Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Huui helsinki alkaa tuntua ihan tukholmalta!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

masa kirjoitti:
En ole ikinä käynytkään :vihelt:
Olis kyllä mennyt masamielikuva uusiksi, jos olisit. Jopa mun lähes-eroottisessa unessa joit joitain huonoa suodatinkahvia.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Vagabondo kirjoitti: Mieluummin näkisin Torrefazzionen tasoisia kuppiloita ympäri Suomea.
Paras cappuccino mitä olen kotimaassa juonut löytyy tuolta. Laatu on tasaista, baristat asiansaosaavia ammattilaisia ja kahvi poikkeuksetta laadukasta.

Haen tuolta myös kotiini kahvit. Kaffa Roasteryn kahvejahan he käyttävät raaka-aineina, ellen väärin ole käsittänyt.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Torre on siis ymmärtääkseni kaffan perustama.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Starbucks pyyhkii pöytää kaikella helsingin keskustan kuppiloita lukuunottamatta. Maakunnissa starbucks valtaa keskustatkin.
Lisäisin jonkun pehmentävän sanan tohon ekaan lauseeseen. En kuitenkaan hetkeäkään epäile, etteikö se oman paikkansa valtaa heittämällä. Se meneekö joku nykyisistä ketjuista nurin riippuu paljon siitä luoko se uutta kysyntää vai valtaako vain siivun olemassa olevista markkinoista. Kuten en myöskään yhtään epäile, etteikö se parantaisi alueen kahvilatarjontaa siellä mihin niitä nyt tullaan perustamaan. Kyllä sille myös helsingin keskustasta löytyy paikkansa ja asiakkaansa.

Espoossa on tullut käytyä eniten Ciao Cafe:ssa. Pitkälti kylläkin jäätelötiskin takia :D
PKS:n ulkopuolelta olen löytänyt joitakin yksittäisiä mukavia kahviloita, joissa saattaisin edelleenkin käydä vaikka Starbucks myöskin olisi tarjolla. Roberts, coffee house, etc on viimevuosina jäänyt kokonaan väliin. Kotona saa niin hyvää kahvia, ettei huonommasta viitsi oikein maksaa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti:
masa kirjoitti:
En ole ikinä käynytkään :vihelt:
Olis kyllä mennyt masamielikuva uusiksi, jos olisit. Jopa mun lähes-eroottisessa unessa joit joitain huonoa suodatinkahvia.


Näillä mennään:

Kuva

Kuva

Ja vain mustaa kahvia. Kaikki muu on kahvin pilaamista.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Haemaeraemies kirjoitti: Haen tuolta myös kotiini kahvit. Kaffa Roasteryn kahvejahan he käyttävät raaka-aineina, ellen väärin ole käsittänyt.
Väärin. Torre on Cafetorian kahvila. Eikö se niiden oma paahtimo ole siinä kahvilan kupeessa. En ole omistajia penkonut, mutta ovat ainakin kilpailevia brändejä kaffan kanssa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vitun hifistelijät! Menkää juomaan kahvejanne ja premium vodkaanne taskulamppujenne kanssa!!11
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

masa kirjoitti: Näillä mennään
Ooh. Mä oon pitänyt sua juhlamokkamiehenä. Kaikkea sitä oppii. Dave on saletisti presidentti (normaali paahto)-tyyppiä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:Mä oon pitänyt sua juhlamokkamiehenä.
Toi sattui. Siis mua.

Mutta kertokaas urbaanit trendsetterit, mitä lisäarvoa Starbucksit tuo mukanaan? Eikö kyse oli ihan beisikkitavarasta.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Mutta kertokaas urbaanit trendsetterit, mitä lisäarvoa Starbucksit tuo mukanaan? Eikö kyse oli ihan beisikkitavarasta.
Jenkeissä oli ainakin vaikeuksia löytää muualta kelvollista kahvia (kun ei tiennyt paikkoja), tuo oli sillein varma valinta. Suomessa ei ole niin huutavaa pulaa. Kai noiden vahvuus tai erikoisuus on ne "toffee-kermavaahto-strösseli-höyrytetty maito -haluatko vielä kahviakin tähän?" -tyyppiset herkkusatsit kausimakuineen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:Kai noiden vahvuus tai erikoisuus on ne "toffee-kermavaahto-strösseli-höyrytetty maito -haluatko vielä kahviakin tähän?" -tyyppiset herkkusatsit kausimakuineen.
Erikoisuus siis 8) Itse voisin kaivata jotain edukkaita ja laadukkaita välipaloja, mutta kuppilat nyt menevät naisten tarpeiden mukaan kuitenkin.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
masa kirjoitti: Näillä mennään
Ooh. Mä oon pitänyt sua juhlamokkamiehenä. Kaikkea sitä oppii. Dave on saletisti presidentti (normaali paahto)-tyyppiä.
:D
Aivan oikein! Mutta se on vaimon valinta. Mulle menee mikä vaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:
masa kirjoitti: Näillä mennään
Ooh. Mä oon pitänyt sua juhlamokkamiehenä. Kaikkea sitä oppii. Dave on saletisti presidentti (normaali paahto)-tyyppiä.
Vihaan sekä juhla mokkaa, että presidenttiä. Mikä tahansa voimakkaampi paahto menee mustana.

Tosin olen tykästynyt Dolce Guston Latte Machiatoon.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NuoriDaavid kirjoitti:Vitun hifistelijät! Menkää juomaan kahvejanne ja premium vodkaanne taskulamppujenne kanssa!!11
Saako olla dildo perseessä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Juu, Starbucks ei ole italialaistyylinen kahvila, vaan amerikkalaisen kahvilakulttuurin suunnannäyttäjä. Kahvia ei tosiaankaan aina ole edes juomissa mukana. Juomavalikoima on kattava ja sisältää tuotteita, joita en ole juurikaan muualla, ainakaan Suomessa, nähnyt. Toinen missä ne on onnistunut aika hyvin on take away -kulttuurin ja kahvilassa oleskelu -kulttuurin yhdistäminen.

Nykyiset isot ketjut on tavallaan italialaisen ja amerikkalaisen tyylin välimaastossa. Pienet oikeasti italialaistyyliset, kuten torre, tulevat varmasti pärjäämään jatkossakin jo ihan kahvin laadun takia, mutta noille isoille ketjuille Starbucksin konsepti heittää kyllä haasteen valikoiman ja laadun suhteen.

Noin niinkun mutuna. Edellisestä Starbucksissa käynnistä on jo useampi vuosi.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti:
masa kirjoitti: Näillä mennään
Ooh. Mä oon pitänyt sua juhlamokkamiehenä. Kaikkea sitä oppii..

Hyppää hiacen kyytiin vaan!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Bluntly kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Vitun hifistelijät! Menkää juomaan kahvejanne ja premium vodkaanne taskulamppujenne kanssa!!11
Saako olla dildo perseessä?
Näissä asioissa sträppäri on aina suositeltava..

Kokeilen juuri tämän pumpun kaffeja rich Italian oli aika miellyttävä yllätys, sitä sai S-marketasta ja tietysti bonukset kotiin maksoi reilun vitosen mutta.. Ihan hyvää tuli suodatttamalla ja mustana nauttien, kaffin sekaan ei tosiaan laiteta normisti mitään! Ostan seuraavaksi Hot Lava paahtoa, vastaavia on ruåttalaisilla, minusta enkuilla on paremmat kuin ruåttalaisilla nuo sekoitukset..
Kahvijuomat on erikseen, joina pidän kaikkia kahveja mihin on sotkettu jotain vierasta tavaraa!
Viimeksi muokannut Niba, 01.02.2012 13:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tämä on niin kova juttu, että kohta menee moni asia uusiksi.

http://www.hs.fi/ulkomaat/Yhdysvaltalai ... 5554647017

Pitänee ostaa Lockheedin osakkeita.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Vagabondo kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti: Haen tuolta myös kotiini kahvit. Kaffa Roasteryn kahvejahan he käyttävät raaka-aineina, ellen väärin ole käsittänyt.
Väärin. Torre on Cafetorian kahvila. Eikö se niiden oma paahtimo ole siinä kahvilan kupeessa. En ole omistajia penkonut, mutta ovat ainakin kilpailevia brändejä kaffan kanssa.
Jaa, en tiedä onko sinulla asiasta sisäpiiritietoa, mutta ainakin nyt pannussa oleva Kebado Dara on ostettu Torrelta ja sen on paahtanut Kaffa Roastery.

Kuten myös moni muu Torrelta ostamani jauhatus on ollut Kaffa Roasteryn paahtamaa.

EDIT: Siellä Kaffan jälleenmyyjien listalla komeilee Torre. Ja kun sieltä erään kerrankin kysyin ett mihin papuihin kahvini tehtiin, vastaus oli:

http://kaffaroastery.fi/products/espresso-7-1
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:Tämä on niin kova juttu, että kohta menee moni asia uusiksi.

http://www.hs.fi/ulkomaat/Yhdysvaltalai ... 5554647017

Pitänee ostaa Lockheedin osakkeita.
En oikein tajua, miksi siihen kohteeseen ei voi ampua tavallista luotia, jos sitä kuitenkin pystyy maalaaman laserilla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
En oikein tajua, miksi siihen kohteeseen ei voi ampua tavallista luotia, jos sitä kuitenkin pystyy maalaaman laserilla.

Laserin "lentorata" ei ole kaareva eikä tuuli sitä vie.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Maalatessa ei tarvitse välittää tuulesta, etäisyydesta, korkeuserosta, koskeuserosta, maapallon pyörimisliikkeesta tai kutiavasta nenästä kun luoti hoitaa osumisen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

masa kirjoitti:
Hyppää hiacen kyytiin vaan!
Onko lapset jo köytetty? :jouden:
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:En oikein tajua, miksi siihen kohteeseen ei voi ampua tavallista luotia, jos sitä kuitenkin pystyy maalaaman laserilla.
What? Ei-ohjautuvan luodin kohdallahan on se ongelma, että laukaisuhetkellä pitää tehdä onnistunut arvaus siitä, missä kohde on luodin saapuessa mestoille, mikä se on luodin lentorata tosiasiassa on ja missä ne kohtaavat. Ja laukaisusuorituksen on oltava moitteeton. Vääränlainen nykäisy voi heittää luotia juuri sen verran, että se ei osu mihinkään vaikka arvaus olisikin moitteeton. Sen sijaan kiikaritähtäimen tapaisen maalilaserin osoittaminen liikkuvaankin kohteeseen on tavattoman helppoa, laukaisusuorituksella ei ole niin väliä ja arvailu jää pois.

Yleensä ohilaukaus johtaa siihen, että kohde maastoutuu ja sitten osuminen on vielä monin verroin vaikeampaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Vastaa Viestiin