elco kirjoitti:Japsitehtaat tekivät vuonna 2000 herrasmiessopimuksen rajoittaa kulku 300km/h todelliseen nopeuteen.
Joka arvatenkin on helposti purettavissa?
Ainakin Saksasta tuotujen Jammu VMaxien ja Sukisuki Intikoiden kuristus oli hoidettu niinkin simppelisti, kuin imukurkkuun prikka, jossa kurkun sisähalkaisijaa ahtaampi reikää - kone ei saa tarpeeksi ilmaa > huippuhööki jää saamatta. Siellä vakuutus kuulemma linkittyy suoraan tehoihin, joten tehoista tinkimällä säästää vakuutusrahaa. Ja kukaanhan ei itse niitä kuristuksia pura
Tuo videopätkän wobble oli kyllä karmean näköistä. Tuossa ei taida olla mitään muuta tehtävissä kuin tapella tangon kanssa ja korkeintaan kytkin pohjaan. Ittellä menis kyllä housut vaihtoon...
Toisaalta tommonen kattamaton kystömi on jo 130 kmh vauhdissa niin mulkku ajettava, ettei kiinnosta yrittää hivuttaa yhtään lähemmäs kahta markkaa..
Since shimmy frequency is independent of bike speed, gyroscopic effects "are clearly not essential to the phenomenon."[2] The top five influences on wobble have been found to be lateral stiffness of the front tire, steering damper, height of bike center of mass, distance of bike center of mass from rear wheel, and cornering stiffness of the front tire.[3][5] http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_wobble
Viimeksi muokannut KKK, 30.10.2012 12:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
edit: Heh, ajatuksena varmaan huippua, Daven vaimon mielestä kaks maailman ihaninta asiaa yhdistettynä; mopoilu ja kitinä ja toisaalta Davella itselläänkin se helposti luovuttava anonymiteetti
Mulla on käynyt auton ja peräkärryn kanssa samankaltainen ilmiö. Silloin oli alla 200 Audi ja perässä trailerilla vanha volkkarin pallokeulapaku. Onneksi ei tullut ketään vastaan ja onneksi sain auton hallintaan. Oli aika karmea tunne.
elco kirjoitti:Japsitehtaat tekivät vuonna 2000 herrasmiessopimuksen rajoittaa kulku 300km/h todelliseen nopeuteen.
Joka arvatenkin on helposti purettavissa?
Taitaa vaatia usein myös välityksiin kajoamista, noi kun on mun ymmärtääkseni rakennettu yleensä ottaa kaikki irti siitä kolmesta markasta aika lailla isoimman vaihteen huipputehorundeilla.