Jos musiikkiteollisuus haluaisi palvella maksavaa kuluttajaa, niin CD-levyn kylkiäisenä tulisi latauskoodi, jossa saisi kunnollisen pakatun version mobiililaitteita varten ilman rippauksen vaivaa. Vallankin, kun kaikkia levyjä ei suojaustentakia saa ripattua. Kaikista raivostuttavinta tosin on kun suojausten takia CD ei soi puhtaasti erillissarjan CD-soittimessa. Siinä sitä vasta huijattu olo tulee.NuoriDaavid kirjoitti: Mutta musiikkiteollisuudessahan on ollut joskus ongelmana, että ei ole selvästi sanottu tuotetta myytäessä, että tuotteessa on käyttörajoituksia, esim. että tämä CD ei toimi tietokoneen CD-asemassa.
Mulla ihan käytännössä juuri äskettäin kävi niin, että kun yritin laillisesti ostamaani Doorsin Greatest hits kokoomaa ripata SD-kortille autossa käytettäväksi (täysin laillista siis), se ei onnistunut. Missään CD-kotelossa ei sanota, että tämä ei onnistu. Eli se on asiakkaan kusetusta.
Päivän uutiskatsaus
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Hmm. Vaikea nyt heti sanoa, mitä mieltä tuosta olen. En osaa sanoa.Haemaeraemies kirjoitti:IP-laskutuksesta.NuoriDaavid kirjoitti:Mielenkiintoista. Kerro lisää! Tämä ei ole mitään vattuilua. En ole kuullut, että TO:n haltijat lähettelisävät kenellekään laskuja IP-osoitteiden perusteella.Haemaeraemies kirjoitti: Ja kun laskujen lähettely on tehty ilman oikeuden päätöstä, niin kyllä se kiristämistä alkaa olemaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Onko tuo 3000 sinusta jotenkin erityisen paljon? Ma luulen että se on aika paljon vähemmän mitä tuomioistuin tuomitsisi. Jos löytyy tuhansia tiedostoja niin eiköhän se meinaa, että tuhansissahan se hintakin liikkuu.Haemaeraemies kirjoitti:Suomessa, tosin käräjäoikeus antanut luvan teletietojen luovuttamiselle, mutta mistä tuo laskun summa on raapaistu?
http://www.iltalehti.fi/digi/2009080810044935_du.shtml
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
-
- Kitisijä
Musiikkiteolisuus on spotifyn omistajia. Pihvi on siinä, että muu kuin msateollisuusmrahoittaa spotifyn turskan ja teollisuudella on optio joko vetää töpsöli seinästä tai nostaa maksuja tulevaisuudessa. Ei ne hyväntekeväisyyttään tuossa ole mukana. Motiivina on saada itunesille kilpailua ja tehokkaampi hintadiskriminointi. Optimihan olisi se, että kaikesta kuuntelusta saataisiin jonkin verran hilloa ja kaikilta saataisiin maksuhalun mukaan, vrt. pelipuolella farmville VS angry birds VS skyrim VS WOW. Casuaaleilta pitää saada senttejä, aktiiveilta euroja, faneilta kymppejä ja friikeiltä satasia.NuoriDaavid kirjoitti:
Eli jos Spotify vähentää musiikkiteollisuuden tuottoja, se on teollisuuden edun vastainen.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
sivustahuutaja kirjoitti:Musiikkiteolisuus on spotifyn omistajia. Pihvi on siinä, että muu kuin msateollisuusmrahoittaa spotifyn turskan ja teollisuudella on optio joko vetää töpsöli seinästä tai nostaa maksuja tulevaisuudessa. Ei ne hyväntekeväisyyttään tuossa ole mukana. Motiivina on saada itunesille kilpailua ja tehokkaampi hintadiskriminointi. Optimihan olisi se, että kaikesta kuuntelusta saataisiin jonkin verran hilloa ja kaikilta saataisiin maksuhalun mukaan, vrt. pelipuolella farmville VS angry birds VS skyrim VS WOW. Casuaaleilta pitää saada senttejä, aktiiveilta euroja, faneilta kymppejä ja friikeiltä satasia.NuoriDaavid kirjoitti:
Eli jos Spotify vähentää musiikkiteollisuuden tuottoja, se on teollisuuden edun vastainen.
No en mä hetkeäkään ole epäillyt, että musiikkiteollisuus olisi Spotifyssä mukana palveluksena ihmiskunnalle. Ihmettelen vain, mitä levy-yhtiöissä oikein ajatellaan, koska nythän Spotify jakaa käytännössä ilmaiseksi niiden omaisuutta.
Uskon, että musiikkiteollisuus aikansa seuraa, lähteekö maksavien asiakkaiden osuus lentoon ja jos ei, niin homma terminoidaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Vittu mitä paskaa.Bluntly kirjoitti:Räsäskä puuttuu Elcon lentelyyn.
Itse en koneessa ota juuri koskaan mitään (toki lennänkin harvoin), mutta jos joku haluaa drinksua ottaa, niin ottakoon.
Mua kyllä ihmetyttää, kun jotkut vetää viinaa jo 7-8:lta aamulla, mutta oon ajatellut, että ne on suurimmaksi osaksi lentopelkoisia.
-
- Kitisijä
Tässähän puuro ja velli menee Rämäsellä siinä mielessä sekaisin, että viinanotto on eri asia kuin känni ja känni on vielä eri asia kuin örveltäminen.NuoriDaavid kirjoitti:Mua kyllä ihmetyttää, kun jotkut vetää viinaa jo 7-8:lta aamulla, mutta oon ajatellut, että ne on suurimmaksi osaksi lentopelkoisia.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Ja siinähän se delirium vasta iskee, kun parin viikon putken jälkeen koneessa ei saakaan viinaaYlermi Ylihankala kirjoitti:Tässähän puuro ja velli menee Rämäsellä siinä mielessä sekaisin, että viinanotto on eri asia kuin känni ja känni on vielä eri asia kuin örveltäminen.NuoriDaavid kirjoitti:Mua kyllä ihmetyttää, kun jotkut vetää viinaa jo 7-8:lta aamulla, mutta oon ajatellut, että ne on suurimmaksi osaksi lentopelkoisia.

-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
VMP!Bluntly kirjoitti:Räsäskä puuttuu Elcon lentelyyn.
Kohta meillä on laki siitä kuinka persettä pyyhitään.
Luulis nyt että lentoyhtiöt ite tajuais mikä laskee matkustusviihtyvyyttä, jossei niin kyllä useimmat lennolle lähtevät osaavat kirjoittaa sähköpostiin palautteen.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
http://www.iltalehti.fi/viihde/20120120 ... 8_vi.shtml
"Hän oli kuin jänis". Mulle nyt ei kyllä selviä, onx toi niinku hyvä vai huono asia? Mitä tarkoittaa, että mies on sängyssä kuin jänis?
"Hän oli kuin jänis". Mulle nyt ei kyllä selviä, onx toi niinku hyvä vai huono asia? Mitä tarkoittaa, että mies on sängyssä kuin jänis?
-
- Kitisijä
Luulen, että tiedät tämän. Mutta siis olen ymmärtänyt, että jänis tarkottaisi tässä väsymätöntä ja mekaanista suorittajatyyppiä. En usko, että Sly kuitenkaan jänisti tontin tullen. Ovatko nämä sitten hyviä piirteitä, sen ratkaisee palvelun tilaaja.NuoriDaavid kirjoitti:Mitä tarkoittaa, että mies on sängyssä kuin jänis?
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
No eiks se kuitenkin oo hyvä, että peitto heiluu aina kun pitää ja vaikka ei pitäiskään? Huonompi hommahan se olisi lahnan kanssa mennä naimisiin.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Luulen, että tiedät tämän. Mutta siis olen ymmärtänyt, että jänis tarkottaisi tässä väsymätöntä ja mekaanista suorittajatyyppiä. En usko, että Sly kuitenkaan jänisti tontin tullen. Ovatko nämä sitten hyviä piirteitä, sen ratkaisee palvelun tilaaja.NuoriDaavid kirjoitti:Mitä tarkoittaa, että mies on sängyssä kuin jänis?
-
- Kitisijä
Eiiiii välttämättä. Jos toinen jynkyttää vaan menemään yhtä ja samaa liikettä tasasella tahdilla niin lähinnä siinä tuntee olonsa raastinraudaksi. Ei järin nautittavaa.NuoriDaavid kirjoitti:No eiks se kuitenkin oo hyvä, että peitto heiluu aina kun pitää ja vaikka ei pitäiskään? Huonompi hommahan se olisi lahnan kanssa mennä naimisiin.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Luulen, että tiedät tämän. Mutta siis olen ymmärtänyt, että jänis tarkottaisi tässä väsymätöntä ja mekaanista suorittajatyyppiä. En usko, että Sly kuitenkaan jänisti tontin tullen. Ovatko nämä sitten hyviä piirteitä, sen ratkaisee palvelun tilaaja.NuoriDaavid kirjoitti:Mitä tarkoittaa, että mies on sängyssä kuin jänis?
Me transmitte sursum, Caledoni!