Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

:]
Work like a captain, play like a pirate.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:TO-mafian
Musta on tietyllä itseironisella tavalla hauskaa, että käytät rikosllisjärjestöön viittaavaa termiä tahoista jotka puuttuvat laillisin keinoin laittomuuksiin. Mafia kun perinteisesti on tainnut toimia juuri päinvastaisella logiikalla.

Tästähän sais jo melkein sarjismateriaalia. TO-mafia vs. piraattiliiga. TO-mafian supersankareita voisivat olla Tähtilobbari, Superpukumies, Lasernettikyttä ja tissivakopr-mimmi G-Boobs. Piraattiliigaan kuuluisi Mr. Anonymous, Maxwaremies, Pilvenveikko, Mielensäpahoittaja ja pääideologi EveryWoman.
Unohdit TO-mafiaan kuuluvan Tri Ein.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:TO-mafian
Musta on tietyllä itseironisella tavalla hauskaa, että käytät rikosllisjärjestöön viittaavaa termiä tahoista jotka puuttuvat laillisin keinoin laittomuuksiin. Mafia kun perinteisesti on tainnut toimia juuri päinvastaisella logiikalla.

Tästähän sais jo melkein sarjismateriaalia. TO-mafia vs. piraattiliiga. TO-mafian supersankareita voisivat olla Tähtilobbari, Superpukumies, Lasernettikyttä ja tissivakopr-mimmi G-Boobs. Piraattiliigaan kuuluisi Mr. Anonymous, Maxwaremies, Pilvenveikko, Mielensäpahoittaja ja pääideologi EveryWoman.
Unohdit TO-mafiaan kuuluvan Tri Ein.
Ja Natriummiehen, joka on liittoutumaton ja mystinen oman polkunsa kulkija ja G-Boobsin salaisen ihastuksen kohde.

Piraattilistalta puuttuu Vihreä Kuppaaja, Anarkosupermarko, Megapummi, Narisija, Kommuunihemmo ja Totaalikieltäytyjä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vesper
Kitisijä

elco kirjoitti:Ja Natriummiehen, joka on liittoutumaton ja mystinen oman polkunsa kulkija ja G-Boobsin salaisen ihastuksen kohde.
Kyllähän se tarina oikeasti menee niin, että vaikka Natriummies on Miesten Mies ja kaikkien sankari, on Natriummiehelläkin yksi heikkous; G-Boobs.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti:
elco kirjoitti:Ja Natriummiehen, joka on liittoutumaton ja mystinen oman polkunsa kulkija ja G-Boobsin salaisen ihastuksen kohde.
Kyllähän se tarina oikeasti menee niin, että vaikka Natriummies on Miesten Mies ja kaikkien sankari, on Natriummiehelläkin yksi heikkous; G-Boobs.
Daah, eikös tuo ole just G-Boobsin supervoiman juju?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Piraattiliigan Mielensäpahoittajan ja Narisijan yhteisisku horjutti mafian Tähtilobbaria!

http://www.hs.fi/ulkomaat/Piratismilaki ... 5553811359

Mutta missä on G-Boobs?
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jäivät odottamaan Irania.
So Hard
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti:^ Jäivät odottamaan Irania.
Lasernettikyttä ja Superpukumies juonivat koko piraattiliigan ansaan!

http://news.cnet.com/8301-31322_3-57362 ... me_oneline
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Vesper
Kitisijä

Oon matkalla!!
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu »

Multa kysyttiin joskus, että eikö meillä ole työpuhelimia, kun paukautin jo aikansa eläneen työkapulan tiskiin. "Tää on se". Työläppäri on erittäin epämukava reissun päällä, oma air on vaan tuhannesti parempi.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti:Työläppäri on erittäin epämukava reissun päällä, oma air on vaan tuhannesti parempi.

No it-maailmassa on aika huikean vastuutonta että saa sovittaa oman koneensä firman verkkoihin.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:
exsu kirjoitti:Työläppäri on erittäin epämukava reissun päällä, oma air on vaan tuhannesti parempi.

No it-maailmassa on aika huikean vastuutonta että saa sovittaa oman koneensä firman verkkoihin.
Muutenkin ajatus, että pitäisi itse ostaa työkoneet tuntuu tosi vastenmieliseltä.
Came here for school, graduated to the high life
masa

exPertti kirjoitti:Muutenkin ajatus, että pitäisi itse ostaa työkoneet tuntuu tosi vastenmieliseltä.
´

Se kuulostaa duunipaikan vaihtamiselta.

Ainiin, tilaisin juuri uuden 410s. Virman piikkiin tietenkin.
So Hard
Kitisijä

Jos mun työnantaja olisi niin tyhmä, että ei antaisi henkilöstölle edes pyydettäessä työvälineitä jotka riittävät tuottavaan työhön (eli kitinöintiin..) niin kyllä se tosiaan olisi varmaan työpaikan vaihto edessä. Eri asia sitten, että ei niiden tartte olla uutuudenkiiltäviä mäkbuukkeja tai iluureja vaan kolho levono ja epätrendikäs nokialainenkin riittävät tuottavaan työhön.
masa

So Hard kirjoitti:Eri asia sitten, että ei niiden tartte olla uutuudenkiiltäviä mäkbuukkeja tai iluureja vaan kolho levono ja epätrendikäs nokialainenkin riittävät tuottavaan työhön.
Todellakin. Mä olen parjännyt vanhoilla kierrätyskoneilla koko it-urani ajan. Nyt ekaa kertaa pyysin uuden koneen, koska nyt käytössä oleva T61 on ärsyn iso raahattavaksi. Muuten sillä pärjää helvetin hyvin.

Koodaajia ymmärrän hyvinkin. Ne ei pyöritä mitään javadevaus-ympäristöjä vanhoilla romuilla. Silloin pitää saada rautaa jossa riittää ruutia.
masa

Täh?

http://www.iltasanomat.fi/digi/sonera-s ... 10371.html

Minä olen ollut ikuisesti siinä uskossa että ruokatunti ei ole palkallista aikaa :shock:
exsu
Kitisijä

^ Riippuu sopimuksesta. Meillä on joku sellainen epämääräinen lauseke, että ruokatauko kuuluu työaikaan ja siihen voi käyttää sen ajan mitä tarttee tms. Käytännössähän mä syön useimmiten tässä koneeni ääressä, kuten myös muut meillä.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:^ Riippuu sopimuksesta.
Joo. Sehän on ihan kiinni siitä, mitä TES:sa sanotaan, eli mitä työnantaja ja työntekijä ovat sopineet.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

NuoriDaavid kirjoitti:
exsu kirjoitti:^ Riippuu sopimuksesta.
Joo. Sehän on ihan kiinni siitä, mitä TES:sa sanotaan, eli mitä työnantaja ja työntekijä ovat sopineet.
Arvatkaa olenko ikinä lukenut ainuttakaan TESsiä?

Olen vaan automaagisesti kaikissa duuneissani ottanut sen safkatauon omaksi ajakseni, jos olen syömässä ns. duuniasioiden ulkopuolella. Tosin it-alalla tuolla nyt ei mitään väliä olekaan.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Sinua on sorrettu.
sivustahuutaja
Kitisijä

exsu kirjoitti:^ Riippuu sopimuksesta. Meillä on joku sellainen epämääräinen lauseke, että ruokatauko kuuluu työaikaan ja siihen voi käyttää sen ajan mitä tarttee tms. Käytännössähän mä syön useimmiten tässä koneeni ääressä, kuten myös muut meillä.
Homma taitaa mennä niin, että jos duuni on sellaista, että ei haluta jengin pysäyttävän pyöriä 11-12 välissä, niin maksetaan siitä puolesta tunnista ja sanotaan 'syö kun kerkeät'.

Esim. nuorena olin kolmivuorohommissa tehtaalla ja siellä ei ollut mitään taukoja vaan työaika oli 8h. Yleensä tuossa ehti hyvin syömään, kahvittelemaan ja lehdetkin pariin kertaan lukemaan, mutta joskus jäi eväät syömättä kokonaan kun painettiin 8h putkeen.

Sonera on varmaan järjestellyt duunit uudestaan siten, että porukalla on mahdollisuus siihen ruokatuntiin ja tuo on sitten avannut säästömahdollisuuden. Tuossa pitää sitten duunarien kanssa pitää kiinni siitä ruokiksesta.
exsu
Kitisijä

Mä oon tulkinnut meidän pykälää aika pitkälti noin. 80% ajasta syön töiden lomassa, 20% olen ravintolalounailla, joissa matkoineen menee aina yli 30 min. Keskiarvo lienee työnantajalle edullisin.
Vastaa Viestiin