Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Persut jatkavat huumorilinjallaan

Persut ovat ehdottomasti suomen viihdyttävin puolue, koska vähintään puolet julkisista lausunnoista, vaaliohjelmia myöten, on tarkoitettu huumoriksi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:En tarkoittanut kommentoida oikeusturva-ajatustasi sinänsä, vaan tätä Masan erikoista ajatusta siitä, että yksittäisen urheilijan oikeusturvaa vaalittaisiin parhaiten sillä, että nimenomaan ei pyritä selvittämään koko systeemin rakenteellista toimintaa, vaan miehekkäästi eristetään paljastuneet rikollisuudet yksittäistapauksiksi ja kieltäydytään avaamasta isompaa vyyhteä. Nimenomaan siis jätetään urheilijat yksin koska tahansa nostettavissa olevan epäilyn armoille. Kuten aiemminkin tähän ketjuun olen kirjoittanut, taidan olla ihan samaa mieltä ajatuksistasi. En vain usko Masan ja Daven ajaman miehekkään vaikenemisen olevan hyvä väline niiden edistämiseen. Päinvastoin.
:sir: Eli kommentoit jotain muuta kuin lainasit, koska Masahan selvästi tuossa kohtaa komppasi esittämääni kantaa urheilijan oikeusturvaan.
No vaikea nyt sanoa, onko tässä nyt joku oikeassa ja joku väärässä, mutta mä kyllä koen kommentoineeni täsmälleen sitä mitä lainasinkin: lainasin Masan viestiä, jossa todetaan (kai), että urheilijan oikeusturvasta huolehtiminen edellyttää, että dopingin historiaa ei kaivella. Masa taas oli ottanut kimmokkeensa sinun viestistäsi, ja olipa jopa lainannut siitä osan. Minä taas halusin sanoa, että myös urheilijan oikeusturvan kannalta pitäisin ihan toivottavana, että historiaa kaiveltaisiin, selvitettäisiin, mikä oli toiminnan laajuuden ja järjestäytyneisyyden aste, mikä sen rooli menneiden vuosikymmenten maajoukkueurheilussa todella oli. Kuinka paljon urheilujohto oli mukana. Ja niin edelleen. Nimenomaan ei niin, että jokainen kertoo korkeintaan, tuliko itse käytettyä vai ei. Vaan että avattaisiin koko vyyhteä.

Disclaimer: en ole sitä mieltä, enkä ole niin sanonut, että iltapäivälehtien revittely olisi jotenkin ansiokasta historian selvittelyä. Tai että nämä yksittäisiä lausuntoja vaikkapa Miedosta antavat tyypit toimisivat jotenkin järkevästi. Päinvastoin, pidän nykyistä tilannetta aika tympeänä. Mutta siinä missä Masa ja Dave suosittelevat tilanteen parantamiseksi miehekästä vaikenemista dopingista laajemmin, minä ajaisin päinvastoin naismaista puheen ja julkisuudessa olevan tiedon lisäämistä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Persut jatkavat huumorilinjallaan

Persut ovat ehdottomasti suomen viihdyttävin puolue, koska vähintään puolet julkisista lausunnoista, vaaliohjelmia myöten, on tarkoitettu huumoriksi.
Mut älä unohda, että persut ovat ainoita, joilla on kato visio.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:lainasin Masan viestiä, jossa todetaan (kai), että urheilijan oikeusturvasta huolehtiminen edellyttää, että dopingin historiaa ei kaivella. Masa taas oli ottanut kimmokkeensa sinun viestistäsi, ja olipa jopa lainannut siitä osan. Minä taas halusin sanoa, että myös urheilijan oikeusturvan kannalta pitäisin ihan toivottavana, että historiaa kaiveltaisiin, selvitettäisiin, mikä oli toiminnan laajuuden ja järjestäytyneisyyden aste, mikä sen rooli menneiden vuosikymmenten maajoukkueurheilussa todella oli. Kuinka paljon urheilujohto oli mukana. Ja niin edelleen. Nimenomaan ei niin, että jokainen kertoo korkeintaan, tuliko itse käytettyä vai ei. Vaan että avattaisiin koko vyyhteä.
Musta tuntuu, että haluat kirjoittajan persoonasta johtuen lukea Masan viestiin tulkintoja, joita siinä ei välttämättä ole. Ei Masa nähdäkseni ole ollut asioiden järkevää tutkimista vastaan vaan tätä median likaviemärijournalismia. Kuten ilmeisesti me kaikki.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja huima »

^ Masan ulosanti on hetkittäin hankalaa tulkittavaa, että on vaikea ymmärtää mitä Masa oikeasti on kertomassa kun sitä ei ole suoraan sanoina.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä tulkitsen, että olemme kaikki yllättävänkin samaa mieltä koko tästä d-asiasta.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä tulkitsen, että olemme kaikki yllättävänkin samaa mieltä koko tästä d-asiasta.
Munkaan mielestestä euroalueeseen kuuluvana Suomi ei voi devalvoida.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Munkaan mielestestä euroalueeseen kuuluvana Suomi ei voi devalvoida.
Funktion derivointi määritelmään perustuen on hankalaa ja työlästä.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:lainasin Masan viestiä, jossa todetaan (kai), että urheilijan oikeusturvasta huolehtiminen edellyttää, että dopingin historiaa ei kaivella. Masa taas oli ottanut kimmokkeensa sinun viestistäsi, ja olipa jopa lainannut siitä osan. Minä taas halusin sanoa, että myös urheilijan oikeusturvan kannalta pitäisin ihan toivottavana, että historiaa kaiveltaisiin, selvitettäisiin, mikä oli toiminnan laajuuden ja järjestäytyneisyyden aste, mikä sen rooli menneiden vuosikymmenten maajoukkueurheilussa todella oli. Kuinka paljon urheilujohto oli mukana. Ja niin edelleen. Nimenomaan ei niin, että jokainen kertoo korkeintaan, tuliko itse käytettyä vai ei. Vaan että avattaisiin koko vyyhteä.
Musta tuntuu, että haluat kirjoittajan persoonasta johtuen lukea Masan viestiin tulkintoja, joita siinä ei välttämättä ole. Ei Masa nähdäkseni ole ollut asioiden järkevää tutkimista vastaan vaan tätä median likaviemärijournalismia. Kuten ilmeisesti me kaikki.
voi olla. Mutta toisaalta, näimme Huiman kanssa aika paljonkin vaivaa sen selittämiseksi, miksi meidän mielestämme tilannetta nimenomaan ei voi järkevästi jäsentää Masan tarjoaman analogian viitekehyksellä. Tämänkin jälkeen Masa kuitenkin piti tiukasti kiinni siitä, että analogiansa tavoittaa täsmälleen tilanteen relevantit piirteet ja että analogian perusteella johdetut kysymykset ovat (a) oikeita ja (b) ohjaavat vaikenemaan. Kyllä minusta tässä vaikuttaisi olevan ihan aidosti poikkeavat analyysit siitä, mistä kaikesta on kyse ja mitä pitäisi tehdä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti:^ Masan ulosanti on hetkittäin hankalaa tulkittavaa, että on vaikea ymmärtää mitä Masa oikeasti on kertomassa kun sitä ei ole suoraan sanoina.

Sun ongelma on se, että sä yrität aina kovasti "tulkita". Mä olen yksinkertainen kaveri. Lue mitä mä kirjoitan.

Olen koko ajan kritisoinut kaverista vasikointia, en koko roskan paljastamista.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti: Mä olen yksinkertainen kaveri.
En usko.

Jokatapauksessa jos olet koko roskan paljastamisen puolella, mutta kaverista kantelua vastaan - niin miten esimerkiksi Lemminkäisen & co. kartellitilanteessa olisi pitänyt pystyä paljastamaan x:n yrityksen kartelli, jos ei voida kertoa ja paljastaa mitä kaveri teki -- kun se, että kaveri tekee asian myös on todiste ja esimerkki siitä yhteisestä salaliitosta?
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti: Jokatapauksessa jos olet koko roskan paljastamisen puolella, mutta kaverista kantelua vastaan - niin miten esimerkiksi Lemminkäisen & co. kartellitilanteessa olisi pitänyt pystyä paljastamaan x:n yrityksen kartelli, jos ei voida kertoa ja paljastaa mitä kaveri teki -- kun se, että kaveri tekee asian myös on todiste ja esimerkki siitä yhteisestä salaliitosta?

Lyömällä raakaa faktaa tiskiin. Vaikka hiihdossa Paavo M. Petäjä mustan muistikirjansa kanssa julkisuuteen että tossa on päivämäärät, paikat, annokset ja henkilöt, haluatteko aitoja valokuvia todisteeksi?!



Kun huudetaan lööpissä 40 vuoden takaista juttua että "joo, Mietaa kysy multa horppa xyz:n määriä saunassa" ole mikään paljastus. Eikä edes se, että "mietaa sanoi ottaneensa 5 grammaa kerralla" samaisessa puheenvuorossa. Se on raukkamista mustamaalaamista ilman mitään todenperäisyyttä. IMO tuon roskan paljastamiseen ei tarvitse heittää urheilijoita joista ei ole 100% varmuutta, vaan kertoa oma historiansa opettajasta ja aineiden välittäjästä alkaen. Se olisi faktaa se.

Mitä jos Mietaa oikeasti oliskin puhdas. Kuka sitä enää uskoo, vaikka mitä todisteita tulisi puhtauden puolesta julki? Tällainen mustamaalaaminen luo ilmapiirin että kaikki urheilijat ovat horpan käyttäjiä ja koska miehillä on munat, ne ovat kaikki potentiaalisia raiskareita.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti:Kun huudetaan lööpissä 40 vuoden takaista juttua että "joo, Mietaa kysy multa horppa xyz:n määriä saunassa" ole mikään paljastus. Eikä edes se, että "mietaa sanoi ottaneensa 5 grammaa kerralla" samaisessa puheenvuorossa. Se on raukkamista mustamaalaamista ilman mitään todenperäisyyttä. IMO tuon roskan paljastamiseen ei tarvitse heittää urheilijoita joista ei ole 100% varmuutta, vaan kertoa oma historiansa opettajasta ja aineiden välittäjästä alkaen. Se olisi faktaa se.
Niinpä.

http://www.hs.fi/urheilu/Kauko+Kangasni ... 8542612491
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »


Tässä valossa huima & urpiainen sortuivat juuri samaan kuin Päivi Lipponen Tampereen pizzerian tuhopoltossa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Siis väittikö tämä isoveli, että pikkuveli oli jutellut Miedon kanssa? Luulin, että hän väitti itse jutelleensa.

Onhan se tosiaan varsin epävarmaa tietoa, jos henkilö A kertoo, että henkilö B vuonna 1975 jutteli henkilön C kanssa jostain.

Vai sanooko pikkuveli, että tilaisuus, jota isoveli muistelee, oli vuonna -72? Tästä ei nyt saa selkoa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:^Siis väittikö tämä isoveli, että pikkuveli oli jutellut Miedon kanssa? Luulin, että hän väitti itse jutelleensa.

Onhan se tosiaan varsin epävarmaa tietoa, jos henkilö A kertoo, että henkilö B vuonna 1975 jutteli henkilön C kanssa jostain.

Vai sanooko pikkuveli, että tilaisuus, jota isoveli muistelee, oli vuonna -72? Tästä ei nyt saa selkoa.
Ei kun, että ainut tilaisuus jolloin olivat yhdessä oli -72 mikä oli myös Miedon muistikuva.

Tämä on, kuten on koko ajan ollutkin, minusta yhtä mustaihoista mannerheimia.

Vasemmistopiireissä tämän maan sankareitten vihaaminen on muodissa. Sillä saa nimeä piireissä joissa sinä ja minä emme edes haluaisi saada nimeä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^Siis väittikö tämä isoveli, että pikkuveli oli jutellut Miedon kanssa? Luulin, että hän väitti itse jutelleensa.

Onhan se tosiaan varsin epävarmaa tietoa, jos henkilö A kertoo, että henkilö B vuonna 1975 jutteli henkilön C kanssa jostain.

Vai sanooko pikkuveli, että tilaisuus, jota isoveli muistelee, oli vuonna -72? Tästä ei nyt saa selkoa.
Ei kun, että ainut tilaisuus jolloin olivat yhdessä oli -72 mikä oli myös Miedon muistikuva.
Ok. Mutta jos isoveli sanoo, että Mieto -75 kysyi häneltä jotain, niin mistäs pikkuveli sitä tietää.

Mutta tosiasiahan se on, että jos minä sanon, että Pertti vuonna -75 hiekkalaatikolla kysyi minulta maanpetoksesta, niin vaikea Pertin on sitä kumota. Todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Mutta tosiasiahan se on, että jos minä sanon, että Pertti vuonna -75 hiekkalaatikolla kysyi minulta maanpetoksesta, niin vaikea Pertin on sitä kumota. Todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä.
Vaan lehdistölle ja tahraan riittää väitteen esittäminen.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mutta tosiasiahan se on, että jos minä sanon, että Pertti vuonna -75 hiekkalaatikolla kysyi minulta maanpetoksesta, niin vaikea Pertin on sitä kumota. Todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä.
Vaan lehdistölle ja tahraan riittää väitteen esittäminen.
"Suomalainen ex-Nokiainsinööri suunnitteli maanpetosta!"
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mutta tosiasiahan se on, että jos minä sanon, että Pertti vuonna -75 hiekkalaatikolla kysyi minulta maanpetoksesta, niin vaikea Pertin on sitä kumota. Todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä.
Vaan lehdistölle ja tahraan riittää väitteen esittäminen.
"Suomalainen ex-Pertti suunnitteli maanpetosta!"
Korjasin. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja ak »

NuoriDaavid kirjoitti:Ok. Mutta jos isoveli sanoo, että Mieto -75 kysyi häneltä jotain, niin mistäs pikkuveli sitä tietää.

Mutta tosiasiahan se on, että jos minä sanon, että Pertti vuonna -75 hiekkalaatikolla kysyi minulta maanpetoksesta, niin vaikea Pertin on sitä kumota. Todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä.
Pointti kai tossa on, että -72 anaboliset eivät vielä olleet kielletty, mutta siirtämällä mahdollisesti käytyä keskustelua muutamalla vuodella eteenpäin siirrytään aikakaudelle, joilloin ne oli jo kielletty.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:Tässä valossa huima & urpiainen sortuivat juuri samaan kuin Päivi Lipponen Tampereen pizzerian tuhopoltossa.
Tämä kyllä vahvistaa sitä omaa arviotasi tuosta ylempää ketjusta, että olet yksinkertainen kaveri.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:
masa kirjoitti:Tässä valossa huima & urpiainen sortuivat juuri samaan kuin Päivi Lipponen Tampereen pizzerian tuhopoltossa.
Tämä kyllä vahvistaa sitä omaa arviotasi tuosta ylempää ketjusta, että olet yksinkertainen kaveri.
Mielummin yksinkertainen kuin Lipponen.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:Tämä kyllä vahvistaa sitä omaa arviotasi tuosta ylempää ketjusta, että olet yksinkertainen kaveri.
Vaikka olisi kaikki maailman älykkyys se ei takaa viisautta. ;)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja huima »

*sigh*

Ja tupla *huoh*
Vastaa Viestiin