin tutkimukset on ajansäätöä, mutta mihin verrattuna?
No tälleen palikkainsinöörimäisesti ilmaistuna.

Jos hiitillä saa saman tuloksen 30min treenillä, niin hitaalla juoksulla saman tuloksen saa 60min treenillä (voimakas karrikointi).

Elimellisesti maksimivaikutuksen saa 8vko aikana (eri ohjelmilla eri aikoja), tutkitusti väitetään, että sen jälkeen ei merkittävää kehitystä pelkällä sillä itsellään saa.

Sitävastoin hitaalla peruskunnon kasvatuksella ei ole tälläistä katkoskohtaa, eli vapaasti suomennettuna samalle "tasolle" pääsyyn menee enemmän aikaa ja pitkässä juoksussa vaste paranee pitemmälle.

Ja edelleen, en sano, että kumpikaan on sysipaskoja treenimuotoja, vaan sitä, että molempia ja montaa muuta kannattaa olla ohjelmassa monipuolisesti, näitä runkkaamalla voi tehdä ihan *gasp* kausi- ja jopa vuosisuunnitelmia.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Georgina kirjoitti:Sitä mä oon miettiny... etenkin kun se pihinä on siirtynyt korkeammalle syketasolle kunnon noustessa. Mutta siis ensin hengästyttää silleen normaalisti, sitten alkaa hinkumaan. Puuskuttamista en tunnista missään vaiheessa. Aattelin vaan että jos se hinkuminen ei oo normaalia ja siihen vois saada helpotusta niin jopa alkais tuo aerobinen puoli tuntuun huomattavasti helpommalta!
Niin, se vaan menee juuri päinvastoin, kovaa juoksemalla ei aeroobinen taso kasva yhtään mihinkään. Jos haluat perehtyä, niin käsitteitä Googleen: Peruskunto (PK), Vauhtikestävyys(VK), Maksimikestävyys (MK) miksei vielä kaupan päälle Nopeuskestävyys (on vähän eri alueelta jo).

Että saisit riivattua sitä hengästymisen->pihinän alkua, sun tulee nostaa peruskuntoa ylemmäs.
Georgina kirjoitti:No just se. En mä jouda mitään pitkää lenkkiä juokseen, käyn mielummin repimässä sen 20-30 minsaa täysiä. Mulla tulee matalatehoista pitkää harjoitusta jo talli ja ratsastuhommissa.
Toki, mutta se ei silti ole vallan sama. Juoksulönkössä on muitakin etuja verrattuna esimerkiksi ratsastamiseen (mikä on helvetin hyvää CORE-treeniä, btw) ja sen harjoitusvaste tukee paremmin nimenomaan juoksuharjoitteita.

Revi lisää aikaa, kokeile kausi, jos ei tule tuloksia, niin voit aina sanoa, että McPaskanpuhuntaa ei kannata uskoa ;)

Lyhyesti tän koko paskan vois kiteyttää siihen tosiasiaan, että kun oikein ja monipuolisesti tekee juoksuharjoitteita, oppii juoksemaan tosi hyvin.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

McJanne kirjoitti: Lyhyesti tän koko paskan vois kiteyttää siihen tosiasiaan, että kun oikein ja monipuolisesti tekee juoksuharjoitteita, oppii juoksemaan tosi hyvin.
Mun tavoite on parantaa aerobista kestävyyttä niin että maastoradalta maaliin tullessa (kenttäratsastus) mä en meinaa pyörtyä hapenpuutteeseen. Sille juoksemiselle on periaatteessa ihan se ja sama. Laihtuminen toki ois pop! Mä oon pääsääntösesti juossut semmosta tasasta lenkkiä tasasessa hengästyksessä mutta silloin tällöin ottanu vetoja loppuun, ihan monipuolisuuden nimissä. Lupaan koittaa perehtyä mainitsemiisi asioihin!

Tasanen: mulle silti kovaa juoksua n. 20 min, ei kävelyvauhtia
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Georgina kirjoitti:Mun tavoite on parantaa aerobista kestävyyttä niin että maastoradalta maaliin tullessa (kenttäratsastus) mä en meinaa pyörtyä hapenpuutteeseen. Sille juoksemiselle on periaatteessa ihan se ja sama. Laihtuminen toki ois pop! Mä oon pääsääntösesti juossut semmosta tasasta lenkkiä tasasessa hengästyksessä mutta silloin tällöin ottanu vetoja loppuun, ihan monipuolisuuden nimissä. Lupaan koittaa perehtyä mainitsemiisi asioihin!

Tasanen: mulle silti kovaa juoksua n. 20 min, ei kävelyvauhtia
Hmm, joko olen käsittänyt ko. suoritteen teho- ja suoritustapavaatimukset ihan päin persettä tai sitten tuossa on ristiriita, puhutko sie nyt aeroobisesta eli matalasykkeisestä touhusta vai anaeroobisesta jossa tulee tätä viheltelyäkin?

Asiaa sen paremmin tuntematta muistelisin jossain pyjamajumpassa miettineeni samankaltaista oiretta; happi loppuu ja pierettää ja silti pystyi jatkamaan pätkissä. Jälkidiagnoosi oli aivan yksinkertainen; en vain hengittänyt millään tavalla edes lähelle oikein suoritusten aikana -> pyörrytys.

Pystyykö sulla olemaan vatsa/selkälihakset suhteettoman kuvassa kunnossa muuhun kroppaan nähden ja/tai väärä hengitystekniikka?

Eniveis, aeroobista kuntoa kyllä parannat parhaiten lönköllä etkä spurteilla.

Mut kun nyt ton maastoradan sanoit, niin tuli vielä mieleen, että toki automaagisesti saa helpoiten monipuolisen harjoitteen kun lähtee metsään juoksentelemaan, juurakot ja kivet ja korkeusvaihtelut, ne ne vasta on poikaa. Muutenkin kannattaa säädellä harjoitusvastusta mielummin korkeusprofiililla kun nopeudella, hox!
Kirjoitan tätä alasti
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Georgina kirjoitti:Mun tavoite on parantaa aerobista kestävyyttä...

Tasanen: mulle silti kovaa juoksua n. 20 min, ei kävelyvauhtia
Aerobinen kestävyys ei tuolla tavoin juuri parane. Jos et jaksa juosta suuremmin hengästymättä ainakin kolmea varttia, niin sitten kävelet. Matalalla sykkeellä (max 140) ainakin kolmen vartin lenkkejä aluksi kolmesti viikossa. Lisää sitten yksi intervallireeni mukaan ja tee siitä neljän reeni. Kilpailusuorituksen kesto korreloi tuon kestävyyskunnon reenaamisen kanssa yllättävän vähän.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

McJanne kirjoitti: Hmm, joko olen käsittänyt ko. suoritteen teho- ja suoritustapavaatimukset ihan päin persettä tai sitten tuossa on ristiriita, puhutko sie nyt aeroobisesta eli matalasykkeisestä touhusta vai anaeroobisesta jossa tulee tätä viheltelyäkin?
Siis... Noin normaalisti ratsastus ei isommin hengästytä (vaikka oon sykemittarilla siihen mitannut aika koviakin sykkeitä, 170 luokkaa) mutta se tilanne jossa hengästyn on kilpailutilanteessa maastoradalla joka on fyysisestikin varsin raskas. Toki siihen liittyy paljon jännitystä ja hengitystekniikassa ja hengittämisessä ylipäätään olisi varmasti parantamisen varaa.

Kuva
McJanne kirjoitti:Pystyykö sulla olemaan vatsa/selkälihakset suhteettoman kuvassa kunnossa muuhun kroppaan nähden ja/tai väärä hengitystekniikka?
Ensimmäistä epäilen jälkimmäinen täysin mahdollinen. Tosin eilen aamulla kävin räntäsateessa taas juoksemassa. Laitoin radion samalla korvanappiin, ehkä maltoin juosta hitaampaa, ehkä räntäsade oli hyvästä mutta juoksin puolisen tuntia aivan sujuvasti pihisemättä vaikka otin reippaampaakin pätkää. En juossut pidemmästi koska oli kiire töihin.
McJanne kirjoitti:Muutenkin kannattaa säädellä harjoitusvastusta mielummin korkeusprofiililla kun nopeudella
Ootko koskaan käyny Oulussa? :mrgreen:

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Aerobinen kestävyys ei tuolla tavoin juuri parane. Jos et jaksa juosta suuremmin hengästymättä ainakin kolmea varttia, niin sitten kävelet. Matalalla sykkeellä (max 140) ainakin kolmen vartin lenkkejä aluksi kolmesti viikossa. Lisää sitten yksi intervallireeni mukaan ja tee siitä neljän reeni. Kilpailusuorituksen kesto korreloi tuon kestävyyskunnon reenaamisen kanssa yllättävän vähän.
Perkele voin lopettaa koko homman sitten tähän jos se ei mitään auta. Mulla ei yksinkertaisesti riitä tunnit viikossa tuohon sun systeemiin eikä kärsivällisyys kävelyyn. Ei kyse ole siitä ettenkö jaksa juosta 3 varttia vaan siitä etten muitten hommien ohella EHDI. Siksi olen sen aikaa kun ehdin vetänyt kovemmalla teholla. Ja kyllä mä ainakin itse olen ollut tuloksia huomaavinani.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Ja taas vain puolen tunnin lenkillä! Nyt tuntuu lihaksissa kun oon saikulla ehtinyt käydä joka toinen päivä, etusääret kirraa ärsyttävästi eikä lenkillä edes verry. Pitänee pitää pari päivää taukoa seuraavaan. Lisäksi oon pienesti jumppaillu välipäivät ja hevonenkin on taas pelissä mukana joten aktiivista ratsastusta näin kelirikkoaikaan n. 4-5 h viikossa ja köpöttelyä toinen mokoma. Lisäksi sain ne lyhemmät työajat läpi ja päätettiin työporukan kans että yritetään järkätä kahvakuulatreenit kerran viikkoon.

Mahtava ko jaksaa siellä lenkillä oikeasti jo JUOSTA jonkimoisen pätkän, lönkyttely ei sovi mun luonteenlaadulle yhtään.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja scarface »

Syyskuussa tuli juostua Ruskalla täysmara - ja alle 4 tunnin! :D Ultrajuoksu haaveissa, oisin menny jo Wihalle, mutta päkiä vaivasi vähän turhan rankalla kädellä.

Huhtikuussa Pariisin maraton :) Kesäkuussa ehkä Suomi-juoksun 60 kilsaa.

Eli: treeniohjelmassa ollut juoksua, salia (lähinnä keskivartalo- ja käsitreeniä, pyöräilyä ja crossaria), jotain kuitenki joka päivä.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Tohon juoksuun näyttäis pätevän sama kuin ratsastukseen: Lantio pystyyn että lonkat pääsee rullaan, keskivartalo tiukkana, ylävartalo odottaa, naama taakse ja jalasta eteen!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja scarface »

Tossa torstaina tuli testattua ekaa kertaa ikinä bodypump. Olihan se ihan jees ja jatkossa saatan sillon tällön tunnilla käydäkin, mutten kyllä jatkuvasti, koska on asteen verran tylsää pidemmän päälle..

Aloitan lätkänpeluunki pitkän tauon jälkeen työpaikan höntsäjengissä, jossa onneks on 2 muuta naista jo :) kaivelin varusteita esille ja mahtuivatki vielä päälle.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Sunnuntaista tänään iltapäivään mennessä 8345kcal edestä liikuntaa. Huomenna vielä n 1500kcal annos ja ensi la+su lisää arviolta 4000kcal.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Vuoden alusta 238 treenipäivää, keskimäärin 4767kcal/treenipäivä, 1.1*10^6 kcal kulutettuna keskimäärin 695kcal/h tahdilla vastannee jotain 160kg+ kiloa ihraa.

Jestas sitä on tullu syötyä tänäkin vuonna, samoin laiskottelupäiviä on aivan liikaa että voisi puhua mistään vakavasta kuntoilusta, vain 73% päivistä treenipäiviä.

Keskimääräinen keskisyke kaikissa harjoitteissa 136bpm, keskimääräinen maksimisyke kaikissa harjoitteissa 180bpm.

Tulokulma (kehityskäyrän trendin nousukulma) 32% 2011 tasosta.
Kirjoitan tätä alasti
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

scarface kirjoitti:Syyskuussa tuli juostua Ruskalla täysmara - ja alle 4 tunnin!
Hei, tää on mennyt ohi. Hieno saavutus!
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja scarface »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
scarface kirjoitti:Syyskuussa tuli juostua Ruskalla täysmara - ja alle 4 tunnin!
Hei, tää on mennyt ohi. Hieno saavutus!
Kiitti! :) Vielä vois himppasen yrittää rutistaa muutaman minuutin pois :)

Eilen juosten duuniin rapia 6 kilsaa. Juoksuharrastustahan tässä on koitettu ylläpitää, ihan hyvältä vaikuttaa. Pitkiksiä kohta kehiin, kunhan koivet saa 100 % kuntoon (fyssariharjoitteita tehty lokakuun lopulta ja tepsineethän nekin ovat).
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Viisi hiihtokertaa takana. Eka kasin jälkeen neljä perus 16,4km lenkkiä. Eilen oli kyllä hidas tapaus, kun lähdin illalla pelkän lounaan voimin, voimatonta oli. 73,6 km ko tuosta tulee. Viime talvena meni alle 200, toissa talvena 600km.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Kokeilin muuten tuossa väliviikolla lumikenkäilyä, varsinkin puuterilumessa just mun laji, perkele! Pakko saaha samanmoiset, sit ei varmaan tulekaan kymmeneen vuoteen lumikelejä... Mut kuulema kantaa lettosuollakin kun vaan otta sopivan painon kantavat. Wiiii!

Suksiakin kattelin, mutta ei kunnon umpihankisuksia löydy ja homolirpakkeilla ei kyllä pysty kykenemään, latunsa on vanki jne jne.

Kesäksi kun vielä iskee polkupyöräkuume niin on helvetti värisuora inhokkilajien sisällyttämisessä jumppaohjelmaan, lulz.
Kirjoitan tätä alasti
Vastaa Viestiin