Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 2:33
Paikkakunta: Satunnainen

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Lolita kirjoitti:Mun "vika" tuossa testissä on varmaankin siinä, etten oikeastaan koskaan käytä sanakirjaa. Luen paljon englanniksi enkä anna vieraiden sanojen haitata menoa lainkaan, asiayhteydestä tajuaa. Tosin olin pitkälti yli kaksikymppinen ennen kuin uskaltauduin lukemaan kirjoja englanniksi, vaikka englanti mielestäni olikin aina helppoa ja ällän kirjoitin.
Käsittääkseni se on juuri tapa jota suositellaan, siis ei olla koko ajan katsomassa sanakirjaa. Itse turhan takia haen netistä sanoja; en kyllä kirjoja lukiessa, ja aika vähän olen fiktiota lukenutkin englanniksi.

Olen kyllä suhteellísen lahjaton kielissä, vaikka kaikista kolmesta kirjoitinkin helposti L:n, siinä 280 pisteen tienoilla kaikista. (Ruotsissa yht. 2 virhettä ainetta lukuunottamatta :) )
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

NuoriDaavid kirjoitti:Mua kyllä häiritsee kovasti, että sain noin heikon tuloksen.
Muakin kyllä. Sain nimittäin 7 000 pojoa, vaikka olen lukenut lehteni ja kirjani pääasiassa englanninkielisinä penskasta lähtien ja katselen leffatkin joko ilman tekstitystä tai enkkusubeilla. Ja biisien sanoja tehny kymmeniä englanniksi. Jumalauta. Täytyy kyllä myöntää, että monesti esim. kirjassa oudon sanan tullessa kohdalle en riennä selvittämään sanan tarkoitusta, vaan päättelen suurinpiirtein sen merkityksen muusta lausekokonaisuudesta.
Pröötprööt
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 2:33
Paikkakunta: Satunnainen

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 2:33
Paikkakunta: Satunnainen

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

NuoriDaavid kirjoitti:Mutta kyllä tää viiden ällän ylioppilasta korpeaa. Myönnän!

Pitäisi varmaan lukea fiktiota englanniksi.
Me 6 ällän ylioppilaat saamme enemmän! Koska kitinässä on paljon kaikkien asioiden asiantuntijoita, meitä lienee paljon. Lohdutukseksi: Ei tuo auta elämässä. Elän 1200 euron tuloilla, vaikka olenkin "kaikkien alojen asiantuntija". Olen esim. ollut koodaamassa Assemblyt voittanutta introa; mielekästä työtä varmaan löytäisi jos en olisi näin assburger.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Haluatko tienata enemmän kuin 1200 kuussa?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 2:33
Paikkakunta: Satunnainen

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

NuoriDaavid kirjoitti:Haluatko tienata enemmän kuin 1200 kuussa?
Haluaisin. Tässä on nyt muutama kuukausi hoidettu masennusta (poistin shrink-osastolta viestin, eihän Kitinässä kannata kertoa itsestään liikaa.) Jotenkin ulkopuolisista epärealistinen käsitys etten kelpaa mihinkään "oikeisiin töihin", niissä pitäisi olla aktiivinen ja tehokas.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Noppaelain kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Haluatko tienata enemmän kuin 1200 kuussa?
Haluaisin. Tässä on nyt muutama kuukausi hoidettu masennusta (poistin shrink-osastolta viestin, eihän Kitinässä kannata kertoa itsestään liikaa.) Jotenkin ulkopuolisista epärealistinen käsitys etten kelpaa mihinkään "oikeisiin töihin", niissä pitäisi olla aktiivinen ja tehokas.
Masennus on paha tauti, mutta onneksi kuitenkin suurin osa paranee.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti:Olipa outoja. Sain vain 18 000, mutta vaikuttaako kun kertoo ettei joudu puhumaan eikä matkustele ja koulustakin yli 10 vuotta? Luen koka päivä paljon enkkua, mutta eri aloilla on erikoissanastoa enkä lue enkuksi juurikaan romaaneja.
Mitens sä muuten tämän nyt selität itsellesi. Hakkasit tuloksellasi siis suurimman osan kitinän super-ihmisistä. Eikö sen pitänyt ollla mahdotonta ajattelusi mukaan?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Panisin mieluiten Esmeraldaa.

Veikkaan, että Pertti äänestää Rapunzelia :twisted:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Takaisin 80-luvun nettiin.

Kuva
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Suomi ständuppia. Katsoin nämä kaikki.

http://www.youtube.com/user/IPBad/videos
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

masa kirjoitti:
Gat kirjoitti:Olipa outoja. Sain vain 18 000, mutta vaikuttaako kun kertoo ettei joudu puhumaan eikä matkustele ja koulustakin yli 10 vuotta? Luen koka päivä paljon enkkua, mutta eri aloilla on erikoissanastoa enkä lue enkuksi juurikaan romaaneja.
Mitens sä muuten tämän nyt selität itsellesi. Hakkasit tuloksellasi siis suurimman osan kitinän super-ihmisistä. Eikö sen pitänyt ollla mahdotonta ajattelusi mukaan?
Ei selitä mitään. Testissä minua paremmat ja huonommatkin kun saavat pillua tai kyrpää ilmaiseksi. Ja useimmat ovat kyvykkäitä työhön, josta maksetaan yli suomalaisten keskipalkan.Vaikkei ehkä Noppis ja hänkin siis Saa. Minä en saa ilmaiseksi ja tuloihinkin olen joutunut käyttämään (laillisia) KepuKonsteja. Eri laji teillä, se salaperäinen ylemmyys.
Miss Tic
Kitisijä
Viestit: 14
Liittynyt: 08.02.2011 3:20

Viesti Kirjoittaja Miss Tic »

Gat kirjoitti:Eri laji teillä, se salaperäinen ylemmyys.
Ne on pullokuonodelfiinejä
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Miss Tic kirjoitti:
Gat kirjoitti:Eri laji teillä, se salaperäinen ylemmyys.
Ne on pullokuonodelfiinejä
Tiedänhän minä. Turhaan rrrrakastamani misu oli valaansuojeluaktivisti. Siitä lähtien olen suhtautunut valaisiin epäluuloisesti.

Joten älä selitä itsestäänselvyyksiä ja käännä puukkoa haavassa, vaan esim. anna pillua. Kumminkin muille oot antanna!!

Kuva

http://ilmannaista.sarjakuvablogit.com/page/15/
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Gat kirjoitti: Ei selitä mitään. Testissä minua paremmat ja huonommatkin kun saavat pillua tai kyrpää ilmaiseksi. Ja useimmat ovat kyvykkäitä työhön, josta maksetaan yli suomalaisten keskipalkan.Vaikkei ehkä Noppis ja hänkin siis Saa. Minä en saa ilmaiseksi ja tuloihinkin olen joutunut käyttämään (laillisia) KepuKonsteja. Eri laji teillä, se salaperäinen ylemmyys.
Sanotaan nyt taas kerran kun täällä kitiset ja just palasin retkeltäni.

Ylemmyyden kanssa ei ole mitään tekemistä,

Sinä vain toteutat itseään toteuttavaa ennustetta edelleen.

Et halua/uskalla tehdä asian eteen mitään.

Lukemattomiin kertoihin sinulle on annettu ohjeita että pitäisi vähän muuttua ja muuttaa tyyliä ja asennetta niin asiat järjestyy.

Oletko tehnyt muuta kuin kipannut Karhua ja märissyt ?
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^ Ei kannettu vesi pysy kaivossa, turha tuota on jatkaa. Ei G-miehen pillunsaanti ole koskaan ollut kiinni mistään ulkoisista seikoista. Kiistatontahan on, että G-mieshän olisi saanut pillua ilmaiseksi lukuisia/olukemattomia kertoja, jos ei olisi sekopäisten vanhempiensa niin täysin traumatisoima seksin ja ihmissuhteiden suhteen. Ei uskalla, ei pysty, ei seiso. Vaikka nainen istuisi naamalle, G-mies vain kohteliaasti kommentoisi, että onpas sileäihoinen reisi, käytätkö jotain voidetta.

G-mies toki haluaa selittää asian niin päin, että se ei olisi edes ollut mahdollista, koska totuus on liian vaikea pala niellä - en ole ottanut, vaikka tarjolla oli. Alkoholisoituminen ja muu rappio on seurannaista tästä kyvyttömyydestä toimia ihmissuhteissa, ei vice versa. Tietyllä tavalla normaalissa kodissa kasvanut onkin yli-ihminen, koska kykenee tarttumaan tilaisuuteen.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kiitos So Hard. Oikeasti.
On miellyttävä illuusio, että minulla on vain asenneongelma. Että alemmuudentuntoni ja eksistentiaalinen eristyneisyyteni olisi vain suojakeino. Ja että kaikki olisi sittenkin esim. vanhempieni vika :D

Olisi kiva lämmitellä tuossa, mutta realismi säästää pettymyksiltä.
So Hard kirjoitti: Vaikka nainen istuisi naamalle, G-mies vain kohteliaasti kommentoisi, että onpas sileäihoinen reisi, käytätkö jotain voidetta..
Jep, suunnilleen just noin olen toiminut. Käsitän että naiset on usein muuten vain noin sosiaalisia, ilman aikomustakaan lohkaista minulle vaikka toki muille.

Psykopatologiassani lienee oleellista, että ihan reaalisistakin syistä koen ulkomaailman uhkaksi. Ruveta nyt niiden kanssa lemmiskelemään muuten kuin että raha vaihtaa omistajaa ja tavara tilapäistä käyttöoikeutta.. on kuin olettaisi saavansa Alienista tai Predatorista kamun. Olen säikähtänyt arka villieläin, joka pysyy piilossa.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 15:06

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Kyllä miestenkin suhteen on joskus vaikea tietää, mikä on ystävällisyyttä ja mikä saattaisi johtaa johonkin. Oon just siks niin sekasin ja keskittymiskyvytön, että kitinäänkin palasin, kun en tiedä, pilasinko viime viikonloppuna täydellisesti erään mahdollisesti orastavan mahdollisen mahdollisuuden vai en. Jos ees tietäisin, niin voisin olla vähän rauhallisempi.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BrianW »

So Hard kirjoitti:^ Ei kannettu vesi pysy kaivossa, turha tuota on jatkaa....
Tottahan tuo on, jotenkin vaan tuntui niin typerältä tuo muiden ihmisten yli-ihmisiksi nimittely. Ihan tavallista porukkaahan kaikki on ja itsehän Gat ratkaisunsa tekee.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BrianW »

musta muumio kirjoitti:Kyllä miestenkin suhteen on joskus vaikea tietää, mikä on ystävällisyyttä ja mikä saattaisi johtaa johonkin. Oon just siks niin sekasin ja keskittymiskyvytön, että kitinäänkin palasin, kun en tiedä, pilasinko viime viikonloppuna täydellisesti erään mahdollisesti orastavan mahdollisen mahdollisuuden vai en. Jos ees tietäisin, niin voisin olla vähän rauhallisempi.
Kysy. Ei tilanne voi siitä huonontua vaan ehkä paranee.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

BrianW kirjoitti:
musta muumio kirjoitti:Kyllä miestenkin suhteen on joskus vaikea tietää, mikä on ystävällisyyttä ja mikä saattaisi johtaa johonkin. Oon just siks niin sekasin ja keskittymiskyvytön, että kitinäänkin palasin, kun en tiedä, pilasinko viime viikonloppuna täydellisesti erään mahdollisesti orastavan mahdollisen mahdollisuuden vai en. Jos ees tietäisin, niin voisin olla vähän rauhallisempi.
Kysy. Ei tilanne voi siitä huonontua vaan ehkä paranee.
Minulle juuri tuollaisen ilmentäminen on se äärimmäinen raja. Helpompi uskaltaa mitä muuta vaan. Kuin nousisi kirkossa saarnastuoliin, paljastaisi perseensä ja kertoisi olevansa Jumala. Ei se muiden ehkä loukkaaminen, ei se itsensä häpäisy tai pakit, vaan asian valtavuus. Että voi ylittää tuon rajan, kelvata, että ulkomaailma ei haluakaan vain tuhota. Vaikka aistisin että vastapoolikin haluaa sillai, tuo muuri on minulle liian korkea. Liian suurta että kummankaan sopii ylittää. Onneksi on Sihteeriopisto, siinä ei ole sitä rajapintaa eikä se ole oikeata.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Kyllähän se kysyminen on joskus hirvittänyt mutta aina kun sen on tehnyt, on asiat selvinneet ja yleensä parempaan suuntaan.

Sun Gat pitää vaan harjoitella pienin askelin ja helpoin jutuin.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Vastaa Viestiin