Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
masa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja masa »

BrianW kirjoitti:
McJanne kirjoitti:Suomessa mielestäni on pieni ongelma päihteidenkäytön takia työkyvyttömät, huomattavasti suurempi ongelma on työkykyiset ja työssäkäyvät alkoholistit.
Voitko avata tätä näkemystäsi ?

Luultavasti Janne tarkoittaa Suomen yleisintä rattijuoppoa, eli keski-ikäinen perheen isä aamuliikenteessä matkalla töihin.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja huima »

Ja rakennusmiehiä.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Rattijuoppaja jää kiinni niin huolestuttavan paljon, että pistää miettimään paljonko niitä sitten oikein liikkuu.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja McJanne »

BrianW kirjoitti:
McJanne kirjoitti:Suomessa mielestäni on pieni ongelma päihteidenkäytön takia työkyvyttömät, huomattavasti suurempi ongelma on työkykyiset ja työssäkäyvät alkoholistit.
Voitko avata tätä näkemystäsi ?
Toki. Ensinnäkin kyseistä alkoholismin lajia on hankala huomata, ennenkuin juoppohullu on teurastanut vaimon ja lapset. Toissijaisesti juuri tämä esiintullut aihe välillisestä vaaran aiheuttamisesta.

Kolmas, ehkä vähiten vaarallinen sivuvaikutus, on toki tuo hidas itsemurhaus, ainakin perhepiirissä ovat onneksi saaneet juotua itsensä hengiltä ennen työkyvyttömyyttä/eläkeikää.

Perinteinen asennehan on, että ei voi olla alkoholisti, jos tekee työnsä säännöllisesti ja siedettävän hyvin. Mielestäni tämä ryhmä on siis juuri se kaikkein tummimmissa vesissä soutava joukko.

Aukesko?
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Tuolle kolmannelle on epävirallinen nimitys "toimintakykyinen alkoholisti" - näemmä oma eZinekin. Tapajuoppo, joka pystyy käymään ansiossa ja hoitamaan hommansa, vaikka alkoholi kuuluukin lähes päivittäiseen elämäntapaan, haitallisessa määrin jopa. Sitä en tiedä, kuinka moni onnistuu pitämään homman tällä tasolla kovin kauaa, ennen kuin molskahdetaan syvempiin vesiin.

Uusi esimies teki positiivisen vaikutuksen. Soitti ja kysyi vointia jne. Ihan rakentavassa hengessä käyty keksustelua, ei mitään syyllistämistä tms. Arvostin, kerroin tilanteen niinkuin se on. Sitten hänkin arvosti.
Amazing shit happens!
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja BrianW »

McJanne kirjoitti: Toki. Ensinnäkin kyseistä alkoholismin lajia on hankala huomata, ennenkuin juoppohullu on teurastanut vaimon ja lapset. Toissijaisesti juuri tämä esiintullut aihe välillisestä vaaran aiheuttamisesta.

Kolmas, ehkä vähiten vaarallinen sivuvaikutus, on toki tuo hidas itsemurhaus, ainakin perhepiirissä ovat onneksi saaneet juotua itsensä hengiltä ennen työkyvyttömyyttä/eläkeikää.

Perinteinen asennehan on, että ei voi olla alkoholisti, jos tekee työnsä säännöllisesti ja siedettävän hyvin. Mielestäni tämä ryhmä on siis juuri se kaikkein tummimmissa vesissä soutava joukko.

Aukesko?
Kyllä, ihan validia näkemystä.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja McJanne »

KKK kirjoitti:Sitä en tiedä, kuinka moni onnistuu pitämään homman tällä tasolla kovin kauaa, ennen kuin molskahdetaan syvempiin vesiin.

Uusi esimies teki positiivisen vaikutuksen. Soitti ja kysyi vointia jne. Ihan rakentavassa hengessä käyty keksustelua, ei mitään syyllistämistä tms. Arvostin, kerroin tilanteen niinkuin se on. Sitten hänkin arvosti.
Aika harva, se on slippery slope, ainut muuttuja on se, tuleeko ensin kuolema vai työkyvyttömyys. Itse olen juuri tätä sorttia, jos hetkeksikään annan periksi mukavuudenhalulleni niin hallelujaa ja taas mennään.

Onnittelut hyvästä pomovalinnasta, perin harvinaisen hyvä tuuri jos linja pitää!
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Taisivat ymmärtää, että nyt kannattaa pelata mukavaa miestä. Miesvajausta muutenkin.

Ajoin doupit alas loivalla käyrällä. Tänään taitaa olla ensimmäinen päivä kuukauteen, kun veressä ei ole mitään rauhoittavaa/relaksoivaa. Jännä nähdä, millainen päivästä tulee ilman ylimääräisiä pehmikkeitä. On mulla vielä tavaraa jäljellä, jos maailma tulee ryminällä niskaan.

Torstaina taas lekurin juttusille. Siitä olen iloinen, että kotona on päässyt jo vähän puimaan juttuja, vaikka paljon lisää puitavaa piisaa. Vähän kärsimätön olo, että koska tota pask*kaivoa pääsis tyhjentämään, mutta byrokratia näemmä ottaa aikansa. Kärsivällisyys ei ole koskaan ollut hyveitäni, mutta nyt on vaan näemmä sekin opeteltava.

Kontaktoin jopa X-vaimoa (with kind approval of the current) ja pyysin 10 vuoden kommunikaatiotauon jälkeen lounaalle. Oli hieman ihmeissään, mutta periaatteessa myöntyväinen. Muutama avoin kysymys, johon haluan vastauksen. Mihinkään ilkeämieliseen, kaunaiseen vanhojen juttujen kaiveluun en aio ryhtyä, siitä ei ole mitään hyötyä.
Amazing shit happens!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

KKK kirjoitti: Kontaktoin jopa X-vaimoa (with kind approval of the current) ja pyysin 10 vuoden kommunikaatiotauon jälkeen lounaalle. Oli hieman ihmeissään, mutta periaatteessa myöntyväinen. Muutama avoin kysymys, johon haluan vastauksen. Mihinkään ilkeämieliseen, kaunaiseen vanhojen juttujen kaiveluun en aio ryhtyä, siitä ei ole mitään hyötyä.
:o

Mitähän tästä seuraa..
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Se jää nähtäväksi. Millään wanhojen lämmittelyllä on turha spekuloida, sitä ei ole eikä tule.
Amazing shit happens!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriDaavid kirjoitti:
KKK kirjoitti: Kontaktoin jopa X-vaimoa (with kind approval of the current) ja pyysin 10 vuoden kommunikaatiotauon jälkeen lounaalle. Oli hieman ihmeissään, mutta periaatteessa myöntyväinen. Muutama avoin kysymys, johon haluan vastauksen. Mihinkään ilkeämieliseen, kaunaiseen vanhojen juttujen kaiveluun en aio ryhtyä, siitä ei ole mitään hyötyä.
:o

Mitähän tästä seuraa..
Niin kutsuttu closure. Jos tuo "muutama avoin kysymys, ei vanhojen kaunojen kaivelua" pitää. Voi olla hyvin terveellistä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

KKK kirjoitti:
Torstaina taas lekurin juttusille. Siitä olen iloinen, että kotona on päässyt jo vähän puimaan juttuja, vaikka paljon lisää puitavaa piisaa. Vähän kärsimätön olo, että koska tota pask*kaivoa pääsis tyhjentämään, mutta byrokratia näemmä ottaa aikansa. Kärsivällisyys ei ole koskaan ollut hyveitäni, mutta nyt on vaan näemmä sekin opeteltava.
Tuohon ei kannata lähteä sillä ajatuksella, että heti tapahtuisi jotain dramaattista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tää KKK:n tapaus on kyllä hyvä varoittava esimerkki. Oon itse tehnyt nyt kolme viikkoa putkeen töitä 7 päivää viikossa päivien vaihdellessa 3-16 työtuntiin. Päälle huonosti nukutut yöt, ensin heräilevän koiran ja nyttemmin oman heräilyn vuoksi. Neljänä yönä peräkkäin olen havahtunut valtavaan ahdistuskohtaukseen. Päässää pyörii työasiat, ei mikään erillinen case tai edes mikään keskeneräinen tai muuten huonosti oleva asia vaan ihan vaan se peruspulla. Ja ihan jäätävä ahdistus, henki ei oikein kulje ja on niin paha olo, että ei voi olla paikoillaan, vaan menee sen nukahtamisenyrittäminen omituiseksi kouristeluksi.

Harkitsin jo työterveyden puoleen kääntymistä, mutta pidän sitä vähän turhana, kun vastaus on ilmeinen. Tälläisellä tahdilla ei pitäisi työskennellä. Ensi viikon viikonloppuna pystyn pitämään molemmat päivät vapaata, ja tänään suurimman osan päivästä. Typerintähän tässä on se, että mä periaatteessa suunnittelen itse työrytmini, eli kukaan ei ole velvoittanut tai pakottanut mua tähän. Oon vaan sattumoisin keräillyt itselleni kaikkea mielenkiintoista näille viime viikoille (kuukausille) ja sitten loppuikin aika kesken.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

NuoriDaavid kirjoitti:Tuohon ei kannata lähteä sillä ajatuksella, että heti tapahtuisi jotain dramaattista.
Olen varsin realistinen odotuksissani. Jos on tehnyt jonkun asian 25 vuotta päin v*ttua, niin ei sitä oikeaa tapaa yhdessä yössä opi. Eikä kahdessa.

Exsulle kyllä suosittelisin kaasujalan välitöntä keventämistä. Hyvä että olet itse huomannut asian. Minä en joko noteerannut "lähestyvän junan" ääntä - tai sitten välittänyt siitä - tunnetuin seurauksin.
Amazing shit happens!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minut ilmeisesti yritetään tappaa työllä. Okei, nyt mä olen liian väsynyt kertomaan koko kuviota, mutta mulla on niin laaja toimenkuva, etten pysty työajallani hoitamaan kaikkia omia töitäni. Sen lisäksi koulutan tulevan tietojärjestelmän käyttöönottoon ja sijaistan tarvittaessa kahta ihmistä. Omalla ajalla en tee töitä, joten plussasaldoni alkaa lähestyä yhtä työviikkoa, tunteja joita ei makseta missään tapauksessa rahana vaan ne olisi pidettävä pois tunnista tuntiin. Esimieheni paheksuu tuntisaldoa, mutta toisaalta jos kerron työmäärän suuruudesta saan vastaukseksi pitkän valituksen pomon omien töiden määrästä. Ja lisää kaikenlaista pientä puuhaa, jota pomo ei itse osaa/halua tehdä. Paskaa valutetaan hierarkiassa muutenkin alaspäin ja välillä kollegan kanssa teemmekin pikkasen isompia asioita kuin sihteerin status velvottaisi. Tänään ilmoitin, että huominen on sitten viimeinen päivä kun sijaistan tehtävässä X, en pysty sitä työtä hoitamaan omani ohella. Kyseessä on sellainen tehtävä, että mokailusta on hyvinkin nopeasti kuulusteluissa ja käräjillä. Pomo ehkä tekee asialle jotain, sen näkee sitten kun sijaistaminen seuraavan kerran on edessä.

Minulla ei ole yhtäkään esimiestä, joka voisi/haluaisi tehdä asialle jotain. Ja huomasitteko, minulla ei ole esimiestä vaan esimiehiä, joista kukaan ei ota vastuuta. Yleiset muutokset yksikössä ja ryhmissä ovat käynnissä, mutta kyseessä on saman työmäärän jakaminen samalle määrälle työntekijöitä eri tavalla. En usko kenenkään kuorman keventyvän.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja annepa »

Lolita kirjoitti:Minut ilmeisesti yritetään tappaa työllä.
Onko mahdollista vaan jättää osa asioista tekemättä? Jos pitää työsuoritteista kirjaa ja sit kun joku alkaa vinkumaan tekemättä jättämisiä niin näyttää sen kirjanpidon missä on 7,5-8h päivä ja sen aikana tehdyt hommat (joita tietysti on ihan hitosti koska olet niin tehokas)?

Tuo kyllä viittaa ylitöihin eikä mihinkään plussasaldoihin, jos kaikki hommat pitää kuitenkin tehdä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Sola »

Sama tilanne kun Lolitalla paitsi että mulla on vain yksi esimies. Hommia tulee silti eri tahoilta ja kerran yritin jopa tehdä listaa työtehtävistäni. 2 x A4:sta tuli täyteen eikä siinä edes ole kaikki.
Vapaata (tunti sillon, toinen tällön onnistuu kyllä - mutta että koko päivän?) on todella vaikea saada ja saldot pyörii jatkuvasti +20h. Sais ees rahana noikin stana.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Kurjalta tuntuu lukea näitä postauksia. Oma työuupumus on pääasiassa itse aiheutettua - ylityöpakkoa ei ole, ainoastaan "taloudellinen pakko".

Jos asiallinen keksustelu esimiehen kanssa tuota tulosta, niin en keksi muuta apua kuin Daven aikaisemmin mainitseman työterveysneuvottelun. En sitten tiedä, mitä teidän soppareihin on ylitöistä kirjattu?
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

KKK kirjoitti:ainoastaan "taloudellinen pakko"
Aika mennä akan töihin.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja annepa »

KKK kirjoitti:Kurjalta tuntuu lukea näitä postauksia. Oma työuupumus on pääasiassa itse aiheutettua - ylityöpakkoa ei ole, ainoastaan "taloudellinen pakko".

Jos asiallinen keksustelu esimiehen kanssa tuota tulosta, niin en keksi muuta apua kuin Daven aikaisemmin mainitseman työterveysneuvottelun. En sitten tiedä, mitä teidän soppareihin on ylitöistä kirjattu?
Ööö miten niin ylitöistä kirjattu? Ainakin Solalla ja Lolitalla kuulostaa että virallisesti kyseessä on oma jousto tai joku ihme liukuma. Todellisuudessa, jos oletetaan että kaikki työt tehdään ja aika ei riitä, kyseessä on ylityö josta pitäis saada korvaukset kertoimilla.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

On se helppoa olla lomautettuna. Neljä päivää viikosta kotona öllötellen, ei oo pelkoa juopottelusta tai muusta kun ei ole mihinkään varaa.
Pröötprööt
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taitaa tässä olla jotain vialla kun sisältö elämään on haettava yksinomaan paistinpannulta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

So Hard kirjoitti:Aika mennä akan töihin.
Ehkäpä sallimme hänen pitää ensin sairauslomansa loppuun. Meillä ei ole noita kodinhoidon tukia tms inhoittavuuksia harrastettu, vaan töihin on palattu molempien lasten syntymästä alle vuoden kuluttua.
Amazing shit happens!
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Elämästä on kadonnut hymy.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 1611
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^Haluatko avata?
Amazing shit happens!
Vastaa Viestiin