Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

par-sky kirjoitti:
Gat kirjoitti:Saattaisiko se elektrovingutin toimia? Teoreettinen haitta sitten, että vaikka se soittaa ihmisen kuuloalueen ulkopuolella, niin tiedostamattomatkin taajuudet ovat kuulemma ihmiselle tärkeitä joten mietin tappaako tuo omien korvieni värekarvoja myös.


Meillä on mökillä tommonen vekotin ja hyvin toimii. Paitsi ainoa vika on se ääni, joka on ärsyttävä, mitä muut meidän perheessä ei kuule. Korkea vinkuna, kaksi eri kuviota. Rrrrraivostuttavaa kuunneltavaa pitemmän päälle ja tulee pää kipeäksi.

Kiinnostavaa että tuollaiset toimivat. Luulin ihan huijaukseksi. Ehkä ostan pari lisää.

Kai tuo sitten raivostuttaa hiiriäkin niin, että päättävät muuttaa. Jännä että kuulet sen. Minä olen tuntevinani jotain kummaa korvissani, mutta en varsinaisesti kuule. Mikä on harmi, koska nuorena kuulin jopa putkitelevisioista kuuluvan yliäänivinkunan. Nyt en enää, ellei niitä ole monta vierekkäin esim. kaupan mainosmonitoreina. Ilmeisesti musiikki ja pari kertaa traktorilla kuulonsuojaimet unohtaen tylsytti kuuloni.Tyhmää. Tai ikä. Kerran sain lievän tinnituksenkin, ja vakavana sellainen ei ole hyvä juttu. Joten suhtaudun melko hysteerisesti kuulonsuojaukseen. Konserteissa ja elokuvissakin on mielestäni liikaa ääntä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Raksareinot hoi. Saako tulvakynnyksen toteuttaa siten, että laittaa oviaukkoon normaalisti vesieristyksen ja laatoituksen ja sitten laatoituksen päälle 20 mm tammikynnyksen asennusliimalla kiinni? Pitääkö sitä kynnystä vasten vielä nostaa vesieristettä tai jotain massaa sen 15mm, vai riittääkö pelkkä tammikynnys kunhan se on tiiviisti kiinni laatoissa?
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

masa kirjoitti:Raksareinot hoi. Saako tulvakynnyksen toteuttaa siten, että laittaa oviaukkoon normaalisti vesieristyksen ja laatoituksen ja sitten laatoituksen päälle 20 mm tammikynnyksen asennusliimalla kiinni? Pitääkö sitä kynnystä vasten vielä nostaa vesieristettä tai jotain massaa sen 15mm, vai riittääkö pelkkä tammikynnys kunhan se on tiiviisti kiinni laatoissa?


Paska rakenne tuo kaiketi, vois olla fiksumpi tehdä apukynnys alle ja sen yli vedeneriste, niinkun normaalisti. Jos ei ole esteettömyysvaatimuksia niin vähän pöljää kikkailla.
Kirjoitan tätä alasti
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

McJanne kirjoitti:Paska rakenne tuo kaiketi, vois olla fiksumpi tehdä apukynnys alle ja sen yli vedeneriste, niinkun normaalisti. Jos ei ole esteettömyysvaatimuksia niin vähän pöljää kikkailla.


Ok. Eli siis tuo olisi kikkailua.

Entä jos laatoituksen paksuus on sen 10mm, niin laitanko kynnyksen kohtaan esim 10 mm vanerisoiron joka vesieristetään ja sen päälle sitten sen kynnyksen?

Esteettömyysvaatimuksella tarkoittanet pyörätuolia? Jos tarkoitat, niin eikös sille vaaadita nykyään pääsy aina kylppäriin ja kynnys ei saisi laatan pinnasta olla sitä 20-30 mm korkeampi?
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

masa kirjoitti:Entä jos laatoituksen paksuus on sen 10mm, niin laitanko kynnyksen kohtaan esim 10 mm vanerisoiron joka vesieristetään ja sen päälle sitten sen kynnyksen?

Esteettömyysvaatimuksella tarkoittanet pyörätuolia? Jos tarkoitat, niin eikös sille vaaadita nykyään pääsy aina kylppäriin ja kynnys ei saisi laatan pinnasta olla sitä 20-30 mm korkeampi?


Enpäs nyt muista oliko tuolle joku vakiokorkeus, mutta logiikka sanoo, että apukynnyksen alareuna saisi olla korkeammalla kuin laatoituksen yläreuna jos roiskevesiä pitää estellä.

Esteettömyysvaatimus tarkoittaa juuri tuota pyörätuoliurheilevaa väestönosaa, sillä ei ole tuon 25mm maksimikorkeuden kanssa mitään tekemistä, vaan esimerkiksi inva- yms mökkyröissä pitää olla täysin kynnyksettömiä kylppäreitä.

Joulukuun alussa 1997 tuli voimaan uusittu Suomen rakentamismääräyskokoelman luku F1. Siinä oli ennen vain ohjeen tasolla olevia asioita nostettu sitoviksi määräyksiksi, esim. luiskan kaltevuus, ovileveys ja kynnyskorkeus. Siinä oli määräyksiä tarkentavia ohjeita. Kuvitettu opaskirjanen F1:een liittyen "Esteetön rakennus ja ympäristö" julkaistiin vuonna 1998 ja uusin versio määräysten muututtua vuonna 2007.

Oven kynnyskorkeus saa olla enintään 25 mm sisätiloissa (myös huoneiston ovi porrashuoneeseen) ja ul- ko-ovien kynnys saa olla enintään 40 mm.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Hiiritaistelu jatkuu. En vieläkään hennonut ottaa loukkuja käyttöön, kun se yksi suloinen tuli omin käsin murhattua. Elektrovingutin ja muu säikyttely on selvästi saanut ne aremmiksi, mutta vielä niitä joskus näkyy. Ostin kolme vingutinta lisää (noin 8 ekua kappale), ja kaasutin niiden tukikohdan eli jääkaapin alustan uuninpuhdistussuihkeella. Pitää olla kovaluonteinen hiiri, jos siellä enää viihtyy, häh häh.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Miksei niitä voi vain tappaa, vaan pitää noin vitun epäinhimillisesti rääkätä?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:^ Miksei niitä voi vain tappaa, vaan pitää noin vitun epäinhimillisesti rääkätä?

No elämää se on kituelämäkin, ja kuolemaa parempaa. Lisäksi näin minulla on hauskempaa. Jumalauta vielä yksi näkyi menevän sinne jääkaapin alle. Suihkutin perään puoli pulloa kärpäsmyrkkyä uuninpuhdistajan lisäksi. Nisäkkäille vaaratonta, mutta takuudella epämiellyttävää. Mutta jospas tuo jääkaapin alusta on vain sisääntuloväylä, ja niillä on kokonainen kaupunki seinien sisällä? Aiemmin talvella sieltä nimittäin kuului ankaraa jyrsintätyöskentelyn ääntä.

Pihalla kulkee usein naapurin helvetin iso musta kissa. Saisipa sen houkuteltua vieraisille. Kissan hajukin varmaan säikyttäisi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Gat kirjoitti:En vieläkään hennonut ottaa loukkuja käyttöön, kun se yksi suloinen tuli omin käsin murhattua.

No elämää se on kituelämäkin, ja kuolemaa parempaa...
Lisäksi näin minulla on hauskempaa.
Suihkutin perään puoli pulloa kärpäsmyrkkyä uuninpuhdistajan lisäksi.


ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ !
Eli mielestäsi hiiriä saa rääkätä? Ja kiduttaa? Muttai kivuttomasti tappaa giljotiini-loukulla? :axe:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti: Suihkutin perään puoli pulloa kärpäsmyrkkyä uuninpuhdistajan lisäksi. .
Ota sytkäri sumutinpullolle kaveriksi ja kärvennä se paskiainen!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Pulkannaru kirjoitti:ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ !
Eli mielestäsi hiiriä saa rääkätä? Ja kiduttaa? Muttai kivuttomasti tappaa giljotiini-loukulla? :axe:

Tietenkin eläinrääkkäys on kivaa!
Yliopiston eläinfysiologian harjoituskurssista (josta muuten sain kurssin ainoa kolmosen, joka oli lisäksi 3+, höm) muistan rakastuttavan työparimisuni lisäksi vain.. Kissanraadot, hiirien kaasukammion ja miten uskomattoman sitkeähenkisiä elukoita sammakot ovat, teki niille mitä vaan. ÖHÖHÖHÖHÖ. (No jaa, sammakon saa varmasti hengiltä vain jos sakset suuhun, pään yläosa irtipoikki ja pyörittelee neulaa ydinjatkoksessa)

Mutta mun talon hiiristä siis että jos ajattelisi niinkuin hiiri. Jos hiiret osaisivat ajatella. Kumman ne valitsisivat: kuolemisen vai että olot käyvät niin epämiellyttäviksi, että ymmärtävät itse muuttaa?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:Tietenkin eläinrääkkäys on kivaa!

Tällä taisi nyt mennä ne viimeisimmätkin teoreettiset mahkut päästä luomumuna-suvisen pöksyihin.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Onko jollakulla persaukisella autossaan bluetooth-handsfree käytössä? Siis tommonen

http://www.jabra.com/sites/mobile/na-us ... iser2.aspx


Onko noista mihinkään?

Edit.

Äh. Ootte hitaita vastaamaan. Tilasin jo kys. killuttimen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:
Gat kirjoitti:Tietenkin eläinrääkkäys on kivaa!

Tällä taisi nyt mennä ne viimeisimmätkin teoreettiset mahkut päästä luomumuna-suvisen pöksyihin.

??? Vaikka olisin pannut (siis halunnut panna), enhän minä enää varattua perheellistä! (Mutta onko sulla salaista tietoa, että Suvinen olis harkinnut antaa mulle?)

Tänään näin kaksi hiirtä ulkona, pakenemassa talosta!! Jiihaaa! Laupiaasti oli lumisade, joten naakat eivät olleet liikkeellä syömässä.
Viimeksi muokannut Gat, 22.03.2012 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos lyön 8-10 kananmunaa silikonivuokaan ja 200 asteiseen uuniin niin kauanko pitää pitää, että saan 3/4 jäykkää?

Edit: 170 astetta ja 35 minuuttia oli liikaa. Huomenna hiukan vähemmän niin kyllä se löytyy.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti:Jos lyön 8-10 kananmunaa silikonivuokaan ja 200 asteiseen uuniin niin kauanko pitää pitää, että saan 3/4 jäykkää?

Edit: 170 astetta ja 35 minuuttia oli liikaa. Huomenna hiukan vähemmän niin kyllä se löytyy.


Sama homma hoituu kannellisessa teflon-kattilassa hellalla. Lämpöä 2-3 verran, vatkattu seos kattilaan kansi päälle ja kama on valmis kun munakkaan pinta on noussut miltei kattilan kanteen asti kiinni.

Vaikka en kyllä tiedä nouseeko se noin korkeelle, jos ei käytä kermaa.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

masa kirjoitti:. Tilasin jo kys. killuttimen.



Verkkokaupan toimitus rokkaa. Next business day on nyt jo 3 bd:tä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Paljonko on nyttemmin asuntolainan marginaali hyvätuloiselle upseerille, herrasmiehelle ja bemarikuskille?

EDIT: upseerille, herrasmiehelle, bemarikuskille ja diplomi-insinöörille.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:Paljonko on nyttemmin asuntolainan marginaali hyvätuloiselle upseerille, herrasmiehelle ja bemarikuskille?

En tiedä, mutta kollegani sukulaiset ovat myymässä kämppää, jossa kollegani miehensä kanssa asuu. Olen harkinnut sen ostamista. Oltas naapureita. Haha!
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti:En tiedä, mutta kollegani sukulaiset ovat myymässä kämppää, jossa kollegani miehensä kanssa asuu. Olen harkinnut sen ostamista. Oltas naapureita. Haha!


Toihan on kätevää! Voisi käydä naapurissa lainaamassa vähän sokeria aina kerran viikossa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Hiirisodan vaiheita pitäisi kai raportoida muualla kuin kyselyketjussa, mutta kun edellisellä sivulla aloitin, niin...

Nyt vähän takapakkia. Ovat selvästi vähentyneet säikyttelyn, kärpäsmyrkkysuihkuttelun ja ehkä, ehkä elektroäänikarkottimien vaikutuksesta. Kuitenkin muutama kovapintainen on taas reipastunut. Ehkä äänimasiinat ovat sittenkin huijausta tai nämä modernit yksilöt tykkäävät kovaäänisestä rock-musiikista?

No tunti sitten yksi tuli taas olohuoneeseen. Vaikutti oudon huolettomalta, ei reagoinut edes kaljatölkillä heittoon. Pakeni taas halkokorin taakse, mutta kun yhden sillä jyräsin, nyt en hennonut. Sieltä juoksi suoraan ojennettuun käteeni! Nostin, ja se puri minua sormeen, saamatta kuitenkaan ihoa rikki. Sitten se alkoi järsimään olohuoneen mattoa. Hoksasi jalkani ja alkoi nakertamaan farkunlahjettani. Potkaisin sen lentoon, mutta se palasi takaisin.

Sen täytynee olla hullu, vajaamielinen tai.... humalassa. Minulla nimittäin on keittiön lattialla pussissa "hieman" tyhjiä Karhutölkkejä, joissa varmasti vielä vähän "ainetta" pohjalla. Ja siellä ne kolistelevat.

No hellyin, kun se on niiiiiin söpö. Toin sille melkein telkkarin alle halkokorin viereen sämpylänpalan. Söi. Hoksasin, että onhan juustoakin, johon se siirtyi heti eikä leipä enää kelvannut. Toin jälkiruuaksi punapaprikaa, joka maistui sekin. Toin vettä pikkukupissa, mutta se paprikan jälkeen vain pesaisi naamansa siinä ja sitten söi juuston melkein loppuun. Se siis söi kaikkiaan varmaan oman painonsa verran. Huilasi välillä selällään maaten ihan siinä jursijäkarkoitinelektrovinguttimen vieressä. Sitten piilotteli taas pitkään halkojen takana ja pakeni jos liikuin.. vaikka oli antanut tarjota ruokaa ja valokuvatakin kännyllä 10 sentin etäisyydeltä.

Hullu, vammainen, muuten sairas tai humalassa. Mutta niin SÖPÖ etten hennonut siihen nuijia kesken aterian.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

....ei ihme, että sulla niitä hiiriä on, kun niitä ruokitkin. Päättäisit jo, tapatko vai pidätkö lemmikkeinä!! :roll:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja ak »

elco kirjoitti:Paljonko on nyttemmin asuntolainan marginaali hyvätuloiselle upseerille, herrasmiehelle ja bemarikuskille?

EDIT: upseerille, herrasmiehelle, bemarikuskille ja diplomi-insinöörille.

Mulle oli 0,6 OP:sta noin kuukausi sitten. Tota ne tarjosi mulle tammikuussa. Ja vannoi, että ton alle ei pääse. Kun avokki otettiin omalla lainallaan sopimukseen mukaan niin yrittävät muuttaa ton 0,75:een. Pienoisella väännöllä päästiin kuitenkin takasin tohon 0,6% meille molemmille.

Disclaimer: En ole upseeri, bemerikuski, enkä edes DI.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mirkku kirjoitti:....ei ihme, että sulla niitä hiiriä on, kun niitä ruokitkin. Päättäisit jo, tapatko vai pidätkö lemmikkeinä!! :roll:

Olen kohtuu varma, että tuo edellinen oli päissään tongittuaan palautustölkkisäkkiäni.
Eläinkokeiden mukaan hiiretkin saattavat alkoholisoitua.
Voisiko ne tappaa viinaan? Karhua teevateihin lattialle?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:
Vesper kirjoitti:En tiedä, mutta kollegani sukulaiset ovat myymässä kämppää, jossa kollegani miehensä kanssa asuu. Olen harkinnut sen ostamista. Oltas naapureita. Haha!

Toihan on kätevää! Voisi käydä naapurissa lainaamassa vähän sokeria aina kerran viikossa.

Leipoisit useammin!
Work like a captain, play like a pirate.
Vastaa Viestiin